Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

GEEN 4 milj Maar 3 milj en geen bonus op de doorverkoop.
Hoe dom en naiv kan men zijn!!!
Ze zullen het ook nooit leren.
Maar Genk wist dat de kas bij STVV leeg was,dit is het resultaat.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Wie zegt dat peeters niet meeverdedigt,heb jij hem nog zien spelen jongstleden?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Peeters hoeft voor mij niet terug te komen. Geniaal op stilstaande fases, voor de rest had je er niet veel aan.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

bert1924 schreef:GEEN 4 milj Maar 3 milj en geen bonus op de doorverkoop.
Hoe dom en naiv kan men zijn!!!
Ze zullen het ook nooit leren.
Maar Genk wist dat de kas bij STVV leeg was,dit is het resultaat.
Bert stop met janken,Cobbout is ook voor 2,7 miljoen aan Anderlecht verkocht en die is echt niet slechter dan De Norre .
Was het nu een spits of een spelbepalende speler geweest,ok dan moet je meer vragen ,maar het blijft een back he.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Ik hoop dat er ergens een ploeg gek genoeg zal zijn om die Botaka weg te komen halen. Die man staat in mijn persoonlijke top 10 van slechtste spelers ooit gezien te hebben als voetballer voor STVV. De Sart komt trouwens ook aardig in de buurt van die top 10. Ik blijf het dan ook een zeer grote fout vinden van huidig coach Marc Brys om deze bietekwiet steeds maar te blijven opstellen en dan ook nog eens kapitein te maken.Neen als er 1 speler is die van mij weg mag en desnoods gratis dan is het dees heerschap.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

Het is wat het is maar het blijft toch een chronisch probleem bij STVV die uitverkopen tijdens de winterstop. Als het dit soort geld opbrengt, oke daar kan je weinig aan doen, maar zijn vervanger moet hier snel staan, anders is er toch niet goed gewerkt.

Met ook Legear weg, moet er sowieso versterking op de flanken bij. Die waren al niet dik bezaaid mijns inziens - we zullen zien.

Als ook Bezus vertrekt, mag je de PO 1-droom toch opbergen. Deze ploeg draaide, ook al was het de laatste weken wat minder (mag het ?). Als je enkele sleutelspelers verkoopt, is het logisch dat dat niet meteen even goed zal marcheren. In die zin is het aan STVV om de ambitie te tonen. Bij Charleroi en ook Zulte (dit jaar niet het beste voorbeeld maar de x-voorbije jaren zeker wel) worden ze ook open systematisch leeggeroofd, maar staan blijkbaar toch telkens weer op door goeie nieuwe spelers te halen. Ook stabiliteit in de positie van de T1 helpt daarbij... !!!

Ik hoop trouwens van harte dat De Norre niet zal worden uitgefloten bij zijn terugkeer - dat verdient hij niet!
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

bert1924 schreef:Er zijn er hier die denken dat je een goede zaak kan doen met genk.Droom maar verder!!
In dit bestuur ontbreekt iemand die het uiterste uit de kan kan halen.En die weet hoe deze belgische voetbalcommerce in elkaar zit.
En dan nog moeten vernemen dat er geen % op de doorverkoop is bedongen.
Stvv heeft in het geval De Norre geld voor zijn eieren gekozen :lol:
In elk geval doe je een slechte zaak , als je zo een bod zou afslaan voor een speler als DeNorre op dit moment
Een percentage op de doorverkoop ????????????? ? Laat Casper het eerst maar eens waar maken in Genk en daar een basis plaats zien te bemachtigen .
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

In de reeks open deuren intrappen... Een artikel over de wintertransfers van STVV op HLN.be

https://www.hln.be/de-krant/lonken-naar ... a689629cf/


Lonken naar Japan, Morioka genoemd
03 januari 2019
00u00

Aangezien (te) veel inkomende transfers door de mand vielen, Casper De Norre naar Genk vertrekt en de interesse voor Roman Bezus, Yohan Boli en Takehiro Tomiyasu reëel is, moet STVV anticiperen om mee te kunnen blijven strijden voor de top zes. Voor de links- en de rechtsback wordt naarstig naar oplossingen gezocht. Als Tomiyasu en Bezus vertrekken, dan moeten ook zij vervangen worden. En zelfs als Boli blijft, dan nog zal er versterking in de spits nodig zijn. STVV lonkt daarbij vooral naar Japan. Morioka wordt als vervanger van Bezus genoemd. Voor het overige is het koffiedik kijken. Wat we wel weten, is dat Legear, Kotysch, Nazon, Gladon en Thallyson, jongens die weinig speelden, andere oorden mogen opzoeken. Recordaankoop Buya Turay krijgt voorlopig nog het voordeel van de twijfel.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Henri is de man schreef:Het is wat het is maar het blijft toch een chronisch probleem bij STVV die uitverkopen tijdens de winterstop. Als het dit soort geld opbrengt, oke daar kan je weinig aan doen, maar zijn vervanger moet hier snel staan, anders is er toch niet goed gewerkt.
Ja en nee. Vorig jaar verkochten we niemand in de winterstop. Het jaar voordien Dutoit, Ono, Bamba en Koubemba. Eigenlijk niet abnormaal (al snap ik niet dat we Dutoit destijds gratis lieten gaan, maar dat waren nog de fratsen van Roland). Het is vooral het trauma van Ferrera-Junior-Dompé-Schoofs dat elke januari weer opduikt. Dat heeft 3000 wonden geslagen die nog altijd niet genezen zijn.
Mijn eerste gedacht bij het (nakende) vertrek van Legaer was dan ook "oh nee, niet dit weer" terwijl die zijn bijdrage dit seizoen eigenlijk verwaarloosbaar was. Maar voor mij mag het bij deze ook min of meer stoppen wat het verkopen van volwaardige a-kernspelers betreft, zelfs al gaat het dan eigenlijk enkel of voornamelijk om De Norre. En de vervanger van Casper moet hier snel staan. Spelers die amper de bank halen, zijn een andere zaak, maar Bezus, Boli, Botaka en De Sart blijven bij mij allemaal aan boord deze winter. Ik ga niet zoals een paar pipo's hier een halve basisploeg die nota bene zesde staat, wegjagen. Sommigen zijn op dat vlak toch wel serieus de voeling met de realiteit kwijt en lijken mij eerder te denken aan een matchke fifa of football manager dan aan een echte voetbalclub met echte mensen.

