Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
tesneusdoek
Berichten: 1867
Lid geworden op: 03 aug 2016, 18:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tesneusdoek »

smol schreef:Hairemans .... goeie transfer.
Kent de competitie, fysiek in orde en een knokker zoals Brys ze graag heeft.
Ideaal ook voor onze stilstaande fases.

Deze transfer toont toch duidelijk dat er ambitie is om ook dit seizoen te blijven meedingen naar die PO I plaats.

Met een volgend team denk ik dat we toch competitief genoeg zijn al had ik graag op de positie van Botaka nog een versterking gehad :)

Steppe
Tomi Tex Garcia
Botaka Asamoah Hairemans Acolatse (Sekine)
Kamada Boli Sylla
Anderlecht zoekt nog steeds een koper voor Dennis Appiah. Dit lijkt me een interessante speler om onze rechtsbackpositie te versterken. Als die wil komen aan redelijke voorwaarden, dan zou ik daar niet lang over twijfelen. Ik ben trouwens tevreden met het aantrekken van Hairemans. Dat was volgens mij (meer dan) nodig, na het vertrek van Bezus en de blessure van Endo.

Heeft er iemand enig idee wanneer Gliha inzetbaar is? Op de linksback kunnen (voorlopig) ook Ceballos en Sekine hun streng trekken

Met dit materiaal (en zeker als bijv. een Appiah nog zou komen, alhoewel ik denk dat de transferperiode er op zit voor ons) blijven we volgens mij in de running voor P.O. 1. Hopelijk valt Endo zijn blessure beter mee dan verwacht en lijden de prestaties van Tomi niet onder de Asia Cup...

Soit, de komende drie weken geen steken laten vallen en de strijd om P.O. 1 zal beslist worden tijdens de onderlinge duels tegen Charleroi en AA Gent. :stvv:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

miel schreef:
Jacques schreef:
Positivo schreef:De supporters die gisteren de wedstrijd Oostende - AA Gent volgden, zullen toch met pijn in het hart naar de prestatie van Roman Bezus gekeken hebben.
Gelijkmaker in toegevoegde tijd + beslissende strafschop = bekerfinale = transfersom terugverdiend
Hoe, wie, wat, waarom, daar heeft iedereen zijn mening over, maar bovenstaande is wel de realiteit. Nog een fleske champagne voor De Witte & Louwagie, terwijl wij hier met ons schamel miljoentje staan.

In de finale trouwens vier ex-STVV'ers (Vrancken, Schoofs, Bezus, Dompé), maar geen STVV. Dat doet eigenlijk nog het meeste pijn...

Abazaj: de man die tot eenieders verrassing op dwingende vraag van Coucke ineens speelminuten kreeg in de laatste match van Hein op Cercle. Voordien nooit de selectie gehaald. Nadien evenmin. Sta me toe niet onder de indruk te zijn.
Tja , Botaka deed bijna hetzelfde op Oostende
Scoren en een slechte penalty omzetten op bijna identieke wijze , ok die van Bezus was iets harder en ging met veel geluk binnen . Bezus wordt nu tot held bekroond, terwijl Botaka bijna werd gelyncht :D
Van perceptie gesproken , zo zie je maar hoe dicht het vaak bij elkaar kan liggen en het verschil toch zo groot kan zijn .
Het gaat me louter over de zakelijke kant van de transfer, niet of Bezus nu een held is of niet. Het miljoen is terugverdiend. Ja, daar was geluk mee gemoeid, maar dat is iedereen tegen de finale alweer vergeten en dat zie je al helemaal niet in de financiële balans van de club. Daar zal je wel de inkomsten zien staan van de bekerfinale.

Wat "bijna" en "geluk" betreft: Dat is eigen aan het voetbal. Het klassement wordt gemaakt op basis van resultaten, niet van inspanningen, intrinsieke kwaliteiten, bijna resultaten, chance of malchance. Dat die resultaten niet altijd in verhouding staan tot de geleverde inspanningen of intrinsieke kwaliteiten, dat er soms wat geluk of pech mee gemoeid en dat de perceptie daardoor rap kan keren, is een feit, maar dat geldt voor iedereen.

Soit, Hairemans dan toch, lijkt het, al wil ik het liefst van al bevestigd zien. Het zou niet de eerste transfer zijn die finaal toch nog afketst. Niet mijn eerste keuze, maar, zoals ik gisteren zei, onder de gegeven omstandigheden misschien wel één van de betere resterende opties op korte termijn. Toekomstgericht hangt het samen met de clausule, net als bij Sylla. Als die niet realistisch is, is het voor 7 matchen, in het beste geval 17.
Laatst gewijzigd door Jacques op 31 jan 2019, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Frigoo schreef: ...
1.2 miljoen euro voor een speler die einde contract is, .......
Frigoo, wel 2 zaken die niet kloppen.
Bezus had nog een contract tot midden 2020. Dus in de zomer was hij nog altijd even veel waard geweest. Wel had je hem dan ondertussen een bonus uitgekeerd.
STVV is akkoord moeten gaan met 1 miljoen. Ze probeerden nog wat meer los te peuteren (1,2m) maar dat is niet gelukt mede door het feit dat de speler zn zinnen al op Gent gezet had.
Dus: 1 miljoen ipv 1,2 en hij was NIET einde contract.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

STimVV schreef:
Frigoo schreef: ...
1.2 miljoen euro voor een speler die einde contract is, .......
Frigoo, wel 2 zaken die niet kloppen.
Bezus had nog een contract tot midden 2020. Dus in de zomer was hij nog altijd even veel waard geweest. Wel had je hem dan ondertussen een bonus uitgekeerd.
STVV is akkoord moeten gaan met 1 miljoen. Ze probeerden nog wat meer los te peuteren (1,2m) maar dat is niet gelukt mede door het feit dat de speler zn zinnen al op Gent gezet had.
Dus: 1 miljoen ipv 1,2 en hij was NIET einde contract.
We hebben het er allemaal het gissen naar hoe en wat exact betaald werd en wat er in de clausule stond die STVV gelicht had.
Ik blijf erbij Bezus wou niet bij STVV blijven om verschillende redenen dus is het een win situatie voor STVV als club.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Welkom Geoffrey Hairemans !! Degelijke onmiddellijke inzetbare voetballer waar ik toch wel iets van verwacht . Ge ziet STVV fan en Miel dat ik ook wel eens tevreden kan zijn he :beer: :lollig:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Overigens een anekdote over Hairemans: wij hebben inderdaad nog ooit interesse in hem gehad, toen nog samen met zijn broer Dimitri als ik me niet vergis. Dat moet rond 2010 geweest zijn, toen ze nog bij de beloften of pas bij de A-kern van Antwerp zaten. Financieel was ongeveer alles rond, maar in de wandelgangen viel toen te horen dat Roland de transfer annuleerde, omdat ze hem tijdens een onderhoud niet in de ogen durfden kijken.

Eén van de vele verhalen, net zoals hij ooit de kleedkamer zou zijn ingegaan om de spelers voor te doen hoe ze moesten inwerpen.
Overdrijven is een kunst
Frigoo
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 jan 2019, 01:42

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Frigoo »

STimVV schreef:
Frigoo schreef: ...
1.2 miljoen euro voor een speler die einde contract is, .......
Frigoo, wel 2 zaken die niet kloppen.
Bezus had nog een contract tot midden 2020. Dus in de zomer was hij nog altijd even veel waard geweest. Wel had je hem dan ondertussen een bonus uitgekeerd.
STVV is akkoord moeten gaan met 1 miljoen. Ze probeerden nog wat meer los te peuteren (1,2m) maar dat is niet gelukt mede door het feit dat de speler zn zinnen al op Gent gezet had.
Dus: 1 miljoen ipv 1,2 en hij was NIET einde contract.
excuses, daar ging ik even te snel... Dan ben ik van mening dat je er misschien wel iets meer had kunnen uit halen ja, tot zover wil ik dan nog wel volgen. Maar in feite verandert dat niet veel aan het punt dat ik wil maken, namelijk dat het moeilijk is om een ontevreden speler te houden. Dat is zo voor (bijna) elke ploeg ter wereld.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door pat@ »

De kern voor het resterende deel van het seizoen is compleet.

De Norre is vervangen evenals Bezus. Voor de rest ben je overbodige spelers en de daarbij horende loonlast ook kwijt.
Nieuwe aanwinsten buiten Gliha, Sylla, Koshikine en Hairemans zijn voor mij ook Sankhon, Sekine en Janssens. Jongens die praktisch geen minuten maakte voor de jaarwissel en nu toch wel een meerwaarde blijken te zijn, al moet Sekine toch nog wat meer laten zien om mij te overtuigen. Janssens daarentegen viel super goed in de derby en ook in Cercle maakte hij een korte maar goede invalbeurt. Ik zou hem zeker zijn kans geven om wat meer minuten te maken als invaller en misschien wel als starter. Je wil het horen of niet, maar dit is gewoon het type speler waar de STVV-supporter voor naar het stadion trekt (vroeger althans). Iemand die eigenlijk te kort komt voor het niveau maar door zijn grinta en ingesteldheid (STVV is mijn maximum als profvoetballer) boven zichzelf uitstijgt en de ploeg allerminst verzwakt.

Normaal gezien gaan we tot de laatste speeldag meedoen voor een plaats in PO1. In de spits hebben we plots overschot, op het middenveld staan we even goed en in de verdediging staan we even sterk. Met een Sankhon die op meerdere plaatsen kan spelen hebben we op het middenveld en op de flank nog een mannetje extra. Wie weet wordt de laatste match thuis tegen Gent wel cruciaal voor het laatste PO1 stekje.
Louis XIV
Berichten: 1247
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Louis XIV »

bert1924 schreef:Ik blijf erbij ,men heeft zich door gent in het zak laten zetten2
2milj voor bezus en een optie van 1milj voor Sylla zou voor mij veel normaler geweest zijn
Dit bestuur ontbreekt nog steeds een degelijke en onverzettelijke onderhandelaar.
Men moet hier eens leren zeggen: zoveel of de deal gaat niet door.
STVV gaat nog steeds door als een ploegje waar koopjes te doen zijn!!!!!
Uw plaat blijft hangen ...
stvv'er
Berichten: 2443
Lid geworden op: 16 okt 2010, 21:00

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv'er »

Jacques schreef:Overigens een anekdote over Hairemans: wij hebben inderdaad nog ooit interesse in hem gehad, toen nog samen met zijn broer Dimitri als ik me niet vergis. Dat moet rond 2010 geweest zijn, toen ze nog bij de beloften of pas bij de A-kern van Antwerp zaten. Financieel was ongeveer alles rond, maar in de wandelgangen viel toen te horen dat Roland de transfer annuleerde, omdat ze hem tijdens een onderhoud niet in de ogen durfden kijken.

Eén van de vele verhalen, net zoals hij ooit de kleedkamer zou zijn ingegaan om de spelers voor te doen hoe ze moesten inwerpen.
Ik herinner me ook een verhaaltje over een speler die geen vierkantswortel kon trekken en daarom niet mocht komen. Dat waren nog een tijden :love:
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Leon Benko mocht niet tekenen omdat hij een kauwgum in zijn mond had.
Geoffrey Hairemans (toen Heist) werd doorverwezen omdat hij een te timide indruk naliet.

Allebei de gevallen dateren van 10 jaar geleden, toen we met Guido kampione speelden in tweede klasse.
Uiteindelijk haalden we Alex da Silva en Nils Schouterden binnen.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Toen we in 2e klasse thuis tegen Heist speelden ben ik voor de match eens aan de praat geraakt met een man die me vertelde dat hij naar zijn zoon kwam kijken. Dat bleek om Hairemans te gaan die toen bij Heist speelde.
Als ik me niet vergis was hij (de papa van Hairemans) zelf stvv-supporter, maar die dag natuurlijk niet.
Maar ik zeg het: het is lang geleden. Dus ik kan me volledig vergissen. Maar sindsdien heb ik altijd, om 1 of andere reden, gedacht dat hij ooit wel eens bij STVV zou terecht komen.
Ik ben in ieder geval ook content dat er nog eens een belgische meerwaarde bij komt.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Geen aankoopoptie??????
SintV
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jan 2019, 17:17

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door SintV »

Bron Stvvforever
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Henri is de man »

Nog steeds geen officieel nieuws - kink in de kabel ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Plaats reactie