Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Sorry dat ik Sylla een flopspeler noemde in mijn vorige post
Ik bedoelde dat het voor Gent een flopspeler was ,waarvan ze afwilde.
Natuurlijk als hij terug wordt zoals in Eupen is hij misschien wel 2 m. Waard
Ik blijf erbij men heeft geen goede deal gesloten met Besus/Sylla
Juist zoals men verkondigde dat men DeNorre niet kwijt wou., Heel simpel vraag dan genoeg zoals bij Tomy.
Men heeft voor Tomy 8milj. Geweigerd van Bremen.
Ondanks mijn vertrouwen in de Japanners,op dit vlak moeten ze nog veel leren.
Nu heeft men drie transferts gedaan,maar twee zijn de volgende paar weken NIET inzetbaar
Maar men is wel twee sterkhouders kwijt.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

Ik dacht trouwens dat we geen gehuurde spelers meer zouden zien op Stayen ?

Huren voor een volledig seizoen, daar kan nog een lans voor gebroken worden. Maar huren in deze fase van de competitie, met het vooruitzicht op 10 oefenmatchen ? Nee, geloof ik niet in. En al heel zeker niet als die gehuurde speler eind januari arriveert en de belangrijke winterstage als voorbereiding op de laatste rechte lijn van de competitie niet heeft meegemaakt.

De voorbeelden van geslaagde dergelijke operaties zullen niet talrijk zijn.

En nogmaals. We zijn de enige club die belangrijke sterkhouders laat vertrekken in de winterstop, zonder meteen inzetbare vervanging. En dan laten we de belangrijkste nog vertrekken naar een rechtstreekse concurrent ...
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Dramaqueens !!!
OMG ! :roll:
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Laat morioka maar voor wat hij is, anderlecht heeft een bod van 1.5 miljoen geweigerd van chalala.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

Business As Usual op Staaien: twee van uw basisspelers verlappen tijdens de wintertransferperiode.
Of het nu Duchatelet of de Japanners zijn, het resultaat is hetzelfde.
Op naar POII.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Trunekson »

Verrekeskop schreef:Business As Usual op Staaien: twee van uw basisspelers verlappen tijdens de wintertransferperiode.
Of het nu Duchatelet of de Japanners zijn, het resultaat is hetzelfde.
Op naar POII.
Oei en wat als toch per ongeluk gewonnen word straks?
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Verrekeskop schreef:Business As Usual op Staaien: twee van uw basisspelers verlappen tijdens de wintertransferperiode.
Of het nu Duchatelet of de Japanners zijn, het resultaat is hetzelfde.
Op naar POII.
Het blijft godverdomme gewoon allemaal hetzelfde als vier jaar terug jong :o

:lol: :lol: :grappig: :grappig: :grappig:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

stvv fan schreef:Laat morioka maar voor wat hij is, anderlecht heeft een bod van 1.5 miljoen geweigerd van chalala.
Anderlecht vraagt het dubbele.
Wel straf, want ze haalden zelf Morioka voor 2.5M binnen.
Je kan moeilijk zeggen dat hij in dat jaartje anderlecht meer waard geworden is.
Nuja het is hun goed recht het been stijf te houden, maar dan moeten ze straks ook niet zagen dat ze teveel balast in hun kern hebben.

In de marge: Gent klopte begin januari aan bij Oostende om Fernando Canesin over te nemen. De gentenaren boden 1.5 Miljoen euro voor Canesin. Zowel Oostende als Canesin zelf waren niet van plan om op het bod in te gaan. "Fernando is te belangrijk voor KVO om hem nu te laten gaan", zegt Hugo Broos, de technisch directeur van KVO, bij dezelfde bron. "We hebben het met de speler besproken en die geeft zelf ook aan het seizoen bij ons te willen uitdoen."
Hierna richtte Gent zijn pijlen op Roman Bezus en die kon voor zelfs een half miljoen minder overgenomen worden van STVV.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Sint-Truiden is met De Norre en Bezoes twee van zijn beste spelers kwijt. Dat is toch een grote klap voor trainer Brys, die die ploeg heel goed gezet heeft.
Zij namen de ploeg op sleeptouw en maakten belangrijke goals.

Stef Wynants heeft echt wel heel veel dramatiek in huis, amai.
Zo mega als hij wil laten uitschijnen was het ook allemaal niet met die twee, allesbehalve zelfs !

Het verhaal van december is niet meer het verhaal van januari voor STVV.
Laat ons vooral dat maar hopen ja !
De 2 op 9 tegen Lokeren, Kortrijk en Oostende en de bekermatch tegen Gent liggen nog vers in het geheugen ! Vooral de manier waarop !
De januari match was al heel stuk meer hartverwarmend, ondanks het resultaat en rekening houdend met de tegenstander. Was toch van een ander kaliber dan die van december.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Geel-Blauw »

Zelfs Barcelona maakt al reclame voor Tomiyasu :mrgreen:
https://www.fcbarcelona.com/en/club/new ... ca-history
Ook in een artikel in de Spaanse krant MARCA spreken ze vol lof over hem, daar werd Garcia zelf geïnterviewd over hem. (https://www.marca.com/futbol/futbol-int ... b45da.html)
Ik denk dat ze hem tot na de Copa América gaan houden, waar Japan deze zomer als gastland mee doet.
Nie zievere, speile!
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Brusselmans schreef:Sint-Truiden is met De Norre en Bezoes twee van zijn beste spelers kwijt. Dat is toch een grote klap voor trainer Brys, die die ploeg heel goed gezet heeft.
Zij namen de ploeg op sleeptouw en maakten belangrijke goals.

Stef Wynants heeft echt wel heel veel dramatiek in huis, amai.
Zo mega als hij wil laten uitschijnen was het ook allemaal niet met die twee, allesbehalve zelfs !

Het verhaal van december is niet meer het verhaal van januari voor STVV.
Laat ons vooral dat maar hopen ja !
De 2 op 9 tegen Lokeren, Kortrijk en Oostende en de bekermatch tegen Gent liggen nog vers in het geheugen ! Vooral de manier waarop !
De januari match was al heel stuk meer hartverwarmend, ondanks het resultaat en rekening houdend met de tegenstander. Was toch van een ander kaliber dan die van december.
Ach, Wijnants heeft toch 7 van onze laatste 3 degradaties correct voorspeld, wat dat betreft past hij perfect bij de andere doemdenkers hier.

Ook in de zomer was het één en al kommer en kwel:

http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=136662
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=138834
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... i-met-stvv


Geen woord over de kwaliteiten van De Norre, Bezus of Tomyashu toen.

En in de derby stonden we tot een kwartier voor tijd nog op voorsprong, dus dat viel uiteindelijk ook wel mee:

https://sporza.be/nl/2019/01/18/wijnant ... genk-stvv/


Laten we een kat een kat noemen: de zwakke schakel bij STVV is al enige tijd niet meer de eigenaar, de duivenkoten of de kwaliteit op het veld, maar wel een groot deel van het niet bijster in intelligentie uitblinkende supporterslegioen dat niet in staat is mee te denken waar de club naartoe wil, of er alleszins niet het geduld toe heeft. De vooropgestelde doelstelling van 40 punten zal in principe probleemloos gehaald worden. Bovendien nog een pak geld gemaakt uit spelers die tot een half jaar geleden niet eens als volwaardige basisspeler werden aanzien. De visie van de Japanse eigenaars is ook duidelijk en realistisch: door sportieve resultaten te halen de inkomsten uit tv-geld en sponsoring opkrikken en zo verder groeien.Kortom: zoveel mogelijk uit het potentieel van deze club halen. Geen kampioen spelen, wel af en toe PO1 halen en Europees voetbal ambiëren. Dat is heel wat anders dan een eigenaar die het al leuk vond dat we al mochten meedoen en afkwam met een waardeloze en niet afdwingbare "engagementsverbintenis".
Dat er onderweg eens een paar tegenslagen tussen zitten zoals relatieve sterkhouders die je ( met forse winst!) kan/moet verkopen of inkomende transfers die mislukken, moet je erbij nemen. Ja, we verkopen spelers en de concurrentie niet, maar was de concurrentie voor dit seizoen voor velen niet eerder Moeskroen, Lokeren Waasland-Beveren? Die kunnen het zich sportief niet permitteren om te verkopen en bovendien: wie wil daar nu spelers gaan halen?
(voordat iemand komt muggenziften: Ja, Ampomah is een goeie )

Maar als de tribunes te leeg blijven en de sfeer rond de club cynisch en negatief blijft, dan wordt het een moeilijk verhaal. Dan worden we een nieuw Moeskroen of Bergen, wat persoonlijk nooit bepaald mijn ambitie geweest is. Ik ben altijd (gezond) kritisch geweest over deze club, omdat ze mij nauw aan het hart ligt. Maar het fatalisme dat hier nu bij een groot deel van de achterban en de volgers leeft, dat kan er bij mij niet in. Wat willen ze nog meer? Satijnen pantoffeltjes om de match bij te wonen? Een kussentje onder de poep in de tribunes zodat ze geen eeltplekken krijgen? Een manicure tijdens de rust?


Geef de Japanners tijd om hun ding te doen. Natuurlijk mag en moét men kritisch zijn over slechte prestaties, een slechte vervanging en slechte transfers, ik zal ook de eerste zijn om dat te doen. Maar het structurele doemdenken dat bij velen al jaren gemeengoed is geworden, mag echt wel ophouden.Niet in het minst omdat het achteraf ook altijd onjuist blijkt te zijn. Nietwaar, meneer Wijnants?


Trust the process.
Laatst gewijzigd door Mikman op 26 jan 2019, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Niet onbegrijpelijk een van de beste verdedigers in België en Japan, Voor zijn leeftijd..

Als hij de Asian cup wint gaat zijn prijskaartje enkel omhoog. Ik zou hem houden tot aan de Copa America, want als hij dat niveau tegen toppers kan volhouden... Dan spreken we niet meer over 10 miljoen. Dan moet je als ploeg veel meer willen. Als je ziet dat frenkie de jong voor 75 miljoen naar barca is. Kan je dan makkelijk rond de 20 miljoen vragen.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Bartman
Berichten: 901
Lid geworden op: 24 jul 2011, 21:23

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Bartman »

Mikman schreef:
Brusselmans schreef:Sint-Truiden is met De Norre en Bezoes twee van zijn beste spelers kwijt. Dat is toch een grote klap voor trainer Brys, die die ploeg heel goed gezet heeft.
Zij namen de ploeg op sleeptouw en maakten belangrijke goals.

Stef Wynants heeft echt wel heel veel dramatiek in huis, amai.
Zo mega als hij wil laten uitschijnen was het ook allemaal niet met die twee, allesbehalve zelfs !

Het verhaal van december is niet meer het verhaal van januari voor STVV.
Laat ons vooral dat maar hopen ja !
De 2 op 9 tegen Lokeren, Kortrijk en Oostende en de bekermatch tegen Gent liggen nog vers in het geheugen ! Vooral de manier waarop !
De januari match was al heel stuk meer hartverwarmend, ondanks het resultaat en rekening houdend met de tegenstander. Was toch van een ander kaliber dan die van december.
Ach, Wijnants heeft toch 7 van onze laatste 3 degradaties correct voorspeld, wat dat betreft past hij perfect bij de andere doemdenkers hier.

Ook in de zomer was het één en al kommer en kwel:

http://voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=136662
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=138834
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... i-met-stvv


Geen woord over de kwaliteiten van De Norre, Bezus of Tomyashu toen.

En in de derby stonden we tot een kwartier voor tijd nog op voorsprong, dus dat viel uiteindelijk ook wel mee:

https://sporza.be/nl/2019/01/18/wijnant ... genk-stvv/


Laten we een kat een kat noemen: de zwakke schakel bij STVV is al enige tijd niet meer de eigenaar, de duivenkoten of de kwaliteit op het veld, maar wel een groot deel van het niet bijster in intelligentie uitblinkende supporterslegioen dat niet in staat is mee te denken waar de club naartoe wil, of er alleszins niet het geduld toe heeft. De vooropgestelde doelstelling van 40 punten zal in principe probleemloos gehaald worden. Bovendien nog een pak geld gemaakt uit spelers die tot een half jaar geleden niet eens als volwaardige basisspeler werden aanzien. De visie van de Japanse eigenaars is ook duidelijk en realistisch: door sportieve resultaten te halen de inkomsten uit tv-geld en sponsoring opkrikken en zo verder groeien.Kortom: zoveel mogelijk uit het potentieel van deze club halen. Geen kampioen spelen, wel af en toe PO1 halen en Europees voetbal ambiëren. Dat is heel wat anders dan een eigenaar die het al leuk vond dat we al mochten meedoen en afkwam met een waardeloze en niet afdwingbare "engagementsverbintenis".
Dat er onderweg eens een paar tegenslagen tussen zitten zoals relatieve sterkhouders die je ( met forse winst!) kan/moet verkopen of inkomende transfers die mislukken, moet je erbij nemen. Ja, we verkopen spelers en de concurrentie niet, maar was de concurrentie voor dit seizoen voor velen niet eerder Moeskroen, Lokeren Waasland-Beveren? Die kunnen het zich sportief niet permitteren om te verkopen en bovendien: wie wil daar nu spelers gaan halen?
(voordat iemand komt muggenziften: Ja, Ampomah is een goeie )

Maar als de tribunes te leeg blijven en de sfeer rond de club cynisch en negatief blijft, dan wordt het een moeilijk verhaal. Dan worden we een nieuw Moeskroen of Bergen, wat persoonlijk nooit bepaald mijn ambitie geweest is. Ik ben altijd (gezond) kritisch geweest over deze club, omdat ze mij nauw aan het hart ligt. Maar het fatalisme dat hier nu bij een groot deel van de achterban en de volgers leeft, dat kan er bij mij niet in. Wat willen ze nog meer? Satijnen pantoffeltjes om de match bij te wonen? Een kussentje onder de poep in de tribunes zodat ze geen eeltplekken krijgen? Een manicure tijdens de rust?


Geef de Japanners tijd om hun ding te doen. Natuurlijk mag en moét men kritisch zijn over slechte prestaties, een slechte vervanging en slechte transfers, ik zal ook de eerste zijn om dat te doen. Maar het structurele doemdenken dat bij velen al jaren gemeengoed is geworden, mag echt wel ophouden.Niet in het minst omdat het achteraf ook altijd onjuist blijkt te zijn. Nietwaar, meneer Wijnants?


Trust the process.
Mogen we aub kritisch zijn als er bij de start van de winterstage wordt gesproken door de clubleiding van “voluit gaan voor PO1” en “ploeg wordt versterkt”, en dan enkele weken later blijkt dat er geen enkele direct inzetbare speler is bijgekomen maar wel 2 basisspelers vertrokken ? En er bovendien gewoon een slechte deal met Gent gesloten is ?

Het kan best zijn dat ik niet in intelligentie uitblink, maar ik heb het gewoon lastig met deze evolutie. Idem met de stelling over huren i.p.v. kopen.
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Verrekeskop »

STVV-fan schreef:
Verrekeskop schreef:Business As Usual op Staaien: twee van uw basisspelers verlappen tijdens de wintertransferperiode.
Of het nu Duchatelet of de Japanners zijn, het resultaat is hetzelfde.
Op naar POII.
Het blijft godverdomme gewoon allemaal hetzelfde als vier jaar terug jong :o

:lol: :lol: :grappig: :grappig: :grappig:
Ja man, vooral uwe smile als ge keihard in uw reet wordt genaaid! Same as it even was!
Plaats reactie