Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

miel schreef:
stvvilvoorde schreef:Kan niet begrijpen hoe de rol van Bezus dit seizoen zo geminimaliseerd wordt.
Ik ga akkoord ivm de vorige seizoenen, toen was hij geen dragende speler.
Maar dat er hier zijn die durven verkondigen dat Bezus geen deel van de as uitmaakte kan er bij mij niet in.
Kamada speelde inderdaad een goed eerste uur tegen Genk, maar daarna was het vat af.
Zijn match op Cercle was veel bleker. En ik vind het geen goede keuze om je meest scorende speler van positie te veranderen.
Ceballos heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt goed zien spelen op de 10 en dat De Bruyn als mogelijke nr10 naar voren wordt geschoven, ja dat is armoe troef.
Ik denk niet dat de rol van Bezus zo geminimaliseerd wordt
De overgrote meerderheid beseft wel dat Roman in bepaalde wedstrijden belangrijk voor ons is geweest .
Ik denk dat het eerder een reactie is op het over waarderen van Bezus is
Zijn efficiëntie en statistieken 3goals en 3 assists zijn niet van die aard om hem zoals sommigen doen als onmisbaar te beschouwen :end:
Statistieken zeggen niet alles. Had Boli en anderen beter afgewerkt dan had Bezus er mss 10 gehad ipv 3
En Pré assists zijn minstens even belangrijk, zoniet belangrijker. Dat is de pass die de boel forceert.
Louis XIV
Berichten: 1239
Lid geworden op: 22 feb 2016, 15:02

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Louis XIV »

From zero to hero , laat ons misschien zo concluderen
Zie artikel Nieuwsblad dd. 1/02/19 - vooral passage Leko en onze Spanjaard die Bezus terug opviste
IMG_4248.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

tweety schreef:
miel schreef:
stvvilvoorde schreef:Kan niet begrijpen hoe de rol van Bezus dit seizoen zo geminimaliseerd wordt.
Ik ga akkoord ivm de vorige seizoenen, toen was hij geen dragende speler.
Maar dat er hier zijn die durven verkondigen dat Bezus geen deel van de as uitmaakte kan er bij mij niet in.
Kamada speelde inderdaad een goed eerste uur tegen Genk, maar daarna was het vat af.
Zijn match op Cercle was veel bleker. En ik vind het geen goede keuze om je meest scorende speler van positie te veranderen.
Ceballos heb ik eerlijk gezegd nog nooit echt goed zien spelen op de 10 en dat De Bruyn als mogelijke nr10 naar voren wordt geschoven, ja dat is armoe troef.
Ik denk niet dat de rol van Bezus zo geminimaliseerd wordt
De overgrote meerderheid beseft wel dat Roman in bepaalde wedstrijden belangrijk voor ons is geweest .
Ik denk dat het eerder een reactie is op het over waarderen van Bezus is
Zijn efficiëntie en statistieken 3goals en 3 assists zijn niet van die aard om hem zoals sommigen doen als onmisbaar te beschouwen :end:
Statistieken zeggen niet alles. Had Boli en anderen beter afgewerkt dan had Bezus er mss 10 gehad ipv 3
En Pré assists zijn minstens even belangrijk, zoniet belangrijker. Dat is de pass die de boel forceert.
Volledig mee eens dat statistieken niet alles zeggen , maar als je alleen rekening wil houden met het allerbeste , en het slechte onder de mat veegt heb je natuurlijk altijd gelijk .
De ontelbare keren onnodig balverlies waardoor wij verdedigend in de problemen kwamen , en het eindeloos lopen met de bal zijn toch factoren waar menig toch vraagtekens bij plaatsten
Gelukkig voor hem deed hij dan af en toe een briljante actie , maar voor mij was dat niet genoeg om hem als onmisbaar te beschouwen .
Om dezelfde reden heb ik ook al kritiek gehad op Boli , zijn werk kracht is even belangrijk voor de ploeg , maar ook hij heeft tot nader order dat gebrek aan efficiëntie
Anderzijds bij andere spelers wordt dan alleen het aller slechtste benadrukt zoals bij Botaka , maar met 6 goals en 3 assists is hij op zijn positie heel wat efficienter
En efficiëntie is nog altijd de meest bepalende factor om resultaat neer te zetten .
Laatst gewijzigd door miel op 01 feb 2019, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

miel schreef: met het ontelbaar keren bal verlies waarmee we verdedigend in de problemen kwamen , .
Dit is niet meer met spek schieten, maar met een heel varken.. :roll:
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

Japan staat helaas op achterstand na een kwartiertje.
Opvallend trouwens, Qatar scoorde zijn 17e goal dit tornooi, en heeft er momenteel welgeteld 0 tegengekregen...

Het wordt een serieus zware dobber voor de Blue Samurai om dit nog om te buigen...
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

STimVV schreef:
Jacques schreef:Idd. midden maart werd naar voren geschoven als richtdatum. Ben benieuwd hoe snel Genk Ito (zelfde situatie) speelgerechtigd krijgt, want zelfs in de jaren '90 duurde het geen twee-drie maanden om iemand van buiten de EU speelgerechtigd te krijgen.
Het zou blijkbaar sneller in orde geraken. Misschien vandaag zelfs al. Zo werd daarnet op de persconferentie door Brys gezegd. Ze proberen Kinoshita zijn papierwerk vandaag af te ronden zodat hij selecteerbaar kan zijn. Als het niet lukt tegen de match van Eupen, dan zal het normaal gezien wel in orde zijn voor de match tegen Beveren.

Brys gaf ook aan dat hij op een andere manier zal moeten gaan spelen. Ook al kan hij dat niet zeggen, ik had niet de indruk dat hij daar heel happy van werd...
Er is ondertussen bevestiging dat Kinoshita (ik kan zijne naam maar niet onthouden...) speelgerechtigd is tegen Eupen. Hij is dus selecteerbaar en inzetbaar.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=145010
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

STimVV schreef:
STimVV schreef:
Jacques schreef:Idd. midden maart werd naar voren geschoven als richtdatum. Ben benieuwd hoe snel Genk Ito (zelfde situatie) speelgerechtigd krijgt, want zelfs in de jaren '90 duurde het geen twee-drie maanden om iemand van buiten de EU speelgerechtigd te krijgen.
Het zou blijkbaar sneller in orde geraken. Misschien vandaag zelfs al. Zo werd daarnet op de persconferentie door Brys gezegd. Ze proberen Kinoshita zijn papierwerk vandaag af te ronden zodat hij selecteerbaar kan zijn. Als het niet lukt tegen de match van Eupen, dan zal het normaal gezien wel in orde zijn voor de match tegen Beveren.

Brys gaf ook aan dat hij op een andere manier zal moeten gaan spelen. Ook al kan hij dat niet zeggen, ik had niet de indruk dat hij daar heel happy van werd...
Er is ondertussen bevestiging dat Kinoshita (ik kan zijne naam maar niet onthouden...) speelgerechtigd is tegen Eupen. Hij is dus selecteerbaar en inzetbaar.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=145010
Dan zal hij wel in de selectie zitten.

Ik ben benieuwd!

Over de Asian Cup.
Qatar komt 2 keer aan de goal, steekt 2 keer erin. Meer is er eigenlijk niet over te zeggen.

Bij Qatar speelt trouwens ene Akram Afif, ooit nog smaakmaker bij Eupen
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Louis XIV schreef:From zero to hero , laat ons misschien zo concluderen
Zie artikel Nieuwsblad dd. 1/02/19 - vooral passage Leko en onze Spanjaard die Bezus terug opviste

IMG_4248.JPG
Geen dankwoordje kan er af voor de club die hem tot 2x toe zijn kans gaf ...
Kon naar Turkije, maar daar was de omgeving niet naar hun goesting met veel industrie en weinig winkelstraten.
Hij miste zijn thuisland al op de vlieger (blijf dan waar ge bent ipv ons er mee op te zadelen of wees dankbaar en doe je uiterste best).
Dan de madam (geen commentaar wegens cafépraat, maar dat is het dus duidelijk niet).
Dan in extremis opnieuw een kans gehad, tegen mindere voorwaarden (volstrekte logica volgens mij).
Twee jaar van slappe prestaties naar kwetsuren, en dan een 10-tal goede matchen, en dan is het kot te klein ten huize van ...
Later zal madam het hebben over de meest ongelukkige tijd van haar leven ...

BEZUS = CIRKUS
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door miel »

tweety schreef:
miel schreef: met het ontelbaar keren bal verlies waarmee we verdedigend in de problemen kwamen , .
Dit is niet meer met spek schieten, maar met een heel varken.. :roll:
Juist , maar doet gij dat dan niet ?
Gij maakt er een topspeler van , het kan allemaal wel zijn dat hij dat is , maar hier heeft hij dat toch veel te weinig laten zien . Dat varken is ei zo na nog groter dan het mijne :roll:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Jebus4life schreef:Japan staat helaas op achterstand na een kwartiertje.
Opvallend trouwens, Qatar scoorde zijn 17e goal dit tornooi, en heeft er momenteel welgeteld 0 tegengekregen...

Het wordt een serieus zware dobber voor de Blue Samurai om dit nog om te buigen...
Dat is indrukwekkend, waren nu wel terug gekomen tot 1-2. Maar alweer zo'n belachelijke penalty met de bal die een hand raakt zonder dat er ook maar iets "aan de hand" is.
Hier moet iets aan gedaan worden. Ofwel is het ALTIJD hands zoals in de hockey ofwel moet het echt wel intentioneel zijn. Dit was alweer schandalig, en dat in de finale van een groot tornooi.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door fruitboerke »

Redelijk teleurgesteld over de voorbije mercato en wegens het niet vinden van een echte zondebok heb ik de kop van mijne sneeuwman er maar afgesjot in mijne hof ( was niet echt groot dat ging nog vrij vlot) . Er is een beetje van alles foutgelopen , en het beleid met alle zonden overladen is echt wel wat kort door de bocht volgens mij. Maar ik had nu toch echt wel gehoopt en gedacht dat er minstens ene deftige middenvelder erbij gekomen zou zijn ipv Bezus en de langdurig gekwetste Endo. Er zijn voorstanders en mindere liefhebbers van Bezus maar hij was samen met Endo toch wel redelijk tot zeer belangrijk in het systeem van Brys . Wanneer ik dan vanmorgen in HBVL lees dat de bazen bij STVV denken dat Ceballos of De Bruyn klaar zijn om de rol van aanvallende spelbepalende middenvelder over te nemen , wel ........daar zakt mijn broek toch wel efkes van af zunne :zot: Niet zeveren he men jongens !!
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
tweety
Berichten: 876
Lid geworden op: 13 okt 2010, 18:10

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door tweety »

miel schreef:
tweety schreef:
miel schreef: met het ontelbaar keren bal verlies waarmee we verdedigend in de problemen kwamen , .
Dit is niet meer met spek schieten, maar met een heel varken.. :roll:
Juist , maar doet gij dat dan niet ?
Gij maakt er een topspeler van , het kan allemaal wel zijn dat hij dat is , maar hier heeft hij dat toch veel te weinig laten zien . Dat varken is ei zo na nog groter dan het mijne :roll:
Topspeler ? Waar heb ik dat gezegd ? Hij is dit seizoen in heel veel matchen heel belangrijk geweest. Dat wel.
Onze trainer noemde hem zelfs top 10 in België. Dat ben ik niet hè. Dat is gezegd door onze bejubelde trainer.
Ik vind dat er nogal licht over gegaan wordt, wat de verdienste van Bezus is voor dat mooie parcours wat de ploeg gelopen heeft tot nu toe.

Je zal vooral zijn duelkracht missen op het middenveld. Ik heb de voorbije 2 wedstrijden serieuze gaten zien vallen centraal achter Kamada. Dat had bij bezus geen waar geweest en dat gemis kan je zuur opbreken als het er op aankomt.

Dat hij vertrokken is tot daar aan toe. Maar niet naar een concurrent en al zeker niet zonder hem adequaat te vervangen.
Ze hebben zich deze transferperiode gewoon 2x serieus laten schuren. Zowel door louwagie als door D'onofrio.
Die laatste gaf een goeie les trouwens. Geen speler laten vertrekken zonder dat er een vervanger klaar staat.
VDB en Co zijn erin geslaagd om dat 2x wel te doen.
Ze moeten nog veel leren..
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

tweety schreef:
...
Dat hij vertrokken is tot daar aan toe. Maar niet naar een concurrent en als zeker niet zonder hem adequaat te vervangen.
Ze hebben zich deze transferperiode gewoon 2x serieus laten schuren. Zowel door louwagie als door D'onofrio.
Die laatste gaf een goeie les trouwens. Geen speler laten vertrekken zonder dat er een vervanger klaar staat.
....
Volmondig mee eens.
Dat is voor mij ook de samenvatting van deze transferperiode. Hopelijk trekken ze hun lessen.
Amzu
Berichten: 226
Lid geworden op: 23 jun 2011, 23:36

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Amzu »

Voor wat het waard is: Na de finale van de Asian Cup wandelde Endo gewoon gekleed in zijn training in de rij mee om zijn medaille af te halen. Ik dacht hem eventjes licht met zijn been te zien trekken, maar ook niet meer dan dat. Misschien dat zijn blessure dus alsnog kan meevallen....
En Tomi kreeg kort na de match als eerste (en enige) Japanner de microfoon onder de neus geduwd en deed dat met de tranen in de ogen. Begrijpelijk natuurlijk. De Engelse commentaren vonden hem trouwens de beste Japanner van het tornooi.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door KNRI »

Aan de azijnpissers; kijk eens naar de persconferentie van Brys vandaag. Men was niet eens op zoek naar een zelfde profiel als Bezus en men is doordacht opzoek naar vooral opportuniteiten. Nieuwe (hopelijk betere?) spitsen, en we gaan voor een ander spelsysteem. Ik heb het volste vertrouwen in onze Coach en deze kern!
Plaats reactie