Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

toyotacorolla
Berichten: 2021
Lid geworden op: 10 okt 2010, 01:35
Locatie: Limburg

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door toyotacorolla »

Acolatse is meer dan een meerwaarde zoals hij nu speelt.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

In Oostende en Waregem is ruim 3 keer zoveel te verdienen !
Charleroi en Kortrijk is goed voor een verdubbeling !
Zelfs bij Beveren en Lokeren is het beter vertoeven !
Alleen Antwerp is inleveren !
:o

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180317_03414594
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

Denk dat je daar heel weinig uit kan opmaken. Met statistieken kan je alles bewijzen.
Waasland-Beveren betaalt 4,1 miljoen euro aan spelerslonen in totaal. STVV 4,8 miljoen. Dus ik zeg dat het bij STVV beter vertoeven is dan bij W-Beveren ;) Dan denk ik bvb aan Jorge Texeira. Die verdient sowieso meer dan iedere speler bij W-Beveren.

Dat van Lokeren is dan weer waar. Maar die halen gewoon een hele hoop middelmaat spelers aan een hoog loon. Bvb De Sutter om die dan in de b-kern te stallen en daarna tijdens de winterstop terug 1 een dik contract aan te bieden Mendy. Die dan 2 wedstrijden speelt en voorts wordt er dan voortgeploegd met Söder die het niet kan en die daarop dan weer moet uitgeleend worden en een stuk van zijn loon wordt doorbetaald. Dan wordt er Jovanović is zijn plaats gehaald. Die is te jong en onervaren en die dient tijdens de winterstop vervangen te worden om te voorkomen dat Lokeren degradeerd. Opnieuw een hele hoop geld dus. ;)
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

statistiek is van 2 seizoenen terug en eigenlijk volstrekt waardeloos om daar een mening over het huidige seizoen over te vormen.
Antwerp speelde toen nog niet eens in 1A.
Onze loonmassa is ook vij sterk toegenomen sinds dat seizoen.
Het is geen geheim dat we dat seizoen met een smalle en goedkope kern aanvingen, wat er na de winterstop bijkwam was allemaal op huurbasis.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef:statistiek is van 2 seizoenen terug en eigenlijk volstrekt waardeloos om daar een mening over het huidige seizoen over te vormen.
Antwerp speelde toen nog niet eens in 1A.
Onze loonmassa is ook vij sterk toegenomen sinds dat seizoen.
Het is geen geheim dat we dat seizoen met een smalle en goedkope kern aanvingen, wat er na de winterstop bijkwam was allemaal op huurbasis.
Wie stond er toen aan het roer bij STVV? AH ja,ik weet het weer :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Volgens VDA is Kamada onhaalbaar voor ons
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

bert1924 schreef:Volgens VDA is Kamada onhaalbaar voor ons
Tegen beter weten in toch maar polsen of we hem niet nog een jaartje langer mogen huren? :geelblauw:

Maar dat was in alle geval te verwachten. Iemand met zo'n statistieken zal waarschijnlijk ook wel spelen in Frankfurt, of een mooie cent opbrengen voor hen... Laten we maar gewoon hopen dat hij de lijn nog een wedstrijd of 20 zo doortrekt, dan hebben we er veel plezier aan gehad...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

bert1924 schreef:Volgens VDA is Kamada onhaalbaar voor ons
Frankfurt haalde hem voor 2,5 miljoen bij Sagan Tosu op.

In eerste instantie zal Frankfurt die 2,5 mil willen recupereren.
Daarbovenop komen Kamada zijn statistieken.

Ik denk dat Kamada de helft van ons jaarbudget moet kosten (minstens)
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jack »

Ik ben niet tegen huren an sich om ergens een hiaat in je kern op te vullen of tijdelijk iets op te lossen of een gokje te wagen.
Maar net omwille van deze situaties ben ik tegen huren zonder optie. Oké, als hij ons nu PO1 oplevert is dat schitterend, maar hoe zuur dat je deze dan gewoon terug (in vorm en met ritme) mag afleveren aan de moederclub die er dan mooi aan gaat verdienen dankzij jouw werk.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:
bert1924 schreef:Volgens VDA is Kamada onhaalbaar voor ons
Frankfurt haalde hem voor 2,5 miljoen bij Sagan Tosu op.

In eerste instantie zal Frankfurt die 2,5 mil willen recupereren.
Daarbovenop komen Kamada zijn statistieken.

Ik denk dat Kamada de helft van ons jaarbudget moet kosten (minstens)
Was dat geen 1.5Miljoen?

Anyway, zijn contract bij Frankfurt loopt nog 2 jaar door na dit seizoen.
Als er geen overnameoptie in het contract is afgesloten, sta je nu niet bijzonder sterk.
ik zie hem zelfs terug zijn kans krijgen bij Frankfurt, dat verder nog wat japanners heeft rondlopen.

