Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mattes »

Welke versterkingen mogen tijdens de wintermercato erbij komen en welke overbodige spelers mogen de club verlaten?
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Ik denk vooral: kern bijeenhouden.

2 spelers "moeten" bijkomen.

Een spits als doublure voor Boli
Een flankverdediger als doublure voor uw linkerkant.

Mogen weg:
- Thallyson
- Janssens (huur)
- Buya (huur)
- Maee (huur)
- De Bruyn ( huur)

Indien de opportuniteit zich voordoet: aan tafel zitten met Frankfurt over Kamada
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Anneke »

De beste transfer die je kan doen is proberen Kamada vast te leggen.
Ik vind dat de clubleiding hierin moet durven investeren. Dat is een goudhaantje! :stvv:
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mikman »

Anneke schreef:De beste transfer die je kan doen is proberen Kamada vast te leggen.
Ik vind dat de clubleiding hierin moet durven investeren. Dat is een goudhaantje! :stvv:
STVV heeft een optie om hem definitief over te nemen, zo leert een artikel over de Japanners in HLN vandaag, dus er moet in principe niet met Frankfurt onderhandeld worden.
Hoeveel die optie bedraagt, is de vraag natuurlijk. Maar hoogstwaarschijnlijk toch nog een stuk minder dan zijn huidige reëele marktwaarde.
En de speler moet zelf ook willen komen natuurlijk.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Een duits artikeltje toen Kamada werd uitgeleend aan ons:
"Der 22-jährige Japaner schließt sich dem belgischen Erstligisten VV St. Truiden an. „Wir sind überzeugt, dass er dort eine gute Rolle spielen wird“, sagte der Frankfurter Sportdirektor Bruno Hübner. Bei der Eintracht schaffte das vor einem Jahr für knapp 1,3 Millionen Euro verpflichtete Offensivtalent nicht den Durchbruch. Kamada, der zweifelsohne eine gute Ballbehandlung besitzt, fehlte es an Durchsetzungsfähigkeit. Er war lediglich viermal in Pflichtspielen für die Hessen am Ball."

Frankfurt betaalde dus 1,3 miljoen euro voor hem. Het zou onlogisch zijn dat hij méér waard zou zijn nadat hij er in 1 seizoen slechts 4x in actie kwam en wij hem dus konden huren.
Stel nu nog dat ze bij Frankfurt graag hun volledige investering terug zouden zien. Dan lijkt me 1,3 miljoen geen probleem. Een beetje meer zelfs ook niet. Je kan hem momenteel waarschijnlijk al voor een veelvoud verkopen. Zie Bandé vorig seizoen... na een paar goede maanden werd die door KV Mechelen verkocht aan Ajax voor 8 miljoen. (daarna was hij nog een schim van de Bandé van voor dat contract)

Als Kamada méér waard was na dat 1e seizoen dan wanneer ze hem kochten, dan krijgen ze van ons Buya Turay aan dezelfde prijs dat wij voor hem betaalden. :cool:
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door the fan »

Mikman schreef:
Anneke schreef:De beste transfer die je kan doen is proberen Kamada vast te leggen.
Ik vind dat de clubleiding hierin moet durven investeren. Dat is een goudhaantje! :stvv:
STVV heeft een optie om hem definitief over te nemen, zo leert een artikel over de Japanners in HLN vandaag, dus er moet in principe niet met Frankfurt onderhandeld worden.
Hoeveel die optie bedraagt, is de vraag natuurlijk. Maar hoogstwaarschijnlijk toch nog een stuk minder dan zijn huidige reëele marktwaarde.
En de speler moet zelf ook willen komen natuurlijk.
Dat zou dan toch de enige krant zijn die het heeft over een aankoopoptie...
Alle andere media en STVV zelf spreekt van geen aankoopoptie!
Gebruikersavatar
Filipoviç
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 okt 2010, 19:51
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Filipoviç »

STVV-fan schreef:Ik denk vooral: kern bijeenhouden.

2 spelers "moeten" bijkomen.

Een spits als doublure voor Boli
Een flankverdediger als doublure voor uw linkerkant.

