Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Jacques schreef:Tja, sommigen zijn nog rapper vergeten. Toen Legaer en Teixeira naar Antwerp konden en wilden in de zomer, zei men vanuit het bestuur: neen.
En daarmee was de kous af. Je hoeft niet plat op de buik te gaan voor elke speler die iets wil.
Volledig mee eens
Tex en Legaer hebben de neen aanvaard en de kous was af .
Maar in het geval van Bezus blijft het duren , telkens opnieuw en iets anders .
Het zal moeilijk zijn om een goede Bezus te vervangen , maar ik prefereer voor een speler met iets meer regelmaat als het kan .
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

miel schreef:
Jacques schreef:Ik had Bezus niet verkocht en ik had sowieso een middenvelder met meer duelkracht zoals bv. Seck aangetrokken als vervanger/concurrent voor De Sart. Sankhon heeft idd. wel wat duelkracht en ik zou die daarom reden ook laten staan tegen Cercle in de hoop dat die kan groeien, maar momenteel (zoals Halenaar zegt) niet meer dan een noodoplossing. Hoe we het dan echt gaan oplossen? Ik weet het niet, ik ken geen pasklare vervanger, maar daar hadden ze aan moeten denken voor ze Bezus verlapten.
Sommigen zijn toch rap van vergeten
Even het geheugen opfrissen Reza , wat kon je er nog mee aanvangen eens ze hun zinnen op een transfer gericht hebben ?
Ik had dit , ik had dat , ik had zus of ik had zo dat is gemakkelijk .
Denkt ge nu echt dat wanneer ge Bezus voor de resterende wedstrijden voor voldongen feiten had gesteld je nog duel kracht ging hebben op het middenveld ?
Vergeet niet dat hij u al in de steek heeft gelaten de laatste wedstrijd , door al dan niet bewust een domme kaart te pakken .
Wie kan garanderen dat het niet expres was om al zo tijd te rekken en geen blessures op te lopen , ik mag hopen van niet maar in de voetballerij is geen enkele deontologie
Er is een oplossing binnen de kern , De Petter op zijn vertrouwde positie als controlerende middenvelder en Asamoah een rij vooruit
Misschien is dat niet ideaal maar het is een mogelijkheid .wat minder duel kracht , maar ook minder balverlies .
Ik hoop natuurlijk ook dat we een onmiddelijk inzetbare vervanger voor Bezus kunnen aantrekken en zag wat in Morioka, als die echt "goesting" had om ervoor te gaan. In alle geval, ik denk ook dat de club rekening houdt met het scenario dat er zo geen witte merel gaat gevonden worden. Dan zie ik inderdaad een rol weggelegd voor De Petter en zelfs ook voor Ceballos, als die eindelijk van zijn blessureleed verlost raakt... Ik ben nooit een grote fan van De Petter geweest, o.v. te traag, maar ik zie ook weinig andere mogelijkheden om op korte termijn uw middenveld wat te "verstevigen".

Ik zag indertijd wel wat in De Sart, maar die jongen moet serieus wat spiermassa bijkweken, om zo aan duelkracht te winnen. Weet iemand of ze bij STVV voor spelers, zoals bijvoorbeeld De Sart, individuele programa's hebben (krachttraining, speciaal dieet...), zodat die mannen hun mindere kanten worden bijgeschaafd?
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lakie »

Ik weet niet of het hier al ergens gestaan heeft, maar ondertussen zijn we ook van de volgende spelers af geraakt...

Dussaut -> Dinamo Boekarest
Ryckaert -> Eendracht Aalst
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Wie heb je achteraan nog als cv als je De Petter doorschuift! Ik vindt dit erg als er één speler weggaat dat je andere spelers moet verschuiven!
Maar nu dat er toch rekeningen gemaakt worden wat verlies je als je geen po1 speelt want nu zijn de kansen nog kleiner geworden!
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

panter schreef:Wie heb je achteraan nog als cv als je De Petter doorschuift! Ik vindt dit erg als er één speler weggaat dat je andere spelers moet verschuiven!
Maar nu dat er toch rekeningen gemaakt worden wat verlies je als je geen po1 speelt want nu zijn de kansen nog kleiner geworden!
Er is al heel wat te grabbel gegooid in december, MET Bezus en MET De Norre !
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Brusselmans schreef:
panter schreef:Wie heb je achteraan nog als cv als je De Petter doorschuift! Ik vindt dit erg als er één speler weggaat dat je andere spelers moet verschuiven!
Maar nu dat er toch rekeningen gemaakt worden wat verlies je als je geen po1 speelt want nu zijn de kansen nog kleiner geworden!
Er is al heel wat te grabbel gegooid in december, MET Bezus en MET De Norre !
Er zijn ook veel punten gehaald met Bezus en De Norre!!
Met een degelijke afwerker nog meer!!
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Ik dacht toch van VDAB begrepen te hebben dat men in eerste instantie Kamada als vervanger van Bezus ziet, en er dan voorin Sylla bijkomt. Kamada speelde zo afgelopen vrijdag eigenlijk ook al ( en goed ). Misschien kiest Brys voor een 4-3-3 zolang Sylla niet vast ligt en Tomayshu niet terug is?

Op de linksachter kan Gliha dan misschien in de ploeg komen, hoewel Brys niet meteen de gewoonte heeft om nieuwkomers onmiddelijk in de ploeg te gooien. En we weten ook niet wat Gliha waard is. Dus stel dat Garcia gewoon linksachter wordt, dan heb je zaterdag deze ploeg:


--------------Steppe---------------

Botaka----De Petter----Teixeira----Garcia

------------De Sart-----Asamoah-----------

Acolatse------Kamada-----Sekine------

--------------Boli---------------------

De vertrouwde 5-3-2 waarbij Acolatse wat meer naar de spits schuift en Sekine dan de linkerflank doet zoals tegen Genk, kan ook met deze spelers. Of Sakhon in de ploeg ipv Acolatse of Sekine, De Sart op de 10 ( bespaar het ons! ) en Kamada gewoon weer als 2e spits.
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door panter »

Mikman schreef:Ik dacht toch van VDAB begrepen te hebben dat men in eerste instantie Kamada als vervanger van Bezus ziet, en er dan voorin Sylla bijkomt. Kamada speelde zo afgelopen vrijdag eigenlijk ook al ( en goed ). Misschien kiest Brys voor een 4-3-3 zolang Sylla niet vast ligt en Tomayshu niet terug is?

Op de linksachter kan Gliha dan misschien in de ploeg komen, hoewel Brys niet meteen de gewoonte heeft om nieuwkomers onmiddelijk in de ploeg te gooien. En we weten ook niet wat Gliha waard is. Dus stel dat Garcia gewoon linksachter wordt, dan heb je zaterdag deze ploeg:


--------------Steppe---------------

Botaka----De Petter----Teixeira----Garcia

------------De Sart-----Asamoah-----------

Acolatse------Kamada-----Sekine------

--------------Boli---------------------

De vertrouwde 5-3-2 waarbij Acolatse wat meer naar de spits schuift en Sekine dan de linkerflank doet zoals tegen Genk, kan ook met deze spelers. Of Sakhon in de ploeg ipv Acolatse of Sekine, De Sart op de 10 ( bespaar het ons! ) en Kamada gewoon weer als 2e spits.

Ik dacht dat Garcia zijn 5 de geel gepakt had!!
toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door toyotacorolla »

Wat is het verschil met vorig bestuur?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

panter schreef:

Ik dacht dat Garcia zijn 5 de geel gepakt had!!
Die is idd geschorst
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Louis XIV »

toyotacorolla schreef:Wat is het verschil met vorig bestuur?
Corolla, we kunnen afgeven zoveel als we willen op die mannen in den toren, we kunnen ons er druk in maken maar dat is allemaal geen kloten avance...Face it PO I is momenteel te hoog gegrepen met de kern die je bezit...we willen springen zonder eerst een aantal etappes te nemen en die ambities te spreiden over zekere termijn, cfr 3 jaar die men zich heeft vooropgesteld - te snel betekent onnodige risico's nemen (hetgeen volgens mij Antwerp nu aan het doen is) en dan...groeipijn is één ding, amputatie is wat anders !
Iedereen die hier zit af te geven op bestuur omdat transfers zus of zo lopen/gelopen zijn kent niet alle details (ik ook niet) - dus hoe kunnen we dan een correct oordeel vellen - waar ik wel blij om ben is dat Ducha niets meer te maken heeft met ons STVV en daarom bij zekerheid het alleen maar in de positieve richting kan evolueren...dixi !
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door pat@ »

Zoals ik het lees in de media.

-Bezus zet STVV onder druk.
-STVV zet Gent onder druk.
-Gent zet Zulte onder druk.
-Zulte zet Harbaoui onder druk.

Als één van deze een njet geeft wordt alles gewoon afgeblazen. Gelukkig kan deze cirque nog maar maximum een week duren.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

Intussen is er nog steeds geen enkele officiële communicatie. Ik durf hopen dat het hele spelletje niet doorgaat. Is voor mij nog steeds beste scenario.
Oscar
Berichten: 172
Lid geworden op: 10 sep 2015, 19:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Oscar »

Louis XIV schreef:
toyotacorolla schreef:Wat is het verschil met vorig bestuur?
Corolla, we kunnen afgeven zoveel als we willen op die mannen in den toren, we kunnen ons er druk in maken maar dat is allemaal geen kloten avance...Face it PO I is momenteel te hoog gegrepen met de kern die je bezit...we willen springen zonder eerst een aantal etappes te nemen en die ambities te spreiden over zekere termijn, cfr 3 jaar die men zich heeft vooropgesteld - te snel betekent onnodige risico's nemen (hetgeen volgens mij Antwerp nu aan het doen is) en dan...groeipijn is één ding, amputatie is wat anders !
Iedereen die hier zit af te geven op bestuur omdat transfers zus of zo lopen/gelopen zijn kent niet alle details (ik ook niet) - dus hoe kunnen we dan een correct oordeel vellen - waar ik wel blij om ben is dat Ducha niets meer te maken heeft met ons STVV en daarom bij zekerheid het alleen maar in de positieve richting kan evolueren...dixi !
Zeer verstandige conclusie Louis. We zullen eerst nog wat moeten groeien op gebied van spelers maar zeker naar sponsoring
toe. Neem nu “ALS “ we PO 1 halen en “ALS “ we Europees moesten spelen, wie gaat dat nu betalen. Met het huidige budget gaat dat niet. Er zijn genoeg voorbeelden waar het vroeger verkeerd gelopen is (Aalst,Lierse,Waregem...)
Laat ons hopen dat het huidig bestuur wat grotere sponsors kan binnenhalen want onze vorige eigenaar is daar nooit in gelukt.
Play-off 1 kost voor de supporter ook geld voor een extra abbonement, het stadion zit nu ook verre van vol.
Er is nog veel werk voor de Jappanners maar laat ons hopen dat alles in orde komt.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Kamada speelde wel een goed uur tegen Genk, daarna leek hij fysiek op.
Ik vond hem wel goed op die positie, maar wie wordt dan onze goaltjesdief vooraan?
Ik blijf toch voorkeur geven aan Kamada in de rol van schaduwspits, dit is een zekerheid.
Trek de doelpunten van Kamada af en kijk eens waar we dan nog staan.

Ook niet vergeten dat Kamada hier zo goed als zeker weg is na dit seizoen.
Dit versta ik niet onder ons huiswerk is gemaakt.
Verliezen op cercle en er zal een kloofje tussen ons en de eerste 6 zitten, dit terwijl wij op papier het makkelijkste resterende programma hebben om PO1 te halen.
Maak de rekening maar: PO1 spelen is ook een schone financiele cado, waar je zelfs de 5 jaren daarachter nog van profiteert via de tv gelden.

Bon, de transferperiode loopt nog tot volgende week donderdag, ze hebben nog een week respijt.
Op dit moment ziet het er niet zo goed uit, toch niet als er voorkeur gaat gegeven worden aan oplossingen binnen de kern, want die zijn er niet of slechts gedeeltelijk.
Ik hoop vooral niet dat het een deja-vu wordt van 3 seizoenen geleden, want dan klop je eigenhandig al de ondertussen moeizaam teruggewonnen supporters weer uit het stadion.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 23 jan 2019, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie