Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:4,5 miljoen euro
Zou het dan liggen aan de prijs? :ugeek:
Er is zelfs sprake van 6 miljoen EURO. OK, BENAVENTE zijn situatie (contractduur en leeftijd) waren niet dezelfde als die van Bezus, maar ik had toch meer dan 1,2 miljoen EURO en een spits op overschot voor 8 matchen verwacht. Ondanks mijn gebrek aan kennis omtrent de omstandigheden van de onderhandelingen, lijkt me dit toch zwak onderhandeld.

Het zou me trouwens niet verwonderen als Charleroi met dat geld Morioka aantrekt en nog serieus wat kan overhouden op die hele transactie.

Allez, dzje zet wirremal es goed gekloewet :(

Hopelijk nog een goede 10 erbij die onmiddelijk inzetbaar is en een goede spits voor meer dan 8 matchen. Dat zou het enige aanvaardbare signaal zijn naar de supporters toe.

In afwachting zou een beetje communicatie naar de ongerustte supporters toe ook niet mis zijn.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Er is 1 zin waar iedereen blijft overlezen.

Tesamen met het verlengen van zijn contract was er blijkbaar een afkoopsom in het contract gezet (vorog bestuur)

STVV (huidig bestuur) wou meer geld dan dat en onderhandelde met Gent.

Als manager en als speler weet je dat die clausule bestaat. Als zowel de speler als de manager willen dat de speler naar een andere club vertrekt, gaan die niet zo dom zijn om een nieuwe overeenkomst te tekenen waar geen clausule instaat, met het risico dat de speler vanwege de vraagprijs van STVV (huidig bestuur) niet zou kunnen vertrekken.
Hoe langer de speler blijft, hoe ouder hij wordt (minder interessant voor andere clubs) en des te meer kans hij heeft om eem blessure op te lopen die een transfer verhindert (in die optiek is de gele kaart van Bezus in Oostende nog helemaal zo gek niet).

Als je toch weet dat de club geld aan je wil verdienen en je voor een vooraf bepaald bedrag weg kan, dan denk ik dat het dus NIET 1-zijdig aan het bestuur ligt
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

tesneusdoek schreef:
Jacques schreef:4,5 miljoen euro
Zou het dan liggen aan de prijs? :ugeek:
Er is zelfs sprake van 6 miljoen EURO. OK, BENAVENTE zijn situatie (contractduur en leeftijd) waren niet dezelfde als die van Bezus, maar ik had toch meer dan 1,2 miljoen EURO en een spits op overschot voor 8 matchen verwacht. Ondanks mijn gebrek aan kennis omtrent de omstandigheden van de onderhandelingen, lijkt me dit toch zwak onderhandeld.

Het zou me trouwens niet verwonderen als Charleroi met dat geld Morioka aantrekt en nog serieus wat kan overhouden op die hele transactie.

Allez, dzje zet wirremal es goed gekloewet :(

Hopelijk nog een goede 10 erbij die onmiddelijk inzetbaar is en een goede spits voor meer dan 8 matchen. Dat zou het enige aanvaardbare signaal zijn naar de supporters toe.

In afwachting zou een beetje communicatie naar de ongerustte supporters toe ook niet mis zijn.
Benavente is 2 jaar jonger, wél international, véél betere statistieken en had een langdurig contract.

Als je dan weet dat ONS bestuur een bod van 6 miljoen heeft afgeslagen op uw sterkhouder achteraan, wie is dan de slechte?

Of mag er enkel met andere clubs vergeleken worden wanneer STVV daardoor slecht oogt? :D

Dat over Morioka is nergens op gebaseerd, zelfs geen eerdere "geruchten".

Over die communicatie: Als de supporters zichzelf zitten op te jagen, dan zie ik niet in wat de club daarmee te maken heeft? Van het moment dat er iets OFFICIEEL is, zal de club dat wel communiceren. Tot die tijd is Bezus nog altijd een speler van STVV
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door vdl »

Jacques schreef:4,5 miljoen euro
Zou het dan liggen aan de prijs? :ugeek:
Is niet veel ,als wij er 4 kregen voor De Norre.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

STVV-fan schreef:
stvv fan schreef:Benavente naar Egypte...
Kutbestuur Charleroi, NUL ambitie. In volle PO I strijd uwe spelmaker verlappen ZONDER een vervanger, ze wisten toch al MAANDEN van die interesse....


Nee? Geen zulke reacties?

Tiens, zou het dan toch liggen aan sommige reageerders hier? :grappig:
Toetuil ... Charleroi verkoopt tenminste niet aan een rechtstreekse concurrent !
Van mijn part verkoop je Bezus aan eender welke ploeg, maar op 3 voorwaarden:

1. Tegen de juiste prijs
2. NIET aan een rechtstreekse concurrent
3. Als er een vervanger klaar staat

Minstens voorwaarden 2 en 3 lijken me niet vervuld. En dus is dit gewoon wanbeleid.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Bartman schreef:
STVV-fan schreef:
stvv fan schreef:Benavente naar Egypte...
Kutbestuur Charleroi, NUL ambitie. In volle PO I strijd uwe spelmaker verlappen ZONDER een vervanger, ze wisten toch al MAANDEN van die interesse....


Nee? Geen zulke reacties?

Tiens, zou het dan toch liggen aan sommige reageerders hier? :grappig:
Toetuil ... Charleroi verkoopt tenminste niet aan een rechtstreekse concurrent !
Van mijn part verkoop je Bezus aan eender welke ploeg, maar op 3 voorwaarden:

1. Tegen de juiste prijs
2. NIET aan een rechtstreekse concurrent
3. Als er een vervanger klaar staat

Minstens voorwaarden 2 en 3 lijken me niet vervuld. En dus is dit gewoon wanbeleid.
Desalniettemin verzwakt Charleroi zich deftig in zijn strijd om PO I.

Je verzwakt je niet meer of minder door de speler naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan hoor, dat is immers b*llshit
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

STVV-fan schreef:
Bartman schreef:
STVV-fan schreef:
"stvv fan" schreef:Benavente naar Egypte...
Kutbestuur Charleroi, NUL ambitie. In volle PO I strijd uwe spelmaker verlappen ZONDER een vervanger, ze wisten toch al MAANDEN van die interesse....


Nee? Geen zulke reacties?

Tiens, zou het dan toch liggen aan sommige reageerders hier? :grappig:
Toetuil ... Charleroi verkoopt tenminste niet aan een rechtstreekse concurrent !
Van mijn part verkoop je Bezus aan eender welke ploeg, maar op 3 voorwaarden:

1. Tegen de juiste prijs
2. NIET aan een rechtstreekse concurrent
3. Als er een vervanger klaar staat

Minstens voorwaarden 2 en 3 lijken me niet vervuld. En dus is dit gewoon wanbeleid.
Desalniettemin verzwakt Charleroi zich deftig in zijn strijd om PO I.

Je verzwakt je niet meer of minder door de speler naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan hoor, dat is immers b*llshit
Valt niet te discussiëren met jou.
Je stampt in het rond over waar de schreeuwers nu blijven nu Charleroi een steekhouder verkoopt?

Er komen er dan af met argumenten: hogere prijs en tenminste niet naar concurrent laten gaan.
Of er vervanger klaar staat weten we nog totaal niet. Misschien volgt morgen al iets, misschien niet.

Dat wuif je dan zo van tafel.
Om af te sluiten met deze geweldige "Je verzwakt je niet meer of minder door de speler naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan hoor, dat is immers b*llshit".
Het ging in deze over het niet er bovenop nog eens versterken van een rechtstreekse concurrent.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

STVV-fan schreef: Je verzwakt je niet meer of minder door de speler naar een rechtstreekse concurrent te laten gaan hoor, dat is immers b*llshit
Wa's da voor zever ?

Dus de draaischijf van uw ploeg laten vertrekken naar een rechtstreekse concurrent is geen verzwakking ? :gek:

Dit is gewoon NOT DONE !
Bovendien compleet in tegenspraak met wat VDAB 2 weken geleden beweerde.
"Er vertrekt geen basisspeler meer en we verleggen onze ambitie en gaan vol voor PO I."

Deze transfer staat daar compleet haaks op.
Ze kunnen best zorgen dat er nog een serieuze versterking of 2 bijkomt. Of er zullen nog wat meer mensen afhaken.
En dan bedoel ik echte versterking, hè. Niet een Louwagieke voor een paar maanden.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Allez STVV-fan,
Het siert u dat je de nieuwe beleidsvoerders in alles wat ze doen blijft steunen. Ik ben ook van mening dat ze dat verdien(d)en. Een nieuwe start enz... en ook nu hou ik me nog wat in omdat ze ons nog steeds positief mogen verrassen met hun oplossing. Want dan kan nog steeds.

Maar je ziet toch wel het verschil tussen:
1/ je draaischijf verkopen voor 6 miljoen aan een buitenlandse club.
2/ je draaischijf verkopen voor 1,2 miljoen aan een rechtstreekse PO1-concurrent? Je verzwakt jezelf + versterkt je grootste concurrent.

Je verliest je geloofwaardigheid als je dat niet wil in zien.
Als club heb je altijd het laatste woord als je speler nog contract heeft tot 2020, punt. Binnen 4 maanden zou je Bezus nog altijd verkocht kunnen hebben voor deze prijs, minstens.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Nog ene sterkhouder verlappen en we zitten weer in hetzelfde schuitje als drie jaar geleden.
Enige positieve is dat we nu iets meer centen er voor krijgen.

Vraag me af of er wel iets van huiswerk gedaan is.

Hairemans en Morioka als inkomende zou ik mee kunnen leven.
Oke, Morioka is bij Anderlecht slechts een schim van de speler die hij bij Beveren was,
maar zeg nu zelf, welke ploeg wilde amper een jaar geleden Morioka niet inlijven.
Als hij ergens terug aan de oppervlakte kan komen, dan misschien best bij ons waar hij heel wat landgenoten terug zal vinden.
Xander
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 nov 2010, 16:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Xander »

De manager van Bezus is Patrick. De Koster.... manager van Kevin de Bruyne....
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:Allez STVV-fan,
Het siert u dat je de nieuwe beleidsvoerders in alles wat ze doen blijft steunen. Ik ben ook van mening dat ze dat verdien(d)en. Een nieuwe start enz... en ook nu hou ik me nog wat in omdat ze ons nog steeds positief mogen verrassen met hun oplossing. Want dan kan nog steeds.

Maar je ziet toch wel het verschil tussen:
1/ je draaischijf verkopen voor 6 miljoen aan een buitenlandse club.
2/ je draaischijf verkopen voor 1,2 miljoen aan een rechtstreekse PO1-concurrent? Je verzwakt jezelf + versterkt je grootste concurrent.

Je verliest je geloofwaardigheid als je dat niet wil in zien.
Als club heb je altijd het laatste woord als je speler nog contract heeft tot 2020, punt. Binnen 4 maanden zou je Bezus nog altijd verkocht kunnen hebben voor deze prijs, minstens.
Uwe nummer 2) is zowat het enige zakke punt in mijn redenering, dat geef ik graag toe.
Aan de andere kant, zonder uw "sterkhouder" zou je ploeg toch niet meer zo draaien als ervoor en zou je automatisch wegzakken (als je commentaren erop mag geloven), daarom de benaming, waardoor zelfs als uw sterkhouder bij een concurrent zit, je de concurrentie nooit meer kan bijbenen.

En over dat laatste. Dat vind ik hetzelfde als mensen die zeggen:"Jama, verlengde zijn contract dan vroeger he!".
Zeker als er bepaalde beloftes aan die clausule vastzaten (zie boven)
Gebruikersavatar
Missé-Missé
Berichten: 190
Lid geworden op: 15 aug 2011, 12:05

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Missé-Missé »

STVV-fan schreef:
STimVV schreef:Allez STVV-fan,
Het siert u dat je de nieuwe beleidsvoerders in alles wat ze doen blijft steunen. Ik ben ook van mening dat ze dat verdien(d)en. Een nieuwe start enz... en ook nu hou ik me nog wat in omdat ze ons nog steeds positief mogen verrassen met hun oplossing. Want dan kan nog steeds.

Maar je ziet toch wel het verschil tussen:
1/ je draaischijf verkopen voor 6 miljoen aan een buitenlandse club.
2/ je draaischijf verkopen voor 1,2 miljoen aan een rechtstreekse PO1-concurrent? Je verzwakt jezelf + versterkt je grootste concurrent.

Je verliest je geloofwaardigheid als je dat niet wil in zien.
Als club heb je altijd het laatste woord als je speler nog contract heeft tot 2020, punt. Binnen 4 maanden zou je Bezus nog altijd verkocht kunnen hebben voor deze prijs, minstens.
Uwe nummer 2) is zowat het enige zakke punt in mijn redenering, dat geef ik graag toe.
Aan de andere kant, zonder uw "sterkhouder" zou je ploeg toch niet meer zo draaien als ervoor en zou je automatisch wegzakken (als je commentaren erop mag geloven), daarom de benaming, waardoor zelfs als uw sterkhouder bij een concurrent zit, je de concurrentie nooit meer kan bijbenen.

En over dat laatste. Dat vind ik hetzelfde als mensen die zeggen:"Jama, verlengde zijn contract dan vroeger he!".
Zeker als er bepaalde beloftes aan die clausule vastzaten (zie boven)
Voor de 2e keer;

Aan een clausule zijn geen beloftes verbonden, de clausule IS de belofte.
Als een ploeg bedrag X op tafel legt moogt ge gaan.

Als iemand tegen u zegt dat zijne auto weg mag voor 600 euro dan gaat gij toch ook geen 1200 geven he.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Jones schreef:We zijn weer op een naïeve manier in ons onderbroek gezet. Sylla heeft ook niks bewezen. Bezus is een geldwolf die bloed ruikt. Wanneer gaat men eens leren pro-actief werken ipv steeds weer te ondergaan. Ik stond erbij en keek ernaar.
Ambitie mijn gat. Ongeloofwaardigheid ten top. Nooit zal men hier groeien.
Nogmaals gedegouteerd.
Het voetbal is zoals de politiek . Voorzitters en TD "s die veel zever vertellen beloftes en uitspraken verkopen en dan toch totaal iets anders doen als het er op aan komt. Het is een commerce van vraag en aanbod , kopen en verkopen waarbij clubliefde , eigenheid of laat staan nog maar proberen iets op te bouwen eigenlijk het merendeel van deze voetbalbonzen geen bal kan schelen . Niets nieuws eigenlijk en toch blijven we ons opjagen en verwonderen in deze verbloemde mensenhandel ( ik trap er zelf trouwens ook keer op keer in). Eigenlijk is het gewoon beter om zaterdag"s uw autoke te nemen , matchke te kijken , wat schreeuwen en wat pintjes drinken en voor de rest er u geen reet van aantrekken .Dat blijft de essentie voor de doorsnee supporter . :stvv: :beer:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Hallo-Tokyo
Berichten: 369
Lid geworden op: 14 aug 2017, 12:28
Supporter van: FC Tokyo

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Hallo-Tokyo »

Voetbal is brood en spelen.
De Romeinen waren hier vroeger en hun geest hangt hier nog rond.
2000 jaar later.
Oude wijn nieuwe zakken.
Plaats reactie