Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Mikman schreef:Ik denk dat Gerkens eerder naar het buitenland verkast dan dat hij terugkeert bij STVV. Tegen de lonen van een Franse of Duitse middenmotor kan STVV niet op. En ga je daar wel in mee, dan betaal je eigenlijk te veel voor wat hij waard is. Dus ik vind het geen echt realistische optie.
Er was niet zo lang geleden interesse van Club en Anderlecht in De Sart.
Stel dat Gerkens in een transferconstructie met De Sart betrokken wordt, ik zou het eigenlijk niet erg vinden.

En sorry hierboven ergens verkeerde like gegeven, ik vind niet dat Gerkens door de mand gevallen is bij Anderlecht.
Het is gewoon niet het type publiekslieveling voor het Anderlechtvolk, daarvoor mist hij vnl explosiviteit en een actie in de benen.
Hij is ook nooit binnengehaald als dragende speler, maar wordt nu wel wat onterecht afgerekend op het feit dat hij het niveau niet hoger kan tillen.
Gerkens is wel iemand die goed het spel leest, goed in 1 tijd kan spelen, goede mentaliteit, goede conditie en was bij ons zelfs vrij doelgericht.
Niet vergeten dat hij hier Bezus op de bank hield.
Ik vind wel dat hij nog progressie gemaakt heeft bij Anderlecht, zeker vorig seizoen, en van mij mag hij altijd terugkeren, maar de prijs moet realistisch blijven, evt als onderdeel van een andere transferconstructie. Hij mag niet je duurste speler worden, want dan schep je onrealistische verwachtingen en gaat het ten koste van de kwaliteit van de rest van je kern.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door zipke373 »

lakie schreef:
Mikman schreef:Ik denk dat Gerkens eerder naar het buitenland verkast dan dat hij terugkeert bij STVV. Tegen de lonen van een Franse of Duitse middenmotor kan STVV niet op. En ga je daar wel in mee, dan betaal je eigenlijk te veel voor wat hij waard is. Dus ik vind het geen echt realistische optie.
Om dan na verloop van tijd terug te keren zoals Stef Peeters?
Ja, maar ondertussen wel twee of drie jaar een pak poen meer gepakt dan bij een Belgische middenmoter mogelijk is...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Ik las toch vooral tussen de regels dat Gerkens totaal geen interesse heeft om terug te keren.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

lakie schreef:
Mikman schreef:Ik denk dat Gerkens eerder naar het buitenland verkast dan dat hij terugkeert bij STVV. Tegen de lonen van een Franse of Duitse middenmotor kan STVV niet op. En ga je daar wel in mee, dan betaal je eigenlijk te veel voor wat hij waard is. Dus ik vind het geen echt realistische optie.
Om dan na verloop van tijd terug te keren zoals Stef Peeters?
Ik denk dat Gerkens met zijn specifieke kwaliteiten zich sneller naar een basisplaats bij zo'n ploeg zal knokken dan Peeters. Ook al omdat hij van Anderlecht komt ipv STVV, dat speelt ook mee. Peeters kwam als technisch onderlegde speler bij een degradatiekandidaat terecht, dat is moeilijk. Gerkens kan je altijd gebruiken. Waarmee ik niet gezegd heb dat hij beter is dan Peeters, wel anders. En je kan nooit voorspellen hoe iets uitdraait; wie had gedacht dat Raman het zo goed zou doen in Duitsland? Speelde een paar weken geleden een schitterende match op Schalke, met een assist en een knap doelpunt. Wie dat had verklaart toen hij hier rondliep, werd gek verklaard.

Bovendien, en dat is het allerbelangrijkste: ik denk dat Gerkens zichzelf eerder in de Bundesliga ziet dan terug bij STVV. Ik denk niet dat hij echt happig is op een terugkeer, ook al is de situatie en de ambitie bij STVV intussen gewijzigd. Het is niet altijd de meest rationele keuze die spelers maken.


Als de Japanners dan toch echt eens zot zouden willen doen, zou ik eerder Junior terughalen. Voor alle duidelijkheid: dat verwacht ik niet, ik denk dat ze qua profielen bij hetzelfde gaan blijven dan de voorbije transferperiodes.
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Toch hoop ik nog dat inderdaad Ghila & Vloet versterkingen blijken voor volgend seizoen.
Zeker bij Vloet (hoewel de signalen voorlopig niet positief lijken...) mag je toch nog wel wat verwachten?

Die kwam toch regelmatig invallen in de kampioenenploeg van PSV. Speelde dan 2 seizoenen in de Eredivisie waarna je naar de Serie A gaat. Dan moet je toch kunnen voetballen?
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Smurf »

Linksbuiten: Amara baby (zijspoor bij Antwerp)
Rechtsbuiten: Boljevic (vind ik uitstekend bij Beveren)
Spitsen: Ampomah (Beveren) en Toyokawa (Eupen)

Niets spectaculair of onhaalbaar. 2 spitsen erbij omdat Kamada en Sylla er (vermoedelijk) niet meer zullen zijn volgend jaar. Boli zal vermoedelijk ook wel vertrekken, maar daar zullen ze deze keer dan toch wel de juiste prijs voor kunnen krijgen, aangezien ze nog een optie kunnen lichten.

Flanken zijn we onvoldoende. Baby vind ik een betere versie van Acolatse. Boljevic is een woelwater, maar zou hier hel populair kunnen worden.

Types als Hairemans mogen er wat mij betreft ook zeker bij. Maar liever zou ik ze zien investeren in een echte patron op het midden (is er nergens een jongere versie van Zetterberg op de markt?).

Teixeira en Tomiyashu houden is trouwens minstens even belangrijk als versterking gaan halen. Tomi houden tot en met de Olympische spelen in Tokio moet voor onze Japanners toch lukken. Die zou daar na zijn prestaties op het Aziatisch kampioenschap wel eens tot nationale held kunnen uitgroeien. Als Japan daar een medaille kan halen is die jongen zijn commerciële waarde in Japan onschatbaar. Dus niet nu 8 miljoen willen cashen, maar op termijn er een veelvoud uit halen.

Tot zover mijn nutteloze bijdrage.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Ik ben vooral benieuwd wat er met de Japanners gaat gebeuren en welke er eventueel gaan bijkomen.

Liggen nog onder contract: Tomiyasu, Endo, Koike, Kinoshita
Huur eindigt: Kamada, Sekine

Ik denk dat ze Sekine zonder meer gewoon laten gaan, maar dat ze voor Kamada een inspanning gaan doen, zij het proberen definitief over te nemen, zij het nog een jaartje huren.

Tomiyasu ga je niet kunnen houden. Al zou het voor iedereen, zowel voor STVV als voor Tomi zelf, het allerbeste zijn als hij nog 1 seizoen blijft.

Op het einde van volgend seizoen zijn we 2020. De Olympische Spelen in Tokyo. Tomi gaat echt niet door de mand vallen en zijn waarde zal nog gaan stijgen. NA de Olympische Spelen kan je hem dan gerust voor nog een pak meer geld verkopen dan nu het geval is.

Maar bon, Tateishi moet zijn verantwoordelijkheid maar nemen.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Ik ga hier proberen een klein overzicht te plaatsen, zodat we weten welke spelers nog aanwezig zullen zijn volgend seizoen, welke er voorlopig zullen vertrekken en welke er bij zullen komen.
De spelers tussen haakjes zijn de spelers die in principe een contract bij de A-kern hebben, maar vooralsnog enkel bij de beloften meedoen (ook al ben ik van al deze namen geen 100% zeker of ze wel een contract bij de A-kern hebben)

Kern:
Keepers:
Kenny Steppe
Lucas Pirard
Thibo Herbots
(Maxime Wenssens)

Verdedigers:
Takehiro Tomiyasu
Jorge Teixeira
Pol Garcia
Samy Mmaee
Yuta Koike
Erik Gliha
( Samuel Van Roosebeke)

Middenvelders:
Jordan Botaka
Alexis De Sart
Ibrahima Sankhon
Samuel Asamoah
Rai Vloet
Alexandre De Bruyn
Wataru Endo
Cristian Ceballos
(Ian Opdenakker)
(Hamza Masoudi)
(Thomas Doore)

Aanvallers:
Elton Acolatse
Yohan Boli
Wolke Jannssens
Kosuke Kinoshita
(Mohammed Nitcheu)
(Nelson Balongo)

Spelers UIT:
Thallyson (einde contract)
Daichi Kamada (einde huur)
Takahiro Sekine (einde huur)
Mamadou Sylla (einde huur)

Spelers IN:
Fabien Antunes (einde huur)
Duckens Nazon (einde huur)
Mohamed Buya Turay (einde huur; waarschijnlijk zien we hem pas in december terug, gezien zijn verhuurcontract van een jaar, getekend in december)
Iebe Swers (einde huur)
Laatst gewijzigd door STVV-fan op 22 mar 2019, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
the fan
Berichten: 1225
Lid geworden op: 24 nov 2010, 11:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door the fan »

Staar je niet blind op de 12 doelpunten van Kamada...
Is een vrij arrogante, individuele speler! 0,0 teamplayer en doet niets voor de ploeg, laten gaan
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

the fan schreef:Staar je niet blind op de 12 doelpunten van Kamada...
Is een vrij arrogante, individuele speler! 0,0 teamplayer en doet niets voor de ploeg, laten gaan
Wat dan gezegd van Botaka ?
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

Buya scoorde afgelopen zaterdag zijn eerste doelpunt in de kwartfinale voor de Zweedse beker. Djurgardens verloor deze partij met 2-3. De competitie (Allsvenskan) start in het weekend van 30-31 maart en eindigt begin november.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Als we het dan toch hebben over ex-spelers.
Zouden ze Charisis niet terug kunnen halen, moest pakweg De Sart vertrekken?
Niet echt een succesverhaal bij Kortrijk, maar vorig seizoen vond ik die wel heel goed bij ons.
Sowieso nog maar een contract vr een jaar in Griekenland.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Mits een beetje overdrijving is alles beter dan De Sart. Voor een speler op zijn positie is hij echt te zwak. Te weinig techniek en te weinig aanwezig. Je speelt opbouwend vaak gewoon met een man minder. En als Kamada dan als een vod speelt, zit je let een probleem.
A loyal football fan only supports the shirt...
Thomas
Berichten: 133
Lid geworden op: 24 nov 2010, 19:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Thomas »

Klein stukje uit hbvl
STVV

Tom Van Den Abbeele gelinkt aan NAC BredaTom Van Den Abbeele, sinds vorige zomer ‘General Manager of Sports’, oftewel technisch directeur bij STVV, wordt gelinkt aan NAC Breda. De hekkensluiter in de Nederlandse Eredivisie is op zoek naar een nieuwe TD. Momenteel verblijft Van Den Abbeele in Italië om de wedstrijd van de nationale U19 bij te wonen. (gus/vdm)
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

stvvilvoorde schreef:Als we het dan toch hebben over ex-spelers.
Zouden ze Charisis niet terug kunnen halen, moest pakweg De Sart vertrekken?
Niet echt een succesverhaal bij Kortrijk, maar vorig seizoen vond ik die wel heel goed bij ons.
Sowieso nog maar een contract vr een jaar in Griekenland.
Als je refereert naar Buya, dit is nog altijd een speler van STVV. Het is niet omdat hij zegt dat hij nooit nog in België zal spelen dat hij niet meer onder contract zou staan. Wie weet draaien beide partijen wel bij na een prima seizoen van hem.
Plaats reactie