Mogen weg:
- Thallyson
- Janssens (huur)
- Buya (huur)
- Maee (huur)
- De Bruyn ( huur)

Indien de opportuniteit zich voordoet: aan tafel zitten met Frankfurt over Kamada

Ik dacht dat Buya gekocht was voor een recordbedrag voor STVV ???
"I HAVE A DREAM" (Martin Luther King).

Come on yellow and blue, make my dream come true !
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Mattes »

Ik denk dat het belangrijk is dat je de kern zoveel mogelijk dient samen te houden.

Daarbij zou ik jongens zoals De Bruyn en Mmaee proberen te verhuren aan een club in 1B. Net als Buya Turay. Dan kunnen 3 spelers, van wie we in de toekomst iets mogen verwachten, zich verder ontwikkelen/aanpassen aan de Belgische competitie/niveau om speelminuten op te doen en nadien op termijn opnieuw te kunnen aansluiten.

Voorts denk ik dat we mogen afscheid nemen van spelers als Swers en janssens. Ook Thallysson die toch al 26 jaar is mag vertrekken.

Op die manier komt er budget vrij voor een extra concurrent aan te trekken voor Gladon, Nazon en Boli en kan men proberen om Kamada definitief vast te leggen. Ik denk dat wanneer STVV zowel Bezus als Kamada weet langer vast te leggen dat men hiermee een duidelijk en positief signaal geeft naar de supporters toe. Een extra flankspeler kan ook geen kwaad. Dan wel iemand die de volledige flank kan doen. Al valt het natuurlijk ook af te wachten hoe Koike het doet. Mocht hij echt goed meevallen denk ik dat we ook daar goed genoeg zitten.

Een mogelijkheid die ik hier nog weinig gehoord heb is het verhuren van Pirard. Ik ben absoluut geen fan van hem maar dat hij kwaliteiten heeft als jonge doelman is wel duidelijk. Misschien hem proberen te verhuren en een ervaren doelman extra aantrekken. Op die manier investeer je nog in een jonge talentvolle Belg om op termijn als hij rijp genoeg is opnieuw een kans te geven.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

..... en Duckens Nazon (die wordt hier op het forum wat vergeten) zouden ze die niet best in Haiti laten ?
Heeft halfweg de competitie nauwelijks enkele minuten gespeeld. Is nu wat fit. En wat doet mijnheer Nazon... ? uitstapje naar huis voor wedstrijdje tegen Nicaragua. Zou de broek van de Japanners ook afvallen ? Nu is het natuurlijk wel, dat in deze periode van het jaar het heerlijk vertoeven is in het Caribisch gebied (als er geen orkanen overwaaien). Ook opmerkelijk : dit is niet de eerste keer dat onze vriend Duckens ineens fit is bij een internationale wedstrijd van zijn land. Zou Duckens weten dat de Japanners van alles lijstjes bijhouden ? Er zal ongetwijfeld een lijstje zijn met als titel : kostprijs Duckens Nazon per speelminuut. Als na hun broek, ook hun onderbroek is afgevallen heeft Duckens mijn inziens toch wel een probleem.

Duckens speelt zich ongetwijfeld graag in het nationale elftal van zijn land.
Zich in de ploeg van stvv spelen is toch duidelijk geen prioriteit voor hem. Hoe groot rekent hij zijn kans dat Marc Brijs hem in de selectie tegen Anderlecht gaat opnemen ? Zou Duckens wel weten wie hem betaalt ?

Zie ik dat nu mis ? Is dat de juiste mentaliteit die je van een speler mag verwachten ? Tenzij de Japanners ondertussen al met hem klaar zijn en hem aanmoedigen om te gaan. Ze denken misschien : dààr merkt iemand hem mogelijk op ..... hier bij stvv wordt de kans klein.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

Als een speler fit is, kunt ge hem als club gebruiken. Maar als land ook. Niks verkeerd mee.

En moest (!) het zijn zoals je schetst, dan zet je hem op de transferlijst.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

Nazon brengt (tot nu toe) niet wat ervan verwacht werd, dat is een feit, meteen ook het enige feit. Je hoeft daar voor de rest geen hoop andere zaken bij te sleuren, positivo. "Uitstapje naar huis" (hij is eigenlijk in het zuiden van Parijs geboren en in Frankrijk opgegroeid), "mijnheer Nazon", "heerlijk vertoeven in het caraïbisch gebied" (Haïti is inderdaad een extreem populaire vakantiebestemming, net als Nicaragua), "STVV geen prioriteit", pfff... en dat omdat een speler die hier nog niet kon presteren blijkbaar tegen jouw goesting gevolg geeft aan een oproeping voor zijn nationale ploeg. Ga dan geen Haïtiaanse international halen hè, dan heb je dat "probleem" niet. Toen indertijd Van Damme, Proto en nog een paar anderen zogezegd geblesseerd hun neus ophaalden voor de nationale ploeg, was dat een schande. Nu is het blijkbaar een probleem als je wel naar je nationale ploeg gaat...
Het zal me benieuwen of je in januari hetzelfde gaat schrijven als Tomi, Endo en mogelijk ook Kamada de Japanse nationale ploeg verkiezen boven competitiewedstrijden en de strijd om PO1 met STVV (nog iets anders dan 2 oefenmatchen). Liefst in diezelfde stijl dan wel, mijnheer Endo dus, al kan ik ook leven met Endo-san. De Asian Cup wordt trouwens in de VAE gespeeld, een populairdere vakantiebestemming dan Haïti, zeker in putteke winter, dus dat zal dan vast ook een veredelde vakantie zijn. :roll:
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Waarom zou ik dat doen voor Endo, Kamada en Tomiyasu ? Die hebben stvv wel al wat bijgebracht. Spijtig van hun lange afwezigheid, maar hun selectie voor de nationale ploeg komt stvv ongetwijfeld onrechtstreeks ten goede. En welke verdienste heeft Duckens Nazon voor stvv daarentegen ? Hij komt gekwetst terug van een vorige interland, revalideert hier, speelt geen enkele wedstrijd (wordt zelfs niet geselecteerd) en stapt dan bij de eerste de beste gelegenheid terug op het vliegtuig.

Ben ik echt de enige die daar een probleem mee heeft ?
Ik stel me dan onder andere vragen bij de mentaliteit van zo een speler. Maar dat niet alleen. Hij zal daar wel spelen zeker (tegen Nicaragua) .... na maandenlang zonder één ernstige competitiewedstrijd. Of denk jij dat die Haïtiaanse coach hem mondjesmaat gaat brengen (zoals Marc Brijs doet) ....
Nu ja, als hij zich zou kwetsen (geef toe dat de kans na maandenlange inactiviteit niet onbestaande is) komt hij hier toch gewoon revalideren.

Ik ga dan snel denken, dat de prioriteit van mijnheer Nazon bij de nationale ploeg ligt (Is het toeval dat het daar is dat “onze” Japanners hem ontdekt hebben ?) en niet bij stvv. De toekomst zal het uitwijzen.

Ik ben niet altijd positief
Alain
Berichten: 991
Lid geworden op: 04 okt 2010, 13:50

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Alain »

Nazon is goed genoeg voor Haïti, en niet goed genoeg voor dit STVV. Meer moet ge er niet achter zoeken.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Brusselmans »

Positivo schreef:

Ik ben niet altijd positief
Nu er een nooit geziene rust is in de club, terwijl anderen in volle storm zitten !
De enige wrevel die er is, is de online ticketing en Boli die lomp kan doen, maar ook daar is al een mouw aan gepast.

Als Brusselmans positief wordt, met reden, ga jij andersom doen, zonder reden !
Als het nergens op trekt ben jij +, als het super goed gaat ben jij - ...

Das zoals RD ... nen averechtse mins !!!
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Brusselmans, zoals altijd leest en oordeelt gij selectief. Wat u uitkomt. Ik vergeef het u.
Ge zijt echt straf om iets uit zijn context te halen. Ik schrijf 100 posts positief (over de Japanners) en wat doet Brusselmans ? Just.
Op dezelfde manier oordeel je over RD.
Plaats reactie