Twee jaar terug had Eupen ook een zogezegd onhaalbare optieprijs op Sylla (toen eigendom van Espanyol) plakken, nl 2.5M euro.
Eupen lichtte die optie gewoon, en verkocht Sylla voor bijna 4M aan AA Gent. (eindbalans bijna 1.5M euro winst)
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jebus4life »

stvvilvoorde schreef:
STVV-fan schreef:
bert1924 schreef:Volgens VDA is Kamada onhaalbaar voor ons
Frankfurt haalde hem voor 2,5 miljoen bij Sagan Tosu op.

In eerste instantie zal Frankfurt die 2,5 mil willen recupereren.
Daarbovenop komen Kamada zijn statistieken.

Ik denk dat Kamada de helft van ons jaarbudget moet kosten (minstens)
Was dat geen 1.5Miljoen?

Anyway, zijn contract bij Frankfurt loopt nog 2 jaar door na dit seizoen.
Als er geen overnameoptie in het contract is afgesloten, sta je nu niet bijzonder sterk.
ik zie hem zelfs terug zijn kans krijgen bij Frankfurt, dat verder nog wat japanners heeft rondlopen.

Twee jaar terug had Eupen ook een zogezegd onhaalbare optieprijs op Sylla (toen eigendom van Espanyol) plakken, nl 2.5M euro.
Eupen lichtte die optie gewoon, en verkocht Sylla voor bijna 4M aan AA Gent. (eindbalans bijna 1.5M euro winst)
Maar wij hebben geen optie ;)
Als je weet, ik kan hem kopen voor prijs X, en verkopen voor prijs Y (waarbij Y hoger is dan X), tsja, dan moet je niet twijfelen. Maar in ons geval zal die ballon niet opgaan...
Jack schreef:Ik ben niet tegen huren an sich om ergens een hiaat in je kern op te vullen of tijdelijk iets op te lossen of een gokje te wagen.
Maar net omwille van deze situaties ben ik tegen huren zonder optie. Oké, als hij ons nu PO1 oplevert is dat schitterend, maar hoe zuur dat je deze dan gewoon terug (in vorm en met ritme) mag afleveren aan de moederclub die er dan mooi aan gaat verdienen dankzij jouw werk.
Hier ben ik wel mee akkoord, je moet altijd proberen een optie te krijgen, al is dat eentje waarvan je denkt: ja, die lichten we toch nooit. In uitzonderlijk gevallen (zoals 9 goals in 10 wedstrijden) was zelfs een optie van 4 miljoen nog niet zo slecht geweest.

Maar ik probeer het positief te zien: Als we PO1 halen, of ver raken in de beker, dankzij hem hebben we er dus een erg mooi seizoen aan overgehouden, dat we niet gehad hadden zonder hem :toppie:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Als we PO I halen (en/of ver raken in de Beker), is dat mede door zijn trefzekerheid. Gewoon door PO I te halen stijgt de waarde van alle spelers, dus is de huurperiode van Kamada zeker van nut geweest. Ook niet vergeten dat het commercieel in Azie gewoon een voltreffer zou zijn moest hij binnen enkele weken de topschutterslijst aanvoeren en wij nog steeds bij de eerste 5 staan. Wees maar gerust, dat brengt op.

Dus ja, de directe opbrengst is er niet, maar indirect is deze huurperiode een financieel schot in de roos, als we de sportieve doelen halen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Brusselmans schreef:Na het vierluik And-Antw-Sta-Genk gaan we al iets meer weten !
Hier opteer ik voor een 12 op 12, met 4 assists van Bezus voor Kamada, een vrije trap in de winkelhaak, een truukje zoals in Beveren, en een corner rechtstreeks binnen.
3 punten tegen Anderlecht : done, nog 9 te gaan
Assist voor Kamada : done, nog 3 te gaan.
Goal : done (zal deze tellen ipv de corner).

Op schema dus !
:onfire: :onfire: :onfire:
bert1924
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door bert1924 »

Indien Frankfurt voor Kamara geen aankoopoptie wou toestaan kan er niets gezegd worden
Maar indien er geen aankoopoptie gevraagd werd heeft men geflaterd
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Last minute een man halen die om de 75 min scoort, kan je bezwaarlijk een flater noemen. Zoals vouch zegt, stijgt door zijn prestaties ook het aanzien van de club en bijgevolg de waarde van de andere spelers. Moesten we erin slagen PO1 te halen, komt daar nog een hoop recettes en tv-rechten bij. Dat is anders dan het opleiden van jongeren met nul ervaring in de eerste ploeg waar je meer tijd en moeite moet insteken dan dat je er sportief voordeel uit haalt. Op 31 augustus is er bovendien ook niet veel tijd meer om nog te onderhandelen over opties, clausules e.d. Zeker niet als je in parallel ook nog met Gladon bezig bent. Ergens is het spijtig, maar je moet ook naar de omstandigheden kijken. Ik vergelijk ook wel eens graag met eerdere uitleenbeurten genre Vojvoda, Bulos, Morris, Bonemme, Mendez, Zaris. Dan is Kamada, zelfs zonder optie, een voltreffer van formaat.Toegegeven, op die manier ligt de lat ook wel niet erg hoog. ;) :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie