Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

Zeer mysterieuze speler. Had er nog nooit van gehoord. Dus eens gaan zoeken. Geen enkele minuut gespeeld bij Virton? Staat nergens vermeld op hun website? Ook niet bij de U21. Komt van Ciney: daar heeft hij in 1 wedstrijd meegespeeld vorig seizoen.

Lijkt mij ene met een hele goed makelaar. Ofwel heeft voetbaalnieuws de dikste zever verzonnen. :zot:
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1426
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door zipke373 »

enerkey schreef:
Zeer mysterieuze speler. Had er nog nooit van gehoord. Dus eens gaan zoeken. Geen enkele minuut gespeeld bij Virton? Staat nergens vermeld op hun website? Ook niet bij de U21. Komt van Ciney: daar heeft hij in 1 wedstrijd meegespeeld vorig seizoen.

Lijkt mij ene met een hele goed makelaar. Ofwel heeft voetbaalnieuws de dikste zever verzonnen. :zot:
Amai...ben juist ook maar eens gaan zoeken...inderdaad niet veel van te vinden. Als het zo'n talent was zou je toch wat meer moeten vinden he'... :mrgreen:
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Ik zie Bezus niet terugkeren. Het is nu tijd om te cashen...en die 2 van Antwerp interesseren hun. Zou al serieus mis moeten lopen. Ik denk dat Antwerp onderhandelt met hem nu.
Jaak Trekhaak
Berichten: 21
Lid geworden op: 31 jan 2011, 23:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jaak Trekhaak »

Bezus zit op het vliegtuig naar Spanje volgens zijn Instagram, hopelijk voor de juiste club...
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Amzu »

zipke373 schreef:Iedereen die hier Dessers op zij lijstje had...schrap al maar. Zware blessure opgelopen tijdens een oefenwedstrijd.

https://www.hln.be/sport/voetbal/transf ... ~ab355a49/

...ik was er daar ene van ;)

Ik zou hem nu zeker halen! Zijn blessure zou max. 3 maanden duren. Nu al naar hier halen waarbij Utrecht van een overbodige speler/loonlast verlost is betekent dus veel goedkoper binnenhalen dan in normale omstandigheden. Hier rustig laten revalideren en eventueel in de PO al wat laten proeven zodat die volledig geacclimatiseerd is tegen dat de voorbereiding van het volgende seizoen begint.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Amzu schreef:
...ik was er daar ene van ;)

Ik zou hem nu zeker halen! Zijn blessure zou max. 3 maanden duren. Nu al naar hier halen waarbij Utrecht van een overbodige speler/loonlast verlost is betekent dus veel goedkoper binnenhalen dan in normale omstandigheden. Hier rustig laten revalideren en eventueel in de PO al wat laten proeven zodat die volledig geacclimatiseerd is tegen dat de voorbereiding van het volgende seizoen begint.
Kruisbandblessure = seizoen afgelopen ( zes tot acht maanden voordat er weer volledig kan worden belast en contactsporten weer verantwoord zijn)

Ik zou het risico momenteel niet lopen.
Als hij hersteld is, zal hij ook waarschijnlijk transfervrij zijn en dan kan de speler een testperiode doormaken.
Het zou me verbazen moest er nu iemand hem een contract aanbieden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Volgens mij is de aard van de blessure en geschatte revalidatietijd nog geen uitgemaakte zaak. Mogelijk is de knie nog te gezwollen om al deftige foto's te maken. Dessers heeft een contract tot juni 2020, dus transfervrij zal hij niet zijn.
Eén en ander hangt natuurlijk ook af van de looneisen en transfersom, maar als ik namen als De Graafschap en Wa-Be zie passeren, ben ik geneigd te denken dat dit niet onoverkomelijk is. Een "gokje wagen" met een speler van wie je de blessure nog niet goed kan inschatten, is anderzijds ook niet slim me dunkt. Daarvoor moet je minstens de gedetailleerde medische rapporten in handen hebben, zodat je in overleg met de medische staf een inschatting kan maken. Als je pech hebt, zit je met een speler wiens knie naar de kl*ten is en dat is zelfs anno 2019 nog steeds fin de carrière. Renato Neto verkeert overigens in die situatie.
Overdrijven is een kunst
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Mohammed dauda en Abdul dante niet mee op stage bij Anderlecht. Zouden deze niets voor ons zijn aangezien je vooraan te kort komt en kotysch naar ohl vertrekt?

Aangezien tomiyasu in de volgende transferperiode hoogstwaarschijnlijk vertrekt kan je met dante al een vervanger halen en hem laten spelen bij de beloften. En afhankelijk van of je po1 of 2 speelt hem wat speelkansen geven.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

stvvilvoorde schreef:
Amzu schreef:
...ik was er daar ene van ;)

Ik zou hem nu zeker halen! Zijn blessure zou max. 3 maanden duren. Nu al naar hier halen waarbij Utrecht van een overbodige speler/loonlast verlost is betekent dus veel goedkoper binnenhalen dan in normale omstandigheden. Hier rustig laten revalideren en eventueel in de PO al wat laten proeven zodat die volledig geacclimatiseerd is tegen dat de voorbereiding van het volgende seizoen begint.
Kruisbandblessure = seizoen afgelopen ( zes tot acht maanden voordat er weer volledig kan worden belast en contactsporten weer verantwoord zijn)

Ik zou het risico momenteel niet lopen.
Als hij hersteld is, zal hij ook waarschijnlijk transfervrij zijn en dan kan de speler een testperiode doormaken.
Het zou me verbazen moest er nu iemand hem een contract aanbieden.
Dit zou momenteel een totaal nutteloze transfer zijn. Het is toch hoop ik de bedoeling dat men deze transferperiode spelers gaat halen waar ge iets mee zijt en liefst onmiddellijk inzetbaar zijn.Nu iemand kopen met een zware blessure waarvan niemand echt weet wanneer die gast terug kan voetballen is compleet weggegooid geld . :gek: Het seizoen is nog niet gedaan he .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

fruitboerke schreef:
stvvilvoorde schreef:
Amzu schreef:
...ik was er daar ene van ;)

Ik zou hem nu zeker halen! Zijn blessure zou max. 3 maanden duren. Nu al naar hier halen waarbij Utrecht van een overbodige speler/loonlast verlost is betekent dus veel goedkoper binnenhalen dan in normale omstandigheden. Hier rustig laten revalideren en eventueel in de PO al wat laten proeven zodat die volledig geacclimatiseerd is tegen dat de voorbereiding van het volgende seizoen begint.
Kruisbandblessure = seizoen afgelopen ( zes tot acht maanden voordat er weer volledig kan worden belast en contactsporten weer verantwoord zijn)

Ik zou het risico momenteel niet lopen.
Als hij hersteld is, zal hij ook waarschijnlijk transfervrij zijn en dan kan de speler een testperiode doormaken.
Het zou me verbazen moest er nu iemand hem een contract aanbieden.
Dit zou momenteel een totaal nutteloze transfer zijn. Het is toch hoop ik de bedoeling dat men deze transferperiode spelers gaat halen waar ge iets mee zijt en liefst onmiddellijk inzetbaar zijn.Nu iemand kopen met een zware blessure waarvan niemand echt weet wanneer die gast terug kan voetballen is compleet weggegooid geld . :gek: Het seizoen is nog niet gedaan he .
Totaal nutteloos zou ik niet zeggen. Het kan soms zelfs slim zijn om een speler die zich nog moet aanpassen aan de competitie een half jaar eerder te halen. Westerlo was daar vroeger erg bedreven in ( Jaja Coelho is een voorbeeld ). Tomyashu is een recent voorbeeld bij ons ( al kan het ook aan het gebrek aan voetbalinzicht van De Roeck hebben afgehangen, wie weet).
Of spelers aantrekken wiens marktwaarde nu erg laag is omdat ze weinig spelen en die matchritme laten opdoen zodat ze tegen volgend seizoen op niveau zijn. Ergens kan je zelfs stellen dat STVV in een positie zit om dat te doen want we moéten niet PO1 halen, terwijl ploegen die onderaan staan niet de luxe hebben om verder dan een paar matchen te kijken. Dus nu spelers halen waar je een half jaar weinig aan hebt maar waar je wel potentie in ziet zou een onderdeel van 'goeie visie' kunnen zijn.

Of dat met Dessers ook het geval is, is een andere vraag. Als je hem transfervrij kan overnemen, misschien wel. Met zo'n serieuze knieblessure moet je er toch rekening mee houden dat er nog een verschil is tussen medisch gezien hersteld zijn en terug op niveau zijn. Een speler die 6 maanden out is, heeft daarna meestal minstens een half seizoen nodig om weer in de buurt van zijn topniveau te komen. De medische wetenschap heeft wel enorme vooruitgang gemaakt de laatste jaren wat dat soort blessures betreft, maar het is toch een risico als club. En weten we niet of een fitte Dessers überhaupt een meerwaarde had betekend voor STVV. Sowieso was de naam Dessers nog niet in de pers gevallen wat STVV betreft.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door metser »

Wat een embetante discussie hier over een geblesseerde speler.... anderzijds zit men te zeveren over slechte visie in het aankopen .... off . Als er niet meer te vertellen is is het beter niks te zeggen ! Op een ander worden licht geblesseerde spelers afgekeurd hè !!! Koop iets deftig of anders koop je beter niks, modderd wat aan en speel dan in godsnaam po2 !
Amzu
Berichten: 228
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Amzu »

Mikman schreef:
fruitboerke schreef:
stvvilvoorde schreef:
Amzu schreef:
...ik was er daar ene van ;)

Ik zou hem nu zeker halen! Zijn blessure zou max. 3 maanden duren. Nu al naar hier halen waarbij Utrecht van een overbodige speler/loonlast verlost is betekent dus veel goedkoper binnenhalen dan in normale omstandigheden. Hier rustig laten revalideren en eventueel in de PO al wat laten proeven zodat die volledig geacclimatiseerd is tegen dat de voorbereiding van het volgende seizoen begint.
Kruisbandblessure = seizoen afgelopen ( zes tot acht maanden voordat er weer volledig kan worden belast en contactsporten weer verantwoord zijn)

Ik zou het risico momenteel niet lopen.
Als hij hersteld is, zal hij ook waarschijnlijk transfervrij zijn en dan kan de speler een testperiode doormaken.
Het zou me verbazen moest er nu iemand hem een contract aanbieden.
Dit zou momenteel een totaal nutteloze transfer zijn. Het is toch hoop ik de bedoeling dat men deze transferperiode spelers gaat halen waar ge iets mee zijt en liefst onmiddellijk inzetbaar zijn.Nu iemand kopen met een zware blessure waarvan niemand echt weet wanneer die gast terug kan voetballen is compleet weggegooid geld . :gek: Het seizoen is nog niet gedaan he .
Totaal nutteloos zou ik niet zeggen. Het kan soms zelfs slim zijn om een speler die zich nog moet aanpassen aan de competitie een half jaar eerder te halen. Westerlo was daar vroeger erg bedreven in ( Jaja Coelho is een voorbeeld ). Tomyashu is een recent voorbeeld bij ons ( al kan het ook aan het gebrek aan voetbalinzicht van De Roeck hebben afgehangen, wie weet).
Of spelers aantrekken wiens marktwaarde nu erg laag is omdat ze weinig spelen en die matchritme laten opdoen zodat ze tegen volgend seizoen op niveau zijn. Ergens kan je zelfs stellen dat STVV in een positie zit om dat te doen want we moéten niet PO1 halen, terwijl ploegen die onderaan staan niet de luxe hebben om verder dan een paar matchen te kijken. Dus nu spelers halen waar je een half jaar weinig aan hebt maar waar je wel potentie in ziet zou een onderdeel van 'goeie visie' kunnen zijn.

Of dat met Dessers ook het geval is, is een andere vraag. Als je hem transfervrij kan overnemen, misschien wel. Met zo'n serieuze knieblessure moet je er toch rekening mee houden dat er nog een verschil is tussen medisch gezien hersteld zijn en terug op niveau zijn. Een speler die 6 maanden out is, heeft daarna meestal minstens een half seizoen nodig om weer in de buurt van zijn topniveau te komen. De medische wetenschap heeft wel enorme vooruitgang gemaakt de laatste jaren wat dat soort blessures betreft, maar het is toch een risico als club. En weten we niet of een fitte Dessers überhaupt een meerwaarde had betekend voor STVV. Sowieso was de naam Dessers nog niet in de pers gevallen wat STVV betreft.
Mikman, je neemt mij de woorden uit de mond. Ik deel je visie want dat was in sé hetgeen ik bedoelde. Uiteraard moet de medische staf van STVV kunnen bepalen dat dit medisch gezien geen "total loss" is, maar als het een "gebeurlijke" blessure is, dan tant pis. Dan kan je een prima speler binnenhalen aan een redelijke prijs. De speler zal trouwens zelf ook waarderen dat hij de tijd en het vertrouwen krijgt om in eigen regio te revalideren.

@ metser : Wat ze op een ander denken boeit me allerminst. Je moet soms "out of the box" denken en af en toe ook eens rationeel durven handelen. In deze : "low cost, (mss. ?) maximum invest"...als men het goed kan onderhandelen natuurlijk. Sowieso zou volgens mij een fitte Dessers een meerwaarde zijn voor dit team.
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Als we een spits gaan halen moet die beter zijn dan Boli. Is Dessers dat? Volgens mij niet.
De enige reden dat Dessers hier een onderwerp is omdat het een belgische spits is die we kennen. Maar er lopen ontelbare , voor ons onbekende, spitsen rond die beter zijn.
Dessers is niet beter dan Boli.
Akpom was dat wel.
Die marokkaanse wk-spits die hier bijna stond waarschijnlijk ook.
Het is een spits van dat niveau dat je moet proberen halen. En ja: dat kost geld. Maar goede spitsen die scoren zullen altijd geld kosten...
Liever 1x een Samatta dan 3x een Dessers.
Natuurlijk is Dessers beter dan Gladon, Buya, Nazon. Maar: kwaliteit ipv kwantiteit aub. Die les is nu hopelijk geleerd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Als ik de officieuze berichten in de kranten zie over Bezus (hij zit nog in Oekraine, hij wil weg,...), ja dan heb ik er geen goed oog op. Niet zozeer zijn vertrek is dan een probleem, wel het feit dat hij in het verleden al bewees van weinig nut te zijn als hij niet met 300 % goesting op het veld staat, 200 % is bij hem meestal niet genoeg.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Ben ik nu de enige die de grillen van Bezus en zijn bijgewerkte Barbiepop al lang kotsbeu is ?
:mad:
Plaats reactie