Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Lambèrt0201 schreef:Heren, na het gelijkspel van gisteren en het mistasten van KAA Gent is Play OFF 1 veel korter bij dan we ooit hadden durven dromen met onze ploeg.
Nu waar ik wel een beetje bang van heb, en ook de discussie wil starten. Welke spelers gaan we moeten vervangen ?

1. Takehiro Tomiyasu
- Is al duidelijk, dat we hier gaan voor cashen, en lijkt onhoudbaar te worden
2. Yohan Boli
- Wil geen stanbeeld worden op STVV, voelt zich wel goed met onze huidige trainer, krijgt veel vertrouwen. Maar wil op zijn leeftijd zowieso een stap hogerop zetten.
3. Kamada Daichi
- Is enkel verhuurd, en gaat na een jaartje Stayen mooiere aanbiedingen krijgen. Laten we hopen dat we hem er wel nog bij kunnen houden.
4. Sankhon
- Is nog maar even in de Ploeg, maar toont nu al zijn waarde. En mag ook als positief beschouwd worden, bij de inkopen.

Ik vraag me af, hoe spelers als Texeira gaan reageren indien 4 van de kernspelers zouden vertrekken.
Wil zeker niet negatief klinken, maar wij slagen er nooit in onze betere spelers aan wal te houden.
Tomiyasu
De kans is zeer groot dat hij onhoudbaar zal blijken, maar ik wil het nog wel zien (het zal 100% de mannen van DMM zijn die dat beslissen lijkt me). Ik kan me voorstellen dat Tomi nu een groot uithangbord voor hen is in Japan. Die nog een jaartje houden zo voor hen dus zeer goed zijn (om nog maar te zwijgen of z'n contract open te breken, dat lijkt me onwaarschijnlijk, maar a man can dream, kwestie van uw ambities kracht bij te zetten zou het wel een férm signaal zijn).

Het zal ook misschien afhangen van het resultaat van het seizoen, mochten we onverhoopt Europees halen (natte droom menig STVV supporter, STVV in de groepsfase van de EL) lijkt de kans me toch bestaande dat hij blijft.

Texeira
Spreken we niet over, maar als ik me niet vergis loopt diens contract af in 2020. Gezien z'n leeftijd valt daar niet meer voor te cashen, maar hij wilt misschien nog 1 transfer maken om te cashen? Misschien houden we hem nog tot afloop van z'n contract. We shall see.

Sankhon
Geen idee waarom je die erbij zet? Is deze zomer gekocht, staat nog maar 4 matchen in de ploeg. Lijkt me sterk mocht die vertrekken met de info die we momenteel hebben.

Kamada
Dat we die kwijt gingen zijn wisten we na 2 wedstrijden. Hij was al "maar" gehuurd en scoorde aan de lopende band. Met zijn huidige prestaties gaat de vraag alvast een stuk minder zijn, indien Brys & co hem willen houden zie ik dat zeker niet als ondenkbaar. Als hij in een potentiële PO1 opnieuw 10 goals zou maken liggen de kaarten natuurlijk anders.

Boli
Geen idee hoe het met diens contract zit eigenlijk? Loopt dat zelfs al niet af? Of volgend jaar misschien?
Die heeft in alle geval al laten uitschijnen dat hij na dit seizoen de deur bij STVV zal dichttrekken, niet onbegrijpelijk, heeft veel kritiek gekregen en ik vermoed inderdaad dat hij (onder andere daardoor) andere oorden zal opzoeken. Enige dat hem hier zou kunnen houden zal Brys zijn. Je ziet duidelijk dat het goed zit tussen die 2.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Verhulst mag via een clausule gratis vertrekken bij Lokeren wanneer ze degraderen. Lokeren wil hem wel graag houden, en heeft een gesprek met hem gehad daarover.
Toch een opportuniteit voor ons, vind ik. Iemand met een verleden hier, die na een ( naast het veld ) moeizaam begin toch erg geapprecieerd werd door de supporters hier en die constant een goed niveau haalt.
En die voetballend goed uit de voeten kan ( minder dan Steppe maar meer dan Pirard ) , wat belangrijk is bij ons.
Dreke
Berichten: 3623
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Ik vond de metamorfose die Verhulst bij ons ondergaan heeft bijzonder knap. Van een zeer hoog Bailley gehalte (dat van die hond en luizen, zeker?) naar een betrouwbaar sluitstuk zonder al die streken. Die is in zijn tijd bij ons volwassen geworden. Wel geen idee of de tegenslagen in zijn privé situatie ook van die tijd dateren. Want dat kan ook wel voor wat verandering zorgen natuurlijk...
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

De gezondheidsproblemen van zijn dochtertje, die ondertussen gelukkig achter de rug lijken, dateren van na zijn overgang naar Lokeren. Toekomstgericht is De Wolf een interessanter target, maar als je op zoek bent naar een betrouwbaar sluitstuk die niet moeilijk doet als hij op de bank belandt, is Verhulst ook een goede keuze. Heeft zich hier destijds na een korte ontluizingsperiode ontpopt tot een zeer degelijke doelman.
Overdrijven is een kunst
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Ik ben fan van Verhulst, maar het heeft geen nut om een "oudere" doelman hier te zetten naast Steppe. Normaal doe je: een oudere doelman, een jongere talentvolle doelman en een jong talent. Niet gelijk 20 jaar geleden 2 doelmannen van rond de 30 (Velkeneers - Houdenaert of Volk - Belic), die tijd is voorbij.

De Wolf krijg je nooit hier, die staat in het vizier van grotere clubs. Moest Steppe vertrekken is Verhulst natuurlijk wél een goed alternatief. Maar zoals Steppe nu pakt mag je die man hier nooit laten vertrekken.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Kunnen we niet beter Simon eens bellen als we een andere keeper zouden willen :cool:
Simon met daar Garcia/Tex/Tomi voor, ga er maar aanstaan als aanvaller in de Jupkesleague :heil:


(voor de duidelijkheid, ik besef dat dat niet bepaald realistisch is hoor mannen :hug: Al hoop ik dat hij fin de carriere nog een jaar of 2 ons doel komt verdedigen, maar ik vrees dat dat niet realistisch is de dag van vandaag).
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Willy Roelands »

:stvv: Nu ze zondag toch in Moeskroen zijn zouden ze er niet slecht aan doen om Benson eens aan te spreken.
D :geelblauw: an zou je een flankaanvaller hebben die de harten van elke STVV - er zou kunnen veroveren.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Moesten we voor het seizoen gehaald hebben, die zijn naam heb ik hier tientallen keren gedropt :mrgreen:

Is nu onhaalbaar. Moeskroen heeft een aankoopoptie van ongeveer 4 miljoen euro, die ze waarschijnlijk niet gaan lichten met de problemen die ze nu hebben daar.

Maar als je die aankoopoptie in achting neemt, weet je dat die kerel u nu rond de 5 miljoen zal kosten. Onhaalbaar dus.
Trunekson
Berichten: 333
Lid geworden op: 02 jul 2017, 23:36

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Trunekson »

Indien Boli weggaat in de zomer en Beerschot niet moest opgaan zou ik eens horen naar hun spits Noubissi.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Trunekson schreef:Indien Boli weggaat in de zomer en Beerschot niet moest opgaan zou ik eens horen naar hun spits Noubissi.
Als Brys dat egoïsme eruit zou krijgen, zou het wel eens waard zijn er achter te horen!

Ook eens luisteren achter die Selemani van Union :cool:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Benson zal logischerwijze volgend seizoen bij Genk wel zijn kans krijgen als opvolger van Trossard.
Overdrijven is een kunst
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Ik maak me eerlijk gezegd zorgen voor volgend seizoen. De mensen die voor de transfers moesten zorgen hebben toch wel zwaar ontgoocheld. Van de 4 wintertransfers is er geen enkele titularis bij. 2 halen er de bank en de vervangers van De Norre en Bezus komen niet voor in de selectie.
Van de zomertransfers is er ook nauwelijks iemand geslaagd te noemen. Sankhon kwam op voorspraak van Brys. Een heel pak van die spelers hebben de club alweer verlaten met een dikke onvoldoende.

Zelfs al je 10 miljoen zou krijgen voor Tomi, dan moet je toch wel eens spelers gaan halen die raak gaan zijn, want op termijn geraak je anders zeker in degradatiegevaar. Hopelijk zetten Vandenabeele en Tateishi of Pinto hun beste beentje eens voor.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Boli ligt na de zomer ook maar 1 jaar meer onder contract (als die optie gelicht werd).
Wil je daar iets meer voor vangen, moet je hem toch ook een verbeterd contract aanbieden. (Mits geen blessure is die sowieso weg in de zomer)

Voor onze TD VDAB zal het misschien ook wel de laatste kans zijn (als hij die nog krijgt).
Vorige transferperiodes waren niet echt geslaagd, kan me niet inbeelden dat hij de japanse spelers op het spoor gekomen is.
Enige pluim die hij op zijn hoed kan steken is de transfervrije Garcia, dat was echt een voltreffer.

Ik weet ook niet goed wat Brys met Vloet, Gilha en evt Thallyson nog van plan is.
Is dit mss een statement richting bestuur of zijn die jongen nog niet helemaal klaar om hun rol in dit team op te nemen?
Brys is wel vrij strict in zijn selecties, je moet er 110% klaar voor zijn fysiek en ook qua opdrachten en looplijnen.
Misschien hebben we er een drietal versterkingen bij voor de play-offs, die mentaal en fysiek helemaal klaar zijn.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

voetballiefhebber schreef:Ik maak me eerlijk gezegd zorgen voor volgend seizoen. De mensen die voor de transfers moesten zorgen hebben toch wel zwaar ontgoocheld. Van de 4 wintertransfers is er geen enkele titularis bij. 2 halen er de bank en de vervangers van De Norre en Bezus komen niet voor in de selectie.
Van de zomertransfers is er ook nauwelijks iemand geslaagd te noemen. Sankhon kwam op voorspraak van Brys. Een heel pak van die spelers hebben de club alweer verlaten met een dikke onvoldoende.

Zelfs al je 10 miljoen zou krijgen voor Tomi, dan moet je toch wel eens spelers gaan halen die raak gaan zijn, want op termijn geraak je anders zeker in degradatiegevaar. Hopelijk zetten Vandenabeele en Tateishi of Pinto hun beste beentje eens voor.
Ja die mensen hebben enorm ontgoocheld :gek:
Zoveel zelfs , dat we nu strijden voor een PO1 plaats , of is het dan toch :Roland: die ervoor gezorgd heeft dat we nu een competitieve kern hebben .
Die pak spelers die de club hebben verlaten met een dikke onvoldoende , Op welke basis beoordeel jij dat ?
Deze spelers hebben zeer weinig of geen speel kansen gehad , ook Legaer was daar bij die vorig seizoen nog zeer belangrijk voor ons was
Brijs zweert met zijn 13-14 spelers , en op basis van zijn resultaten terecht
2 sterkhouders die vertrokken zijn moeiteloos binnen de bestaande kern vervangen
We hadden de winter transfers niet eens nodig , puik werk van de mensen die voor de transfers moesten zorgen zou ik dan zeggen .
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

miel schreef:Ja die mensen hebben enorm ontgoocheld :gek:
Zoveel zelfs , dat we nu strijden voor een PO1 plaats , of is het dan toch :Roland: die ervoor gezorgd heeft dat we nu een competitieve kern hebben .
Die pak spelers die de club hebben verlaten met een dikke onvoldoende , Op welke basis beoordeel jij dat ?
Deze spelers hebben zeer weinig of geen speel kansen gehad , ook Legaer was daar bij die vorig seizoen nog zeer belangrijk voor ons was
Brijs zweert met zijn 13-14 spelers , en op basis van zijn resultaten terecht
2 sterkhouders die vertrokken zijn moeiteloos binnen de bestaande kern vervangen
We hadden de winter transfers niet eens nodig , puik werk van de mensen die voor de transfers moesten zorgen zou ik dan zeggen .
Neen beste miel, Brys heeft gewoon getoverd.

Welke transfers zijn geslaagd? Garcia, Kamada, Sankhon (die gehaald werd door Brys). We zullen u de mislukte transfers maar besparen van Nazon tot de man van 1,9 miljoen. Noodgedwongen moet je mislukte transfers op de bank zetten. Of vind je spelers als De Bruyn een meerwaarde voor dit STVV? Vooraleer er grote kuis werd gehouden in de winterstop kwam De Bruyn zelfs niet in aanmerking om de bank warm te houden. Toen kreeg o.a. Legear nog de voorkeur.

Ik zeg niet dat STVV het slecht deed, integendeel. Brys heeft er veel meer uitgehaald dan erin zit. Ik zeg alleen dat het transferbeleid veel beter moet naar volgend seizoen doen. Waar blijven anders Gilha, Vloet, Kinoshita en Sylla, de wintertransfers. Nu, in PO II schat ik wel dat die mannen eens hun kans zullen gaan.
Plaats reactie