Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

Brusselmans schreef:Content !!!

Geen gezeur meer van Jesus en zijn Maria Magdalena, en daar nog een miljoen voor krijgen !
De Norre verkocht voor 6x hetgeen hij echt waard is !

Al de rest ... blij da ge er van af zijt.
Enige kanttekening hier is dat ze ook nooit mochten gehaald zijn, teveel missers op korte tijd.

De nieuwkomers, er valt niksover te zeggen want niemand kent ze.
Van Sylla weten we wel dat hij het in zich heeft.

Mocht er nog iets bij ?
Ja, maar als ze niet willen, dan heeft het ook geen zin !
Als ze echt gebrand waren, dan stonden ze hier, punt !

Tomitex en Garcia nog hier, Jerommeke ook, Kamada, Boli die plots kan scoren, Botaka die zich precies herpakt heeft, Acolatse die acties begint te maken ...

Komt in orde !
Volledig akkoord !!
En nu gewoon doen !
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Veel zal afhangen van de komende 2 thuismatchen.
Win je die en de kans is groot dat de supporters dit vergeven.
Verlies je, dan is het zeker play-off2 en dan gaat er nog veel over deze transferperiode gesproken worden en bestaat de kans dat een deel van het publiek je weer de rug toekeert.
Ik vind het goed dat ze een groot deel ballast hebben weggewerkt (welke ze voor een groot deel zelf ook gecreerd hebben), maar aan inkomende kant is het te mager voor een ploeg die momenteel op 1 punt van play-off deelname staat en er ontbreekt nu duidelijk een zekere zin van ambitie.
Na twee transferperiodes ben ik niet bepaald onder de indruk van VDAB en 'zijn netwerk'.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Johan schreef:Zielige prutserige gierige wereldvreemde japanse amateurkes.
Zielig?
Ik zie niet echt in waarom, dat is iets wat jij graag de japanners toedicht.

Prutsers?
Waarom? Omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op externe factoren?

Gierig?
Ik geloof dat de Japanners geld genoeg uitgeven en dta het gebleken is dat het uitblijven van een transfer eerder lag aan andere factoren dan geld.

Wereldvreemd?
Inderdaad, beseffen ze nu niet dat men bij STVV de spelers gratis gaat halen, in plaats van geld uit te geven?

Amateurs?
Zelfde antwoord als onder prutsers.


Allez, de zeikbossen hebben weer excuses gevonden om tot de zomer te blijven zeiken em vooral niet meer te gaan kijken.
De nodige rondjes "bestuur verwijten", "uitgaande transfers ophemelen" en "zoveel mogelijk frustraties in een maand uiten" zijn gedaan.

Kunnen we dan nu gewoon terug STVV steunen?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Twee basisspelers verkocht, geen onmiddellijke vervangers gehaald, omdat ze er niet zijn of niet klaar zijn. Dat zijn de feiten. Mislukte mercato noem ik dat. Het enige positieve is dat de mislukte transfers van de vorige, eveneens half mislukte mercato grotendeels opgeruimd zijn. De totaalbalans blijft echter negatief voor mij. Tateishi, VDAB, Pinto halen nog geen po1 niveau.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Hairemans dan toch géén Kanarie

STVV maakte een slechte beurt op de slotdag. Twee fraaie pistes werden gisteren volop bewandeld ter vervanging van Bezus, maar PSV’er Ramselaar bleef de Kanaries afschepen. Hairemans, Antwerp en STVV vonden donderdag mondelinge akkoorden over een uitleenbeurt met aankoopoptie. Toch liep het alsnog mis… Geen Hairemans, geen nieuwe nummer tien.
Gunter SCHOOFS

Antwerpse cultfiguur Geoffry Hairemans lag woensdagavond in pole position om Bezus op te volgen. Want ook al stond Bart Ramselaar helemaal op één op het Truiense verlanglijstje, de STVV-top had best begrepen dat het beter kon mikken op Hairemans, die de bank van Antwerp zeker wel wilde inruilen voor een stek bij het STVV van Marc Brys. Daar had Ramselaar nooit zin in, de PSV’er zwaaide met andere aanbiedingen en verkoos de dug-out in Eindhoven boven Stayen.

Geen vervanger

Niks aan de hand donderdagmorgen, er moest van alle kanten nog wat water bij de wijn gedaan worden om een uitleenbeurt van Geoffry Hairemans naar Sint-Truiden te realiseren. En Hairemans zelf wilde best wel. Grootste voorwaarde die nog ingevuld moest worden voor Antwerp was de invulling van een vervanger voor Hairemans. Bij de (medische) testen van de geplande buitenlandse opvolger liep het spaak. Gevolg: geen nieuwkomer bij Antwerp op het middenveld en dus geen Hairemans naar Haspengouw. Het was de Antwerpenaar zelf die om 19.03 uur een bericht via Instagram de wereld instuurde dat hij gewoon bij Antwerp zou blijven. ‘Just so you know, I’m staying in ANTWERP this season!’, klonk het met klare taal. Een boodschap die met gejuich onthaald werd door de Antwerp-fan, een bittere pil voor het kamp van STVV, dat geen alternatief meer achter de hand had.


Wel werd Oostendenaar Ibrahima Conté, ex-Anderlecht, nog even een piste in Sint-Truiden, maar niemand op Stayen werd daar echt warm van. Er is dus geen vervanger voor Roman Bezus bij STVV, een gegeven waar de supporter niet blij mee zal zijn. Toch maakt het bestuur van STVV zich sterk dat Cristian Ceballos en Alexandre De Bruyn klaar zijn om de taak van beslissende aanvallende middenvelder vol over te nemen in de jacht op een play-off 1-ticket. De toekomst moet uitwijzen of men het bij het rechte eind heeft. Wel worden er de volgende dagen nog enkele pistes bekeken van vrije spelers.
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Desire »

STVV-fan schreef:
Johan schreef:Zielige prutserige gierige wereldvreemde japanse amateurkes.
Zielig?
Ik zie niet echt in waarom, dat is iets wat jij graag de japanners toedicht.

Prutsers?
Waarom? Omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op externe factoren?

Gierig?
Ik geloof dat de Japanners geld genoeg uitgeven en dta het gebleken is dat het uitblijven van een transfer eerder lag aan andere factoren dan geld.

Wereldvreemd?
Inderdaad, beseffen ze nu niet dat men bij STVV de spelers gratis gaat halen, in plaats van geld uit te geven?

Amateurs?
Zelfde antwoord als onder prutsers.


Allez, de zeikbossen hebben weer excuses gevonden om tot de zomer te blijven zeiken em vooral niet meer te gaan kijken.
De nodige rondjes "bestuur verwijten", "uitgaande transfers ophemelen" en "zoveel mogelijk frustraties in een maand uiten" zijn gedaan.

Kunnen we dan nu gewoon terug STVV steunen?
Ik lees al jaren het forum zonder al te veel te reageren. Voetbal kan je niet altijd te rooskleurig zien, net als het ook te relatief is om te negatief te bekijken... maar van uw onzin word ik al langer meer dan nerveus, kan het gewoon niet meer lezen! Zo kan je alles weg relativeren, foei foei!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

Jacques schreef:Twee basisspelers verkocht, geen onmiddellijke vervangers gehaald, omdat ze er niet zijn of niet klaar zijn. Dat zijn de feiten. Mislukte mercato noem ik dat. Het enige positieve is dat de mislukte transfers van de vorige, eveneens half mislukte mercato grotendeels opgeruimd zijn. De totaalbalans blijft echter negatief voor mij. Tateishi, VDAB, Pinto halen nog geen po1 niveau.
Inderdaad. Grotendeels gefaald, vind ik.
De pijnpunten die er waren zijn niet opgelost (op korte termijn. Op lange zal nog moeten blijken).
De 2 basisspelers die vertrokken zijn zijn nauwelijks vervangen.
In mijn ogen kom je verzwakt uit deze transferperiode en dat kan niet de bedoeling zijn als je met nog 7 matchen te spelen op 1 punt van PO I staat. Waaronder 2 thuismatchen tegen rechtstreekse concurrenten die zich wel versterkt hebben.
Positief is idd dat er een hoop balast weg is, maar die kwam er ook al door een ondoordacht transferbeleid de vorige keer.
Conclusie: GEBUISD !
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Desire schreef:
STVV-fan schreef:
Johan schreef:Zielige prutserige gierige wereldvreemde japanse amateurkes.
Zielig?
Ik zie niet echt in waarom, dat is iets wat jij graag de japanners toedicht.

