Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Altijd afwachten, maar mijn eerste gevoel: als dat het enige is waar ge na 6 maanden mee kunt afkomen, pfff.

Laten we hopen dat het hier niet bij blijft.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:De Japanse stempel wordt in de kern duidelijk groter, maar of dat echt strategie is? Het kan ook door omstandigheden zo zijn. Omstandigheden zoals daar zijn
1) in de winterstop is het moeilijker om een goede zaak te doen op de transfermarkt. Prijs-kwaliteitverhouding klopt vaak niet.
2) de transfers van VDAB afgelopen zomer rendeerden niet (op Garcia na), waardoor zijn vleugels mogelijk wat geknipt zijn. Niet geheel onlogisch, zeker niet in een organisatie die door Japanners geleid wordt. (Anderzijds moet men hem ook wel de kans geven om zijn fouten recht te zetten)
3) de Japanse transfers rendeerden over het algemeen een beetje beter (al was het ook geen perfect rapport), waardoor men zich mogelijk daarop heeft teruggeplooid
4) het gewicht dat Tateishi in de schaal kan leggen, lijkt me sowieso al groter dan dat van VDAB. Hij staat dichter bij DMM dan VDAB, al was het maar omdat ze dezelfde taal spreken. (en in de Japanse cultuur enige achterdocht zit tegenover alles dat niet-Japans is).

De verhouding België-Japan vind ik wel degelijk een belangrijk thema. Het moet echter ook niet overschat worden, zoals enkelingen hier bewust doen. In de heenronde speelden we doorgaans met twee Japanners, drie maximaal en die eerste twee (Tomi en Kamada) waren dan ook nog eens de absolute uitblinkers. Dat zou in het slechtste geval naar vijf kunnen stijgen, maar dan moet Endo er helemaal doorkomen, Sekine fit blijven en een basisplaats afdwingen en de nieuwe spits een schot in de roos zijn. Ik verwacht realistisch gezien eerder dat we rond drie zullen blijven hangen. Als er vorig seizoen drie Grieken (Kitsiou, Charisis, Goutas) op het veld stonden, kraaide er geen haan naar.

Voor de rest zou ik willen pleiten voor wat redelijkheid en realiteitsbesef. Nee, ze wisten nog geen twee maanden dat De Norre weg ging. Twee maanden geleden waren wij bezig met Eupen en Anderlecht over de knie te leggen. Sinds wanneer zijn aankopen in het (exacte) midden van de transferperiode ineens "paniekaankopen"? Wat is het nut van eerst te vragen om een spits en als die vervolgens aangekondigd wordt (nog geen naam bekend) al te beginnen zagen over diens nationaliteit? Zullen we dan maar gewoon Nazon en Gladon houden? Dat zijn tenminste geen Japanners...
Zouden er velen eens niet een stel ballen en wat winnaarsmentaliteit kweken? We staan verdomme zesde en er zijn er hier die harder janken dan in jaren dat we tegen de degradatie speelden. :zot: Leer uw geschiedenis eens en wees blij dat we zesde staan met de ambitie om daar minstens te blijven staan. Alles is zeker niet perfect, maar dit is een stuk beter dan ons historisch gemiddelde. Sta toch maar even stil bij die vaststelling. In plaats van achter de ploeg te gaan staan, lees je hier echter meer geklaag over het uitblijven van transfers, het missen van 38 basisspelers tegen Genk en de pandoering die ons vrijdag ongetwijfeld te wachten staat. En dan hebben we het nog niet over facebook gehad. Die helden blijven vrijdag allemaal thuis als je hen moet geloven... :roll:
Zoals al vaker gebeurd is, kan ik me hier volledig bij aansluiten. Niet overdrijven, een beetje geduld hebben en niet van het ene uiterste in het andere vallen, zou ik zeggen. Met De Norre is er één basisspeler weg. Die jongen had zijn zinnen gezet op een terugkeer naar Genk. Dan kan je als STVV maar twee dingen doen...geld er tegenaan smijten zodat hij hopelijk terug goesting krijgt om hier verder te spelen (met het risico dat een verbetering van zijn voorwaarden dan weer andere spelers en managers op ideeën gaat brengen), of proberen een goede prijs voor hem te krijgen. Er werd gekozen voor het tweede.

