Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

voetballiefhebber schreef:Wat ik zeker goed vind van de Japanners is dat ze spelers waar ze nog weinig of niet op kunnen rekenen ook snel van de hand konden doen. Op dat vlak ben ik wel voorstander van de wintermercato.

Voor Legear, Buya, Thallyson werd een volgens mij goede oplossing gevonden. Het heeft geen zin om deze spelers die niet voldoen of niet gemotiveerd zijn nog langer aan boord te houden. Hopelijk kunnen ze Buya na die uitleenbeurt nog gebruiken.
Als ze nu nog zo kordaat waren met nieuwe spelers aan te trekken .Dat is precies andere koek. :roll:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

fruitboerke schreef:
voetballiefhebber schreef:Wat ik zeker goed vind van de Japanners is dat ze spelers waar ze nog weinig of niet op kunnen rekenen ook snel van de hand konden doen. Op dat vlak ben ik wel voorstander van de wintermercato.

Voor Legear, Buya, Thallyson werd een volgens mij goede oplossing gevonden. Het heeft geen zin om deze spelers die niet voldoen of niet gemotiveerd zijn nog langer aan boord te houden. Hopelijk kunnen ze Buya na die uitleenbeurt nog gebruiken.
Als ze nu nog zo kordaat waren met nieuwe spelers aan te trekken .Dat is precies andere koek. :roll:
Elders wel dan ?
Ocharme 1 vd kern is weg voor meer geld dan iemand ooit gedacht had ...
Genk misschien wel Pozuelo kwijt ...
Ook een ambitie daar ?
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Brusselmans schreef:
fruitboerke schreef:
voetballiefhebber schreef:Wat ik zeker goed vind van de Japanners is dat ze spelers waar ze nog weinig of niet op kunnen rekenen ook snel van de hand konden doen. Op dat vlak ben ik wel voorstander van de wintermercato.

Voor Legear, Buya, Thallyson werd een volgens mij goede oplossing gevonden. Het heeft geen zin om deze spelers die niet voldoen of niet gemotiveerd zijn nog langer aan boord te houden. Hopelijk kunnen ze Buya na die uitleenbeurt nog gebruiken.
Als ze nu nog zo kordaat waren met nieuwe spelers aan te trekken .Dat is precies andere koek. :roll:
Elders wel dan ?
Ocharme 1 vd kern is weg voor meer geld dan iemand ooit gedacht had ...
Genk misschien wel Pozuelo kwijt ...
Ook een ambitie daar ?
Om hem vorige keer te doen blijven hebben ze een clausule van 8 miljoen moeten opnemen in het contract.

Ik vind toch ook wel dat je minstens een spits had moeten hebben op een deel van de stage. Dat weet je namelijk al heel lang. Evenals een rechtsback.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Het is goed om te vergelijken met de beste (in dit geval Genk), dan weet je ineens waar je naar moet streven. Anderzijds is Genk ook wel de enige club die zijn huiswerk al voor de stage klaar had. Zulte ook min of meer, al ben ik niet helemaal wild van hun transfers. Gent is daar tijdens de stage (min of meer) bij gekomen, al zoeken die ook nog een 3de speler. Daarmee zijn we zo ongeveer rond. Bij de rest is er ook nog niet veel gebeurd. Dan kijk ik met name naar onze concurrenten Antwerp en Anderlecht, waarvan toch verwacht werd dat ze zouden uitpakken in januari. Tot nader order loopt bv. Bezus nog altijd hier rond en niet op de Bosuil (of Sclessin). In Charleroi blijft het vooralsnog ook stil. Onze mercato is tot nu toe gemiddeld. Het zal van de inkomende transfers (wie en wanneer) afhangen of het een upgrade krijgt tot goed of een downgrade naar slecht.

Sowieso kan het allemaal snel veranderen. Genk is nu een voorbeeld van hoe het moet, maar als Malinovskiy of Pozuelo nog deze maand vertrekt, is het ineens een heel ander verhaal en zou hen -naar de maatstaven van een aantal mensen hier- ongetwijfeld een schrijnend gebrek aan ambitie verweten (moeten) worden.
Overdrijven is een kunst
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Anneke »

Ik zocht even "Ko Itakura STVV" op op Google en kwam op dit uit

https://translate.google.com/translate? ... rev=search
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Volgens Buya zelf zien we hem nooit meer terug:

https://www.bbc.co.uk/sport/amp/footbal ... ssion=true
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

Anneke schreef:Ik zocht even "Ko Itakura STVV" op op Google en kwam op dit uit

https://translate.google.com/translate? ... rev=search
Vage tweet van een Japanner over Itakura die naar het buitenland wil komt terecht op het stvv forum, wordt dan overgenomen door voetbalbelgië als 'primeur' en dan neemt een Japanse site dat over van voetbalbelgië, gekker moet het niet worden :lol:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

Kan er weinig van zeggen... nooit zien spelen..
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Doet mij verdedigend aan tomiyasu denken als ik de filmpjes zie.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... 3#reacties

Opmerkelijk: Antwerp grijpt ondanks akkoord met STVV naast revelatie Bezus door... Owusu

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... z5cIDWTzvY

STVV en Antwerp leken even voor één van de opvallendste transfers van deze wintermercato te zorgen: Roman Bezus in ruil voor Geoffry Hairemans en William Owusu. Maar dat gaat niet door.

"We zijn in dialoog gegaan met D'Onofrio en op clubniveau waren we rond om Bezus te ruilen voor Hairemans en Owusu", bevestigt Tom Van den Abbeele, sportief directeur van STVV, aan Het Laatste Nieuws. Het was uiteindelijk die laatste die een einde maakte aan de opmerkelijke transfers.

"De looneisen van Owusu waren aan de exuberante kant en zo kelderde de hele deal. Het dossier is nog niet geklasseerd, maar de kans dat die transactie nog doorgaat, wordt alsmaar kleiner", aldus Van den Abbeele.

Onderhandelen met Bezus

Over de gegeerde Bezus zegt Van den Abbeele nog het volgende: "We gaan nog deze week met hem praten om te kijken wat er bij hem leeft. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat we hem een nieuw contract gaan voorstellen. We willen vooral weten hoe hij de zaken ziet."




Wat zal die mens nu weer triestig zijn...en zijn madam die zich al op de Meir in Antwerpen zag shoppen zal ook wel in haar depressie hervallen zeker... :roll:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Halenaar schreef:Volgens Buya zelf zien we hem nooit meer terug:

https://www.bbc.co.uk/sport/amp/footbal ... ssion=true
Die is precies niet echt blij... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Merci Owusu! :heil:

En Buya, nou ja, echt slim is dat niet. Don't bite the hand that feeds you en tot nader order is dat ook nog altijd STVV gezien zijn doorlopend contract. Waar het juist is misgelopen en wie daar verantwoordelijk voor is (hijzelf, trainersstaf, VDAB/Tateishi) zullen we waarschijnlijk nooit met zekerheid kunnen zeggen. Aan een gebrek aan zelfvertrouwen zal het in ieder geval niet liggen (zelfkennis en zelfkritiek daarentegen...).
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

even "off" topic. STVV is net achtergekomen tegen Hoffenheim. Live te volgen op Youtube.
https://youtu.be/cYykMMSH_6w

Goed begonnen, maar juist na knullig balverlies van Bezus op de eigen helft, 0-1 achtergekomen... Tot nu toe, veel goede acties op links, waar onze linksbuiten en de spits goed rondtikken en acties maken.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Had Buya iets getoond in zijn invalbeurten, zou het ook anders kunnen gelopen zijn. Dat vergeet hij wel even.


Zeer vreemde chronologie in de Bezus-saga: eerst een akkoord met Antwerp hebben en als die afspringt met de speler gaan praten om te vragen wat hij wil :? :zot:
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef:even "off" topic. STVV is net achtergekomen tegen Hoffenheim. Live te volgen op Youtube.
https://youtu.be/cYykMMSH_6w

Goed begonnen, maar juist na knullig balverlies van Bezus op de eigen helft, 0-1 achtergekomen... Tot nu toe, veel goede acties op links, waar onze linksbuiten en de spits goed rondtikken en acties maken.
Boli en Kamada zijn de mannen die vooraan goed rond tikken en altijd de bal goed aannemen en het spel doen rondgaan. De man, links op het middenveld die me kan bekoren, is Sekkine. Assamoah, Teixeira en Garcia doen het ook goed, in mijn ogen, net als Bezus, ondanks de onnodige individuele actie (probeerde zich tussen twee man door te wurmen) die tot de 0-1 leidde. De Sart valt wat licht uit in de duels.
Plaats reactie