Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Bojan nastic zou de overstap kunnen maken naar stvv.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:Iedereen zal dadelijk begrijpen, waarom de Japanners geen meerwaarde bedongen hebben op een doorverkoop van Casper de Norre en hen ook gelijk geven.

Herinner u die desastreuze wintertransferperiode van een 3 tal jaren geleden. Toen kwamen onze buren uit Luik een kleine “coup” plegen door tegelijkertijd Edmilson, Dompé en trainer Ferreira weg te halen.

Je kunt je toch vragen stellen met die handelswijze van mijnheer Venanzi toen.
Erg netjes kun je dat niet noemen.
Vooral als je weet dat de spelers in kwestie het hoofd werd zot gemaakt en Edmilson spottend het trainingskamp in Spanje verliet.

Wel, volgens een goede bron werd de transfer van Edmilson naar Qatar helemaal door de neus van de Japanners geboord. Opnieuw erg laag van die mannen van Luik. Die zijn trouwens hiermee niet aan hun proefstuk toe.

Edmilson is naar Qatar getransfereerd voor quasi hetzelfde bedrag als hij van stvv naar Standard gegaan is. De rest (3 à 4 miljoen) is gecompenseerd onder de vorm van commissie waardoor Stvv 1.5 miljoen meerwaarde misloopt. Die gaan we volgend jaar dus niet op de jaarrekening terugvinden.

Die maffiastreken mag je in Luik verwachten.

Wat denk je dat de Japanners vinden van de optie meerwaarde, als je die zo makkelijk kunt omzeilen. Laat ons hopen dat operatie “propere handen” daar nog een stokje voor kan steken. Laag bij de grond Venanzi, die mijnheer verdien je niet, wat mij betreft.
Om het met uw woorden te zeggen: wie heeft die binnnengehaald in Luik? :mrgreen:

@ topic: ook geen voorstander van een ruil Hairemans-Bezus. Waarom zouden we onze uitblinkers wel willen ruilen tegen spelers die bij de concurrentie niet meer aan de bak komen? En dan zijn er nog die zelfs bereid zijn om er geld bij te doen? :gek: Ik zou eerder zeggen dat Antwerp er nog maar wat geld bij doet. Pas op, ik vind Hairemans wel een degelijke voetballer en Owusu mogen ze ook halen als concurrent voor Boli, maar dan wel als versterkingen, niet als vervangers voor basisspelers bij ons, een wezenlijk verschil

Wat de rechtsachter betreft: naast Cools staat ook Tomecak nog op de lijst van spelers die Brugge mogen verlaten. eventueel het bekijken waard. Mist matchritme, maar heeft bij KV Mechelen wel al zijn waarde bewezen. Kanttekening: het is/was er wel eentje van Veljkovic. (maar zo zijn er nog veel)
Laatst gewijzigd door Jacques op 05 jan 2019, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

stvv fan schreef:Bojan nastic zou de overstap kunnen maken naar stvv.
Valt dit seizoen wat uit de boot,
maar vorig seizoen en dan vooral tweede seizoenshelft toch basisspeler bij Genk.
Mag er gerust bij wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

hamster schreef: Een jeugdspeler zal drie keer nadenken vooraleer men een krabbel zet onder een overeenkomst bij STVV. Welke jeugdspeler is er nu bij STVV aan het doorbreken en/of krijgt invalminuten?
We hebben er net ene voor 3/4 miljoen verkocht aan Genk...
Overdrijven is een kunst
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Stan »

stvvilvoorde schreef:
stvv fan schreef:Bojan nastic zou de overstap kunnen maken naar stvv.
Valt dit seizoen wat uit de boot,
maar vorig seizoen en dan vooral tweede seizoenshelft toch basisspeler bij Genk.
Mag er gerust bij wat mij betreft.
Dit had men toch kunnen bedingen bij de overstap van De Norre.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Tomecak mag weg bij Brugge.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Voor mij ook liever niet die ruil van Bezus.

Stilaan tijd om idd eens wat te horen waaien over een rechtsback.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Nelson balongo, Ian Opdenakker, Thomas doore en hamzi massoudi zijn mee op stage.

Iemand die meer info heeft over deze jongeren? Heb veel goeds over massoudi en Opdenakker gehoord.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Tweer artikels uit HBVL:

STVV stapte zaterdagmiddag op het vliegtuig richting Alicante. De spelers kwamen ontspannen toe op de luchthaven van Luik, maar de technische staf van de Kanaries krabde zich toch achter de oren. Na het vertrek van Jonathan Legear (Adana Demirspor) koos ook Casper De Norre (KRC Genk) om Stayen achter zich te laten. Sascha Kotysch en Thallyson bleven achter in België, de gegeerde Roman Bezus vertrok vanuit Oekraïne naar San Pedro del Pinatar.
“Er moet absoluut versterking bijkomen”, reageert Marc Brys. ‘Uiteraard is iedereen tevreden voor Casper, maar dit is een groot verlies. Ik verwacht eerstdaags ontwikkelingen om die positie op te vullen. Het beleid werkt er alleszins hard aan. Er is ook absoluut geen sprake van een leegloop. STVV is een attractief product. Het is ook de tol van het succes dat we nu betalen met de interesse in onze sterkhouders en bankzitters, die elders rekenen op meer speelgelegenheid. Doordat de transfermarkt nog de hele maand open is, zou je kunnen denken dat we nog veel tijd hebben, maar ik zie dat niet zo. Ik wil zo snel mogelijk kunnen beschikken over een voltallige kern, want elke dag op stage is nu een verloren dag.”





STVV is geland in Pinatar. De Kanaries deelden het vliegtuig dat vanuit Luik vertrok met de spelers en staf van KRC Genk. Eens geland in Alicante wachtte hen nog een busrit van een uurtje naar hotel ‘Thalasia Costa Murcia’, dat deze week de uitvalsbasis van de Kanaries zal vormen.
Ook OH Leuven en zowaar Virton heeft in dit viersterrenhotel zijn tenten opgeslagen. Zoals eerder gemeld ontbreekt Sascha Kotysch in de 24-koppige spelersgroep. Wél erbij zijn ietwat verrassend Wolke Janssens en de youngsters Thomas Doore, Nelson Balongo, Ian Opdenakker en Hamza Masoudi. De spelers schuiven meteen aan voor het diner en trekken dan hun kamer op. Morgenvroeg worden ze meteen aan een bosloop onderworpen, gevolgd door nog een voormiddagtraining.

hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 12 feb 2012, 23:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door hamster »

Recent waren onze meest succesvolle uitgaande transfers Belgisch getint.(Gerkens,De Nørre, Peeters...) Ik verwacht van Japanners dat ze een goede due diligence hebben gemaakt en weten wat onze sterktes en zwaktes zijn. Wat we wel en niet moeten doen...

Ik lees dat een ploeg van 11 Japanners ook mag mits dat we prijzen pakken... Hiervoor pas ik. Verwacht niet dat dit een wiskundige formule is. Ik wil nog wel eens zien hoeveel respect er zal zijn als zo’n ploeg een aantal wedstrijden op rij verliest.

Ivm Bezus. Geen fan van, zeker niet meer betalen... In de tweede klasse is er ook heel wat talent te vinden; Kaya van Mechelen bijvoorbeeld - in de match tegen OHL zette die keer op keer de spitsen vrij met een splijtende pass. Peeters had ook gekund. Hairemans als speler ken ik niet. Die heeft toch een geweldige vrije trap? Ik kan mij een interview met hem herinneren; welbespraakt en karaktersterk. Dat moet ons toch charmeren, niet?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

PS clausule van niet spelen tegen ex-club vind ik ten allen tijden belachelijk.
Evenals zogezegd niet mogen vieren wanneer je tegen een ex-club scoort.
Onnodige aanstellerij.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

gewoon bjelica, owusu en nog een goede japanner halen. :D . Gladon is blijkbaar al terug weg en turay bijna, dus een nieuwe spits komt snel.wat dei japanners betreft mogen ze gerust ito halen.
mobiman
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2011, 10:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door mobiman »

Jacques schreef:
hamster schreef: Een jeugdspeler zal drie keer nadenken vooraleer men een krabbel zet onder een overeenkomst bij STVV. Welke jeugdspeler is er nu bij STVV aan het doorbreken en/of krijgt invalminuten?
We hebben er net ene voor 3/4 miljoen verkocht aan Genk...
toch niet echt een jeugd speler heeft tot 2013 bij de jeugd in Genk gespeeld, daarna luik, en is pas in 2015 bij stvv gekomen.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Ga Cools en Nastic halen voor achteraan en Dessers terug uit Nederland halen voor snelheid vooraan!
Bezus houden zou van goudwaarde zijn wil je echt voor top 6 gaan!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

mobiman schreef:
Jacques schreef:
hamster schreef: Een jeugdspeler zal drie keer nadenken vooraleer men een krabbel zet onder een overeenkomst bij STVV. Welke jeugdspeler is er nu bij STVV aan het doorbreken en/of krijgt invalminuten?
We hebben er net ene voor 3/4 miljoen verkocht aan Genk...
toch niet echt een jeugd speler heeft tot 2013 bij de jeugd in Genk gespeeld, daarna luik, en is pas in 2015 bij stvv gekomen.
Succes heeft vele vaders. Feit is dat hij noch bij Genk, noch bij Standard doorbrak, wel bij STVV. ;)
Maar dat is mijn punt niet. Het punt is dat het nergens op slaat dat een jeugdspeler nu zou denken "Oei oei, daar spelen drie Japanners in de eerste ploeg, daar teken ik niet". Dan gaan ze op niet veel plaatsen meer moeten tekenen tegenwoordig. Jeugd zal hier nog altijd kansen krijgen, maar ze moeten die kansen ook wel afdwingen en vervolgens grijpen, niet in de schoot geworpen krijgen.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie