Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Filipoviç »

Na het vertrek van Casper De Norre naar Racing Genk zit STVV om verdedigers verlegen. Ko Itakura is in beeld. Deze 21-jarige Japanner - geboren in Yokohama - pikte op 6 augustus 2016 zijn eerste speelminuten in het eerste elftal van topclub Kawasaki Frontale mee. Dat seizoen kwam Itakura drie keer in actie in de J-League.


In 2017 kwam hij aan vijf korte invalbeurten. Vorig jaar veroverde hij een basisplaats bij Vegalta Sendai, dat ook in de eerste afdeling speelt. Goed voor 24 wedstrijden waarin hij twee keer tot scoren kwam.


De rechtsvoetige verdediger (1m86) wordt op 27 januari 22 jaar en zou graag zijn kans gaan in Europa.


Met Kawasaki Frontale pikte Ko Itakura in 2017 ook nog drie matchen in de Aziatische Champions League mee. Hij scoorde toen tegen Eastern SC.


Itakura was lid van de Japanse U19, U20 en U21. Bij de U23 zit hij aan zeven interlands, waarin hij twee doelpunten meepikte.


De centrale verdediger kan ook als rechtsachter uit de voeten of als verdedigende middenvelder. Zijn contract bij Kawasaki Frontale loopt tot 31 januari 2020. Hij werd uitgeleend aan Vegalta Sendai. Zijn marktwaarde wordt op 700.000 euro geschat.


Om meer inkomsten te kunnen genereren gaf de clubleiding aan de Aziatische markt nog wat meer te willen bespelen. De komst van één of meerdere Japanse nieuwkomers is dan ook geen verrassing.


Casper De Norre, Jonathan Legear en Paul Gladon verlieten STVV in de wintermercato. Mohamed Buya Turay is uitgeleend aan het Zweedse Djurgardens.


Dimitri Charles




Verstuurd vanaf mijn Moto G (5S) Plus met Tapatalk
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Mooi artikel vandaag over STVV in Sport/Voetbal Magazine. Blijkbaar heeft Genk toch 4 miljoen voor De Norre betaald, volgens Pinto.

https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 14435.html

Het hele artikel heb ik gekopieerd en op STVV in de media geplaatst.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

voetballiefhebber schreef:Mooi artikel vandaag over STVV in Sport/Voetbal Magazine. Blijkbaar heeft Genk toch 4 miljoen voor De Norre betaald, volgens Pinto.

https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 14435.html

Het hele artikel heb ik gekopieerd en op STVV in de media geplaatst.
Mooi artikel indeed, merci om het te delen! :toppie:

Altijd fijn om zulke dingen te lezen.
Heb wel het gevoel dat we nog iets mogen verwachten de komende dagen
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Ergens las ik deze week dat Brys 25 profielen van linksback's heeft bekeken en zijn feedback gaf...
Testers aub daarlaten. De 3 of 4 miljoen van De norre moet niet terug opgemaakt worden maar liefst toch een linksback en een spits zonder dat er nog iemand vertrekt. Owusu zou te duur zijn heb ik vandaag vernomen...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Nog even over Buya: volgens het bericht op de website wordt die uitgeleend voor één jaar.

Voor Djurgardens goed nieuws, want voor hen is dat 1 volledig seizoen (loopt van lente tot herfst) maar voor ons wel bizar, aangezien dat impliceert dat Buya hier in het midden van volgend seizoen ineens terug staat. Hadden ze dan niet beter kunnen uitlenen tot de zomer en in de voorbereiding opnieuw kijken hoe het met hem zit en wat de plannen ermee zijn (nieuwe kans of verkopen)?

Los daarvan: Djurgardens is wel een stap hoger dan zijn vorige club Dalkurd en zou dus dichter bij ons niveau moeten zijn. We zullen zien hoe hij het daar doet.
Overdrijven is een kunst
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

Jacques schreef:Nog even over Buya: volgens het bericht op de website wordt die uitgeleend voor één jaar.

Voor Djurgardens goed nieuws, want voor hen is dat 1 volledig seizoen (loopt van lente tot herfst) maar voor ons wel bizar, aangezien dat impliceert dat Buya hier in het midden van volgend seizoen ineens terug staat. Hadden ze dan niet beter kunnen uitlenen tot de zomer en in de voorbereiding opnieuw kijken hoe het met hem zit en wat de plannen ermee zijn (nieuwe kans of verkopen)?

Los daarvan: Djurgardens is wel een stap hoger dan zijn vorige club Dalkurd en zou dus dichter bij ons niveau moeten zijn. We zullen zien hoe hij het daar doet.
Misschien met de hoop dat hij daar goed speelt om hem daarna aan een (Zweedse) club terug te verkopen en het verlies te beperken.
Nie zievere, speile!
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Jacques schreef:Nog even over Buya:

Los daarvan: Djurgardens is wel een stap hoger dan zijn vorige club Dalkurd en zou dus dichter bij ons niveau moeten zijn. We zullen zien hoe hij het daar doet.
Denk zelfs dat het niveau iets hoger is dan het onze,is toch een club die al geregeld Europees heeft gespeeld.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

vdl schreef:
Jacques schreef:Nog even over Buya:

Los daarvan: Djurgardens is wel een stap hoger dan zijn vorige club Dalkurd en zou dus dichter bij ons niveau moeten zijn. We zullen zien hoe hij het daar doet.
Denk zelfs dat het niveau iets hoger is dan het onze,is toch een club die al geregeld Europees heeft gespeeld.
Nja, dat wilt niks zeggen. Anderlecht speelt ook geregeld Europees, ik wil toch niet zeggen dat hun niveau hoger ligt dan dat van pakweg Werder Bremen.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door zipke373 »

Geel-Blauw schreef:
Jacques schreef:Nog even over Buya: volgens het bericht op de website wordt die uitgeleend voor één jaar.

Voor Djurgardens goed nieuws, want voor hen is dat 1 volledig seizoen (loopt van lente tot herfst) maar voor ons wel bizar, aangezien dat impliceert dat Buya hier in het midden van volgend seizoen ineens terug staat. Hadden ze dan niet beter kunnen uitlenen tot de zomer en in de voorbereiding opnieuw kijken hoe het met hem zit en wat de plannen ermee zijn (nieuwe kans of verkopen)?

Los daarvan: Djurgardens is wel een stap hoger dan zijn vorige club Dalkurd en zou dus dichter bij ons niveau moeten zijn. We zullen zien hoe hij het daar doet.
Misschien met de hoop dat hij daar goed speelt om hem daarna aan een (Zweedse) club terug te verkopen en het verlies te beperken.
Of stel dat het goed gaat... dan kan dat onze eerste inkomende wintertransfer van volgend seizoen zijn. Ik geloof daar nog altijd in, dat kan gewoon niet dat die ineens niet meer kan voetballen he.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Elgromi »

fruitboerke schreef:
StellaWADASWAD schreef:
geelblauw schreef:volgens mij wordt de kas terug aangevuld door verkopen van verschillende spelers die niet in het plan voorkwamen én door heel mooie bedragen voor basisspeler( s ). Kotysch en dussaut zijn de volgende die nog van de hand moeten worden gedaan. Een spits, een linker verdediger en een extra centrale verdediger zijn welkom. Ze moeten wel beter zijn dan wat er vertrekt. De japanse verdediger die nu wordt aangekondigd lijkt me niet goed genoeg: cools, bjelica,... van die waarde moet het ongeveer zijn voor de flank en de goede spits moet een waardig alternatief zijn voor boli( en hopelijk weet die het doel wat beter staan ). Ik verwacht in de terugronde wel heel wat van sekine.
Dat kan je toch totaal niet inschatten hoe goed die kerel is ? Van Tomi, Endo en Kamada wist niemand hoe goed ze waren en vandaag zijn het bijna alle drie basisspelers. Spelers als Bjelica en Cools mogen voor mijn part blijven waar ze zaten. Met Bjelica heb je gewoon een ambrasmaker eerste klas, en Cools. Tja... Ga dan toch maar Kitsiou terughalen of pols eens bij Brugge of je Vlietinck niet kan overkopen, jonger (1 jaar maar soit) en lijkt ook niet aan speeltijd toe te komen. Kan misschien uitpakken zoals Mechele enkele seizoenen geleden.
Inderdaad die Vlietinck is nu al 3 x beter dan beunhaas Botaka.
Vlietinck kan ik alleen maar toejuichen zit genoeg potentieel in
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Eens kijken hoelang het gaat duren vooraleer deze Japanse speler van Getafe, Gaku Shibasaki, die blijkbaar aan Standard werd aangeboden en geen titularis is bij Getafe, aan STVV gelinkt wordt... Dit wordt misschien een nieuwe "primeur"... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

http://www.voetbalnieuws.be/news/372749 ... aanse-club
Getafe en Espanyol Barcelona hebben volgens La Dernière Heure interesse om Uche Agbo over te nemen, maar de Nigeriaanse middenvelder mag de club voorlopig niet verlaten.

Beide ploegen dachten aan een huurdeal met aankoopoptie en Getafe probeerde zelfs de Japanse international Gaku Shibasaki in de deal te betrekken. De 26-jarige middenvelder komt er niet aan de bak en Standard heeft geen interesse in de ex-speler van Tenerife en Kashima Antlers.

http://www.transfermarkt.com/gaku-shiba ... ler/129693
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Blijkbaar zou men vergevorderd zijn met een spits en een linksachter, maar verwacht VDAB niet dat het nog deze week in orde geraakt. Het zou voor begin volgende week zijn.

Kijk, dat vind ik dan het spijtige daaraan.
Uw stage is gedaan en dan zou ge plots wel die spelers kunnen aantrekken.
Dat is dan naar de zomer en komende seizoenen toe toch een werkpunt. Proberen om uw kern vroeger klaar te krijgen.

Nu zou het ideaal geweest zijn om die spelers in te passen en zou het ideaal zijn om die mannen met de groep te laten gewennen.

Als die twee spelers geen schot in de roos zijn, qua kwaliteit en wedstrijdritme, dan mag VDAB daar toch op afgerekend worden vind ik.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Zelfde mening hier.
Ze weten bovendien al pakweg 2 maanden dat er een aanvallende back en een diepe spits moesten bijkomen.
Als je nog geen linksback had klaar staan hadden ze de transfer van DeNorre ook wat kunnen rekken tot die er wél was. "Hij mag pas weg als wij een vervanger hebben" Nu kan u dat straks misschien meteen cruciale punten kosten.
Genk was er wel snel bij terwijl het voor hen veel minder dringend is dan voor ons omdat Casper hier een basis-speler is en bij hen een back-up. Zij hadden meer tijd dan wij, maar toch plooien we zo snel.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Wat ik zeker goed vind van de Japanners is dat ze spelers waar ze nog weinig of niet op kunnen rekenen ook snel van de hand konden doen. Op dat vlak ben ik wel voorstander van de wintermercato.

Voor Legear, Buya, Thallyson werd een volgens mij goede oplossing gevonden. Het heeft geen zin om deze spelers die niet voldoen of niet gemotiveerd zijn nog langer aan boord te houden. Hopelijk kunnen ze Buya na die uitleenbeurt nog gebruiken.
Plaats reactie