Bezus die weg wil of verbeterde voorwaarden wil... Als die voorwaarden niet volledig buiten de parameters vallen en geen te groot gebrek aan evenwicht veroorzaken binnen de kern, dan zou ik hem dat zeker aanbieden, want een Bezus die tevreden is, blijft voor ons een topspeler die we (voorlopig toch) niet snel kunnen aantrekken. Als hij echt zijn zinnen gezet heeft op een transfer (wat zijn goed recht is als hij denkt dat hij elders sportief en financieel kan groeien) en torenhoge eisen stelt om een vertrek te forceren, dan blijft er alleen de optie over om hetzelfde te doen als met De Norre...het onderste uit de kan halen. De tijd van het lijfeigenschap is echt wel voorbij sinds het Bosman-arrest...

I.v.m. het aantrekken van versterkingen: Ik zie dat overal de kat een beetje uit de boom gekeken wordt en kan me voorstellen dat clubs momenteel nog meer vragen dan ze uiteindelijk op de transfer deadline bereid zijn te aanvaarden voor een speler die mag vertrekken. Nu kopen komt waarschijnlijk neer op meer betalen voor een speler dan wat hij echt waard is. Misschien is De Norre daar zelfs een goed voorbeeld van, als die bij Genk niet van de bank raakt...

Sekine kan mogelijk het vertrek van De Norre opvangen, want die deed dat helemaal niet slecht tegen Hoffenheim. Een rechtsback lijkt me meer noodzakelijk om Botaka te vervangen. Vooraan in de spits mag er inderdaad wat concurrentie bij voor Boli...een vlot scorende spits zou geweldig zijn.

Als die rechtsback gevonden wordt en de spits een voltreffer is en de rest van de ploeg niet gewijzigd wordt, dan denk ik dat we na de terugkeer van alle geblesseerde jongens en onze Japanse internationals, zeker niet verzwakt uit de wintertransferperiode komen. Laat die mensen dus nog een paar weken rustig hun werk doen en dan pas kunnen we de resultaten evalueren. :stvv:
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Jan Bulder schreef:Altijd afwachten, maar mijn eerste gevoel: als dat het enige is waar ge na 6 maanden mee kunt afkomen, pfff.

Laten we hopen dat het hier niet bij blijft.
Dat is ook mijn gedacht een beetje.

De jong mag mij verbazen, maar in Japan zelf lopen er toch genoeg beloftevolle spitsen rond (of oudere spitsen) die al het 1 en het ander bewezen hebben.

Nu ga je in dezelfde vijver vissen als waar je Buya hebt uitgesjaggerd en dan nog een speler die eigenlijk maar in de tweede klasse gescoord heeft
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Laten we eerlijk zijn Tomiyasu was en is een jong talent,maar een speler van 24 kun je geen jong talent meer noemen.
Op die leeftijd moet een speler er staan op het hoogste niveau.
Is wel een ander profiel als Buya maar of hij beter gaat zijn,tja hij is toch al Jappanner he.
Weinig creativiteit in onze transfers ,scouting was weer niks zeker.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Het lijkt erop alsof ze de eerste de beste grote Japanse spits hebben gehaald, weliswaar niet uit Japan zelf.
Er is ergens iets veranderd in de wetgeving sinds dit jaar meen ik gehoord te hebben.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Een Japanse onbekende moet ons play-off 1 laten behouden. Armoede troef. Het mag weer niks kosten. De centen van De norre de put in, net zoals Roland.
De linksachter interesseert me al niet meer. Is dat scouting ? Dat kan ik ook nog.
Boli zal lachen...concurentie mijn gat.
Zijn dat statistieken voor een speler van een ploeg met ambitie voor PO1 ? Gaf dan Gladon een eerlijke kans.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

Jones schreef:Een Japanse onbekende moet ons play-off 1 laten behouden. Armoede troef. Het mag weer niks kosten. De centen van De norre de put in, net zoals Roland.
De linksachter interesseert me al niet meer. Is dat scouting ? Dat kan ik ook nog.
Boli zal lachen...concurentie mijn gat.
Zijn dat statistieken voor een speler van een ploeg met ambitie voor PO1 ? Gaf dan Gladon een eerlijke kans.
Sorry, Messi en Mbappe wilden niet.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Kamada was ook geen goalgetter voor hij naar hier kwam, enkel in japan 16 goals in 80 matchen terwijl kosuke er al 13 heeft n'a 29.

