Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

De opties in de contracten van Boli, De Sart en Janssens zijn gelicht
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Goede zaak, hetzij met het oog op onderhandelingen met eventueel geïnteresseerde clubs, hetzij met het oog op een verlengd verblijf. Voor Boli en De Sart zal er sowieso wel interesse zijn. Lopen beiden ook al een tijdje rond hier.
Overdrijven is een kunst
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

Henri is de man schreef:De opties in de contracten van Boli, De Sart en Janssens zijn gelicht
Dat is prima zo. De Sart begint meer en meer het verhaal van Gerkens te worden. In het spel niet altijd even secuur maar ook prima statistieken. Daar kan je eventueel ook een paar miljoen voor krijgen. Ik persoonlijk zou Boli laten vertrekken voor een mooi bedrag dat past bij een spits die na de winterstop hoge ogen gegooid heeft. Nog zo een seizoen evenaren, omdat hij zo blessuregevoelig is, lijkt mij eigenlijk uitgesloten. Wat kan je voor zo iemand krijgen (5,6 miljoen)? Janssens is wreed content met zijn statuut, dus een gelukkige speler in de kern die niet mort als hij af en toe eens langs de 18 valt.

Dan zijn er nog de verhuurde spelers, waar volgens mij, qua kwaliteiten, enkel Buya nog aanspraak kan maken op een verlengd verblijf.
Van de gehuurde wil ik en de meeste hier Kamada officieel zien komen, Sylla is geen prioriteit en Sekine brengt gewoon te weinig.

Behoudens geen vertrekkers moeten er juist 2 specifieke flankspelers bij een 3-5-2 systeem bij en een bikkelaar met duelkracht op het middenveld om de positie van Asamoah op te vullen. En 2 spitsen moest Boli verkocht worden en Sylla niet gekocht worden. Kinoshita kan het volgens mij wel aan als targetspits.
Franske
Berichten: 157
Lid geworden op: 01 nov 2010, 09:31

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franske »

Henri is de man schreef:De opties in de contracten van Boli, De Sart en Janssens zijn gelicht
In geval van de eerste helaas enkel om voor meer geld te kunnen verkopen. Een Boli zoals die van dit seizoen wil ik maar al te graag in het team zien. Mbt De Sart blijft het voor mij warm/koud blazen: tegen Chalala wel weer een meerwaarde, de rest van het seizoen ook wisselvallig. Vraag me af of we daar geen beter alternatief voor kunnen halen. En Janssens... tja: veel goede wil en geode mentaliteit maar allicht toch wat te plat voor 1A.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Sommigen lijken toch ook vaak te vergeten dat de Sart nog maar 22j is
Alleen wegdoen bij een gigantisch bod. Die gaat alleen maar beter worden
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Henri is de man schreef:Sommigen lijken toch ook vaak te vergeten dat de Sart nog maar 22j is
Alleen wegdoen bij een gigantisch bod. Die gaat alleen maar beter worden
Inderdaad, nog maar 22j. Kamada is ook zo iemand die jonger is dan velen misschien denken: in het zelfde jaar geboren als DeSart en dus ook nog maar 22j.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

De Sart en Boli kan je niet meer houden tenzij je ze een heel riante contractverbetering gaat geven.
Liggen hier nog tot volgende zomer onder contract.
Het lichten van de optie van Wolke Janssens vind ik dan wel verrassend.
Komt toch te kort om basisspeler in 1A te zijn.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Voor mij is prioriteit nr 1 Kamada proberen te houden
Wat mij betreft was hij dit seizoen de belangrijkste speler bij STVV
Na nieuwjaar iets minder in zijn nieuwe rol , maar het is duidelijk dat hij op zijn nieuwe positie ook week na week sterker wordt .
Klasse bak zonder meer .
Indien Boli wil vertrekken zou ik zeker de optie van Sylla lichten , volgens mij zijn we dan zeker niet verzwakt .
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Franske schreef:
Henri is de man schreef:De opties in de contracten van Boli, De Sart en Janssens zijn gelicht
In geval van de eerste helaas enkel om voor meer geld te kunnen verkopen. Een Boli zoals die van dit seizoen wil ik maar al te graag in het team zien. Mbt De Sart blijft het voor mij warm/koud blazen: tegen Chalala wel weer een meerwaarde, de rest van het seizoen ook wisselvallig. Vraag me af of we daar geen beter alternatief voor kunnen halen. En Janssens... tja: veel goede wil en geode mentaliteit maar allicht toch wat te plat voor 1A.
Een Boli van voor de winterstop was ook wisselvallig
0,0 efficiëntie , Oh maar hij werkte hard is dan het verhaal
DeSart werkt ook hard , en maakt veel ruimte waardoor anderen beter gaan spelen
Er zijn weinig spelers die dat kunnen belopen ,
Beide spelers zijn verdienstelijk geweest punt , en voor beiden zal het moeilijk zijn om een beter alternatief te halen .
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

miel schreef:Voor mij is prioriteit nr 1 Kamada proberen te houden
Wat mij betreft was hij dit seizoen de belangrijkste speler bij STVV
Na nieuwjaar iets minder in zijn nieuwe rol , maar het is duidelijk dat hij op zijn nieuwe positie ook week na week sterker wordt .
Klasse bak zonder meer .
Indien Boli wil vertrekken zou ik zeker de optie van Sylla lichten , volgens mij zijn we dan zeker niet verzwakt .

Sylla is volgens mij helemaal geen speler met stvv DNA !
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Sylla moet je niet definitief aantrekken.

Ik heb zo het gevoel dat die tegen zijn goesting hier rondsloeft.

Met Buya hebben we eenzelfde type speler die hier voorlopig ook nog tegen zijn goesting rondsloeft.

Als versterking voor de 10, zou ik naar Japan kijken. Bij onze vrienden van FC Tokyo welteverstaan.
Daar speelt ene Takefusa Kubo (onder andere, is hier ook al eens vermeld).
Bekijk hieronder (vanaf 1:40) zijn aanzet naar het doelpunt. Kubo speelt met nummer 15

https://youtu.be/a4kdJYrNivo

Detail: wanneer de spelers oplopen in het begin van de video, zie je bij de opwarmingstraining van FC Tokyo (in het wit) het zelfde "legerpatroon" als op onze truitjes.

Even naast de kwestie: ik heb in de gazet een stuk gelezen waarin De condé verkondigt dat Junya Ito hun "ontdekking" was.
B*tch please. Was basisspeler bij Kashiwa en was al international nog vóór hij naar Genk trok.
Nee nee, TOMI is een ontdekking geweest. Speelde "maar" in Japanse tweede klasse en niemand kende hem.

STVV heeft die jong eigenhandig (figuurlijk) groot gemaakt en onder ons is Tomi nu een niet weg te denken schakel in het hart van de defensie van de Samurai Blue.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

De optie op Sylla was op 2M gezet.
Heeft die dan zoveel laten zien die optie waard te zijn? (zelfs al zou Boli vertrekken)
Voor dat geld moet je toch beter kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

2 miljoen (i.e. een nieuw recordbedrag) voor een spits die 3de in de pikorde is en al 2 jaar geen indruk maakt? :gek:
Volgens mij zijn de Witte en Louwagie net klaargekomen van het idee alleen al.

Ma tegelijk wel content zijn met een miljoen voor Bezus in januari. Hier leest ge soms toch iets zur.
Overdrijven is een kunst
ilovesushi
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 aug 2018, 20:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door ilovesushi »

Buya Turay scoorde gisteren bij de eerste competitiematch van het nieuwe seizoen, al stelde die van gisteren niet zoveel voor, wel zijn vierde doelpunt in de laatste drie wedstrijden. Voelt zich blijkbaar beter thuis daar in Zweden, want hier kwam er niets van.

Veel volk daar trouwens voor een wedstrijd op maandag, meer dan 20000 toeschouwers.
https://youtu.be/G7YcpBf2oLo
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Jacques schreef:2 miljoen (i.e. een nieuw recordbedrag) voor een spits die 3de in de pikorde is en al 2 jaar geen indruk maakt? :gek:
Volgens mij zijn de Witte en Louwagie net klaargekomen van het idee alleen al.

Ma tegelijk wel content zijn met een miljoen voor Bezus in januari. Hier leest ge soms toch iets zur.
Bezus lag nog enkele maanden onder contract , en meer dan een miljoen ontvangen zeer content .
Wanneer ge de optie zou lichten moet ge dat geld erbij tellen voor één jaar langer
Gij weet precies over hoeveel het zou gaan , zeg het dan of stop met de eenzijdige info
Dat Sylla bij Gent geen indruk heeft gemaakt heeft weinig waarde , daar zijn wel meerdere talenten afgeserveerd
Bezus maakt bij Gent ook weinig indruk , dus dat miljoentje heeft de Japanners ook doen klaarkomen als we uw redenering volgen
Dat 3de zijn in de pikorde zegt in deze niets , het is perfect normaal dat een speler onder contract nu de voorkeur krijgt op een gehuurde speler
Wanneer Sylla zijn niveau terug kan opkrikken zoals bij Eupen , dat kan eventueel door vertrouwen te krijgen en een voorbereiding mee te maken
Gij hoeft met mij niet eens te zijn , maar ik geloof dat Sylla voor ons een top spits kan worden .
Plaats reactie