Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Dus zomertransfers...
Quasi onmogelijk om er iets zinnigs over te zeggen:
we spelen een zeer specifiek tactisch systeem (wat voor een hele rits spelers niet past),
er werden/worden (?) blijkbaar spelers aangekocht waarvan de trainer het niet ziet zitten om ze op te stellen (bij sommigen verandert dat na een - lange - periode, anderen geraken nooit op het veld),
een van de verantwoordelijken van de aankopen TVDA gaat bijna zeker weg (die van de niet-gewenste spelers?),
mogelijk wil DMM van STVV meer een transitstek voor Japanners maken,
onwaarschijnlijk dat alle huidige sterkhouders blijven (dus je moet niet enkel aanvullen, maar ook vervangen).
Wie zal het zeggen?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Ben wel benieuwd wat ze met Nazon gaan doen. Heeft zelf al aangegeven dat hij niet wilt terugkeren omdat het niet klikt met Brys, maar hij ligt nog wel onder contract en doet het momenteel echt goed bij zijn nieuwe club. Heeft gisteren ook nog een fantastische goal gescoord met Haiti.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Wat met?

- Boli en De Sart(mits lichten van de optie) liggen nog een jaartje onder contract.
- Steppe, Texeira, Ceballos en Botaka, ook allemaal nog een jaartje (zonder optie) onder contract.
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Halenaar schreef:Ben wel benieuwd wat ze met Nazon gaan doen. Heeft zelf al aangegeven dat hij niet wilt terugkeren omdat het niet klikt met Brys, maar hij ligt nog wel onder contract en doet het momenteel echt goed bij zijn nieuwe club. Heeft gisteren ook nog een fantastische goal gescoord met Haiti.
Hoezo hij doet het echt goed bij zijn nieuwe ploeg? Zoals ik het begrepen heb zit hij pietdood na een uur. En ondertss terug bankzitter.
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door omeloe »

Brusselmans schreef:
Dreke schreef:Buiten dat er nooit nog iets aan de Beatles zal kunnen tippen. ;-)
Een boysbandje in de aard van Take That, Get Ready of One Direction ...
She loves you yeah yeah yeah, I wanna hold your hand en dingen zoals allemaal in een gele onderzeeër ...
Veelzeggende teksten dus (vertaal maar even) waardoor de gillende 13-15 jarige tienermeisjes in zwijm vielen of zelfs het water indoken ...
Bij optredens zoveel gegil en gekrijs als ze Polle zijne kop zagen, dat de muziek nog niet meer hoorbaar was ...
Enkele jaren later gingen ze dan maar aan de LSD en andere medicamenten hangen ...

Pffffff :roll:
Om 16u45 al bezopen ?!! En nog iets anders , uw positieve instelling is langzaam maar zeker aan't afbrokkelen . :lol: Ongetwijfeld zullen de Japanners binnenkort ook hun vet krijgen . :onfire:
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Onze TD op een zucht van een transfer.
Gaat niet vervangen worden.
Geen discussie meer over wie welke transfer geregeld heeft.
Gebruikersavatar
Brusselmans
Berichten: 3162
Lid geworden op: 22 okt 2010, 22:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Brusselmans »

omeloe schreef:
Brusselmans schreef:
Dreke schreef:Buiten dat er nooit nog iets aan de Beatles zal kunnen tippen. ;-)
Een boysbandje in de aard van Take That, Get Ready of One Direction ...
She loves you yeah yeah yeah, I wanna hold your hand en dingen zoals allemaal in een gele onderzeeër ...
Veelzeggende teksten dus (vertaal maar even) waardoor de gillende 13-15 jarige tienermeisjes in zwijm vielen of zelfs het water indoken ...
Bij optredens zoveel gegil en gekrijs als ze Polle zijne kop zagen, dat de muziek nog niet meer hoorbaar was ...
Enkele jaren later gingen ze dan maar aan de LSD en andere medicamenten hangen ...

Pffffff :roll:
Om 16u45 al bezopen ?!! En nog iets anders , uw positieve instelling is langzaam maar zeker aan't afbrokkelen . :lol: Ongetwijfeld zullen de Japanners binnenkort ook hun vet krijgen . :onfire:
Ma nee zeg .... Obladi oblada, I feel fine ... Love love me do, you know I love you ...
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Jack schreef:Onze TD op een zucht van een transfer.
Gaat niet vervangen worden.
Geen discussie meer over wie welke transfer geregeld heeft.
We kunnen stellen dat de samenwerking tussen TVDA en Brys niet werkte: buiten Pol (en De Bruyn? Is dat een TVDA transfer?) stelde Brys gewoon geen enkele van de TVDA-transfers op.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ze kunnen nog altijd met twee ruzie maken (Tateishi & Pinto). ;)
Maar ik weet niet of dat veel uitmaakt. In de communicatie is er nooit sprake geweest van "da's ene van Tateishi, da's ene van VDAB". Het was -naar de buitenwereld toe- altijd een collectief gegeven. De Japanners buiten beschouwing gelaten, kan ik niet meteen zeggen wie welke speler zou hebben aangebracht. Voor Pol is het effectief benoemd in een interview, maar de rest? Ik denk ook niet dat er veel mensen van wakker lagen. Als die discussie al leefde, was dat toch vooral hier. Ik ben wel benieuwd naar hoe dit geframed zal worden door de media. Waarschijnlijk zullen er een paar de vitrineclub/doorvoerfiliaal-toer opgaan, dat we onze eigenheid weer verliezen etc. Wat natuurlijk grotendeels onzin is. VDAB had tot 12 maanden geleden ook geen enkele link met onze club of regio. Soit, we moeten natuurlijk wel vooruit met de geit. Ik ben dan ook benieuwd welke invloed dit heeft op het transferbeleid en op de jeugdwerking, waar VDAB ook een rol in speelde.
Overdrijven is een kunst
Franz
Berichten: 1772
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Jacques schreef:Ze kunnen nog altijd met twee ruzie maken (Tateishi & Pinto). ;)
Maar ik weet niet of dat veel uitmaakt. In de communicatie is er nooit sprake geweest van "da's ene van Tateishi, da's ene van VDAB". Het was -naar de buitenwereld toe- altijd een collectief gegeven. De Japanners buiten beschouwing gelaten, kan ik niet meteen zeggen wie welke speler zou hebben aangebracht. Voor Pol is het effectief benoemd in een interview, maar de rest? Ik denk ook niet dat er veel mensen van wakker lagen. Als die discussie al leefde, was dat toch vooral hier. Ik ben wel benieuwd naar hoe dit geframed zal worden door de media. Waarschijnlijk zullen er een paar de vitrineclub/doorvoerfiliaal-toer opgaan, dat we onze eigenheid weer verliezen etc. Wat natuurlijk grotendeels onzin is. VDAB had tot 12 maanden geleden ook geen enkele link met onze club of regio. Soit, we moeten natuurlijk wel vooruit met de geit. Ik ben dan ook benieuwd welke invloed dit heeft op het transferbeleid en op de jeugdwerking, waar VDAB ook een rol in speelde.
Interessant qua vitrineclub is om te zien of er nu meer nieuwe Japanners zullen worden aangevoerd.
We zijn vandaag al een opleidingsplek voor Japanse talenten, momenteel nog in een - voor mij persoonlijk althans - aanvaardbare balans.
Wordt dat meer? Zal Brys die spelers opstellen?
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Balans, maar ook de kwaliteit van de spelers (en niet enkel het talent) is belangrijk. Opleiden is mooi, is deel ons lot als kleinere club, maar je moet er zelf ook nog wat aan hebben (op het veld) en overhouden (in de kassa). Tomi is op dat vlak een schot in de roos. We zullen zien of Koike in zijn voetstappen kan treden. De rest tel ik niet wegens gehuurd of al te oud om nog echt van opleiding te kunnen spreken (Kinoshita is er bv. al 24).
Het is ooit (veel) erger geweest, bv. in het Lammens/Roland-tijdperk, toen Roland ons allerlei spelers van Standard en Ujpest "cadeau" deed (Bulos, Zaris, Bonemme, Vojvoda, Morris, Lumanza, Menga, Mendez, etc.). Op een enkele uitzondering na, zijn die allemaal door de mand gevallen wegens te weinig talent of gewoon nog niet klaar voor de 1ste ploeg. Daarbij ook nog eens een aantal spelers van Ujpest die hier zogezegd onder contract lagen, maar nooit een voet op stayen gezet hebben. Je moet op transfermarkt eens kijken naar de kern die we van pakweg 2011 tot 2015 hadden (bv. https://www.transfermarkt.nl/vv-st-trui ... lpos=&w_s=). Toen waren we een vitrineclub.
Zo lang we die toer niet opnieuw opgaan, maak ik me weinig zorgen.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Zo lang er kwaliteit komt uit Japan ( als Endo fit was, hadden we nu 3 internationals ) en de balans niet té fel overhelt is dat geen probleem. Ik denk niet dat het business-model zozeer dat van een vitrine-club is ( disclaimer: iédere profclub, op de absolute top na, haalt spelers om ze daarna met winst proberen door te verkopen ) maar wel om Japanse sponsors aan de club te binden. Een maand of twee geleden ging er een artikel in een krant over Japanse voetballers in België, en zei iemand die de markt ginder kende dat de club die er in slaagt om een jaar of 4-5 met Japanse spelers te werken, het grootste budget van België zou hebben omdat de bedrijven ginder er dan zouden opspringen en de Japanse economie natuurlijk veel groter is dan de Belgische.
Ik denk ook dat dat de opzet van DMM is. Niet zozeer zelf geld in de club pompen maar wel de link vormen tussen de Japanse bedrijven en STVV.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

stvvilvoorde schreef:Wat met?

- Boli en De Sart(mits lichten van de optie) liggen nog een jaartje onder contract.
- Steppe, Texeira, Ceballos en Botaka, ook allemaal nog een jaartje (zonder optie) onder contract.
Cashen op Boli, De Sart en Botaka, het huidige seizoen is een kans om spelers voor meer te verkopen dan wat ze waard zijn.
Of ze een nieuw en zwaar contract te geven dat ze niet waard zijn ( de reden waarom de verkoop van Bezus nog altijd een goeie zaak is ).
Ceballos is een verloren geval, sowieso niet verlengen. Zou eigenlijk uitgeleend moeten worden om matchritme op te doen maar zit dus met aflopend contract dat je niet wil verlengen.Hallucinant eigenlijk: Ceballos is al 26 en zit nog maar aan 4815 speelminuten in zijn ganse carrière, dat is 53,5 matchen of niet eens anderhalf seizoen.
Over Steppe en Texeira gewoon in de loop van volgend seizoen beslissen. Zij zijn met hun ervaring belangrijk binnen de groep en vertegenwoordigen geen groot verkooppotentieel.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Eerste uitgaande transfer is een feit: Koike word verhuurd aan een Japanse ploeg.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Meerbepaald aan Kashima Antlers, niet bepaald een klein clubje. Vorig jaar 3de in competitie en winnaar van de Aziatische CL. Historisch gezien de grootste club van Japan. Als Koike daar aan bod komt, denk ik dat we toch weer een groot talent in onze rangen hebben. Uitleenbeurt tot eind 2019 (Japanse competitie volgt de gewone jaarkalender). https://en.wikipedia.org/wiki/Kashima_Antlers

Vorig jaar werd er nog wat meewarig gekeken naar de samenwerkingsverbanden die we met een aantal Japanse clubs, waaronder enkele tweedeklassers, afsloten, stelde men luidop de vraag wat Japanners in godsnaam hier zouden komen zoeken. Dat is uiteraard allemaal moeilijk op voorhand in te schatten, maar als je dan ziet dat we nu zaken beginnen doen met de grootste Japanse club, lijkt het toch zijn vruchten af te werpen. We gaan nog echt op Azië/Japan tournee moeten. :cool: :)
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie