Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:Het is duidelijk dat VDAB niet de eindbeslissing neemt. Of beter, gewoon geen beslissing mag nemen. Dat de zegen van Tateishi over alles nodig is. Dat is de reden waarom er nog niets bewoog en waarom er nog niet gepraat is met Bezus.

Wat OOK duidelijker wordt is dat Stvv aan het evolueren is naar een Japanse ploeg die in België speelt. Dat is niet wat er initieel beloofd werd, maar niet te verwonderen. Van de inkomsten van de altijd klagende Truiense supporters moeten Tateishi & Co het niet hebben. Hoe meer inkomsten uit Japan, hoe meer Japanse spelers de kern zullen komen vervoegen.

Of de tribunes daarvan gaan vollopen ?
Gij zijt een echte zaag, amai nog nie !!!
Uwe God nam ook alle beslissingen, daar liepen de tribunes wel vol van zeker ?
Zullen we Tomi en Kamada ook maar gelijk terugsturen ?
Dan kunt ge verder met ene die met één van ST getrouwd is, of met Iebe ....
:zot:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Ik wil hier zeker niet zo pessimistisch doen als sommige anderen hier...niet vergeten dat die mannen hier nog maar 1 jaar zitten en we ze de tijd moeten geven om te groeien in hun job en als organisatie.

Maar ik kan er toch ook niet omheen dat er enkele zaken zijn die me niet tevreden stellen:
- je weet al lang dat je spits nodig hebt
- je weet al lang dat je rechtsback kan gebruiken
- je kent al lang de situatie van Bezus zijn aflopend contract met de mogelijke optie die eraan verbonden is. Hoe is het mogelijk dat je nu nog altijd je eerste gesprek moet hebben? Eens aftoetsen wat mogelijk is had toch al véél eerder gekund?
- verkoop van De Norre was al enkele weken sprake van dat het erin zat
- blijkbaar kan er zonder Tateishi niks gebeuren...dan was dit misschien niet het moment om in Japan sponsors te gaan afronden
- Kotysch/Thalysson mogen niet mee op stage (ik kan perfect leven met hun vertrek), maar nu moet je ze alsnog opvissen voor dit weekend. Zo maak je je een beetje belachelijk
- totale bilan van zomertransfers te weinig, gewoonweg spelers die niet 1 minuut gemaakt hebben weer doorsturen, dan waren ze nog niet kortbij goed genoeg
- geen Japans team...ziet er stilaan toch wel naar uit dat dit meer en meer zo zal zijn. Als het kwaliteit is kan ik daar mee leven, maar lieg dan niet bij de overname

Werk aan de winkel zou ik zeggen!
Laatst gewijzigd door Jack op 15 jan 2019, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

De Japanse stempel wordt in de kern duidelijk groter, maar of dat echt strategie is? Het kan ook door omstandigheden zo zijn. Omstandigheden zoals daar zijn
1) in de winterstop is het moeilijker om een goede zaak te doen op de transfermarkt. Prijs-kwaliteitverhouding klopt vaak niet.
2) de transfers van VDAB afgelopen zomer rendeerden niet (op Garcia na), waardoor zijn vleugels mogelijk wat geknipt zijn. Niet geheel onlogisch, zeker niet in een organisatie die door Japanners geleid wordt. (Anderzijds moet men hem ook wel de kans geven om zijn fouten recht te zetten)
3) de Japanse transfers rendeerden over het algemeen een beetje beter (al was het ook geen perfect rapport), waardoor men zich mogelijk daarop heeft teruggeplooid
4) het gewicht dat Tateishi in de schaal kan leggen, lijkt me sowieso al groter dan dat van VDAB. Hij staat dichter bij DMM dan VDAB, al was het maar omdat ze dezelfde taal spreken. (en in de Japanse cultuur enige achterdocht zit tegenover alles dat niet-Japans is).

De verhouding België-Japan vind ik wel degelijk een belangrijk thema. Het moet echter ook niet overschat worden, zoals enkelingen hier bewust doen. In de heenronde speelden we doorgaans met twee Japanners, drie maximaal en die eerste twee (Tomi en Kamada) waren dan ook nog eens de absolute uitblinkers. Dat zou in het slechtste geval naar vijf kunnen stijgen, maar dan moet Endo er helemaal doorkomen, Sekine fit blijven en een basisplaats afdwingen en de nieuwe spits een schot in de roos zijn. Ik verwacht realistisch gezien eerder dat we rond drie zullen blijven hangen. Als er vorig seizoen drie Grieken (Kitsiou, Charisis, Goutas) op het veld stonden, kraaide er geen haan naar.

Voor de rest zou ik willen pleiten voor wat redelijkheid en realiteitsbesef. Nee, ze wisten nog geen twee maanden dat De Norre weg ging. Twee maanden geleden waren wij bezig met Eupen en Anderlecht over de knie te leggen. Sinds wanneer zijn aankopen in het (exacte) midden van de transferperiode ineens "paniekaankopen"? Wat is het nut van eerst te vragen om een spits en als die vervolgens aangekondigd wordt (nog geen naam bekend) al te beginnen zagen over diens nationaliteit? Zullen we dan maar gewoon Nazon en Gladon houden? Dat zijn tenminste geen Japanners...
Zouden er velen eens niet een stel ballen en wat winnaarsmentaliteit kweken? We staan verdomme zesde en er zijn er hier die harder janken dan in jaren dat we tegen de degradatie speelden. :zot: Leer uw geschiedenis eens en wees blij dat we zesde staan met de ambitie om daar minstens te blijven staan. Alles is zeker niet perfect, maar dit is een stuk beter dan ons historisch gemiddelde. Sta toch maar even stil bij die vaststelling. In plaats van achter de ploeg te gaan staan, lees je hier echter meer geklaag over het uitblijven van transfers, het missen van 38 basisspelers tegen Genk en de pandoering die ons vrijdag ongetwijfeld te wachten staat. En dan hebben we het nog niet over facebook gehad. Die helden blijven vrijdag allemaal thuis als je hen moet geloven... :roll:
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 jan 2019, 09:45, 6 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Jacques schreef:De Japanse stempel wordt in de kern duidelijk groter, maar of dat echt strategie is? Het kan ook door omstandigheden zo zijn. Omstandigheden zoals daar zijn
1) in de winterstop is het moeilijker om een goede zaak te doen op de transfermarkt. Prijs-kwaliteitverhouding klopt vaak niet.
2) de transfers van VDAB afgelopen zomer rendeerden niet (op Garcia na), waardoor zijn vleugels mogelijk wat geknipt zijn. Niet geheel onlogisch, zeker niet in een organisatie die door Japanners geleid wordt. (Anderzijds moet men hem ook wel de kans geven om zijn fouten recht te zetten)
3) de Japanse transfers rendeerden over het algemeen een beetje beter (al was het ook geen perfect rapport), waardoor men zich mogelijk daarop heeft teruggeplooid
4) Het gewicht dat Tateishi in de schaal kan leggen, lijkt me sowieso al groter dan dat van VDAB. Hij staat dichter bij DMM dan VDAB, al was het maar omdat ze dezelfde taal spreken. (en in de Japanse cultuur enige achterdocht zit tegenover alles dat niet-Japans is).

De verhouding België-Japan is wel degelijk een belangrijk thema, dat geldt voor elke Belgische club in buitenlandse handen. Het moet echter ook niet overschat worden, zoals enkelingen hier bewust doen. In de heenronde speelden we doorgaans met twee Japanners, drie maximaal en die eerste twee (Tomi en Kamada) waren dan ook nog eens de absolute uitblinkers. dat zou in het slechtste geval naar vijf kunnen stijgen, maar dan moet Endo er helemaal doorkomen, Sekine fit blijven en een basisplaats afdwingen en de nieuwe spits een schot in de roos zijn. Ik verwacht realistisch gezien eerder dat we rond drie zullen blijven hangen. Als er vorig seizoen drie Grieken (Kitsiou, Charisis, Goutas) op het veld stonden, kraaide er geen haan naar.
Helemaal juist, in de basisploeg was het tot nu toe niet veel in aantal en toch maximaal qua kwaliteit.
Maar je moet ook niet de kop in het zand steken en kijken naar de volledige kern. 3 Grieken in je kern en 3 die spelen tegenover 3 Japanners die spelen en 5 of 6 in je kern. Is toch al een wezenlijk verschil.
Maar ik herhaal, ik heb er op zich geen probleem mee als het kwaliteit is.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Nieuwe spits ok maar mogelijk niet speelgerechtigd wegens niet EU-burger. Gisteren zei Meekers op TVL dat het tot 8 weken kan duren met niet Eu-burgers. Wat heb je dan aan je spits ? Het is dan toch al geen international want zit niet op de Aziacup
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Ach, maak u geen zorgen allemaal ....
Na dit seizoen is Kamada weg, en Tomi waarschijnlijk ook ....
Da zijn er al 2 minder om u aan te storen !!!
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door pat@ »

Of de spits nu komt uit Guinee-Bissau, Mozambique of Japan maakt helemaal niet uit. Je moet op zoek naar een betaalbare concurrent voor Boli, en laat die hier nu in België praktisch niet te vinden zijn. We hebben nu een prima link met Japan waar we spelers kunnen halen met jong talent (Tomi) en gevestigde waarde (Endo). Spelers die nu beiden voor het nationale team spelen dat het grote België bijna uit het wk kegelde in de 8ste finales. Haal op dezelfde plaatsen eens een Belg van dat niveau, laat het ons houden op een Defour, Tielemans, Depoitre. De baten kosten analyse is snel gemaakt.

In de zomer zijn we Kamada kwijt en naar alle waarschijnlijkheid ook Tomi. Dan mag er in de zomer nog één Japanner bijkomen en zitten we op hetzelfde aantal als dit seizoen. Zoals eerdere forumgangers al aanhaalden moeten we het niet laten voor het niveau van de spelers van eigen streek. In de zomer mogen er natuurlijk wel wat echte Belgen bijkomen, zo ver zullen de beleidsmensen ook wel zijn. Tot nu toe is enkel de back positie niet bezet, daar hebben we nog een week voor (match tegen Cercle zoals Tamas aanhaalde).
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Anneke »

Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

Het is waar, Truieneers kunnen nogal nurken.
Sinds de overname door de Japanners is het duidelijk dat er terug een voetbalverhaal verteld wordt: de focus ligt op de resultaten van de ploeg, zonder daarom té snel te willen gaan en zonder ook het commerciële uit het oog te verliezen.
En dat werkt uitstekend:
we staan op PO1-koers (de 4de beste prestatie aller tijden op het einde van de heenronde),
we hebben een reeks - meer dan 1 - internationals (daarvoor moeten we al teruggaan naar de tijd van Raimundo: 50 jaar geleden!),
we spelen bij momenten prachtig voetbal (en ook mindere matchen, dat is eigenlijk ook altijd zo geweest in de betere periodes van STVV, ja ook met Guido en Jacky en Yannick),
we verkopen een degelijke 'role player' voor een record bedrag (met alle respect maar De Norre haalt niet de top 20 van beste STVV-spelers aller tijden) en alles wijst er op dat dat bedrag terug zal geïnvesteerd worden in het sportieve,
we houden er één die we konden verkopen voor een nog hoger bedrag...,
de ploeg hangt goed aan elkaar (zonder 'has been' pseudo-vedetten zoals er vroeger voortdurend rondliepen),
onze trainers weten waar ze mee bezig zijn en kunnen het overbrengen op de spelers (remember FVDE en onze Spanjaard),
ons bestuur weet waarmee ze bezig zijn (ja :Roland: ...),
... de voetbalverslaggevers zijn zelfs lovend (die nurken dan maar over de grasmat),
... alleen het publiek volgt nog niet (maar tegen Genk zal het wel redelijk vol zijn), zeker niet qua aanmoedigingen (aaarrrrreeeeeejjjj).
Kijk dus wat verder dan de waan van vandaag (waar is de vervanger van De Norre?)... dit is een uitstekend seizoen (naar de normen en geschiedenis van STVV), en het mag nog wat meer zijn!!! Inderdaad: ambitie moet!
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Kinoshita Kosuke is de nieuwe Japanse spits van STVV. bron: HbvL
Lijkt me interessant profiel.

Ik weet nu al wat de eerste reactie van sommigen gaat zijn. :lol:
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Antismurf »

Dit zou onze nieuwe spits zijn: Konoshita Kosuke.
Vooral ervaring opgedaan op lager niveau, maar Tomi kwam ook uit 2e klasse dacht ik?
Zal afwachten zijn. Wat opvalt: na Buya toch opnieuw in Scandinavië gaan zoeken.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190115_04104708
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

1 goal in 23 matchen in de Zweedse competitie en de topschutter was niet goed genoeg :gek:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ik ken de naam, maar voor de rest.

Scoorde veel in de Zweedse 2de klasse en in lagere divisies in Duitsland.

Ik blijf wat op mijn honger zitten.

In japan zelf zitten enerzijds commercieel interessantere profielen en anderzijds spelers die iets meer statistieken hebben.

Hopelijk laat de kennis van de Japanse markt, Tateishi hier niet in de steek, want dan zal zelfs ik hun op die transfer afrekenen.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

Heb het even gecheckt:
verleden seizoen in de hoogste klasse in Zweden inderdaad 1 goal in 23 matchen (waarvan hij de helft als reserve begon),
dit seizoen in de Zweedse tweede klasse blijkbaar 13 goals op 29 matchen (waarvan hij 4 keer als reserve begon).
Is al/nog maar 24 jaar, en heeft vooral in de lagere regionen gespeeld in Zweden en Duitsland.
We zullen maar hopen dat die 13 goals van dit jaar zijn 'doorbraak' betekent zeker?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Franz schreef:Heb het even gecheckt:
verleden seizoen in de hoogste klasse in Zweden inderdaad 1 goal in 23 matchen (waarvan hij de helft als reserve begon),
dit seizoen in de Zweedse tweede klasse blijkbaar 13 goals op 29 matchen (waarvan hij 4 keer als reserve begon).
Is al/nog maar 24 jaar, en heeft vooral in de lagere regionen gespeeld in Zweden en Duitsland.
We zullen maar hopen dat die 13 goals van dit jaar zijn 'doorbraak' betekent zeker?
Dus een tweede Boli.
Plaats reactie