Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190122_04123114

Ja lap, tis van dat.

Zulte-Waregem ligt dus dwars.

Sylla staat hier dus nog niet.

Aan de andere kant kan dit een "bom leggen" onder de transfer
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door voetballiefhebber »

Sylla huren, daar heb je dus niets aan hé. Ik zou er nog mee kunnen leven dat die bij Z.-Waregem blijft tot het einde van het seizoen en dan definitief overkomt naar STVV.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Nu kan zijne kleine naar school !!!
:onfire:

Heel Gent tevreden, zie maar ...
https://visit.gent.be/nl/zien-doen/winkelbuurten

Ben er niet rouwig om ... ze zullen wel zorgen voor een vervanger ... teveel paniek hier !
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Yellow Feaver »

lakie schreef:
Dreke schreef:
lakie schreef:
Vouch schreef:Wat doe je als Bezus in het onderhoud vorige week gezegd heeft dat hij niet meer wil spelen voor STVV en dreigt met de wet van 78?
Ne doef op ze bakkes geven...
En nu een serieus antwoord? Want ik vind het een correcte vraag.
Dan zet ge hem maar een jaar op de tribune.
Zien wie hem dan nog wil...
Kapitaalsvernietiging? Kan zijn...
De wet van 78, dacht dat er een akkoord was tussen de Belgische clubs dat men dan de speler niet aantrekt?

Nu, het probleem voor mij ligt dan vooral ook in het feit hoe het zo ver is kunnen komen.
Optie moest al lang gelicht geweest zijn (of zelfs gewoon contract open gebroken), VOOR de andere clubs aan zijn mouw trokken.
Initiatief van STVV kant uit... Laten zien aan de speler dat je het meent en er voor wilt gaan...
Dan zit je misschien niet met een ontevreden speler, die per se weg wil...

Het is toch gek dat dit bij andere clubs wel lukt? Zulte met Thorgan Hazard in der tijd, nu Chalala met Benavente...
Niet moeilijk, daar zit al enkele jaren een constante op bestuursniveau. Hier nemen ze contracten mee die ze zelf niet hebben afgesloten. Contracten die naar alle waarschijnlijkheid opgesteld vanuit economische invalshoek ipv sportieve continuïteit.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Er wordt hier geklaagd over het gebrek aan professionalisme bij Stvv...... maar wat dan gezegd van AA Gent ? Die leuren met een speler waarover ze niks te zeggen hebben (huur Sylla aan Zulte )
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Alle redeneringen en verklaringen ten spijt, blijft dit voor mij een moeilijk verteerbaar vertrek, waarbij ik de club ten eerste verwijt dat ze het nooit echt leek te menen om hem hier langer te houden. Er is nooit een krachtig en éénduidig signaal gekomen dat men hem wou houden. Integendeel, met al het slappe gelul van VDAB en Tateishi kon je tussen de lijnen door al lezen dat ze meer dan open stonden voor een vertrek. Verdoken leuren is dat. Ten tweede verwijt ik de club dat ze heeft nagelaten om een deftige transfersom te vragen en/of evenwaardige vervanger te zoeken. Sylla is an sich niet slecht, maar dit is Schoofs-Raman all over again. Ge moet uw draaischijf laten gaan voor kleingeld en ge krijgt in ruil een aanvaller op overschot die nog 8 matchen mag meedoen. Juij! Moeten we daar nu voor gaan applaudisseren ofzo? :roll:
Dit is een verlies op alle vlakken. Als dat verlies een vervolg krijgt tegen Cercle is uw seizoen de facto voorbij en zal zich dat ook duidelijk vertalen naar de tribunes toe, niet voor 8 matchen, maar ook naar volgend(e) seizoen(en) toe. Dan moet je echter niet gaan klagen over perceptie en framing, dan heb je het volledig aan jezelf te danken. Mottig word ik hiervan.

Nog enkele zaken die me van het hart moeten:
1) de waarde van Bezus voor de huidige ploeg was groter dan zijn statistieken deden uitschijnen. Degene die hem vrijdag niet miste, had een serieus stuk in zijn kl*ten. Degene die zegt dat hij al twee maand niks meer presteerde, idem.
2) het is een zwaktebod om naar het vorige bestuur te wijzen in deze zaak. Men heeft één volledig kalenderjaar de tijd gehad om de situatie recht te zetten. Hetzij door het contract open te breken, hetzij door hem voor een deftige prijs te verkopen. Dan houdt het geen steek om nog te wijzen naar de vorige eigenaars.
3) in ons middenveld hebben we nu nog ene (1) die eerste klasse wekelijks waard is en die gast meet 1m66. Do the math. Als tegenstander moet je daar toch eens mee lachen. Wat is het Cercle equivalent van Esiti/Berge?
4) Zulte wil gewoon wat centen om Sylla te laten gaan. Hij hoeft voor hen niet speciaal te blijven. Dat gaat de transfer echt niet opblazen. (en dan nog, dan geeft Gent gewoon twee euro en een tsjik extra)
Laatst gewijzigd door Jacques op 22 jan 2019, 17:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

STimVV schreef:Ongelooflijk toch...
Gent had een voorkeur voor Benavente. Charleroi wil hun draaischijf niet naar een rechtstreekse concurrent laten gaan en vragen meer dan 5 miljoen euro.
Gent komt dan aankloppen voor Bezus. En wij brengen hem tot daar voor 1,2 miljoen. (nochtans had Bezus ook nog een contract tot zomer 2020)
:roll: :roll: :fuckyou:

Verliezen tegen Cercle en uw seizoen is gedaan. Dankzij uw transferbeleid.
Bezus en de DeNorre zijn momenteel de 2 enige basisspelers uit de hele reeks die verkocht werden door een club tijdens deze winterstop!
Natuurlijk beiden door ons. (behalve de keeper van Gent en Kortrijk) Anderen versterken zich en houden hun basis. Wij verzwakken onszelf...
Geen begrip voor. Punt.
Inderdaad ongelooflijk toch
Volgens u waren we met Bezus en De Norre absoluut zeker van PO1 , hoe idioot kunnen die Japanners toch zijn om dat weg te gooien????
Ook met hen erbij kun je verliezen tegen Cercle , dan is het seizoen eveneens gedaan
Het is altijd wel iets met Bezus , half Belgie en enkele buitenlandse clubs hebben zogezegd al voor hem in de rij gestaan
Als ze hem zo graag wilden was hij toch wel wat meer waard niet ?
Waarom zou STVV dan op te hoge loon eisen moeten ingaan ?
En wanneer je een speler, met alle respect, als De Norre niet laat gaan voor 4 miljoen , basis speler of niet dan scheelt er toch wel wat in uw redenering .
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Nog een klein detail: Zulte-Waregem huurt Sylla van Gent, maar Zulte heeft ook een aankoopoptie. :roll:
Als je hem dan wil huren, zal dat dan toch ook minstens met diezelfde aankoopoptie gebeuren. En mij lijkt dat je dan vooral met Zulte zal moeten onderhandelen ipv met Gent. Zulte kan bij wijze van spreken vandaag die optie lichten.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:Nog een klein detail: Zulte-Waregem huurt Sylla van Gent, maar Zulte heeft ook een aankoopoptie. :roll:
Als je hem dan wil huren, zal dat dan toch ook minstens met diezelfde aankoopoptie gebeuren. En mij lijkt dat je dan vooral met Zulte zal moeten onderhandelen ipv met Gent. Zulte kan bij wijze van spreken vandaag die optie lichten.
Als dat zo is, is Bezus nog niet naar Gent hoor, of er moest een alternatieve overeenkomst komen waarbij er meer geld op tafel komt
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Volgens mij is het amen en uit met onze PO1 ambities.
Dit is een mercato die we ondergaan. Vergelijk even met Racing Genk.
Herinner je ook de mercato van 2 jaar geleden ... ok weliswaar op huurbasis en de omstandigheden waren precair. Toen stond hier ineens: Mechele, Acolatse en Bruzzese. Dit is altijd mis. Als Marc Brijs dit opgelost krijgt, verdient die onmiddellijk een standbeeld.
StellaWADASWAD
Berichten: 118
Lid geworden op: 27 dec 2017, 21:31

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door StellaWADASWAD »

Positivo schreef:Volgens mij is het amen en uit met onze PO1 ambities.
Dit is een mercato die we ondergaan. Vergelijk even met Racing Genk.
Herinner je ook de mercato van 2 jaar geleden ... ok weliswaar op huurbasis en de omstandigheden waren precair. Toen stond hier ineens: Mechele, Acolatse en Bruzzese. Dit is altijd mis. Als Marc Brijs dit opgelost krijgt, verdient die onmiddellijk een standbeeld.
Je kan stellen dat ze vorig jaar dan een pak ambitieuzer waren. Zelfde positie na de winterstop en geen enkele uitgaande transfer als ik me goed herinner. Nooit zo een rustige mercato geweten op Stayen als toen.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

STimVV schreef:Nog een klein detail: Zulte-Waregem huurt Sylla van Gent, maar Zulte heeft ook een aankoopoptie. :roll:
Als je hem dan wil huren, zal dat dan toch ook minstens met diezelfde aankoopoptie gebeuren. En mij lijkt dat je dan vooral met Zulte zal moeten onderhandelen ipv met Gent. Zulte kan bij wijze van spreken vandaag die optie lichten.
Optie lichten van sylla 1.2 miljoen!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Jacques schreef:Degene die zegt dat hij al twee maand niks meer presteerde, idem.
Das op mich !!!
Zegt het mich dan ins !
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Volgens de site voetbalbelgie is die Sylla gewoon gehuurd tot einde v/h seizoen en krijgen ze nog 1,2 miljoen euro erbovenop voor Bezus.Ik wacht alvast vol ongeduld op een degelijke vervanger op de nr 10 positie nu , want dat is Sylla NIET!!
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Uit de oude doos...Artikel van 12 augustus 2018 (in de commentaren wordt er precies gewag gemaakt van een aankoopoptie t.v.v. Zulte-Waregem. Er zal dus inderdaad met Zulte-Waregem rekening moeten worden gehouden, als ze Sylla in deal van Bezus willen betrekken om de prijs te drukken.):

Alleen maar redenen tot geluk bij Zulte Waregem na de 4-0 tegen KAS Eupen. Een clean sheet, vier goals en geen enkel probleem om Eupen af te houden: Essevee is gelanceerd. Bovendien komt er nog een transfer bij eerstdaags.

"Niet vergeten dat we een probleem hebben als er iets met Hamdi Harbaoui zou gebeuren", was Francky Dury de voorbije weken duidelijk: er moest nog een spits bijkomen, want de spoeling is vooraan bijzonder dun.

Sylla
En dus zal Mamadou Sylla Diallo de nieuwe aanvaller worden bij Essevee. Hij komt over van KAA Gent met een huurdeal, mét aankoopoptie. Dury gaf toe dat de nieuwe spits eerstdaags zal aansluiten,.

Zaterdagavond werd hij al gespot door onze redacteur aan de Gaverbeek. Maandag volgt normaliter de afhandeling van de deal, daarna kan hij proberen zich te gaan herlanceren na een moeilijk seizoen bij de Buffalo's.

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... z5dM8MdrcA


https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... k#reacties
Laatst gewijzigd door tesneusdoek op 22 jan 2019, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie