Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door droopy »

STimVV schreef:Ongelooflijk toch...
Gent had een voorkeur voor Benavente. Charleroi wil hun draaischijf niet naar een rechtstreekse concurrent laten gaan en vragen meer dan 5 miljoen euro.
Gent komt dan aankloppen voor Bezus. En wij brengen hem tot daar voor 1,2 miljoen. (nochtans had Bezus ook nog een contract tot zomer.
Er stond een afkoopsom in zijn contract, STVV heeft er meer uitgehaald
Bezus wou weg (naar een grotere ploeg) en er was maar 1 ploeg die hem wou (concurrent of niet)
Wat kon het bestuur meer doen? Je kan hem ook niet tegen zijn goesting hier houden




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef:Uit de oude doos...Artikel van 12 augustus 2018 (in een ander artikel heeft men het over een aankoopoptie voor 2 miljoen EURO t.v.v. Zulte-Waregem. Er zal dus inderdaad met Zulte-Waregem rekening moeten worden gehouden, als ze Sylla in deal van Bezus willen betrekken om de prijs te drukken.):

Alleen maar redenen tot geluk bij Zulte Waregem na de 4-0 tegen KAS Eupen. Een clean sheet, vier goals en geen enkel probleem om Eupen af te houden: Essevee is gelanceerd. Bovendien komt er nog een transfer bij eerstdaags.

"Niet vergeten dat we een probleem hebben als er iets met Hamdi Harbaoui zou gebeuren", was Francky Dury de voorbije weken duidelijk: er moest nog een spits bijkomen, want de spoeling is vooraan bijzonder dun.

Sylla
En dus zal Mamadou Sylla Diallo de nieuwe aanvaller worden bij Essevee. Hij komt over van KAA Gent met een huurdeal, mét aankoopoptie. Dury gaf toe dat de nieuwe spits eerstdaags zal aansluiten,.

Zaterdagavond werd hij al gespot door onze redacteur aan de Gaverbeek. Maandag volgt normaliter de afhandeling van de deal, daarna kan hij proberen zich te gaan herlanceren na een moeilijk seizoen bij de Buffalo's.

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... z5dM8MdrcA


https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... k#reacties
Zulte Waregem wist Mamadou Sylla op huurbasis over te nemen van AA Gent en Essevee bedong ook een aankoopoptie. De kans dat Zulte Waregem die gaat lichten, lijkt echter wel zeer klein.

Het Laatste Nieuws weet dat Zulte Waregem maar liefst 2 miljoen euro moet betalen als het Sylla wil overkopen van AA Gent. Dat de Buffalo's die prijs zo hoog zetten, is allerminst een verrassing.

Een jaar geleden betaalden ze zelf nog 3,85 miljoen euro aan KAS Eupen, dus AA Gent zou nog altijd een stevig verlies lijden op de aanvaller. Voor Zulte Waregem zou die 2 miljoen euro de duurste ingaande transfer ooit zijn, dus Sylla zal een zeer sterk seizoen moeten spelen om de subtopper te overtuigen dergelijk bedrag toch op tafel te leggen.

http://www.voetbalnieuws.be/news/325677 ... -van-sylla
Positivo
Berichten: 1855
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Ik heb eerder geschreven dat het een gebrek aan professionalisme van AA Gent is ..... neen, dit is iets anders. Louwagie en co maken er een spelletje van. Moest het een voetbalwedstrijd zijn is dit 5-0 voor Gent.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

We zijn weer op een naïeve manier in ons onderbroek gezet. Sylla heeft ook niks bewezen. Bezus is een geldwolf die bloed ruikt. Wanneer gaat men eens leren pro-actief werken ipv steeds weer te ondergaan. Ik stond erbij en keek ernaar.
Ambitie mijn gat. Ongeloofwaardigheid ten top. Nooit zal men hier groeien.
Nogmaals gedegouteerd.
Gebruikersavatar
droopy
Berichten: 287
Lid geworden op: 17 jul 2011, 19:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door droopy »

Ik hoop dat ze bedongen hebben dat Bezus niet tegen ons mag spelen dit seizoen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Tot op heden nog niks officieel.
Ben benieuwd hoe Gent zich onder het ganse Sylla verhaal gaat uitlullen
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Positivo schreef:Ik heb eerder geschreven dat het een gebrek aan professionalisme van AA Gent is ..... neen, dit is iets anders. Louwagie en co maken er een spelletje van. Moest het een voetbalwedstrijd zijn is dit 5-0 voor Gent.
Ik ken de inhoud van de verhuurovereenkomst niet, maar als die toestaat om de huur na zes maanden niet te verlengen en als Zulte-Waregem alleen tijdens de huur recht heeft om de aankoopoptie te lichten, dan lijkt het inderdaad dat ze in Gent iedereen proberen te slim af te zijn. Ze verplichten Zulte-Waregem om nu al te beslissen over de aankoopoptie en aan STVV beloven ze een spits op overschot voor 8 speeldagen.

Ik weet niet of Bezus in Gent veel zal spelen, maar Gent verzwakt wel even een ploeg die hun een P.O. I plaats zou kunnen kosten. Spijtig volgens mij...

Ongeacht het feit of je nu wel of niet kon leven met Bezus zijn grillen en het feit dat zijn echte potentieel er niet steeds uitkwam door wat er in het "kopke" rondspeelde, is/was het wel één van onze beste spelers en een fundamentele schakel in de huidige ploeg. Ik begrijp dat je als ploeg een 28-jarige wiens contract volgend seizoen afloopt, die niet wil verlengen aan "normale" voorwaarden (die het hele budget en interne evenwicht tussen de salarissen niet overhoop halen) en die naar Gent kan, moeilijk kan motiveren om hier te blijven, tenzij je er veel geld tegenaan smijt en dan nog... Bezus (en zijn manager) weet/weten waarschijnlijk wel dat hij nu moet proberen de laatste grote "move" te maken in zijn carrière en dat als hij ooit terug international wil worden in Oekraïne, AA GENT (CL en UEFA-League deelnemer) veel beter op zijn CV staat dan Sint-Truiden. Ik had echter wel wat meer geld of een betere pasmunt verwacht dan de huur van een spits op overschot voor 8 matchen (en dan moeten we nog afwachten of die huur doorgaat, want blijkbaar moeten ze ook rekening houden met een optie ten voordele van Zulte-Waregem).

Nu lijkt het mij haast noodzakelijk om Morioka te halen bij Anderlecht...hopelijk laten ze die daar ook goedkoop en definitief vertrekken. Bij ons zie ik die wel functionneren, ondanks zijn k#tjaar bij Anderlecht.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Brusselmans schreef:
Jacques schreef:Degene die zegt dat hij al twee maand niks meer presteerde, idem.
Das op mich !!!
Zegt het mich dan ins !
Twee doelpunten en twee assists sinds hij terugkwam uit blessure. Met hem spelen we gewoon een stuk beter. Hij heeft een voet in haast elke voldragen aanval en af en toe recupereert hij nog eens een bal waar dan een doelpunt uit volgt, zoals tegen Anderlecht. Zijn waarde vertaalt zich ook in de puntenoogst: met Bezus haalden we 26 punten op 48 (gemiddeld 0,54), zonder Bezus 7 op 18 (gemiddeld 0,38). Om dat te vertalen in iets concreet: met het ene gemiddelde haalde je de voorbije 5 seizoenen altijd PO1, met het andere nooit. Dat is het verschil. Zonder er een wereldtopper van te willen maken: hij en niemand anders was gewoon de draaischijf dit seizoen.

Gelukkig hebben we hebben toch nog altijd De Sart als vervanger op die positie. Die bezit wel het merkwaardige vermogen om de bal af te stoten i.p.v. aan te trekken en de bal al kwijt te spelen als er nog maar iemand 2m in zijn buurt komt, wat redelijk vervelende eigenschappen zijn voor een spelmaker, ma bon, op die zijn vrouw is voorlopig toch nog niks aan te merken. :roll:
Laatst gewijzigd door Jacques op 22 jan 2019, 19:03, 4 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Benavente naar Egypte...
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Missé-Missé »

droopy schreef:
STimVV schreef:Ongelooflijk toch...
Gent had een voorkeur voor Benavente. Charleroi wil hun draaischijf niet naar een rechtstreekse concurrent laten gaan en vragen meer dan 5 miljoen euro.
Gent komt dan aankloppen voor Bezus. En wij brengen hem tot daar voor 1,2 miljoen. (nochtans had Bezus ook nog een contract tot zomer.
Er stond een afkoopsom in zijn contract, STVV heeft er meer uitgehaald
Bezus wou weg (naar een grotere ploeg) en er was maar 1 ploeg die hem wou (concurrent of niet)
Wat kon het bestuur meer doen? Je kan hem ook niet tegen zijn goesting hier houden




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sorry pie, dat is zever in pakskes.

Als er een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract stond van bv. 500k, dan had Gent 500K betaald en geen 1,2M.
Er bestaan clausules waarin spelers voor een beperkte som naar clubs kunnen die nog in continentale competities (CL, EL) actief zijn,
maar ik zie geen Buffalo's in de volgende rondes van de Europese competities..

Er is geen verbloeming imo, niet goed gewerkt, niks positief te vermelden.
Ge laat, zoals meermaals hier aangegeven, een sleutelspeler vertrekken naar een rechtstreekse concurrent.
En dat voor 1/5 de prijs van de nr.10 van een andere rechtstreekse concurrent.

Wat kon het bestuur meer doen?
In oktober beseffen dat één van uw beste kanaries in juni gratis zou wegfladderen en hem een beter contract geven.
Moest hij dan toch willen gaan vliegen in juni of nu zou het niet zijn voor een kist appelen.
(en nee 1,2M is niet niks maar te weinig P.U.N.T.)

Hier leeft ook de redenering dat als je hem een verlenging van 3 jaar zou gegeven hebben, hij hier ook effectief nog 3 jaar zou vertoeven.
Dan liep hij hier misschien nog maar 6 maanden rond hoor.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

stvv fan schreef:Benavente naar Egypte...
Kutbestuur Charleroi, NUL ambitie. In volle PO I strijd uwe spelmaker verlappen ZONDER een vervanger, ze wisten toch al MAANDEN van die interesse....


Nee? Geen zulke reacties?

Tiens, zou het dan toch liggen aan sommige reageerders hier? :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

4,5 miljoen euro
Zou het dan liggen aan de prijs? :ugeek:
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Missé-Missé schreef:
droopy schreef:
STimVV schreef:Ongelooflijk toch...
Gent had een voorkeur voor Benavente. Charleroi wil hun draaischijf niet naar een rechtstreekse concurrent laten gaan en vragen meer dan 5 miljoen euro.
Gent komt dan aankloppen voor Bezus. En wij brengen hem tot daar voor 1,2 miljoen. (nochtans had Bezus ook nog een contract tot zomer.
Er stond een afkoopsom in zijn contract, STVV heeft er meer uitgehaald
Bezus wou weg (naar een grotere ploeg) en er was maar 1 ploeg die hem wou (concurrent of niet)
Wat kon het bestuur meer doen? Je kan hem ook niet tegen zijn goesting hier houden




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sorry pie, dat is zever in pakskes.

Als er een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract stond van bv. 500k, dan had Gent 500K betaald en geen 1,2M.
Er bestaan clausules waarin spelers voor een beperkte som naar clubs kunnen die nog in continentale competities (CL, EL) actief zijn,
maar ik zie geen Buffalo's in de volgende rondes van de Europese competities..

Er is geen verbloeming imo, niet goed gewerkt, niks positief te vermelden.
Ge laat, zoals meermaals hier aangegeven, een sleutelspeler vertrekken naar een rechtstreekse concurrent.
En dat voor 1/5 de prijs van de nr.10 van een andere rechtstreekse concurrent.

Wat kon het bestuur meer doen?
In oktober beseffen dat één van uw beste kanaries in juni gratis zou wegfladderen en hem een beter contract geven.
Moest hij dan toch willen gaan vliegen in juni of nu zou het niet zijn voor een kist appelen.
(en nee 1,2M is niet niks maar te weinig P.U.N.T.)

Hier leeft ook de redenering dat als je hem een verlenging van 3 jaar zou gegeven hebben, hij hier ook effectief nog 3 jaar zou vertoeven.
Dan liep hij hier misschien nog maar 6 maanden rond hoor.

Om contracten te tekenen moet je met 2 zijn.
Je weet niet wat Bezus vroeg of zijn manager.

Het is makkelijk alles 1-zijdig op het bestuur te steken zonder te beseffen dat er (sowieso) nog dingen meespelen die noch gij, noch ik kunnen weten.

Maar het is idd makkelijker om die 1-zijdige conclusie te trekken op basis van veronderstellingen. Enerzijds omdat dat nu 1-maal makkelijker is en anderzijds omdat het makkelijk in uw verwachtingapatroon ligt (ambitieloos, onkundig bestuur)
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

Whatever
Veel succes allemaal
I quit
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Missé-Missé »

STVV-fan schreef:
Missé-Missé schreef:
droopy schreef:
STimVV schreef:Ongelooflijk toch...
Gent had een voorkeur voor Benavente. Charleroi wil hun draaischijf niet naar een rechtstreekse concurrent laten gaan en vragen meer dan 5 miljoen euro.
Gent komt dan aankloppen voor Bezus. En wij brengen hem tot daar voor 1,2 miljoen. (nochtans had Bezus ook nog een contract tot zomer.
Er stond een afkoopsom in zijn contract, STVV heeft er meer uitgehaald
Bezus wou weg (naar een grotere ploeg) en er was maar 1 ploeg die hem wou (concurrent of niet)
Wat kon het bestuur meer doen? Je kan hem ook niet tegen zijn goesting hier houden




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sorry pie, dat is zever in pakskes.

Als er een gelimiteerde afkoopsom in zijn contract stond van bv. 500k, dan had Gent 500K betaald en geen 1,2M.
Er bestaan clausules waarin spelers voor een beperkte som naar clubs kunnen die nog in continentale competities (CL, EL) actief zijn,
maar ik zie geen Buffalo's in de volgende rondes van de Europese competities..

Er is geen verbloeming imo, niet goed gewerkt, niks positief te vermelden.
Ge laat, zoals meermaals hier aangegeven, een sleutelspeler vertrekken naar een rechtstreekse concurrent.
En dat voor 1/5 de prijs van de nr.10 van een andere rechtstreekse concurrent.

Wat kon het bestuur meer doen?
In oktober beseffen dat één van uw beste kanaries in juni gratis zou wegfladderen en hem een beter contract geven.
Moest hij dan toch willen gaan vliegen in juni of nu zou het niet zijn voor een kist appelen.
(en nee 1,2M is niet niks maar te weinig P.U.N.T.)

Hier leeft ook de redenering dat als je hem een verlenging van 3 jaar zou gegeven hebben, hij hier ook effectief nog 3 jaar zou vertoeven.
Dan liep hij hier misschien nog maar 6 maanden rond hoor.

Om contracten te tekenen moet je met 2 zijn.
Je weet niet wat Bezus vroeg of zijn manager.

Het is makkelijk alles 1-zijdig op het bestuur te steken zonder te beseffen dat er (sowieso) nog dingen meespelen die noch gij, noch ik kunnen weten.

Maar het is idd makkelijker om die 1-zijdige conclusie te trekken op basis van veronderstellingen. Enerzijds omdat dat nu 1-maal makkelijker is en anderzijds omdat het makkelijk in uw verwachtingapatroon ligt (ambitieloos, onkundig bestuur)
1) Ge kon hem eerder een verbeterd contract aangeboden hebben en alzo de ontevredenheid in de kiem smoren vooraleer ze zich voordoet.
2) Als ge hem verkoopt (waar ik helemaal niet tegen ben), verkoopt ge hem voor meer geld zodat ge structureel stappen vooruit zet.

Misschien geen gebrek aan ambitie, maar bezwaarlijk bekwaam te noemen.
Plaats reactie