Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

persoonlijk denk ik ook dat we meerdere spelers mislopen door het kunstgras. Veel spelers zien het namelijk niet zitten om 2-wekelijks hierop te spelen.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Morioka uitgeleend aan chalala en aankoopoptie
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

Jacques schreef:Je moet elk dossier natuurlijk in zijn context zien. El Kaabi liet ons staan voor een Chinese club. Financieel is dat verschil gigantisch en qua uitstraling zijn wij niks buiten onze landsgrenzen. Witsel liet wel ooit Juventus staan voor China. Ramselaar is in feite ook boven ons niveau. Zijn vorige club Utrecht en huidige club PSV zijn financieel en sportief een niveau hoger dan wij. Mogelijk zit er ook een afkeer voor kunstgras voor iets tussen. In Nederland leeft die discussie harder dan het tweewekelijkse zeurpraatje van de bezoekende coach hier. Soit, dit zijn gewoon twee heel ambitieuze en bijgevolg moeilijke dossiers, maar als je niet probeert, zal het ook nooit lukken. Bezus was als EL-finalist ook beter gewoon dan ons. Het is maar door als club te groeien dat zulke dossiers op termijn wel meer haalbaar worden. Laat ons dus vooral ook blijven mikken op dit soort dossiers, maar wel met een realistisch alternatief achter de hand. Als ik positief ben, denk ik "Hairemans als alternatief voor Ramselaar, is toch al beter dan Buya als alternatief voor El Kaabi" omdat je beter weet wat voor vlees je in de kuip hebt, maar Hairemans staat hier natuurlijk ook nog altijd niet en Antwerp blijft ons maar aan het lijntje houden. Een plan C is hier ook wenselijk.

Overigens: op korte termijn zou Hairemans wel eens meer impact kunnen hebben dan iemand als Ramselaar, die naast zijn gebrek aan ritme ook nog zou moeten wennen aan het meer fysieke spel in onze competitie. Neemt niet weg dat ik zo iemand hier dolgraag zou zien naar volgend seizoen toe.

Wat die Portugees betreft: zeker het bekijken waard, lijkt me. Vermits hij zonder contract zit, ben je hier ook niet gebonden aan de sluitingsdatum van de mercato, denk ik. Als men wil, kan men dit dossier in parallel met (en onafhankelijk van) dat van Hairemans ontwikkelen. Teixeira en Ruben Fernandes kunnen misschien een goed woordje doen.
Laat maar! Ledes heeft een half uur geleden bij C.D. Numancia (ook uit de Spaanse 2de klasse) getekend. Het was te verwachten dat die niet lang zonder contract zou zitten... :end:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Dat zal dan wel al doorgesproken zijn met Numancia nog voor hij zijn contract liet ontbinden. Spijtig, want zag er wel een leuke speler uit, maar so be it.
Overdrijven is een kunst
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

Charleroi huurt Morioka met een aankoopoptie van 1.5M
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Morioka past nu toch echt niet in het soort voetbal dat Charleroi brengt :grappig:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Bwoa, pas op. Langs de ene kant ben ik ook geneigd om nee te zeggen. Het is niet het soort spel dat je met Morioka associeert. Langs de andere kant is Charleroi collectief fysiek sterk en kan hij misschien profiteren van het werk van de anderen (cfr. Seck, Angban) en op die manier Charleroi ook op een wat andere manier laten voetballen. Soit, dat moet Mazzu maar bekijken. Wij zullen het wel zien, als ze hier op bezoek komen.
Overdrijven is een kunst
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

ideaal scenario voor ons is als er 2 middenvelders komen. een echte nummer 10 en een formaat Seck die iets meer power kan brengen. Asamoah en de sart zijn nu niet bepaald de grootsten en de stevigsten. Ceballos is een goede stand in, maar niet de basisspeler die op de 10 moet staan. De spoeling wordt héél dun, zowel achteraan als in het middenveld. We hebben 5 centrale verdedigers: Tex, Pol, Tomi, Mmaae, De Petter. Dat is ook niet overdreven veel. Sankhon kan depanneren, maar zeker niet zijn beste plaats. In het middenveld is het zelfs nog wat erger: Asamoah, De sart,de petter (?), kamada ( ?) , Sankhon, . De petter kan volgens mij deze positie fysiek niet meer aan én Kamada zie ik veel liever een rij hoger staan. Bij deze dus liever 2 dan 1 niuewe speler
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Geen opties meer ? Dan nemen we Hairemans maar...plan C lijkt me. In gods naam...en dan afvragen waarom het volk niet terug komt. Zeg dan gewoon : we hebben nog geen budget voor PO1 maar als we aan 20 miljoen raken gaan we vol voor PO1.
Plaats 10 is onze plaats. Tomi staat op 4 gele kartons ook nog. Hoe dom kon je zijn om die niet te pakken voor de Asiacup ?
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Jones schreef:Geen opties meer ? Dan nemen we Hairemans maar...plan C lijkt me. In gods naam...en dan afvragen waarom het volk niet terug komt. Zeg dan gewoon : we hebben nog geen budget voor PO1 maar als we aan 20 miljoen raken gaan we vol voor PO1.
Plaats 10 is onze plaats. Tomi staat op 4 gele kartons ook nog. Hoe dom kon je zijn om die niet te pakken voor de Asiacup ?
Volk als jij ben ik liever kwijt dan rijk :twisted:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef:Geen opties meer ? Dan nemen we Hairemans maar...plan C lijkt me. In gods naam...en dan afvragen waarom het volk niet terug komt. Zeg dan gewoon : we hebben nog geen budget voor PO1 maar als we aan 20 miljoen raken gaan we vol voor PO1.
Plaats 10 is onze plaats. Tomi staat op 4 gele kartons ook nog. Hoe dom kon je zijn om die niet te pakken voor de Asiacup ?
Jones, letterlijk het enige waar jij de voorbije weken over aan het zeiken was is te weinig budget. Te weinig budget, te weinig geld,...

Jij maakt de rekening van STVV niet.
Jij kent er niks van.
Jij kan er niks van kennen.
Laat dat goed doordringen.

Daarbij, serieus? WEERAL beginnen over het volk dat niet zal terugkomen?
Als "het volk" niet gedesillusioneerd was, dan zouden ze beseffen dat Brys het nu beter doet dan Brepoels 8 jaar terug.
Meer punten gehaald op dit moment in het seizoen.

Daarbij laten de G5 dit jaar GEEN steken vallen.

Lang leve Brys, lang leve de Japanners!
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

geelblauw schreef:ideaal scenario voor ons is als er 2 middenvelders komen. een echte nummer 10 en een formaat Seck die iets meer power kan brengen. Asamoah en de sart zijn nu niet bepaald de grootsten en de stevigsten. Ceballos is een goede stand in, maar niet de basisspeler die op de 10 moet staan. De spoeling wordt héél dun, zowel achteraan als in het middenveld. We hebben 5 centrale verdedigers: Tex, Pol, Tomi, Mmaae, De Petter. Dat is ook niet overdreven veel. Sankhon kan depanneren, maar zeker niet zijn beste plaats. In het middenveld is het zelfs nog wat erger: Asamoah, De sart,de petter (?), kamada ( ?) , Sankhon, . De petter kan volgens mij deze positie fysiek niet meer aan én Kamada zie ik veel liever een rij hoger staan. Bij deze dus liever 2 dan 1 niuewe speler
Heb je de match in Antwerp niet gezien ? hoe goede voetballers met snel combinatie spel de vloer hebben aangeveegd met het fysieke spel van Antwerp
Dit terzijde , Brijs had meer dan 30 spelers , en hij heeft de helft niet gebruikt of moeten gebruiken omdat de anderen het goed deden .
Er is nog spoeling genoeg .Vergeet niet dat er ook nog 3 spelers zijn bij gekomen ? EN ER UITEINDELIJK MAAR 2 ZIJN VERTROKKEN DIE VEEL SPEELDEN .
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

@ Stvv fan en Miel , hoe jullie hier op andere posters reageren en de mensen afblaffen is gewoonweg buiten proporties. Iedereen heeft het recht om zijn mening te posten maar daarvoor moet niet iedereen dezelfde mening hebben he . Het zou nogal een saaie boel zijn .Als jullie twee blij en tevreden zijn met het huidig beleid en met de al verkochte en reeds aangetrokken spelers , wel so be it . Andere mensen mogen en hebben het recht om dat niet te zijn . Bedankt en tot straks of morgen. xxx
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

fruitboerke schreef:@ Stvv fan en Miel , hoe jullie hier op andere posters reageren en de mensen afblaffen is gewoonweg buiten proporties. Iedereen heeft het recht om zijn mening te posten maar daarvoor moet niet iedereen dezelfde mening hebben he . Het zou nogal een saaie boel zijn .Als jullie twee blij en tevreden zijn met het huidig beleid en met de al verkochte en reeds aangetrokken spelers , wel so be it . Andere mensen mogen en hebben het recht om dat niet te zijn . Bedankt en tot straks of morgen. xxx
Dat iedereen zijn eigen mening heeft en het recht van deze te posten , daar heb ik geen problemen mee
Van een boerke kan ik dat nog begrijpen , daar is het woordje TE met de pap lepel ingegeven :lol:
Maar voor sommige mensen kan het nooit goed genoeg zijn , gaan mee in hun eigen waan , en komen dat hier telkens ventileren
Het kan zijn dat ik deze mensen al eens afblaf , maar geloof me , ik vind dat ik er nog vrij beleefd tegen ben ;)
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Ik zie vandaag al 2 artikels over spelers die Anderlecht wou binnen halen, maar waarbij het niet lukte. In de week las ik nog ergens "Club pakt naast toptransfer". Dat kan gebeuren...
Vroeger was Hairemans voor ons een toptransfer geweest en moesten we tevreden zijn met een speler à la Rocky Peeters, nu doet iedereen hier zo blasé over... en zeggen dat we er niet op vooruit gaan! ;)

Verder, ik heb het nog ergens gelezen, maar dat kunstgras helpt echt niet om spelers aan te trekken. Daarom dat ze zo regelmatig in Scandinavië gaan zoeken.
Plaats reactie