Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Limbombe mag weg bij Gent...
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Franz »

sander0910 schreef:
voetballiefhebber schreef:Niemand moet zich nog illusies maken wat STVV betreft om in PO I te geraken. De kern werd flink uitgedund ondertussen en 2 sterkhouders werden niet vervangen.
Als ik gisteren AA Gent zag spelen, die meer dan de helft van de ploeg liet rusten en je zag hun vervangers ...
Dan heb ik het over die jongen die de goal daar maakte, nog een defensieve middenvelder die bijna niet speelde, enz...

En Anderlecht gaat hun positie ook niet direct uit handen geven, want mondjesmaat versterken ze zich toch.

STVV gaat wellicht 8ste eindigen en speelt PO II.
De Norre is vervangen door Gliha en voor Bezus kunnen ze binnen de huidige kern oplossingen zoeken of misschien komt er nog een transfer, de transferperiode is nog niet gedaan he.
Toch afwachten of Gliha meteen het niveau aankan: dat zou me eerlijk gezegd verwonderen, en dus zou ik niet te veel op hem rekenen dit seizoen. Op links zal het in de volgende - beslissende - matchen eerder Acolatse of Ceballos worden.
Op het middenveld als vervanger van Bezus zou er toch best een 'voetballer/spelverdeler' met power komen, type Vadis. Kamada is uitstekend als hij zelf kan infiltreren nadat iemand hem lanceert, het is een groot verlies als Kamada zelf diegene moet zijn die anderen moet lanceren.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Ik begrijp niet hoe men zoiets van Gliha niet op de medische testen ziet...
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Franz schreef:
sander0910 schreef:
voetballiefhebber schreef:Niemand moet zich nog illusies maken wat STVV betreft om in PO I te geraken. De kern werd flink uitgedund ondertussen en 2 sterkhouders werden niet vervangen.
Als ik gisteren AA Gent zag spelen, die meer dan de helft van de ploeg liet rusten en je zag hun vervangers ...
Dan heb ik het over die jongen die de goal daar maakte, nog een defensieve middenvelder die bijna niet speelde, enz...

En Anderlecht gaat hun positie ook niet direct uit handen geven, want mondjesmaat versterken ze zich toch.

STVV gaat wellicht 8ste eindigen en speelt PO II.
De Norre is vervangen door Gliha en voor Bezus kunnen ze binnen de huidige kern oplossingen zoeken of misschien komt er nog een transfer, de transferperiode is nog niet gedaan he.
Toch afwachten of Gliha meteen het niveau aankan: dat zou me eerlijk gezegd verwonderen, en dus zou ik niet te veel op hem rekenen dit seizoen. Op links zal het in de volgende - beslissende - matchen eerder Acolatse of Ceballos worden.
Op het middenveld als vervanger van Bezus zou er toch best een 'voetballer/spelverdeler' met power komen, type Vadis. Kamada is uitstekend als hij zelf kan infiltreren nadat iemand hem lanceert, het is een groot verlies als Kamada zelf diegene moet zijn die anderen moet lanceren.
Indien ze geen degelijke nr 10 meer gaan bijhalen deze week kan je besluiten dat het beleid nog niet de ambitie heeft om dit seizoen mee te strijden voor play off 1.So be it dan. En niet zeveren van die of die kan dat ook van uw huidige kern want wij hebben GEEN ! spelmaker meer na het vertrek van Bezus .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Correctie, wij hebben wel spelverdelers in de groep (enkel Ceballos en Kamada en eventueel de Bruyn als back up).

Wij hebben echter geen "type-Bezus" meer in de groep.

Daarenboven roept iedereen nu om "een tien, we willen een tien", terwijl we toch een aantal seizoenen alsnog goed gepresteerd hebben zónder een echte tien?

Over dat woord "ambitie":

Ik heb hier nog al eens een discussie erover gehad, maar ik ga ze herlanceren.
Als je de ambitie uitspreekt om PO I te halen, maar uiteindelijk haal je het niet, ben je dan "ambitieloos".

Er wordt, naar mijn bescheiden mening, te snel met dat woord gegooid.

Over Gliha: dat kan je denk ik inderdaad wel zien op de medische testen.
Aan de andere kant.
In de tijd dat Gliha wat kan aarden naar de groep en de competitie, is zijn conditie op pijl en dat krachtverschil weggewerkt :lol:
(daarom pleit ik er dus voor dat je je aanwinsten mee op stage MOET nemen).

Nu maar hopen dat Acolatse fit blijft of je moet Gliha wel opstellen...
Of Brys gebruikt Janssens nog eens op die positie
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Endo is uit tot het einde van de reguliere competitie, ik zou dan toch zowiezo zien voor een echte 'tien'. Op de 6 en 8 heb je nog asamoah de sart sankhon de petter en Opdenakker of doore.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef:Correctie, wij hebben wel spelverdelers in de groep (enkel Ceballos en Kamada en eventueel de Bruyn als back up).
Je bedoelt: we hebben spelers die daar zouden kunnen spelen maar dat is (alleszinds dit jaar) niet hun beste positie. Met het uitvallen van Endo is er nu echt wel nood aan versterking. Er is toch een opportuniteit (al wordt het moeilijk om Anderlecht/Gent nog bij te benen)
Ik weet dat het een project van 3 jaar is maar ik geloof nooit dat we de komende 2 jaar opnieuw dichtbij PO 1 zullen komen (ik hoop natuurlijk fout te zijn) - het moet toch allemaal een beetje meezitten ook - met enkel de omkadering te versterken en voorzichtige investeringen in de kern, wordt het toch heel erg moeilijk lijkt me. Er zijn genoeg andere ploegen die eenzelfde budget, of net een groter budget, hebben en daar slaat het ook wel eens tegen.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Henri is de man schreef:
STVV-fan schreef:Correctie, wij hebben wel spelverdelers in de groep (enkel Ceballos en Kamada en eventueel de Bruyn als back up).
Je bedoelt: we hebben spelers die daar zouden kunnen spelen maar dat is (alleszinds dit jaar) niet hun beste positie. Met het uitvallen van Endo is er nu echt wel nood aan versterking. Er is toch een opportuniteit (al wordt het moeilijk om Anderlecht/Gent nog bij te benen)
Ik weet dat het een project van 3 jaar is maar ik geloof nooit dat we de komende 2 jaar opnieuw dichtbij PO 1 zullen komen (ik hoop natuurlijk fout te zijn) - het moet toch allemaal een beetje meezitten ook - met enkel de omkadering te versterken en voorzichtige investeringen in de kern, wordt het toch heel erg moeilijk lijkt me. Er zijn genoeg andere ploegen die eenzelfde budget, of net een groter budget, hebben en daar slaat het ook wel eens tegen.
Voor een groot stuk mee eens.
Ik geloof wel dat we drie keer op rij kunnen meedoen voor PO1, op voorwaarde dat het wat meezit, dat je ambitieus blijft en kritisch blijft voor jezelf (op een serieuze manier). Charleroi bewijst dat het kan, zelfs al komen ze jaarlijks je beste speler(s) halen. Zulte bewijst dat het allesbehalve vanzelfsprekend is. Ik vind wel dat het "driejarig project" geen excuus mag zijn om nu niet te investeren. Dit is geen "lineair project", waarbij je volgend jaar nog een stapje zet en dan in jaar drie het haalt. Dat is schoon op papier, maar zo werkt voetbal helemaal niet en het zou een grote fout zijn om zo te redeneren. De concurrentie zit ook niet stil. Zie het verschil tussen vorig seizoen en dit seizoen. Bijgevolg, als de opportuniteit zich voordoet om PO1 nu te halen, moet je er alles aan doen om die te grijpen, want niets garandeert dat die opportuniteit zich de komende twee seizoenen opnieuw zal voordoen. Het is in zekere zin nu al uitzonderlijk dat de kans zich twee seizoenen op rij voortdoet. Als we er alles aan doen en het niet halen so be it, maar anders...Ik ga mijn kas opfretten, als we het weer zelf weggooien en daar weer een hoop flutexcuses voor gaan verzinnen zoals vorig jaar.
Bovendien is zelfs het éénmalig halen van PO1 geen einddoel. De langetermijnambitie is top 5. Dan moet je niet stoppen als je een keer PO1 gehaald hebt. Integendeel, als we dat sneller dan voorzien kunnen halen, moeten we dat zeker doen, want daarna ligt er nog een hoop werk in het verschiet om dat succes te bestendigen en de langetermijnambitie waar te maken.

Wat het middenveld betreft: versterking moet er toch wel komen om die PO1 ambitie wara te maken. Dat was al met enkel het vertrek van Bezus, dat is nu nog meer het geval met de blessure ven Endo. Kom niet af met Ceballos en De Bruyn, want dat zijn spelers voor de rechterkolom. Voldoende als invaller, maar daarmee is dan ook alles gezegd. Gelukkig komt Sankhon er nu stilaan door, maar dan nog.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

In de heenronde was onze beste driehoek op het middenveld: Asamoah-Endo-Bezus. Met DeSart en Endo die elkaar al eens afwisselden en scherp hielden.
Asamoah staat op 4 gele kaarten. Straks dreig je dus om die hele driehoek te moeten vervangen. En stel je maar voor dat Asamoah een blessure op loopt. De Petter is in het huidige spelsysteem voor mij geen optie op het middenveld. Asamoah is voor mij onvervangbaar wegens zijn balvastheid op die positie. Brys wil altijd voetballend opbouwen, en dan is Asamoah cruciaal op de 6. Dat bleek al op Cercle waar elk balverlies van Steven problemen opleverde. Terwijl Cercle nog eens niet heel veel druk zette. Toekomstige tegenstanders zullen die achilleshiel wel proberen uitbuiten. Enkel Endo zou hem kunnen vervangen wat mij betreft. Sankhon blinkt ook niet echt uit qua balvastheid.

Ik verwacht toch dat ze nog bezig zijn met Hairemans? Die kan op de 10 spelen, maar ook als 8 denk ik dat hij beter is dan DeSart.
In ieder geval moeten er op het middenveld asap 1a2 meerwaardes bij komen.
Als je het aantal vertrekkers ziet moet dat toch ook mogelijk zijn.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Henri is de man schreef:Er is toch een opportuniteit (al wordt het moeilijk om Anderlecht/Gent nog bij te benen)
Na dit weekend zou het zomaar kunnen dat ze 2 punten achter ons hangen !
Das nog een stapke verder dan bijbenen !

Maar inderdaad ... na het uitvallen van Endo mag, bijna moet er iemand bij, van hetzelfde kaliber !
Waar vinden en hoeveel gaat da kosten ?
Maar het zou moeten !
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Tomiyasu heeft bij Japan ook nog voor de verdediging gespeeld, ik zou dit wel eens testen als ik brys was.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Louis XIV »

Iemand feedback van oefenpot tegen de Ratteuh?
Gebruikersavatar
weekenders
Berichten: 1079
Lid geworden op: 29 jan 2012, 11:30
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door weekenders »

Louis XIV schreef:Iemand feedback van oefenpot tegen de Ratteuh?
https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... ot-wilrijk
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Brusselmans schreef:
Henri is de man schreef:Er is toch een opportuniteit (al wordt het moeilijk om Anderlecht/Gent nog bij te benen)
Na dit weekend zou het zomaar kunnen dat ze 2 punten achter ons hangen !
Das nog een stapke verder dan bijbenen !

Maar inderdaad ... na het uitvallen van Endo mag, bijna moet er iemand bij, van hetzelfde kaliber !
Waar vinden en hoeveel gaat da kosten ?
Maar het zou moeten !
Onmiddellijk en gratis af te halen als vervanger voor Bezus: Gus Ledes, van de Spaanse tweedeklasser Reus FC, een club die net voor 3 jaar uit de Liga 123 (Spaanse 2e klasse) geschrapt is, wegens wanbetalingen aan leveranciers en spelers. Een goede, polyvalente middenvelder die (voorlopig) nog niet bij een andere club onder contract ligt en die ongeveer dezelfde rol als Bezus vervult. Portugees jeugdinternational, speelde bij de jeugd van Corinthians en Barcelona, 26 jaar, enz. Die zou ik als ik TD van STVV was, zeker eens gaan bekijken... En ja, (anticiperend op één of andere opmerking), ik zag hem al eens aan het werk. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Wm_RMm1tncc
https://www.youtube.com/watch?v=F9xWR27yNrI
https://www.youtube.com/watch?v=O3I-Ttkq2jM
https://www.youtube.com/watch?v=IQwAhIbRLvc&vl=es
https://www.youtube.com/watch?v=UvR6njZRke0
https://en.wikipedia.org/wiki/Lu%C3%ADs_Gustavo_Ledes
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

stvv fan schreef:Tomiyasu heeft bij Japan ook nog voor de verdediging gespeeld, ik zou dit wel eens testen als ik brys was.
Tomyasu kunt ge achteraan niet missen en is daar een certitude. Er moeten nog 2 middenvelders bijkomen zeker nu Endo voor een week of 7 out is .Het is hoog tijd om in gang te schieten mijne heren.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie