Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

voetballiefhebber schreef:De kans dat STVV nu nog PO I haalt is echt wel heel klein volgens mij. Nu moet je al voorbij AA Gent en Charleroi of Anderlecht. Charleroi is een heel stugge ploeg en resultaat spelen kunnen die mannen als geen ander. AA Gent heeft zich ook nog wat versterkt. STVV is een beetje verzwakt na het vertrek van De Norre.

Bij STVV weet je niet hoe die Japanners terug gaan komen van het verre Azië. Kans op vermoeidheid is groot na zoveel matchen en het vele reizen en bijgevolg wordt het hier nu stevig winter, want na die trip zeker niet bevorderlijk zal zijn.

Bezus moeten ze nu fors meer betalen om hem straks toch einde contract te zien worden. Ik heb geen idee hun gefocust hij nog is om alles te geven voor de club. Ze kunnen nu nog cashen voor hem. Morioka binnenhalen in zijn plaats, zou ik een goede zet vinden. Naar volgend seizoen toe en het einde van de competitie zou hij een echte draaischijf moeten worden. Transfers moeten er nu wel boenk op zijn en niet zoals in de zomermercato, waar je nu met zoveel ballast zit waar je weinig mee kunt aanvangen.
Puur technisch gezien is Morioka inderdaad een goed idee, de man kan duidelijk voetballen. Of toch de Morioka van WB, want wat de Japanner het afgelopen jaar liet zien zou een transfer naar STVV zeker geen goed idee zijn. Mensen lijken te vergeten dat Bezus, ondanks zijn matige statistieken, wel een werkpaard is die ook een goede tackle heeft. In dat opzicht kan je Morioka vergelijken met Peeters, die elke mogelijke vorm van duel uit de weg gaat.

Voorts begrijp ik het vanuit het standpunt van het bestuur wel dat men overweegt om Bezus nu nog te verkopen. De loonkosten kunnen momenteel misschien nog wel opgevangen worden door de vele uitgaande transfers, maar wat op het einde van het contract ? Dan is hij ook gewoon weg, dus het is hopen dat we nu PO1 spelen, want anders is het een dure gok. Of men moet Bezus nog 1 dik contract geven en een ploeg bouwen waar hij het centrum is (wat nu eigenlijk al het geval is).
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Niet te geloven...je speelt zaterdag een belangrijke match in de strijd voor PO1 en je hebt nog altijd geen inzetbare nieuwe spits. Morgen is het dinsdag. Wil je hem opstellen moet hij ten laatste morgen tekenen.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

vdl schreef:Man man,hier word een potje gejankt voor een speler die op 2,5 jaar nog altijd niks bewezen heeft.
En dat allemaal aan de hand van een artikel ̈in een gazet.
Ging al naar Standard Antwerp ,Anderlecht en een Turkse ploeg,nu zogezegd Gent,denk dat zijne manager vooral druk bezig is om hem te verlappen.
Hebt gij al wedstrijden van Bezus gezien ? :zot: Ik denk niet dat er een betere voetballer in de kern zit momenteel.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
sander0910
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jan 2017, 10:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door sander0910 »

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190121_04121548

AA Gent duwt door voor Bezus (die zelf ook druk zet bij STVV)

AA Gent en Sint-Truiden bleven gisteren druk onderhandelen over Roman Bezus. De Buffalo’s vonden een bondgenoot in de Oekraïner zelf, die druk zet op STVV om naar Gent te mogen vertrekken.

De 28-jarige spelmaker kan in Gent zowel financieel als sportief zijn uitstekende prestaties van vóór Nieuwjaar verzilveren. Bezus droomt van de Oekraïense nationale ploeg en heeft het voorbeeld van zijn landgenoten Igor Plastun en Roman Yaremchuk, die via AA Gent bij de nationale selectie terechtkwamen. AA Gent bracht vrijdag al een bod uit van 1 miljoen euro, maar STVV vroeg (iets) meer. Zondag, voor de topper AA Gent-Anderlecht, werd er voort onderhandeld en ook gisteren liepen de gesprekken door. STVV onderzoekt allicht of één of meer spelers de omgekeerde richting zouden kunnen maken. De eindbeslissing ligt bij STVV-CEO Takayuki Tateishi.

Het vertrek van Bezus zou een forse aderlating zijn voor coach Marc Brys, die zijn Oekraïense spelmaker graag wil houden. Maar wat doe je met een speler die met zijn gedachten al elders zit en er mogelijk straks ontevreden bij loopt? Tateishi moet op zijn beurt overleggen met clubeigenaar DMM.com in Japan. In Sint-Truiden wordt in principe vandaag een beslissing verwacht in het dossier.Antwerp kwam eerder deze maand met een concreet bod waarbij Geoffry Hairemans en eventueel William Owusu in de omgekeerde richting konden gaan. Maar het is AA Gent dat finaal de strijd om Bezus lijkt te winnen.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Het zou zo maar kunnen dat de nieuwkomers Bezus niet kunnen overtuigen (zijn er trainigswatchers die de nieuwen al aan het werk zagen ? ) en dat hij aanvoelt dat de kansen om met Stvv PO1 te halen, vervagen. Het loon zal ook een rol spelen. In gedachten is die speler al weg.

De wedstrijd tegen Cercle wordt de eerste van een paar cruciale die we moeten winnen. De omstandigheden kun je moeilijk ideaal noemen. Als er niet snel een sterk signaal komt van het beleid, vrees ik een demotivatie bij staf en spelers. De rest laat zich raden.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

Wat moet een supporter hiervan denken?
Zonder een oordeel te stellen, kan je toch niet anders dan vaststellen dat alle succesvolle seizoenen (de slechte krijgen we er sowieso bij!), hetzelfde patroon volgen... Goede eerste ronde, plaats 4 even bekleden en vanaf dan langzaam afglijden naar PO 2 om daar een grijze rol te vervullen.
Uiteraard begeleid door "We maken er het beste van in PO II, onze supporters hebben daar recht op! Volgend jaar gaan we voor PO I"
Geeuw
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Dat verlappen van basisspelers aan andere PO1 positie bekleders allemaal goed en wel, maar dan moet er een even goede onmiddellijk inzetbare vervanger klaarstaan.
Het feit dat er nog geen spits, geen rechts back en geen links back staat ondertussen al een week na de stage doet me vrezen dat dit niet het geval is.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Jack schreef:Dat verlappen van basisspelers aan andere PO1 positie bekleders allemaal goed en wel, maar dan moet er een even goede onmiddellijk inzetbare vervanger klaarstaan.
Het feit dat er nog geen spits, geen rechts back en geen links back staat ondertussen al een week na de stage doet me vrezen dat dit niet het geval is.
Moet de vraag niet gesteld of dat wel het ergste is als Bezus vertrekt ?
Wie wordt dan de draaischijf ? Vooral een vraag voor de anti-Bezus mannen
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Is hier buiten Brusselmans dan iemand anti-Bezus?
Ik vind het ook een beetje een zaag, maar voor een ploeg als STVV is hij, ondanks ook totaal onzichtbare periodes op die 2,5 jaar, super belangrijk!!

En duhuh, enne vervanger moet dat dan overnemen he. Maar daar haal ik net de andere posities voor aan om mijn twijfel daaromtrent op te werpen.
Dreke
Berichten: 3643
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

Ik ben niet anti-Bezus, niet anti-bestuur, niet anti-Brys. Gewoon omdat wij te ver af staan om alle factoren te kennen. Ik heb het hier nog eens getypt. Wie weet wat hij nu verdient? Wie weet wat zijn optie kost? Wie weet hoe hard Bezus het speelt? Wie weet wat de werkethiek van Bezus is? Wie weet hoeveel hij kan gaan verdienen in Gent? Wie weet hoe zijn gezin zich voelt? Wie weet hoeveel De Norre vangt in Genk? Wie weet welke druk De Norre op het bestuur zette? Allemaal gissen. Het enige wat je weet, is wat je met je eigen ogen ziet. In mijn geval is dat enkel de wedstrijden. Maar voetbal is veel meer dan dat. En daarvoor hoef je echt niet op hoog niveau gevoetbald te hebben.

Bezus laten gaan zonder waardige vervanger, zou geen goed signaal zijn uiteraard. Maar ik ga het bestuur er niet op veroordelen. Bezus is belangrijk, maar maak er aub geen god van. Hij heeft ook een pak wedstrijden waarin hij niet aanwezig was of enkel in negatieve zin. Hij is verre van constant. En dat heb je ook nodig om PO1 te halen. Ze hebben duidelijk gesteld dat PO1 het doel is binnen drie jaar. Wilt dat zeggen dat je dit seizoen moet weggooien? Helemaal niet. Maar zelfs met Bezus zou het extreem moeilijk worden.

Wat mij heeft doen afhaken bij RD, is het schofferen van de supporters en andere idiote uitlatingen. Daar kan ik het nieuwe bestuur voorlopig niet op betrappen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Hallo-Tokyo »

Verstandige post.
Je kan enkel oordelen als je weet wat je moet weten.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

Jack schreef:Dat verlappen van basisspelers aan andere PO1 positie bekleders allemaal goed en wel, maar dan moet er een even goede onmiddellijk inzetbare vervanger klaarstaan.
Het feit dat er nog geen spits, geen rechts back en geen links back staat ondertussen al een week na de stage doet me vrezen dat dit niet het geval is.
De huidige situatie rond Bezus momenteel is toch vooral aan STVV zelf te wijten. Hij presteerde al heel het seizoen erg goed - met een aflopend contract weet je dan dat er miserie komt. Als je dan wacht tot de voorlaatste week van de transferperiode om met de speler te praten en eraan denkt (!) om de optie te lichten, is het logisch dat er kapers op de kust zijn en de speler zelf ook liever andere oorden opzoekt. Die optie had al lang gelicht moeten zijn voor kerstmis zodat er duidelijkheid was vanuit het bestuur: er is ambitie en we investeren hier ook in. Als er dan iemand met 4M kwam, oké, dan is het zo, maar pak je tenminste een hoop geld.
In de huidige positie echter sta je machteloos, en kan je hem beter laten gaan, want nu zit je met een half gemotiveerde speler en dat is volledig uw eigen schuld. De japanners verkondigden heel duidelijk dat er niemand moest verkocht worden, dat de ambitie was om de kern samen te houden. Daar is weinig van te merken.

De verkoop van De Norre kan ik nog ergens volgen gezien het grote bedrag maar je had hem NOOIT zo vroeg mogen laten vertrekken zonder degelijke vervanger klaar te hebben staan. Waarom niet pro-actief al een speler aantrekken vooraleer de transfer van De Norre te laten doorgaan ? Of er tenminste eentje hebben klaar staan. Nu kwamen ze precies uit de lucht gevallen... In dat geval moet je de zaak toch wat rekken, al is het maar voor de perceptie.

Ik begrijp de gang van zaken niet. De situatie is anders dan Schoofs-Edmilson-Dompé maar het begint er toch weer heel hard naar te neigen. Zoals al eerder aangehaald zijn we de enige ploeg die basisspelers zal laten vertrekken. Zonder Bezus zou het resterende programma wel eens hard kunnen gaan lijken op dat van vorig jaar... Ambitie ? Ik dacht het niet.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Als ze eerst nog geld nodig hebben om aan te zuiveren, geen probleem, maar spreek het dan ook zo uit. PO1 was oorspronkelijk ook nog niet aan de orde.
Maar nu zeg je letterlijk 'we stellen de ambitie bijna, maar niks wat je doet rijmt daarmee.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Ze zijn aan het prullen: De Norre wouden ze NIET verkopen ,wel vraag dan een gekke som he (bv 5 milj )
Bezus is een ander verhaal.Maar tegen Genk werd hij niet gemist en deed het naiv verdedigen u de das om.
In elk geval ik vind weer dat men zich laat onder druk zetten voor Bezus.1 milj.doe mij niet lachen!!!
Standard vraagt voor Mpoku 8 milj,is die zoveel beter?
Het sportief en financieel bestuur trekt no steeds op niets.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Bezus kan uw beste voetballer zijn als hij zijn kopke niet laat hangen, hoe denken jullie dat hij gaat spelen als hij niet naar Gent mag gaan... Dan spelen we wekelijks met 10 man.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Plaats reactie