Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Lees ik het nu goed? Zou Buya een definitieve transfer mogen maken?
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Henri is de man schreef:Zulte pakt uit met 3 transfers: Sylla, Seck en Stef Peeters:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a25a453a/
Er zijn er inderdaad die erg kort op de bal spelen.... amai.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

STVV-fan schreef:Lees ik het nu goed? Zou Buya een definitieve transfer mogen maken?
Tja, "cut your losses", zeker? In Zweden heeft hij nog een goeie reputatie maar het is natuurlijk geen competitie waar het grote geld in omgaat.


Intussen ook deel 2 van het interview met VDAB, die site heeft blijkbaar wel een directe lijn met hem, want al vaak aan het woord geweest:

http://www.voetbalnieuws.be/news/370845 ... ie-lichten
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

Positivo schreef:
Henri is de man schreef:Zulte pakt uit met 3 transfers: Sylla, Seck en Stef Peeters:

https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a25a453a/
Er zijn er inderdaad die erg kort op de bal spelen.... amai.
Ja amai da gaat vlot daar
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Met alle respect voor de verdienste en de persoon Sacha Kotysch.

Maar deze beslissing is perfect te verdedigen. Kotysch is het prototype van een (degelijke) klassieke centrale verdediger. Duelkracht, kopbalsterk en goed in de interceptie. Daarnaast heeft hij twee zwakke punten: zijn snelheid en zijn korte passing bij het uitvoetballen onder druk.

Binnen het systeem dat Brys speelt, wordt er van elke verdediger een mate van zuiver uitvoetballen verwacht om vanuit de combinatie op te bouwen, ook onder druk. En zoals gezegd is dat nu net een van de mindere punten van Kotysch, hij grijpt vaak snel naar de lange bal. Zeker als hij onder druk komt. En op die manier ondermijn je je eigen systeem en manier van opbouwen. Brys kiest dus (begrijpelijk) voor spelers die die kwaliteiten meer hebben. Mede daardoor dat De Petter naar achter geschoven is als verdedigende optie, hij heeft dat voetballende meer (ondanks ook een gebrek aan snelheid) waardoor hij hoger in de rangorde staat als Kotysch. Mmaee sluit nog het meeste aan bij het profiel van Kotysch, maar die heeft ten opzichte van Sacha dan weer zijn leeftijd mee.

Vorig jaar vormde Kotysch een betrouwbaar duo met Teixeira, in een systeem met twee centrale verdedigers waarin vooral via de flanken werd opgebouwd. Dit jaar wordt vaak gekozen voor de snelle (risicovollere) inspeelpass naar de centrale middenvelders om van daaruit diepgang te zoeken om dan op een hogere positie eventueel naar de flanken over te schakelen. Omdat Brys wist dat in dit systeem de minpunten van Kotysch te grote valkuilen zouden zijn, is aan Sacha deze zomer al gezegd dat hij in de rangorde van de verdedigers enkele plaatsen achteruit zou gaan. Kotysch heeft toen gekozen om toch te blijven. Nu is er opnieuw de mogelijkheid om te vertrekken en voetballer te blijven. En dan is het nu, voor club én speler, de beste keuze om Kotysch elders zijn carrière voort te laten zetten.

En dat wil niet zeggen dat er geen respect is voor wat Kotysch betekend heeft voor STVV, die verdienste heeft hij zeker. Maar er is nu een weldoordachte (zakelijke) keuze voor kwaliteit binnen een bepaald systeem. Dus even goeie vrienden, maar dan is het beter op deze manier.
Laatst gewijzigd door AirMontella op 04 jan 2019, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:
Tompie schreef:
Mijn grote vrees zijn in feite niet zozeer de vertrekkers, want daar kan ik tot dusver perfect mee leven. Maar de vervangers moeten er wel "boenk op" zijn. Als je dan de verhouding geslaagde/mislukte transfers bekijkt, houd ik mijn hart toch vast. Ik hoop dat er kwaliteit wordt binnen gehaald.
Inderdaad, we moeten toegeven dat de tandem RD en PB vele vele malen efficienter was in transferbeleid.
Je krijgt ook de indruk dat het budget waarmee Tateishi werkt van een andere orde is dan dat van VDAB.
We zullen de tandem Tatesihi/VDAB ook tien jaar en twee degradaties gunnen. Kwestie van iedereen gelijke kansen te geven. ;)
De vaststelling klopt deels voor de inkomende transfers en in die zin is het wel een beetje een herexamen voor (vooral) VDAB. Gelukkig hebben we niet zoveel nodig: backs, een centrumspits en eventueel een box-to-box middenvelder.

Er zijn drie passages uit het interview met VDAB die me positief stemmen nl. dat de ambitie is bijgesteld naar PO1 (geen verplichting, wel een wens), dat het de bedoeling is om de starters aan boord te houden (uitgez. De Norre dan?) en dat men de opties in de contracten van Bezus, De Sart en Boli zal lichten (of de contracten tout court zal openbreken) waardoor hun transferwaarde minstens tot en met de zomer behouden blijft.

Wat Zulte betreft, moet iedere club vooral voor zijn eigen deur keren. Vorig jaar haalde het ook stevig uit in januari, maar Marcq, die vorige winter nog 1 miljoen kostte, mag nu alweer weg. Iedere club zijn Buya zeker? Heel veel respect voor het parcours van zulte de laatste 10 jaar, maar in de laatste twee zomermercato's hebben ze de bal wel meermaals mis geslaan.
Laatst gewijzigd door Jacques op 04 jan 2019, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Airmontella,prachtige post maar de Petter past helemaal NIET in dat zogezegd systeem.Gebrek aan snelheid,minder kopspel en barslechte passing.
Waarom zou de drie jaar oudere De Petter dan verkozen worden boven Kotysch.Dit is gewoon een afrekening van Brijs !!
Kotysch heeft bijna alle spitsen van 1ste klasse lamgelegd,incluis de potstamper van FCB.Ik wil het De Petter nog zien doen!!!!!
Ik hou mijn hart vast als er iets met TEX gebeurt.
BTW:dit is mijn laatste post hierover,we zullen wel zien wat het geeft.
Maar na 60 jaar supporter met abo heb ik toch het recht om mijn mening te zeggen,ondanks sommigen dit in het belachelijke trekken.
bink
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2012, 10:38
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bink »

grote uitverkoop nu ook tomiyasu bij opties naar uitgang op voetbalbelge,joeng,joeng
supporters gaan nog meer afhaken ,wie kan die niet gelijk geven
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

bink schreef:grote uitverkoop nu ook tomiyasu bij opties naar uitgang op voetbalbelge,joeng,joeng
supporters gaan nog meer afhaken ,wie kan die niet gelijk geven
Tomiyasu vertrekt sowieso niet
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

bink schreef:grote uitverkoop nu ook tomiyasu bij opties naar uitgang op voetbalbelge,joeng,joeng
supporters gaan nog meer afhaken ,wie kan die niet gelijk geven
Ja nu is het officieel dat hij weggaat als het op Voetbalbelgie bij die opties staat :roll:
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

bink schreef:grote uitverkoop nu ook tomiyasu bij opties naar uitgang op voetbalbelge,joeng,joeng
supporters gaan nog meer afhaken ,wie kan die niet gelijk geven
Veel mensen kunnen ze geen gelijk geven, zeker niet met zo'n reacties.

Ze hebben al boden geweigerd voor Tomi en zullen dat blijven doen tot ze krijgen wat ze willen.


Soms snap ik gewoon niet waar zulke reacties vandaan komen à la:" Tomi staat bij de opties uit op Voetbalbelgie, dus ik hoop dat mensen thuisblijven".

Beseffen jullie soms zelfs wel wat je verkondigt?
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

STVV-fan schreef: Ze hebben al boden geweigerd voor Tomi en zullen dat blijven doen tot ze krijgen wat ze willen.
Als je ziet dat er voor Sanneh 8 miljoen betaald werd, voor Colley 8 miljoen in de zomer, dan is Tomiyasu minstens het dubbele waard.
Laatst gewijzigd door Trunekson op 04 jan 2019, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

De overgang van De Norre is nu ook officieel - zie ook boodschap van Casper

https://sporza.be/nl/2019/01/04/de-norr ... voor-genk/
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Trunekson schreef:
bink schreef:grote uitverkoop nu ook tomiyasu bij opties naar uitgang op voetbalbelge,joeng,joeng
supporters gaan nog meer afhaken ,wie kan die niet gelijk geven
Ja nu is het officieel dat hij weggaat als het op Voetbalbelgie bij die opties staat :roll:
Maja over sommigen hun mening maak ik geen woorden aan vuil.... :zot:
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Men gaat wat "ballast" overboord gooien maar verwacht niet al te veel inkomende transfers.
Swerts, Janssens, Nazon, Gladon en co lopen hier nog steeds rond. Ofwel geef je Gladon en Sankhon nog een kans, ofwel leidt je hun naar de uitgang. Morgen weten we direct wie meegaat op oefenkamp. De thuisblijvers zullen op zoek zijn samen met hun manager.
Jongens als Swerts en Janssens hebben waarschijnlijk geen manager met wat naam en zullen hun contract gewoon uitdoen.

Hopen op nieuwkomers mag maar als ze iedereen willen houden zie ik niemand bijkomen, ook al zit Bezus (met 1 jaar optie) in zijn laatste contractjaar. Boli en De sart zijn voor mij de moeite van het optielichten niet waard. Enkel nog hier als Belg en voetbalbelg. Samen met Botaka het minst rendement in mijn ogen.
Vooraan heb je concurrentie nodig en die heb je niet meer.
Plaats reactie