Wintertransfers 2018-2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STimVV »

Altijd alles met een korreltje zout nemen natuurlijk. Maar ik hoorde ook een managers-verhaal rond het ontslag van Bernd Thijs bij Gent.
Die werd daar plots ontslaan als T2 en niemand wou daar commentaar op geven. "Uit respect voor zn verdiensten in de club."
Hij zou daar de jonge spelers onder druk gezet hebben om allemaal bij 1 bepaalde manager te gaan indien ze een kans wilden maken om bij de A-kern te komen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door stvvilvoorde »

Maar heeft hij nog veel progressie gemaakt sinds zijn vertrek bij STVV?
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door omeloe »

zipke373 schreef:
Positivo schreef:
Waar ik hier nooit iets over lees..... is Marc Brijs.
Niemand schrik dat als Ivan of Hein hun c4 krijgen de heren van Brugge of Anderlecht naar onze technische staf lonken ?

Vooruit Stvv !
Brengt ze niet op gedachten alstublieft... denk daar al een paar weken aan met het geploeter van Heintje zijn ploegske...
Begin maar te bibberen !!!
Laatst gewijzigd door omeloe op 16 dec 2018, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Hoe goed Brys hier ook presteert, als Coucke met Brys afkomt in het Astridpark lynchen ze Coucke. Daar verwachten ze echt wel een andere naam, zeker na de wanprestaties en het wanbeleid van de laatste tijd.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Tompie »

Vouch schreef:Hoe goed Brys hier ook presteert, als Coucke met Brys afkomt in het Astridpark lynchen ze Coucke. Daar verwachten ze echt wel een andere naam, zeker na de wanprestaties en het wanbeleid van de laatste tijd.
Frank De Boer en Enzo Scifo worden o.a. genoemd. Denk dat we idd niet moeten vrezen voor een vertrek van Brys. :)
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Dreke »

Tompie schreef:Frank De Boer en Enzo Scifo worden o.a. genoemd. Denk dat we idd niet moeten vrezen voor een vertrek van Brys. :)
Dat zal wel een kwakkel zijn...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jacques »

stvvilvoorde schreef:Maar heeft hij nog veel progressie gemaakt sinds zijn vertrek bij STVV?
Als hij het niveau haalt van toen hij hier vertrok, heeft hij wat mij betreft nog altijd zijn plaats hier. Dat lijkt me beter dan Sankhon en in balans met De Sart. Volgens mij zelfs beter dan De Sart, maar ik was in zijn laatste twee jaren hier dan ook wel fan van Schoofs, dus misschien bekijk ik hem iets te positief. Voegt ook een stukje winnaarsmentaliteit toe en durft ook al eens een smeerlapje te zijn. Niet dat we dat te weinig hebben, maar meer kan zeker geen kwaad. Anderzijds vrees ik dat hij hier wel eens te kritisch zou worden bekeken. Het leedvermaak vorig seizoen heb ik bv. nooit echt begrepen. Hij moet al heel goed zijn, vooraleer hij voor sommigen goed genoeg zal zijn. Maar soit, we zien wel. Als het gerucht door Jef Cleeren gelanceerd is, ben ik niet snel geneigd het te geloven.

Wat Vanhaezebrouck betreft: er is maar één mogelijke opvolger en dat is de coming man van het Belgische trainersgild nl. Jonas De Roeck. :P Even serieus, als ik ze bij Anderlecht bezig hoor over het huren van spelers van Europese topclubs, zie ik ze ook eerder gaan polsen bij De Boer, Cocu, Jardim... dat type trainer (qua cv). Als dat allemaal niks wordt, zou Brys eventueel in beeld kunnen komen.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:
stvvilvoorde schreef:Maar heeft hij nog veel progressie gemaakt sinds zijn vertrek bij STVV?
Als hij het niveau haalt van toen hij hier vertrok, heeft hij wat mij betreft nog altijd zijn plaats hier. Dat lijkt me beter dan Sankhon en in balans met De Sart. Volgens mij zelfs beter dan De Sart, maar ik was in zijn laatste twee jaren hier dan ook wel fan van Schoofs, dus misschien bekijk ik hem iets te positief. Voegt ook een stukje winnaarsmentaliteit toe en durft ook al eens een smeerlapje te zijn. Niet dat we dat te weinig hebben, maar meer kan zeker geen kwaad. Anderzijds vrees ik dat hij hier wel eens te kritisch zou worden bekeken. Het leedvermaak vorig seizoen heb ik bv. nooit echt begrepen. Hij moet al heel goed zijn, vooraleer hij voor sommigen goed genoeg zal zijn. Maar soit, we zien wel. Als het gerucht door Jef Cleeren gelanceerd is, ben ik niet snel geneigd het te geloven.
Een clubicoon heeft me gezegd dat hij Schoofs -tig keer gebeld heeft na zijn Gent-avontuur om terug te komen. Er zijn zelfs contacten geweest na het vorige seizoen. Maar hij vond STVV een stap achteruit. Dat voor iemand die hier bleitend afscheid nam...

Puur op zich, halen!
Maar met dat verhaal in het achterhoofd moet het niet meer voor mij, 2 keer kregen de vrouwen vroeger misschien een kans, de derde keer mochten ze mijne rug op lopen, hoe ferm ze ook waren. Ma jè, ik ben ene van de oude stempel...
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door STVV-fan »

Het probleem van een "stap achteruit" zal zich ook voordoen bij eventuele transfers in de winter.

Nu er een nieuwe trainer op komst is in Anderslecht, zal Morioka wel even willen afwachten bijvoorbeeld.

Mocht je dan uit de beker liggen morgen en je PO I plaats verliezen de komende 2 matchen, word "echte versterking" halen een pak moeilijker
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jan Bulder »

Vouch schreef:
Jacques schreef:
stvvilvoorde schreef:Maar heeft hij nog veel progressie gemaakt sinds zijn vertrek bij STVV?

Een clubicoon heeft me gezegd dat hij Schoofs -tig keer gebeld heeft na zijn Gent-avontuur om terug te komen. Er zijn zelfs contacten geweest na het vorige seizoen. Maar hij vond STVV een stap achteruit.
Op het moment dat hij die keuze moest maken, was KVM sportief een betere optie. Maar in het leven, en zeker ook in het voetbal, kan alles snel keren.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Positivo »

Volgens Hbvl van vandaag heeft RAFC, Bezus een voorstel gedaan. Een financieel voorstel.

Is dat volgens de gang van zaken ?

Dacht ik nu niet, dat er eerst een akkoord moet zijn tussen clubs voor men met een speler mag onderhandelen ?
Want hoe moet je dat interpreteren ? Een financieel voorstel. Dan is toch de makelaar benaderd ? Is dat al niet een vorm van onderhandelen ?
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door enerkey »

Een gok ken zijn situatie niet volledig: officieel loopt zijn contract af in 2019 momenteel einde seizoen. Vanaf zes maanden voor het einde van het contract mag je aanbiedingen beginnen doen. Dat kan nu al het geval zijn. Afhankeklijk van de gehanteerde einddatum. Zolang die optie niet gelicht is kan iedereen passeren zonder STVV te contacteren.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Vouch »

enerkey schreef:Een gok ken zijn situatie niet volledig: officieel loopt zijn contract af in 2019 momenteel einde seizoen. Vanaf zes maanden voor het einde van het contract mag je aanbiedingen beginnen doen. Dat kan nu al het geval zijn. Afhankeklijk van de gehanteerde einddatum. Zolang die optie niet gelicht is kan iedereen passeren zonder STVV te contacteren.
Ik wou al hetzelfde zeggen.

Wat ik vooral onthoud is dat er interesse is in Bezus en dat in de voorgaande berichten deze week (door de pers alleszins) gesteld werd dat STVV de optie gaat lichten.

Dan staat er dus een heel normale zaak te gebeuren, je kan eens een mooie som rapen voor een goede speler. Iets wat in het hedendaagse voetbal heel normaal is. Dat je hem tijdens deze mercato nog niet verkoopt is al een wonder en een signaal van het bestuur naar de supporters toe, want onder het vorige heerschappij zat hij na nieuwjaar voor een habbekrats in Antwerpen of Luik, "want je houdt toch geen mensen tegen hun zin hier zeker?" :roll:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Halenaar »

Ik ben heel benieuwd wat ze deze winter gaan doen.

Buya moet echt dringend gaan presteren, en Endo mogen ze ook een serieuze schop onder de kont geven. Van een Japans international verwacht ik een meerwaarde, geen meeloper want dat is hij momenteel. Dan presteerde Charisis vorig seizoen toch een stuk beter dan hem. Beiden hebben hun enorm hoog prijskaartje alles behalve kunnen rechtvaardigen.

Voor de rest mogen ze de kern serieus afslanken wat mij betreft, en mogen er een paar definitief naar de uitgang verwezen worden. Wat er in mijn ogen nog nodig is: een goede linksback zodat De Norre op rechts kan, een fysiek sterke middenvelder om die dweil van een De Sart te vervangen en een goede spits.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Wintertransfers 2018-2019

Bericht door Jones »

Halenaar schreef:Ik ben heel benieuwd wat ze deze winter gaan doen.

Buya moet echt dringend gaan presteren, en Endo mogen ze ook een serieuze schop onder de kont geven. Van een Japans international verwacht ik een meerwaarde, geen meeloper want dat is hij momenteel. Dan presteerde Charisis vorig seizoen toch een stuk beter dan hem. Beiden hebben hun enorm hoog prijskaartje alles behalve kunnen rechtvaardigen.

Voor de rest mogen ze de kern serieus afslanken wat mij betreft, en mogen er een paar definitief naar de uitgang verwezen worden. Wat er in mijn ogen nog nodig is: een goede linksback zodat De Norre op rechts kan, een fysiek sterke middenvelder om die dweil van een De Sart te vervangen en een goede spits.
Akkoord. Maar dat zoeken we al jaren.
Misschien nog dit : voor wat het waard is ...

https://www.voetbal24.be/news/47081/and ... steklasser
Plaats reactie