Wat Van den Bergh betreft: een centrale verdediger is geen prioriteit. Mmaee en Kotysch komen nu al niet aan de bak. Dus wij zouden hem hoogstens einde seizoen tekenen, terwijl ik verwacht dat Gent hem nu al wil halen, als Bronn vertrekt. Tel daar nog eens bij dat Gent een grotere club is die beter betaalt en het is eigenlijk maar logisch dat je als speler kiest voor Gent.
bert1924 schreef:Wie zegt dat peeters niet meeverdedigt,heb jij hem nog zien spelen jongstleden?
Niemand sinds midden oktober. ;)
't is nu toch niet dat Peeters in het verleden opviel omwille van zijn gewonnen duels. Grosso modo was het twee jaar geleden De Petter voor de duels, Peeters voor de (lange) passes en Gerkens voor de infiltraties. Ik zie niet echt waar we Peeters op dit moment zouden kunnen zetten of wat hij zou toevoegen aan de huidige ploeg. Hij heeft niet het loopvermogen van De Sart, niet de duelkracht of de vista van Bezus. Hij kan eigenlijk alleen maar op de plek van Asamoah in de ploeg komen, maar eigenlijk dan geef ik persoonlijk de voorkeur aan Asamoah. Als we in het middenveld iets halen, zou ik eerder voor een type-Seck gaan in de plaats van of als concurrent voor De Sart.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Ik weet eigenlijk niet hoe Seck uit de voeten zou kunnen op kunstgras. Maar dat is inderdaad eerder een profiel zoals De Sart (maar dan met iets meer duelkracht en iets minder loopvermogen).

Ik geef ook de voorkeur aan Assamoah tov de Stef Peeters zoals ik 'm herinner.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Ik denk niet dat een speler als Seck prioriteit is.
Die lijkt me niet geschikt voor ons veld en ook wat traag.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door pat@ »

We zijn vandaag 3 januari en er is nog geen enkele transfer "officieel" afgerond. In HBVL waren ze vorige week thans al 100% zeker dat de transfer van De Norre in kannen en kruiken was. Het duurt toch wat lang heb ik zo de indruk, teken dat de STVV-staf zich niet zomaar gewonnen geeft en iedere euro eruit probeert te persen of misschien zeggen ze wel njet tegen de Genkies. Om een transfer af te ronden zijn er nog altijd 3 handtekeningen nodig....

Ik las hier vorige week ook ergens iets van Bezus die ah praten was met Adane Demirspor, die bron had zich gewoon van staartje vergist. Een Seck lijkt mij ook overbodig zoals Vilvoorde aanhaalde. Is naar Ge*k gegaan door toedoen van Clement, terwijl die hem nu ook niet meer nodig heeft. Die match tegen Union toonde ook waarom. We zullen nog 27 dagen geduldig moeten zijn om dan de nodige conclusies te kunnen trekken.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ik vind het trouwens straf dat in datzelfde artikel, HLN ineens stelt dat een ganse rits spelers niet voldoet.

De enige 2 waarvan ik zeg dat ze mislukt, mislukt zijn, zijn Nazon en Thallyson (in mindere mate).

Sekine, Koike, Gladon, Sankhon hebben in mijn ogen te weinig gespeeld om grofweg te kunnen zeggen dat ze niet voldoen.

Sekine en Koike sukkelden dan ook nog eens met lastige blessures.

Buya is een twijfelgeval. Ik weet dat er 1 of 2 zijn die hem op basis van een training tot provinciale materiaal willen degraderen, maar thuis tegen Lokeren en vooral op Beveren zie je dat die jong kan voetballen.
Daarna compleet weggezakt.
Ik schrijf Buya (voorlopig) nog niet af.

In de zomer was het ook windstil op vlak van inkomend en plots kregen we er 1 à 2 ineens.
Den tijd dat iedereen direct wist wie en voor hoeveel ze hem wouden halen is met de Japanners verleden tijd
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Mijn laatste reactie op de transfer van Casper DeNorre
Zij de menen dat Genk te weinig betaalde , moeten even in acht nemen dat Genk Siebe Schrijvers voor hetzelfde bedrag , waarschijnlijk nog voor minder naar Club Brugge hebben laten vertrekken .
2 spelers van ongeveer dezelfde leeftijd . En met alle respect voor Casper ,maar moesten de meesten mogen kiezen denk ik dat Schrijvers het met voorsprong zou halen .
Jammer anders hadden we misschien kunnen ruilen . ;)
Plaats reactie