Prutsers?
Waarom? Omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op externe factoren?

Gierig?
Ik geloof dat de Japanners geld genoeg uitgeven en dta het gebleken is dat het uitblijven van een transfer eerder lag aan andere factoren dan geld.

Wereldvreemd?
Inderdaad, beseffen ze nu niet dat men bij STVV de spelers gratis gaat halen, in plaats van geld uit te geven?

Amateurs?
Zelfde antwoord als onder prutsers.


Allez, de zeikbossen hebben weer excuses gevonden om tot de zomer te blijven zeiken em vooral niet meer te gaan kijken.
De nodige rondjes "bestuur verwijten", "uitgaande transfers ophemelen" en "zoveel mogelijk frustraties in een maand uiten" zijn gedaan.

Kunnen we dan nu gewoon terug STVV steunen?
Ik lees al jaren het forum zonder al te veel te reageren. Voetbal kan je niet altijd te rooskleurig zien, net als het ook te relatief is om te negatief te bekijken... maar van uw onzin word ik al langer meer dan nerveus, kan het gewoon niet meer lezen! Zo kan je alles weg relativeren, foei foei!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik word ook nerveus, Desiré, als ik mensen als Jones en en consoorten zie reageren.
Zulke zure reacties, zulke frustraties.

Daarbij komt nog dat ze NOOIT, maar dan ook echt NOOIT met BEWIJZEN afkomen voor hun beweringen.
Het zijn gewoon allemaal VERONDERSTELLINGEN omdat ze zo gefrustreerd zijn.

Want NIEMAND, noch ik, noch miel, noch Positivo, maar al zeker niet de Jonesen en Johans van dit forum weten hoe de vork aan de steel zit.
Die laatsten posten gewoon dingen wat zij denken dat gebeurt zijn. Daarbij laten zij het zeker niet na om de bestuursmensen te schofferen.
Soms zwaar te schofferen.

Maar dat slik jij blijkbaar als zoete koek. Omdat dat gemakkelijker is dan zelf eens 2 minuten te denken.
Omdat dat zelf in de lijn ligt van uw eigen frustraties.
Omdat gefrustreerd zijn stukken makkelijker is dan uw frustraties even aan de kant te zetten en te kijken wat er werkelijk zou kunnen spelen.

Maar oké, nu weet ik aan welke kant jij staat.
Jij kiest voor de makkelijkheidsoplossing. Fijn dat dit is uitgeklaard
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door smol »

tweety schreef:
Jacques schreef:Twee basisspelers verkocht, geen onmiddellijke vervangers gehaald, omdat ze er niet zijn of niet klaar zijn. Dat zijn de feiten. Mislukte mercato noem ik dat. Het enige positieve is dat de mislukte transfers van de vorige, eveneens half mislukte mercato grotendeels opgeruimd zijn. De totaalbalans blijft echter negatief voor mij. Tateishi, VDAB, Pinto halen nog geen po1 niveau.
Inderdaad. Grotendeels gefaald, vind ik.
De pijnpunten die er waren zijn niet opgelost (op korte termijn. Op lange zal nog moeten blijken).
De 2 basisspelers die vertrokken zijn zijn nauwelijks vervangen.
In mijn ogen kom je verzwakt uit deze transferperiode en dat kan niet de bedoeling zijn als je met nog 7 matchen te spelen op 1 punt van PO I staat. Waaronder 2 thuismatchen tegen rechtstreekse concurrenten die zich wel versterkt hebben.
Positief is idd dat er een hoop balast weg is, maar die kwam er ook al door een ondoordacht transferbeleid de vorige keer.
Conclusie: GEBUISD !
Charleroi komt ook verzwakt uit deze transferperiode, Benavente weg en vervangen door Morioka is geen versterking. De enige concurrent die misschien versterkt is zal AA Gent zijn.

Veel ballast weg uit de kern dus Brys zal sowieso meer doelgericht kunnen werken met de spelers die aanwezig zijn.

Als we de volgende 2 thuiswedstrijden winnen doen we mee voor PO I zo simpel is het, MET of ZONDER extra versterking. En die versterking zou in deze 2 wedstrijden toch niet echt bruikbaar geweest zijn.
stvv fan
Berichten: 627
Lid geworden op: 26 jul 2011, 10:28

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvv fan »

Bon zijn er nog vrije spelers die een meerwaarde kunnen betekenen??

Jordan mutch (1 miljoen marktwaarde)
Tornike Okriashvili (ex Genk, 800.000 marktwaarde)
Voorspelling: STVV strand op een 11de plaats na een sterke start van het seizoen met uitblinkers Steuckers en Smets. De beker laten we aan ons voorbij gaan door een uitschakeling in de 8ste finale.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tompie »

Ik zal me misschien niet populair maken met deze mening of sommige zullen me gek verklaren (maar dat was ook al zo toen ik zei dat Legear volgens mij wél een versterking ging zijn ;)), maar ik denk dat de komst van Sylla aan de eindmeet wel eens zwaarder kan doorwegen dan het vertrek van Bezus.

Gewoon omdat Sylla kwaliteiten brengt (snelheid, een actie) die naar mijn gevoel méér ontbraken dan diegene die we nu kwijt zijn door het vertrek van Bezus.

Vergeet niet dat Kamada alleen maar als spits werd uitgespeeld bij gebrek aan beter, maar eigenlijk perfect op de positie van Bezus uit de voeten kan. Als Kamada zijn niveau opnieuw wat kan opkrikken zie ik daar weinig kwaliteitsverlies. Je moet je middenveld dan misschien wel wat herschikken om wat meer duelkracht centraal te krijgen (met bijvoorbeeld Sankhon).

Dat Endo geblesseerd is, so be it. Hoeveel wedstrijden heeft die in feite gespeeld waarin hij een echte meerwaarde was? Mij moet hij nog altijd overtuigen in feite. Een blessure bij Tomiyasu was 1000x erger geweest. Tomiyasu is zowat de eerste die je op het wedstrijdblad zet, Endo beschouw ik niet eens als een vaste titularis. Brys is blijkbaar van dezelfde mening.

Betekent dit dat ik deze transferperiode geslaagd vind? Neen, dat niet. Het is goed dat je een hoop overbodige spelers kwijt bent geraakt, maar de titularissen werden niet of onvoldoende vervangen. Ik ben voorlopig niet bepaald onder de indruk van het werk van VDAB. Het is toch vaak van "bijna in orde" naar helemaal niets.

Nu zullen ze sowieso afgerekend worden op deze transferperiode als PO1 niet gehaald wordt. Maar daar hebben ze uiteraard zelf voor gezorgd door belangrijke transfers niet af te ronden.

Kortom, ik zie het niet zo negatief als sommige andere forumleden. Ik geloof zelfs dat met de huidige kern PO1 zeker nog mogelijk is en er best wel mogelijkheden liggen met de beschikbare jongens. Maar aan de andere kant had deze transferperiode Brys nog meer mogelijkheden moeten geven in de strijd om PO1. En dat is toch niet of niet volledig gebeurd.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Desire
Berichten: 20
Lid geworden op: 27 okt 2010, 23:42

Re: RE: Re: RE: Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Desire »

STVV-fan schreef:
Desire schreef:
STVV-fan schreef:
"Johan" schreef:Zielige prutserige gierige wereldvreemde japanse amateurkes.
Zielig?
Ik zie niet echt in waarom, dat is iets wat jij graag de japanners toedicht.

Prutsers?
Waarom? Omdat zij geen invloed kunnen uitoefenen op externe factoren?

Gierig?
Ik geloof dat de Japanners geld genoeg uitgeven en dta het gebleken is dat het uitblijven van een transfer eerder lag aan andere factoren dan geld.

Wereldvreemd?
Inderdaad, beseffen ze nu niet dat men bij STVV de spelers gratis gaat halen, in plaats van geld uit te geven?

Amateurs?
Zelfde antwoord als onder prutsers.


Allez, de zeikbossen hebben weer excuses gevonden om tot de zomer te blijven zeiken em vooral niet meer te gaan kijken.
De nodige rondjes "bestuur verwijten", "uitgaande transfers ophemelen" en "zoveel mogelijk frustraties in een maand uiten" zijn gedaan.

Kunnen we dan nu gewoon terug STVV steunen?
Ik lees al jaren het forum zonder al te veel te reageren. Voetbal kan je niet altijd te rooskleurig zien, net als het ook te relatief is om te negatief te bekijken... maar van uw onzin word ik al langer meer dan nerveus, kan het gewoon niet meer lezen! Zo kan je alles weg relativeren, foei foei!

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik word ook nerveus, Desiré, als ik mensen als Jones en en consoorten zie reageren.
Zulke zure reacties, zulke frustraties.

Daarbij komt nog dat ze NOOIT, maar dan ook echt NOOIT met BEWIJZEN afkomen voor hun beweringen.
Het zijn gewoon allemaal VERONDERSTELLINGEN omdat ze zo gefrustreerd zijn.

Want NIEMAND, noch ik, noch miel, noch Positivo, maar al zeker niet de Jonesen en Johans van dit forum weten hoe de vork aan de steel zit.
Die laatsten posten gewoon dingen wat zij denken dat gebeurt zijn. Daarbij laten zij het zeker niet na om de bestuursmensen te schofferen.
Soms zwaar te schofferen.

Maar dat slik jij blijkbaar als zoete koek. Omdat dat gemakkelijker is dan zelf eens 2 minuten te denken.
Omdat dat zelf in de lijn ligt van uw eigen frustraties.
Omdat gefrustreerd zijn stukken makkelijker is dan uw frustraties even aan de kant te zetten en te kijken wat er werkelijk zou kunnen spelen.

Maar oké, nu weet ik aan welke kant jij staat.
Jij kiest voor de makkelijkheidsoplossing. Fijn dat dit is uitgeklaard
Al spijt dat ik gereageerd heb.. heb dikwijls genoeg uw positivisme proberen begrijpen, maar dat gaat niet omdat het ook MAAR voetbal is en daar alle beslissingen niet op een roze wolk gebeuren of kunnen gebeuren. Word volwassen en zoek een beetje andere dingen in je leven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door geelblauw »

enkel de 10 ontbreekt. voor de rest heel goed werk. en er zijn nog wel wat transfervrije goede aanvallende middenvelders. misschien daar eens naar kijken...
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

smol schreef:Charleroi komt ook verzwakt uit deze transferperiode, Benavente weg en vervangen door Morioka is geen versterking. De enige concurrent die misschien versterkt is zal AA Gent zijn.
Daar ben ik nog zo zeker niet van. Dat zal moeten blijken. Maar als Mazzu er terug de Morioka van Beveren kan van maken is dat zeker een versterking. Het is in elk geval het gericht vervangen van een basisspeler die onmiddellijk inzetbaar is.
smol schreef: Als we de volgende 2 thuiswedstrijden winnen doen we mee voor PO I zo simpel is het, MET of ZONDER extra versterking. En die versterking zou in deze 2 wedstrijden toch niet echt bruikbaar geweest zijn.
Dat is ook zo. Als we die 2 matchen winnen.
Als je echter "versterkingen" binnenhaalt die nog niet speelgerechtigd zijn of fysiek niet in orde, zijn ze idd niet bruikbaar in die 2 matchen.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

Ons grootste pijnpunt was het scorend vermogen , buiten Kamada was dat vrijwel onberstaand
Dat Boli nu ook begint te scoren stemt hoopvol , als Kamada ook zijn drive terug vind ,
Met Sylla een spits die onmiddellijk inzetbaar is , en onze Japanse nieuwkomer die zeer snel zou zijn , wat we eigenlijk nog niet hadden
zijn we in het aanvallend compartiment zeker niet verzwakt .
Wanneer Kamada , van opleiding toch een nummer 10 deze rol kan overnemen , en we ook kunnen rekenen op een fitte Ceballos
zie ik op het middenveld ook geen onoverkomelijke problemen .
Brijs zal wel een oplossing zoeken en vinden .
Neem er dan nog bij dat de jongens die tot nog toe weinig aan spelen toekwamen , ook klaar staan , hoeft er echt niet zo gedramatiseerd te worden .
Ik wil niet graag afkomen met als en wanneer , maar met wat ik nu wil zeggen is dat wel relevant .
Als de basis spelers die zijn gebleven , het zelfde niveau halen als voor de Kerst spelen wij PO1 :geelblauw:
Plaats reactie