Ik had eerlijk liever een bekendere naam gehad, nu nog een links en rechts back en het is (als er niemand vertrekt) gedaan.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Jones schreef:Een Japanse onbekende moet ons play-off 1 laten behouden. Armoede troef. Het mag weer niks kosten. De centen van De norre de put in, net zoals Roland.
De linksachter interesseert me al niet meer. Is dat scouting ? Dat kan ik ook nog.
Boli zal lachen...concurentie mijn gat.
Zijn dat statistieken voor een speler van een ploeg met ambitie voor PO1 ? Gaf dan Gladon een eerlijke kans.
Dus u kende Tomiyasu en Kamada wel voordat ze hier tekenden? Straf.
Het feit dat Gladon een eerlijke kans verdiende ben ik wel akkoord.
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

Deze speler lijkt me eerder een back-up dan een concurrent voor Boli.
Hij zal met Nazon de strijd aangaan wie op de bank mag zitten.
Het bestuur zet dus zijn geld op Boli, in de hoop dat die ontploft.
Eerder dan een straffere spits te kopen, die dan Boli naar de bank verdrijft (en diens marktwaarde - nog meer - doet kelderen...).
Brys geeft alleszins voortdurend signalen dat hij in Boli gelooft.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
A.C.
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 feb 2015, 13:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door A.C. »

Als ik mij niet vergis staan we met Boli in de ploeg tot heden op een 6de plek.
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door toyotacorolla »

Een echte dpits is blijkbaar niet haalbaar voor Stvv. Hoeveel seizoenen wordt hier al geroepen voor een degelijke spits?
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Of die nieuwe spits een versterking is of niet dat moet nog blijken. Wat ik wel met grote zekerheid kan vaststellen is dat onze TD Mr. Vandenabeele weinig tot niets in de pap te brokken heeft buiten wat zever in de media verkondigen. Deze japanner is net zoals alle anderen hier gehaald door de japanse eigenaars . De spelers die Vandenabeele mocht halen in de zomer waren stuk voor stuk mislukte aanwinsten en het merendeel is alweer
afgeserveerd , verhuurd of verkocht.Het zou mij dan ook niet verbazen dat deze brave man straks ook vervangen zal worden door ......een japanner of andere TD en wat mij betreft nog zeer terecht ook . VDAB is een nobody en van geen enkele meerwaarde . Ander en beter aub.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Positivo
Berichten: 1915
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Brusselmans schreef:
Positivo schreef:Het is duidelijk dat VDAB niet de eindbeslissing neemt. Of beter, gewoon geen beslissing mag nemen. Dat de zegen van Tateishi over alles nodig is. Dat is de reden waarom er nog niets bewoog en waarom er nog niet gepraat is met Bezus.
S
Wat OOK duidelijker wordt is dat Stvv aan het evolueren is naar een Japanse ploeg die in België speelt. Dat is niet wat er initieel beloofd werd, maar niet te verwonderen. Van de inkomsten van de altijd klagende Truiense supporters moeten Tateishi & Co het niet hebben. Hoe meer inkomsten uit Japan, hoe meer Japanse spelers de kern zullen komen vervoegen.

Of de tribunes daarvan gaan vollopen ?
Gij zijt een echte zaag, amai nog nie !!!
Uwe God nam ook alle beslissingen, daar liepen de tribunes wel vol van zeker ?
Zullen we Tomi en Kamada ook maar gelijk terugsturen ?
Dan kunt ge verder met ene die met één van ST getrouwd is, of met Iebe ....
:zot:


Oei, heeft je dat geraakt Brusselmans ?
Dat was echt niet de bedoeling, man. Mijn oprechte excuses.
Ik dacht dat mijn post neutraal was. Nergens heb ik een toespeling gemaakt op Rd of spelers.
Daar heb je je spook gezien (dat van RD)
Maar geef toe op een bepaald moment kunnen er zo maar 6 in de ploeg staan (Japanners hé, geen spoken). En stel dat het dan eens wat minder gaat gaan met de resultaten. Je weet hoe dat gaat met voetbalclubs.
De Japanners gaan dan misschien sponsorcontracten en aanhangers in het thuisland hebben, maar niet hier !
STimVV
Berichten: 2703
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Er werd hier wat lacherig gedaan met die spits die gehaald werd door Lokeren. Waarschijnlijk terecht.
Maar ik ben eens benieuwd hoe hard supporters van andere clubs zullen lachen met den onze... (die van Lokeren speelde dan nog Champions league, den deze in de 2e klasse van Zweden)
Elke transfer is een risico en kan ofwel meevallen of tegenvallen. Maar het risico is hier toch weer erg groot. Nog groter dan bij Buya lijkt me. (en dan heb ik het enkel over de sportieve meerwaarde, niet over het financiele)
Als ik dan zie dat Zulte-Waregem Sylla gaat halen bij de Queens Park Rangers, terwijl ze Harbaoui nog steeds hebben lopen.. dan vraag ik me af waarom zoiets hier nooit kan. Sylla zou hier vrijdag onmiddellijk in de ploeg staan langs Boli. (Kamada als 10).
Zoiets hadden we nodig... niet dit.
Plaats reactie