Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

en nog altijd is er niets officieel langs onze kant of langs de kant van gent...
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Jacques schreef:@ miel en positivo:
Correct me if i'm wrong, maar jullie vinden het ok om je spelmaker te verkopen voor slechts 1,2 miljoen in de optiek dat hij slechts 6 maanden contract heeft. Ik ben het daar niet mee eens. Door de optie zijn het er aan de onderhandelingstafel in feite 18 (ttz. nu of in de zomer verkopen, maar met dat contract als stok achter de deur). Morioka, die ook met een clausule in zijn contract zat waardoor hij vorige zomer voor amper een paar honderdduizend weg kon, bracht in de winter nog 2,5 - 3 miljoen op. Wij hadden wat mij betreft op minstens hetzelfde bedrag (2,5 miljoen) moeten mikken. Of 1,5 miljoen en Sylla definitief. In het kader van het driejarenplan valt dat ook nog wel te verantwoorden. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar om het met Miel zijn woorden te zeggen: een degelijke spelmaker voor minder dan 1,2 miljoen, vind gij hem? (liefst binnen dit en 6 dagen als het niet teveel gevraagd is)
Sylla is dus niet definitief, het is een tijdelijke speler om de transferprijs te drukken. Tot daar aan toe, maar waarom dan een optie van 2 miljoen voor een speler die speler momenteel verre van 2 miljoen waard. Om Miel zijn woorden nogmaals te gebruiken: een club die op dit moment 2 miljoen wil betalen voor Sylla, vind gij hem? AA Gent duidelijk niet.
Stel nu, in het beste geval, dat Sylla hier ineens zijn vorm vindt, dan creëren wij meerwaarde, die we vervolgens in rook zien opgaan aan het einde van de huurperiode of nog eens extra betalen in de vorm van de optie of hogere transfersom. Dan zijn we in mijn ogen twee keer aan het betalen: in kind door hem terug op niveau te krijgen en aan de kassa in de vorm van de optie. Als we het werk voor andere clubs gaan doen en die vervolgens daar ook nog eens voor gaan betalen in de vorm van een hogere transfersom, gaan we nog lang verlies draaien, denk ik.
Kan er mij trouwens iemand zeggen hoe deze constructie verschilt met die van Raman? Hebben we nog ooit iets gekregen van Gent als dank u wel om zijn waarde terug boven het vriespunt uit te tillen? Heeft iemand Benito, die hier niet eens zo goed presteerde, nadien nog ooit op Stayen gezien? Tenzij in een Standard-shirt dan. Was dat nu echt een goede deal?

Ik merk trouwens dat de waarde van een bepaald bedrag hier opmerkelijk snel verandert. In de zomer was 1,9 miljoen (transfersom+salaris) nog een smak geld voor Turay, Positivo maakt(e) zich zorgen om een operationeel verlies van 2,7 miljoen euro, als het om een uitgaande transfer gaat kan een goede huisvader geen 1,2 miljoen laten liggen (of een totaalverschil van 3 miljoen mits creatief rekenen), maar aan inkomende zijde zouden we dan in de zomer wel met de glimlach 2 miljoen (enkel transfersom) gaan betalen, alsof het niks is? Terwijl, zoals stvvvilvoorde terecht opmerkt, de optie van Charisis te duur was (ken het bedrag wel niet meer uit het hoofd). Ik vind dat allemaal nogal moeilijk met elkaar te rijmen. Lijkt me eerder jezelf in bochten wringen om er toch maar een min of meer aanvaardbare draai aan te geven.

Ik begrijp dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, maar eerlijk, ik zie amper voordelen aan een 1,2 miljoen + huur + 2 miljoen optie deal voor onze spelmaker, niet op dit moment en niet naar de toekomst toe. Ik denk echt dat De Witte en Louwagie een fles champagne gaan kraken als ze deze deal afgerond krijgen en dat voor de tweede maal met dezelfde club. En passant delen ze deze keer ook nog eens een fameuze tik uit aan een rechtstreekse concurrent. Da's nog beter dan vorige keer. Voor hen tenminste. Als Gent ten koste van ons PO1 haalt, is de transfer al afbetaald.

Terzijde: ik geef toe niet over alle cijfers te beschikken. Met name over de details van die optie die niemand kent. Dat is een belangrijke onbekende factor die de discussie inderdaad in de ene of de andere richting kan doen kantelen. Dat heeft Miel er echter ook nooit van weerhouden om wat cijfers op een hoop te gooien. Het zou van intellectuele eerlijkheid gebieden, moesten telkens dezelfde maatstaven gehanteerd worden
miel schreef: Maar 1 miljoen + 1,5 seizoenen loon + de bonus bij het lichten van de optie en op het einde van de rit 0
Dat is een verschil van ca 3 miljoen om het bikkelhard te spelen .
Zwakke argumentatie Jacques
Weer een meester stukje manipulatie
Wanneer u het laatste stuk van uw post op zo een belachelijke manier uit zijn context rukt , om uw grote gelijk te halen , houd voor mij de discussie op
Voor de mensen die het interesseert die ca 3 miljoen was een repliek op een post van Jack , die stelde om het hard te spelen , de optie te lichten en Bezus 1,5 seizoenen geen wedstrijden te laten spelen en hem op de club van 's morgens tot 's avonds aanwezig te laten zijn
Daarop heb ik gesteld dat we dan niet alleen spraken over de gemiste transfer som van 1 of 1.2 miljoen maar dat het ons veel meer zou kosten
Dat die som alles in acht genomen wel eens ca 3 miljoen kon zijn , omdat er ook nog een vervanger moest komen die ook betaald moet worden .
Wanneer we dan van intellectuele eerlijk willen spreken , dan is het laatste stuk van uw post dat zeker niet :o
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

Ik snap eigenlijk niet waarom je alle moeite van de wereld zit te doen voor die Sylla. Terwijl het in mijn ogen 10x logischer was geweest om gewoon Andrijasevic van AA Gent te huren tot het einde van het seizoen (die nu aan Waasland-Beveren verhuurd is). Dan had je per direct een vervanger voor Bezus.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

We vinden allen van elkaar op het forum hier, dat we eigenaardig denken.

Laat ons het eind van de mercato afwachten. Misschien komen de Japanners met een straffer alternatief, niet eens zo onmogelijk, tenslotte komt er nu wel geld beschikbaar.

Misschien komen we binnenkort ook iets te weten over die fameuze afkoopsom van Bezus.... want die speelt natuurlijk een belangrijke rol in de evaluatie..... stel dat die 1 milj. is ..... tja dan moet je in de zomer al 2.2 miljoen vangen (om hetzelfde netto over te houden)voor een speler die een aflopend contract heeft en vooral WEG wil.....

Hoe zou je zelf zijn als je bij een andere baas drie keer meer kunt verdienen !

Heb vertrouwen in de beleidsmensen en geduldig zijn kan ook helpen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

enerkey schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom je alle moeite van de wereld zit te doen voor die Sylla. Terwijl het in mijn ogen 10x logischer was geweest om gewoon Andrijasevic van AA Gent te huren tot het einde van het seizoen (die nu aan Waasland-Beveren verhuurd is). Dan had je per direct een vervanger voor Bezus.
Andrijasevic? Maakte zijn debuut vorig seizoen tegen ons, scoorde zelfs, maar ik zag het er niet in. Te weinig klasse voor een nummer 10.

Sylla vond ik een hele goeie bij Eupen, maar was toen uiteraard onhaalbaar voor ons. Daarna wel mislukt bij Gent maar het verschil is dat ik van hem wél gezien heb wat hij potentieel kan. Ik verwacht dat hij -als hij komt- voorlopig naast Boli in de spits gaat lopen en Kamada op zijn 'natuurlijke' positie van 10 gaat spelen. Kamada gaf afgelopen vrijdag trouwens een heerlijke dieptepass zoals je die van een 10 kan verwachten.


Voor de rest: veel gegis, niks concreet. Die 2 miljoen komt van een medium dat niet dicht bij de club staat. Laten we eerst maar de officiële aankondiging en de uitleg van de club afwachten. Net zoals we het raden hebben naar die optie voor Bezus. Stel dat Bezus bij het lichten van die optie die forse bonus onmiddellijk kreeg uitbetaald. Dat is dan ook weer meteen een heel ander verhaal. Die Japanners hebben in hun leven al vaak hard onderhandeld en ook bij STVV niet op elke aanbieding 'ja' gezegd, dus ook daar weer grote voorzichtigheid inbouwen voordat je oordeelt. Niet vergeten dat zowel Standard als die Turkse club een njet kregen voor Bezus, dus dan moet het Gentse bod significant aantrekkelijker geweest zijn.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Als ze Bezus zo makkelijk weg wouden doen en akkoord gingen met 2M aankoopoptie op Sylla, was het volgens mij gisteren of vandaag al officieel geweest.
Branson
Berichten: 33
Lid geworden op: 25 mei 2013, 22:29
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Branson »

Als Bezus zo goed is, had Jonas deroeck wel gezegd in Anderlecht dat ze hem moesten gaan halen.
En die laten hem links liggen....
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Branson schreef:Als Bezus zo goed is, had Jonas deroeck wel gezegd in Anderlecht dat ze hem moesten gaan halen.
En die laten hem links liggen....
Natuurlijk en Coucke gaat zeker direkt luisteren naar De Roeck die daar momenteel toch ........T5 is of zoiets :gek: Anderlecht is een gewoon ploeg tegenwoordig en zeker geen betere keuze dan Gent .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Branson schreef:Als Bezus zo goed is, had Jonas deroeck wel gezegd in Anderlecht dat ze hem moesten gaan halen.
En die laten hem links liggen....
Ik denk dat ze bij Anderlecht wel met een beter kaliber dan Bezus moeten afkomen nu...
enrique
Berichten: 2853
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enrique »

De Roeck ja
Daar noemt ge nu eens ene op
Die kende Tomi ook niet, geloof ik he
Typisch hier, spelers die weg gaan minimaliseren
We zullen zien...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

Halenaar schreef:
..............Of Seck gaan halen, vind ik persoonlijk minder goed dan Wouters maar wel een stuk beter dan De Sart, heeft ook zowat hetzelfde profiel als De Sart. Niet de meest technische voetballer, maar wel een kilometervreter maar dan wél met duelkracht......
Seck heb ik ook al vaak aan gedacht toen ik las dat die weg mocht. Is fysiek indrukwekkend. Precies wat we kunnen gebruiken op ons middenveld. Is volgens mij ook iemand die je zelfs perfect kan bijschaven om als back-up te dienen als centrale verdediger.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

Morioka wil dus wel naar Charleroi...
Toch straf als je bij STVV zoveel landgenoten kan tegenkomen en de huiscultuur dezelfde is.
Gebruikersavatar
AirMontella
Berichten: 1315
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door AirMontella »

the fan schreef:Morioka wil dus wel naar Charleroi...
Toch straf als je bij STVV zoveel landgenoten kan tegenkomen en de huiscultuur dezelfde is.
Bron?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:@ miel en positivo:
Correct me if i'm wrong, maar jullie vinden het ok om je spelmaker te verkopen voor slechts 1,2 miljoen in de optiek dat hij slechts 6 maanden contract heeft. Ik ben het daar niet mee eens. Door de optie zijn het er aan de onderhandelingstafel in feite 18 (ttz. nu of in de zomer verkopen, maar met dat contract als stok achter de deur). Morioka, die ook met een clausule in zijn contract zat waardoor hij vorige zomer voor amper een paar honderdduizend weg kon, bracht in de winter nog 2,5 - 3 miljoen op. Wij hadden wat mij betreft op minstens hetzelfde bedrag (2,5 miljoen) moeten mikken. Of 1,5 miljoen en Sylla definitief. In het kader van het driejarenplan valt dat ook nog wel te verantwoorden. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar om het met Miel zijn woorden te zeggen: een degelijke spelmaker voor minder dan 1,2 miljoen, vind gij hem? (liefst binnen dit en 6 dagen als het niet teveel gevraagd is)
Sylla is dus niet definitief, het is een tijdelijke speler om de transferprijs te drukken. Tot daar aan toe, maar waarom dan een optie van 2 miljoen voor een speler die speler momenteel verre van 2 miljoen waard. Om Miel zijn woorden nogmaals te gebruiken: een club die op dit moment 2 miljoen wil betalen voor Sylla, vind gij hem? AA Gent duidelijk niet.
Stel nu, in het beste geval, dat Sylla hier ineens zijn vorm vindt, dan creëren wij meerwaarde, die we vervolgens in rook zien opgaan aan het einde van de huurperiode of nog eens extra betalen in de vorm van de optie of hogere transfersom. Dan zijn we in mijn ogen twee keer aan het betalen: in kind door hem terug op niveau te krijgen en aan de kassa in de vorm van de optie. Als we het werk voor andere clubs gaan doen en die vervolgens daar ook nog eens voor gaan betalen in de vorm van een hogere transfersom, gaan we nog lang verlies draaien, denk ik.
Kan er mij trouwens iemand zeggen hoe deze constructie verschilt met die van Raman? Hebben we nog ooit iets gekregen van Gent als dank u wel om zijn waarde terug boven het vriespunt uit te tillen? Heeft iemand Benito, die hier niet eens zo goed presteerde, nadien nog ooit op Stayen gezien? Tenzij in een Standard-shirt dan. Was dat nu echt een goede deal?

Ik merk trouwens dat de waarde van een bepaald bedrag hier opmerkelijk snel verandert. In de zomer was 1,9 miljoen (transfersom+salaris) nog een smak geld voor Turay, Positivo maakt(e) zich zorgen om een operationeel verlies van 2,7 miljoen euro, als het om een uitgaande transfer gaat kan een goede huisvader geen 1,2 miljoen laten liggen (of een totaalverschil van 3 miljoen mits creatief rekenen), maar aan inkomende zijde zouden we dan in de zomer wel met de glimlach 2 miljoen (enkel transfersom) gaan betalen, alsof het niks is? Terwijl, zoals stvvvilvoorde terecht opmerkt, de optie van Charisis te duur was (ken het bedrag wel niet meer uit het hoofd). Ik vind dat allemaal nogal moeilijk met elkaar te rijmen. Lijkt me eerder jezelf in bochten wringen om er toch maar een min of meer aanvaardbare draai aan te geven.

Ik begrijp dat het allemaal niet zo eenvoudig ligt, maar eerlijk, ik zie amper voordelen aan een 1,2 miljoen + huur + 2 miljoen optie deal voor onze spelmaker, niet op dit moment en niet naar de toekomst toe. Ik denk echt dat De Witte en Louwagie een fles champagne gaan kraken als ze deze deal afgerond krijgen en dat voor de tweede maal met dezelfde club. En passant delen ze deze keer ook nog eens een fameuze tik uit aan een rechtstreekse concurrent. Da's nog beter dan vorige keer. Voor hen tenminste. Als Gent ten koste van ons PO1 haalt, is de transfer al afbetaald.

Terzijde: ik geef toe niet over alle cijfers te beschikken. Met name over de details van die optie die niemand kent. Dat is een belangrijke onbekende factor die de discussie inderdaad in de ene of de andere richting kan doen kantelen. Dat heeft Miel er echter ook nooit van weerhouden om wat cijfers op een hoop te gooien. Het zou van intellectuele eerlijkheid gebieden, moesten telkens dezelfde maatstaven gehanteerd worden
miel schreef: Maar 1 miljoen + 1,5 seizoenen loon + de bonus bij het lichten van de optie en op het einde van de rit 0
Dat is een verschil van ca 3 miljoen om het bikkelhard te spelen .
Zwakke argumentatie Jacques
Weer een meester stukje manipulatie
Wanneer u het laatste stuk van uw post op zo een belachelijke manier uit zijn context rukt , om uw grote gelijk te halen , houd voor mij de discussie op
Voor de mensen die het interesseert die ca 3 miljoen was een repliek op een post van Jack , die stelde om het hard te spelen , de optie te lichten en Bezus 1,5 seizoenen geen wedstrijden te laten spelen en hem op de club van 's morgens tot 's avonds aanwezig te laten zijn
Daarop heb ik gesteld dat we dan niet alleen spraken over de gemiste transfer som van 1 of 1.2 miljoen maar dat het ons veel meer zou kosten
Dat die som alles in acht genomen wel eens ca 3 miljoen kon zijn , omdat er ook nog een vervanger moest komen die ook betaald moet worden .
Wanneer we dan van intellectuele eerlijk willen spreken , dan is het laatste stuk van uw post dat zeker niet :o
Ik denk niet dat ik iets gemanipuleerd heb hoor, was niet mijn bedoeling alvast. Het punt dat ik wou maken, is eigenlijk dat jij, net zo goed als ik, cijfers bij elkaar optelt en dat we op dat vlak- zo je wil- in hetzelfde bedje ziek zijn, alleen met andere cijfers. Maar het is terzijde, niet meer dan dat.

Op basis van de cijfers in de media, is voor mij persoonlijk de kern van de zaak: transfersom te laag, optie te hoog, bijgevolg geen goede deal, net zoals ik Schoofs-Raman destijds geen goede deal vond. Toegegeven, een lastig dossier, niet geholpen door speler, makelaar, partner(?), maar als dit het resultaat is na 12 maanden (i.e. de tijd die DMM had om tot een oplossing te komen), vind ik dat eerlijk gezegd maar pover. De Norre bracht veel op, Bezus te weinig in mijn ogen. Ieder zijn mening. Het kan niet allemaal goed zijn. Hopelijk komt er de komende vijf dagen nog iets deftig in de plaats, niet voor 6 maanden maar voor (minstens) 1,5 seizoen. Anders moeten we in juni weer vanaf nul beginnen met ook nog eens Kamada die terugkeert naar Frankfurt. Morioka zal het niet worden, maar heel erg vond en vind ik dat niet (o.w.v. fysieke kracht in de ploeg) en als die -volgens de media- ook nog eens drie miljoen moet kosten, is het al helemaal te zot voor een speler die al 12 maanden weinig of niks klaar krijgt.

Wat Bezus zelf betreft (voor zij die het nog zou boeien :)): ik denk niet dat hij onbetwist titularis gaat worden bij Gent. Ik zie hem wel aan zijn matchen komen in balans met Vadis, Verstraete en Chakvetadze.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door zipke373 »

the fan schreef:Morioka wil dus wel naar Charleroi...
Toch straf als je bij STVV zoveel landgenoten kan tegenkomen en de huiscultuur dezelfde is.
Ik niet..Chaleroi doet nu al een aantal jaren op rij mee voor PO1. Achtereenvolgens 5de, 8ste, 5de en 6de plaats. Wij zetten daar tegenover kampioen in 2de, 13de, 12de en 10de.
Denk dat hij zich daar beter omringd ziet met een grotere kans op PO1 dit seizoen.
Plaats reactie