Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Het gaat mij niet om wat Sylla misschien voor ons kan betekenen, wel om wat hij nu moet kosten.
Twee miljoen voor een spits op overschot bij Gent, die ook bij Zulte geen indruk maakte en bij ons niet van de bank raakt is gewoonweg veeeeeeel te veel. Bekijk het zo: als Sylla 2 miljoen waard is, wat moet Boli dan kosten? 10 miljoen? Doe dus maar minstens één miljoen van die tranferprijs van Sylla en anders gaat Gent er in de zomer maar weer bij leuren. Mijn zorg niet. Voor 2 miljoen zijn er veel spitsen op de markt.


Ik denk trouwens dat als we de eindafrekening maken van de Bezus-transfer dat er maar 1 winnaar is en dat is niet wij en niet Bezus. Dan gaat het niet enkel over dat miljoen, ook om wat de sportieve en financiële gevolgen zijn. Ik zie weinig redenen voor ons om klaar te komen, eerder om te grinsen met uw pie in uw handen.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Kleine primeur voor dit forum, want nog nergens te vinden in de Vlaamse pers :mrgreen:

Boli geniet interesse van Benfica!

https://www.futebol365.pt/artigo/205657 ... %ADcias%29

Ook interesse van Fenerbahce:

https://ajansspor.com/haber/fenerbahcey ... lcu-296692

Als een van die twee ploegen doordrukken is hem niet te houden...
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Die Tissoudali van BW mogen ze van mij een contract aanbieden. Vond ik gisteren de beste speler bij BW. Was toch een gesel voor onze verdediging hoor. En aangezien we niet royaal bedeeld zijn qua flankspelers......
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
pat@
Berichten: 1078
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

Halenaar schreef:Kleine primeur voor dit forum, want nog nergens te vinden in de Vlaamse pers :mrgreen:

Boli geniet interesse van Benfica!

https://www.futebol365.pt/artigo/205657 ... %ADcias%29

Ook interesse van Fenerbahce:

https://ajansspor.com/haber/fenerbahcey ... lcu-296692

Als een van die twee ploegen doordrukken is hem niet te houden...
Fenerbahce zou kunnen, Benfica zou me sterk lijken. De meeste centen voor beide partijen zijn natuurlijk bij de Turkse club te halen. Als de speler ze al krijgt want ik dacht ergens gelezen te hebben dat er dit jaar wanbetaling was bij Fenerbahce.
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door zipke373 »

pat@ schreef:
Halenaar schreef:Kleine primeur voor dit forum, want nog nergens te vinden in de Vlaamse pers :mrgreen:

Boli geniet interesse van Benfica!

https://www.futebol365.pt/artigo/205657 ... %ADcias%29

Ook interesse van Fenerbahce:

https://ajansspor.com/haber/fenerbahcey ... lcu-296692

Als een van die twee ploegen doordrukken is hem niet te houden...
Fenerbahce zou kunnen, Benfica zou me sterk lijken. De meeste centen voor beide partijen zijn natuurlijk bij de Turkse club te halen. Als de speler ze al krijgt want ik dacht ergens gelezen te hebben dat er dit jaar wanbetaling was bij Fenerbahce.
Fenerbahce heeft aan het arikel te lezen nog niet door dat de optie in Boli zijn contarct gelicht werd. Daar staat denk ik in dat hij in juni eind contract is. Denken misschien dat hij daardoor goedkoop zal zijn...
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Boli kan je vervangen door Avenatti ( 2,5 miljoen Euro is niet haalbaar voor Kortrijk, maar als je casht voor Boli en al eerder 2 miljoen op tafel legde voor Turay moet dat voor STVV wel lukken ) en De Sart kan je vervangen door Bizimana van Waasland-Beveren, toch wel de "onbekende" speler die dit jaar het meeste indruk op mij maakte op Stayen. De passing van Asamoah gekoppeld aan de power van Sankhon, een soort Angban dus.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ik zou eerst eens gaan horen wat Liverpool voor Awoniyi wil.
Overdrijven is een kunst
Jebus4life
Berichten: 1273
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Dat ze maar gewoon Tomi z'n contract openbreken tot juni 2023; dat zou pas een statement van ambitie zijn van het bestuur :cool:
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Ik val in herhaling, maar ik zou echt eens gaan horen achter Ellias Cobbaut. Zat gisteren weer niet in de selectie bij RSCA, en lijkt me de ideale linkerflank voor in Brys zijn systeem.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Elgromi »

Had in een artikel gelezen dat hem niet bij de reserve wou meedoen tegen brugge omwille van kunstgras.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Correct, maar lijkt me deel uit te maken van een al langer aanslepend/sluimerend conflict. Het lijkt me dat hij niet goed in zijn vel zit. Moesten we achter hem gaan informeren, is het wel belangrijk dat hij hier met een positieve(re) attitude rondloopt, aangezien Brys er zijn hand niet voor omdraait om iemand 6 maanden in de wachtkamer te houden of desnoods gewoon af te serveren, zelfs al hangt er zoals bij Buya een fameus prijskaartje aan. Iemand die al snel begint te prullen als het hem niet aanstaat, bv. als hij meent te moeten spelen "omdat hij van Anderlecht komt" hebben we niet nodig.

Ik vrees dat alles bij Anderlecht weer (veel te) lang gaat duren, ook bv. voor Gerkens. Dat blijft daar toch een knoeiboel op beleidsniveau. Moet Rutten opkrassen? Waarschijnlijk wel. Komt die Deense coach? Mogelijk. Wil die iedereen eerst nog eens aan het werk zien alvorens te beslissen over wie mag vertrekken? Best mogelijk. Hoeveel wil Anderlecht recupereren van de drie miljoen die ze een jaar geleden betaalden voor Cobbaut? Waarschijnlijk (te) veel. Lijkt me het type transfer dat makkelijk tot midden of eind augustus kan aanslepen. Interessante speler, daar niet van, maar ik zou niet al mijn geld op dat ene paard zetten.

https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... red-rutten
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Cobbaut is een interessante linksback als je in een 4-4-2 speelt. Maar in de 3-5-2 van Brys denk ik dat hij minder tot zijn recht komt. Daar is Cobbaut aanvallend te beperkt voor.
Hij zou dan op de positie komen waar nu Acolatse staat. Als je kijkt naar Brugge, die hetzelfde systeem spelen als ons. Daar zijn de flanken spitsen die omgevormd werden tot aanvallende backs. Bij ons zijn het ook vaak Botaka en Acolatse die iets moeten creëeren. Dus op die positie moet je spelers hebben die aanvallend een meerwaarde kunnen geven?
De 3 centrale verdedigers moeten rugdekking geven als "halve back". Daar zijn Tomi en Garcia bij ons perfect voor geschikt. Maar een type zoals Baby of Fall zou voor ons veel waardevoller kunnen zijn dan Cobbaut. Baby bijvb is een aanvallende speler die zijn verdedigende taken ook kan uitvoeren en als een tank met snelheid de flank kan afdraven. Antwerp ging hem weghalen bij Charleroi maar speelt daar nauwelijks. Fall heeft daar ook het juiste profiel voor. Door Charleroi uitgeleend aan Eupen. Boljevic van Beveren waarschijnlijk ook. Voor ons systeem zijn dat waardevollere spelers dan Cobbaut in mijn ogen. Tenzij je Cobbaut ziet als linkse pion in onze 3-mansdefensie. (Garcia zn plek) Geen idee of hij daar "mandekker" genoeg voor is.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

STimVV schreef:Cobbaut is een interessante linksback als je in een 4-4-2 speelt. Maar in de 3-5-2 van Brys denk ik dat hij minder tot zijn recht komt. Daar is Cobbaut aanvallend te beperkt voor.
Hij zou dan op de positie komen waar nu Acolatse staat. Als je kijkt naar Brugge, die hetzelfde systeem spelen als ons. Daar zijn de flanken spitsen die omgevormd werden tot aanvallende backs. Bij ons zijn het ook vaak Botaka en Acolatse die iets moeten creëeren. Dus op die positie moet je spelers hebben die aanvallend een meerwaarde kunnen geven?
De 3 centrale verdedigers moeten rugdekking geven als "halve back". Daar zijn Tomi en Garcia bij ons perfect voor geschikt. Maar een type zoals Baby of Fall zou voor ons veel waardevoller kunnen zijn dan Cobbaut. Baby bijvb is een aanvallende speler die zijn verdedigende taken ook kan uitvoeren en als een tank met snelheid de flank kan afdraven. Antwerp ging hem weghalen bij Charleroi maar speelt daar nauwelijks. Fall heeft daar ook het juiste profiel voor. Door Charleroi uitgeleend aan Eupen. Boljevic van Beveren waarschijnlijk ook. Voor ons systeem zijn dat waardevollere spelers dan Cobbaut in mijn ogen. Tenzij je Cobbaut ziet als linkse pion in onze 3-mansdefensie. (Garcia zn plek) Geen idee of hij daar "mandekker" genoeg voor is.
Klopt, heel goeie beredenering. Voor het systeem dat Brys wil spelen hebben we inderdaad niet de juiste flankspelers. Het aantrekken van die juiste profielen is iets wat op Stayen een prioriteit moet zijn. Ik hoop dat ze dat ook zo zien. Tarik Tissoudali van BW voldoet misschien aan dat profiel. Ik vond die kerel echt sterk spelen tegen ons.
Laatst gewijzigd door lindoke op 05 apr 2019, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Dan ga ik liever voor een Faïz Selehmani van Union.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Rare redenering m.b.t. Cobbaut want werd gehaald voor Hein zijn systeem met enkele flanken en wordt nu gepasseerd omdat hij verdedigend niet goed genoeg zou zijn als back in een 4-3-3.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie