Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

tesneusdoek schreef:
Brusselmans schreef:
Henri is de man schreef:Er is toch een opportuniteit (al wordt het moeilijk om Anderlecht/Gent nog bij te benen)
Na dit weekend zou het zomaar kunnen dat ze 2 punten achter ons hangen !
Das nog een stapke verder dan bijbenen !

Maar inderdaad ... na het uitvallen van Endo mag, bijna moet er iemand bij, van hetzelfde kaliber !
Waar vinden en hoeveel gaat da kosten ?
Maar het zou moeten !
Onmiddellijk en gratis af te halen als vervanger voor Bezus: Gus Ledes, van de Spaanse tweedeklasser Reus FC, een club die net voor 3 jaar uit de Liga 123 (Spaanse 2e klasse) geschrapt is, wegens wanbetalingen aan leveranciers en spelers. Een goede, polyvalente middenvelder die (voorlopig) nog niet bij een andere club onder contract ligt en die ongeveer dezelfde rol als Bezus vervult. Portugees jeugdinternational, speelde bij de jeugd van Corinthians en Barcelona, 26 jaar, enz. Die zou ik als ik TD van STVV was, zeker eens gaan bekijken... En ja, (anticiperend op één of andere opmerking), ik zag hem al eens aan het werk. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=Wm_RMm1tncc
https://www.youtube.com/watch?v=F9xWR27yNrI
https://www.youtube.com/watch?v=O3I-Ttkq2jM
https://www.youtube.com/watch?v=IQwAhIbRLvc&vl=es
https://www.youtube.com/watch?v=UvR6njZRke0
https://en.wikipedia.org/wiki/Lu%C3%ADs_Gustavo_Ledes
https://www.vavel.com/es/futbol/2018/04 ... entud.html

Snel even een "Google" vertaling in het Engels (het Nederlands is moeilijker te begrijpen):
To speak of Gus Ledes is to speak of a great scorer despite not being a fully attacking player. And is that the Portuguese player is the most effective in terms of shooting goals made refers to a team full of killers such as Lekic, Querol and Máyor.

Gustavo Ledes was born on September 28, 1992 in Braga, Portugal. Despite spending the first years of his life in the neighboring country, the family of Ledes decided to go to Brazil to live. Little Gus started playing in a school run by his father, where he was discovered by FC Barcelona at thirteen. It was then when he decided to return to Europe to try his luck in the Catalan team's base football.

In 2013, despite having debuted with the first team in the hand of Pep Guardiola, Barça decided not to renew it and this card for Rio Ave. Two years later, the sports management of RC Celta de Vigo has an eye on he and they bring him back to Spain to play in the celestial branch. In the preseason of 2016 he came to play a match with the first team, led by Eduardo Berizzo. Finally, last summer he decided to travel to the other side of the country in search of minutes in a higher category, since "The Pandas", which was what the players of the Vigo branch called (where he coincided with Borja Iglesias), did not achieve promotion. to the silver category.

At the beginning of the summer market, CF Reus made official the incorporation of Portuguese midfielder Luis Gustavo Ledes. Midfielder because on paper you have to put him in some position, but if there was the demarcation of an all-player, it would be the perfect appellative to describe the young player. Everything has a reason and I will explain it to you. To the data I refer:

As I have mentioned before, the one from Braga usually appears on the technical sheet as a midfielder. Let's start there. 1603 is the number of total passes made by the Portuguese. Comparing this data with the average of the rest of the midfielders of the category (551.7 passes), Gus accumulates nearly 1000 passes more than all his 'rivals'. We can say that this is logical for a good midfielder, but there is more. The Bracarense has a total of six goals this season, which makes him the second highest scorer of the red and black team. The average of goals of the players of its position is 1.4, compare yourselves.

Now they will say that he is a little supportive player in defense with his teammates and only lends himself in attack. 177 recoveries of ball has made the Portuguese this campaign, 30 more than Raul Guti (147) and only 7 less than Alberto Zapater. All these data lead to an undeniable reality and much more than obvious: we are before one of the midfielders with more future of the Second Division.

In short, the Reus has found in Gus Ledes much more than a midfielder, which makes it the cornerstone of the Catalan team. A very decisive and versatile player who, without going any further, last weekend gave the three points to Reus with an abysmal left-footed shot from the front in the last minute of the discount.
Dreke
Berichten: 3649
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

Jones schreef:https://www.tvl.be/nieuws/vooruitblik-t ... oels-72586
Guido kent de Truinenaars als geen ander. Een man die voor mij de geschiedenisboeken ingaat voor ons cluppie
God. Icoon. Punt.

Bezus die vertrok en Endo die langdurig uit is kan niet zonder gevolgen blijven. Indien wel mogen er serieuze vragen gesteld worden...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Dreke schreef:
Jones schreef:https://www.tvl.be/nieuws/vooruitblik-t ... oels-72586
Guido kent de Truinenaars als geen ander. Een man die voor mij de geschiedenisboeken ingaat voor ons cluppie
God. Icoon. Punt.

Bezus die vertrok en Endo die langdurig uit is kan niet zonder gevolgen blijven. Indien wel mogen er serieuze vragen gesteld worden...
Of het standbeeld voor Brys aan Stayen of voor het stadhuis gezet wordt? :mrgreen: :grappig:
Gebruikersavatar
Luc
Berichten: 1204
Lid geworden op: 29 sep 2010, 12:55

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Luc »

Morioka op weg naar Charleroi. Na Gent weer een PO1 concurrent die zich gaat versterken. :rood:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Luc schreef:Morioka op weg naar Charleroi. Na Gent weer een PO1 concurrent die zich gaat versterken. :rood:
Tja, ze hebben hem gepolst en hij wou niet. Ten andere, ik ben niet overtuigd dat dat de speler is die wij nodig hebben. Als het ne Hongaar was, was er hier nooit sprake van geweest.
Positivo
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Het is vanavond nieuwjaarsreceptie op Stayen.
Traditiegetrouw was de zo goed als de voltallige ploeg aanwezig om handjes te schudden met de sponsors.

Er vielen enkele zaken erg op.
In vergelijking met vorig jaar, was er nu niet eens meer de helft van de sponsors. Laat ons hopen dat die vanavond de voorkeur gaven aan Union - Kv Mechelen en niet afgehaakt hebben.

Er waren drie sprekers... Stan Niessen, Marc Brijs en Jordan Botaka.... er viel geen woord over transfers...... Marc Brijs sprak voorzichtig. Het woord PO1 heb ik alvast geen enkele keer horen vallen. Wél dat er ook potentieel zit in de groep die hij nu onder zijn hoede heeft. En dat men er alles aan zou doen ....
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Er is blijkbaar gezegd dat er geen versterking meer zou bijkomen.
Als dat zo blijkt te zijn: onbegrijpelijk!

Endo is maanden out, en uw draaischijf heb je laten vertrekken. En toch niks gaan halen met het vrijgekomen budget.
Dit is het omgekeerde signaal van waar iedereen op hoopte en een kaakslag voor de supporters, staf en spelers.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Zou inderdaad een slecht signaal zijn, maar volgens Brys afgelopen vrijdag kwam er toch nog versterking bij?

We zullen zien. Ze hebben nog twee dagen de tijd.
Positivo
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

STimVV schreef:Er is blijkbaar gezegd dat er geen versterking meer zou bijkomen.
Als dat zo blijkt te zijn: onbegrijpelijk!

Endo is maanden out, en uw draaischijf heb je laten vertrekken. En toch niks gaan halen met het vrijgekomen budget.
Dit is het omgekeerde signaal van waar iedereen op hoopte en een kaakslag voor de supporters, staf en spelers.
Dat is niet waar.... (dat er gezegd werd dat er geen versterking meer kwam)
Er is gewoon niets over gezegd....
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Als er geen versterking meer bij komt hebben we ons flink in het zak laten zetten.

Ik hoop dat wat positivo zegt klopt, maar heb er geen goed oog in... Het gaat strijden worden om in po1 te geraken nog meer dan anders.

Als je ziet dat Gent en Anderlecht zich versterken om po1 te halen, zie je direct waar de ambitie ligt.
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:
STimVV schreef:Er is blijkbaar gezegd dat er geen versterking meer zou bijkomen.
Als dat zo blijkt te zijn: onbegrijpelijk!

Endo is maanden out, en uw draaischijf heb je laten vertrekken. En toch niks gaan halen met het vrijgekomen budget.
Dit is het omgekeerde signaal van waar iedereen op hoopte en een kaakslag voor de supporters, staf en spelers.
Dat is niet waar.... (dat er gezegd werd dat er geen versterking meer kwam)
Er is gewoon niets over gezegd....
Tegen jou misschien niet.
Tegen voetbalbelgie blijkbaar wel:

"Zes spelers weg, drie nieuwe gezichten, bij STVV mag nog wel wat transfernieuws verwacht worden, maar dan wel op het uitgaande front. Op de nieuwjaarsborrel kregen wij te horen dat er - zeg nooit nooit - geen nieuwe Kanarie meer zal toestromen.

Van onze reporter op Stayen

Marc Brys zal het vertrek van Roman Bezus dus intern moeten opvangen. Met als meest voor de hand liggende opties Daïchi Kamada of Cristian Ceballos. 

STVV zag ook Casper De Norre afscheid nemen en haalde wel een nieuwe linksachter in huis, met de Sloveen Erik Gliha.

In de aanval kreeg Marc Brys wat meer mogelijkheden met de komst van Mamadou Sylla en Kinoshita Kosuke.

IN: Kinoshita Kosuke (Halmstad) - Erik Gliha (NK Aluminij) - Mamadou Sylla (AA Gent, via Zulte Waregem)

OUT: Roman Bezus (AA Gent) - Casper De Norre (Genk) - Jonathan Legear (Adana Demirspor) - Sascha Kotysch (OHL) - Mohamed Buya Turay (Djurgardens) - Paul Gladon (Wolverhampton).

"ONS GEEN SLACHTOFFER VOELEN"

"Het waren zes maanden met veel hoogtes, laten we trachten die run tot het einde van de competitie vol te houden", merkt trainer Marc Brys op. "We gaan alle zielen bijzetten, om dat mooie doel te kunnen realiseren, met passie en ons hart."

Elke trainer heeft graag versterking. Het zou bij drie nieuwkomers in de wintermercato blijven. Brys blijft niet bij de pakken zitten.

"Onze ambitie wakker houden, dat is de grote uitdaging. Er zijn vertrekkers en binnenkomers, met deze volwassen en kwaliteitsvolle selectie moeten we ons geen slachtoffer voelen. Laat die zeven matchen maar komen!"


Positivo
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Ik heb alleen maar weergegeven wat er tegenover iedereen via die drie speeches gezegd werd.
De Japanners en ook onze voorzitter hielden zich opvallig afzijdig. Vdab oa heb ik niet gezien...

Ik heb niemand er op aangesproken.
Het is wel zo,dat je van de losse speech van Marc Brijs de indruk kreeg dat hij het met die groep moest gaan doen, dat is correct. Maar dat strookt dan toch niet met wat vdab eerder verkondigde (blijft hij dan diezelfde fouten maken ? )

Ik vraag me af of voetbalbelgie hun veronderstellingen afleidden uit de speech van Marc Brijs .... of dat ze die info hadden van de voorzitter. Het kan, we zullen donderdagnacht meer weten.

Een opvallende aanwezige was Rd. Die was duidelijk geamuseerd door de gang van zaken, dat was duidelijk.
Vergeet niet dat er echt veel gebeurd is de laatste maanden.... willlen we allen niet graag te veel, te snel ?
En kan Brijs met die Syllah extra niet een heel ander, maar ook efficient systeem gaan spelen ?
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 512
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door KNRI »

Laten we nu toch eens stoppen met Bezus zo op te hemelen. Hij was een goede speler, en jammer dat hij weg is, maar de draaischijf? Hiermee doe je de overige spelers te weinig eer aan. Ik ben er ook van overtuigd dat je zijn gemis intern kunt opvangen. En als Sylla, of die nieuwe japanse spits er elke week een paar in het mandje leggen zal Bezus zeer snel vergeten zijn...
Positivo
Berichten: 1936
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

En als je dan vandaag Hbvl leest, dan krijg je toch de indruk dat er tegen die reporters iets anders gezegd is, dan tegen de reporters van Voetbalbelgie.

Ik kan me voorstellen dat Tateishi naar Marc Brijs kijkt en zegt : zoek een oplossing met Endo, Ceballos.... Shankon. En pas Sylla in , in uw plannen.. Dat men nu met het probleem Endo geconfronteerd wordt, noopt misschien een tijdelijke oplossing. Dat moet dan ook iemand DIRECT inzetbaar zijn, anders is het zinloos.

Ik had de indruk dat Marc Brijs (echt een zeer aimabel mens, trouwens) helemaal mee was met zo een visie, gedreven en gemotiveerd om er nog vol tegen aan te gaan. Je hoorde dat in zijn speech.... dat was geen ontgoochelde trainer, integendeel. Er werd lustig op los gesneerd (in de humoristische zin). Ik geloof daar uit dat Marc Brijs mogelijkheden ziet met de 3 nieuwe aanwinsten.

Ik herhaal wel mijn opmerking uit mijn vorige post.....
Waar zijn die sponsors gebleven, waar waren die gisteren ?
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

STVV blijft geinteresseerd in Hairemans die de vervanger moet worden van Bezus. Maar Antwerp wil die alleen laten vertrekken indien er een vervanger is (kijk eens aan, het kan!). Waarschijnlijk wordt het Hairemans, of niets. De piste Hairemans zou ook pas terug heropend zijn wegens de blessure van Endo. Het was initieel niet de bedoeling om een vervanger voor Bezus te halen

Ondertussen is Zhegrova Genk hetzelfde aan het lappen dat hij destijds bij STVV deed, zijn kat sturen naar de training omdat hij weg wil
Laatst gewijzigd door Henri is de man op 30 jan 2019, 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie