Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

Hairemans :roll: Als ge graag balletje breed en naar achter ziet, dan moet ge die maar gaan bijhalen.
Hij komt er bij Antwerp op zijn positie niet meer aan de bak, terwijl hij vorig seizoen nog kapitein was.
Dat zegt toch genoeg.
En dan een ruil Bezus voor hairemans en owusu ? FFS..
Bezus moet gewoon blijven tot einde seizoen en dan kan je nog zien wat er uit de bus komt.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door KNRI »

Vind ik ook. Als je voor POI wil gaan moet je niet aan een rechtstreekse concurrent verkopen.
En laat ons eerlijk zijn, is dit momenteel de 'grote stap' hogerop voor Bezus?
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door xtimx »

Geen Buya, Sascha, Gladon, Thallyson mee op stage.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

tweety schreef:Hairemans :roll: Als ge graag balletje breed en naar achter ziet, dan moet ge die maar gaan bijhalen.
Hij komt er bij Antwerp op zijn positie niet meer aan de bak, terwijl hij vorig seizoen nog kapitein was.
Dat zegt toch genoeg.
En dan een ruil Bezus voor hairemans en owusu ? FFS..
Bezus moet gewoon blijven tot einde seizoen en dan kan je nog zien wat er uit de bus komt.
En wat doet Bezus,buiten veel op de grond liggen en onnodig balverlies, 2 assists tot nu toe.
Weer schitterende statistieken voor een een nr10 .
Heeft hier op drie seizoenen gewoon te weinig gepresteerd en altijd zijn er wel excuses.
Loopt gewoon teveel met de bal en zoekt teveel de fout,ik zou Hairemans toch niet onderschatten, liet Antwerp vorig seizoen draaien.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

xtimx schreef:Geen Buya, Sascha, Gladon, Thallyson mee op stage.
Bron? In hbvl staat namelijk dat Sascha en Thallyson wel meegaan.
Nie zievere, speile!
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Trunekson schreef:
panter schreef: Bij Eupen is er eentje aan doorbreken die hier bij STVV geen kansen kreeg toevallig ook een aanvallende back!!!
Het heet geen doorbreken als je in de ploeg staat op de rechtsback (wat Castro Montes niet is) wegens gebrek aan beter.
Ook zijn Belg zijn zal daar wel mee helpen.
De trainersstaf heeft hem omgeschoold als rechtsachter omdat hij technisch sterk is en ook tweevoetig en snel!
Hij heeft zijn kans gekregen en genomen en heeft niks te maken met Belg zijn! Ik blijf erbij echte Belgen worden al afgebroken voor dat ze 1 minuut gespeeld hebben! triestige mentaliteit van sommige hier!!
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Hairemans en Owusu.
Ik dacht dat Owusu veel miste en wat onbeholpen was maar als je dan zijn statistieken ziet, scoort in 1 op de 3 matchen. Het kunnen niet allemaal Salah's zijn he.
Hairemans heeft wat een terugval, nuttige speler, Belg ook. Ik denk trouwens dat Owusu ook voetbalbelg is.
Twee voor de prijs van 1 lijkt me een goeie deal. Zelfs al moeten we iets opgeven. Liever had ik Morioka gezien ipv Hairemans. Is commercieel gezien belangrijker. Anderzijds moet je minder shoppen in de zomer dan.
Voordeel is dat je de spelers kent uit de Belgische competitie. Beter dan dvd's bekijken van nobele onbekenden.
Kan Hairemans op de 8 spelen ? Een trio Owusu-Hairemans-Morioka zou dan meer dan welkom zijn.
Gezien de huidige uittocht en verlies aan loonlast, moet dit kunnen.
Einde seizoen loopt ook het contract van De petter af dacht ik. Weer loonlast minder.
xtimx
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2018, 17:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door xtimx »

Geel-Blauw schreef:
xtimx schreef:Geen Buya, Sascha, Gladon, Thallyson mee op stage.
Bron? In hbvl staat namelijk dat Sascha en Thallyson wel meegaan.
Eén vd spelers, ondertussen bevestigd door HBVL.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

xtimx schreef:
Geel-Blauw schreef:
xtimx schreef:Geen Buya, Sascha, Gladon, Thallyson mee op stage.
Bron? In hbvl staat namelijk dat Sascha en Thallyson wel meegaan.
Eén vd spelers, ondertussen bevestigd door HBVL.
Sascha Kotysch en de Braziliaan Thallyson waren eerder nog aangekondigd voor de STVV-stage, maar zij stappen niet mee het vliegtuig op richting Alicante. Kotysch rondt zijn transfer naar OHL verder af, voor Thallyson is een oplossing in de maak.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Jones schreef: Einde seizoen loopt ook het contract van De petter af dacht ik. Weer loonlast minder.
De Petter zijn contract loopt nog tot 2020.
Stvv heeft ook nog een optie om het met een jaar te verlengen, maar dat gaat niet gebeuren denk ik.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

tweety schreef:Hairemans :roll: Als ge graag balletje breed en naar achter ziet, dan moet ge die maar gaan bijhalen.
Hij komt er bij Antwerp op zijn positie niet meer aan de bak, terwijl hij vorig seizoen nog kapitein was.
Dat zegt toch genoeg.
En dan een ruil Bezus voor hairemans en owusu ? FFS..
Bezus moet gewoon blijven tot einde seizoen en dan kan je nog zien wat er uit de bus komt.
Bij Antwerp loopt er ene Refaelov rond op de positie van Hairemans.Denk niet dat ze die gaan halen zijn om op de bank daar te zitten. Trouwens Bezus zal die er ook niet uitspelen hoor.Een ruil Bezus voor Hairemans en Owusu dan ben je sowieso winnaar.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Iedereen zal dadelijk begrijpen, waarom de Japanners geen meerwaarde bedongen hebben op een doorverkoop van Casper de Norre en hen ook gelijk geven.

Herinner u die desastreuze wintertransferperiode van een 3 tal jaren geleden. Toen kwamen onze buren uit Luik een kleine “coup” plegen door tegelijkertijd Edmilson, Dompé en trainer Ferreira weg te halen.

Je kunt je toch vragen stellen met die handelswijze van mijnheer Venanzi toen.
Erg netjes kun je dat niet noemen. Vooral als je weet dat de spelers in kwestie het hoofd werd zot gemaakt en Edmilson spottend het trainingskamp in Spanje verliet.

Wel, volgens een goede bron werd de transfer van Edmilson naar Qatar helemaal door de neus van de Japanners geboord. Opnieuw erg laag van die mannen van Luik. Die zijn trouwens hiermee niet aan hun proefstuk toe.

Edmilson is naar Qatar getransfereerd voor quasi hetzelfde bedrag als hij van stvv naar Standard gegaan is. De rest (3 à 4 miljoen) is gecompenseerd onder de vorm van commissie waardoor Stvv 1.5 miljoen meerwaarde misloopt. Die gaan we volgend jaar dus niet op de jaarrekening terugvinden.

Die maffiastreken mag je in Luik verwachten.
Wat denk je dat de Japanners vinden van de optie meerwaarde, als je die zo makkelijk kunt omzeilen. Laat ons hopen dat operatie “propere handen” daar nog een stokje voor kan steken. Laag bij de grond Venanzi, die mijnheer verdien je niet, wat mij betreft.
Tamas
Berichten: 110
Lid geworden op: 29 jun 2017, 19:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tamas »

fruitboerke schreef:
stvv fan schreef:Owusu en hairemans zouden naar stvv kunnen komen tegen Bezus.
Mijne auto staat al te draaien om Bezus naar Antwerpen te rijden en die andere twee mee te brengen.Volledig voor te vinden. :beer:
Een zeer kortzichtige benadering :
- Hairemans komt nog niet in de buurt van een goede Bezus zoals we hem meermaals zagen dit seizoen
- Kamada lijkt me vooraan een certitude afgaande op zijn prestaties en doelgerichtheid, welke garantie hebt u dat dit evengoed klikt met Owusu als momenteel met Boli ?

Om nog enige kans te maken op Play-Off 1 is volgens mij het volgende nodig :
- Bezus houden, optie lichten met als gevolg betere voorwaarden voor hem (Antwerp komt hem toch ook niet halen omdat hij "slechter" is dan Hairemans) Eind van het seizoen kan hij dan nog verkocht worden aan minstens dezelfde voorwaarden met één jaar contract, nu slechts 6 maanden !
- een degelijke linkerflankspeler aanwerven
- een degelijke spits aanwerven of huren

Daarbij vind ik niet dat Antwerp tot hiertoe oogstrelend voetbal speelde, beide spelers waren in dit geheel zelfs geen basisspelers, waarom zouden ze dan bij ons, waar wel regelmatig mooi voetbal op de mat gelegd werd, ineens zo'n surplus betekenen ? Of wilt u Bezus kost wat kost weg, ok dat is dan uw mening, geen probleem.
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Het is niet enkel Refaelov die de voorkeur krijgt op Hairemans. Maar ook Omar Govea en zelfs Nazaryna kregen al de voorkeur. Hairemans haalde zelfs de bank niet toen die allemaal fit waren.
En zoals hierboven gezegd... ze vinden bij Antwerp Bezus duidelijk beter dan Hairemans. Wel, ik ook.
Leer nu toch eens appreciëren wat je hebt ipv te denken dat verandering altijd beter is.

Ik zou het een minwaarde vinden tov Bezus. Ook een heel andere voetballer natuurlijk. Hairemans is echt een "passeur". Bezus is veel meer de speler die telkens hij de bal heeft iets wil forceren. Risico in zn spel ligt. Dat mislukt in 75% van de gevallen. Maar in die andere 25% levert het wel een kans op. Veel supporters kunnen daar moeilijk tegen. Maar ik verkies dat boven alibi-voetballers en salonvoetballers die minder balverlies hebben, maar ook niks creëeren. Bezus houden en zn optie lichten is een betere transfer dan Hairemans gaan halen.

Al zie ik een middenveld Asamoah-Hairemans-Bezus ook wel zitten. Wat DeSart doet kan Hairemans ook, maar dan beter. Wanneer Bezus een waakhond op zich heeft kleven moet iemand anders die rol overnemen. Endo en Da Sart kunnen dat niet. Charisis kon dat wél op de 8, en in dit spelsysteem moet Hairemans dat ook kunnen. Maar van een ruil Bezus-Hairemans ben ik geen voorstander. Als je Owusu wil halen als meteen inzetbare concurrent van Boli is dat wel serieuze verbetering tov Buya+Nazon+Gladon. Maar dat staat dan los van Bezus-Hairemans. Antwerp vraagt trouwens 1 miljoen voor Hairemans.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Ik heb geen problemen met de mogelijke uitgaande transfers ( ook niet als Bezus vertrekt ) maar maak me wel stilaan zorgen over de inkomende, of het gebrek aan visie dat daarachter zit:

-om De Norre te vervangen spreekt men ( HBVL ) van een mogelijke tester die op oefenkamp zou aansluiten. Dus iemand die hoogstwaarschijnlijk geen ritme heeft en waar je geen grondige background-check van gedaan hebt. Laat ons hopen dat er toch iets fatsoenlijk uit de bus valt.

-de situatie rond Bezus is niet nieuw, dus STVV kon ruim op voorhand anticiperen. Als je beste zet dan is om twee spelers ( bankzitters) te ruilen met de ploeg die Bezus wil, gaat daar niet echt veel visie van uit. Hairemans is moeilijk te vergelijken met Bezus, omdat het een heel ander type speler is. Toen Antwerp hier kwam spelen, kregen ze niks klaar tot hij er in kwam. Toen begon het te draaien, vooral door zijn vrije trappen en hoekschoppen weliswaar. Voordeel is dat hij de competitie kent. Hij is wel niet van het niveau Morioka.
Owusu is een verbetering tov Boli, maar niet op het niveau Akpom.

-Je hoort niets over een versterking op de rechtsachter, toch een absolute must.


Afwachten wat er straks uit de bus valt...
Plaats reactie