Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Als hij verdedigend niet goed genoeg is in een 4-mansdefensie (wat ik betwijfel) ,en te weinig aanvaller is in onze 3-5-2. Dan heeft'm een probleem he... :D
Ik ken hem vooral van z'n periode hier bij Mechelen. Hij speelde nog samen in de jeugd met iemand wat ik ken. Is in mijn ogen een linksback die goed de flank kan doen met een goede voorzet. Maar niet meer dan dat... Acolatse kan aanvallend beter het verschil maken dan Cobbaut...
Nuja: ik zie ook liever Ceballos of Acolatse ipv DeNorre op die positie... tegendraads zeker. ;)
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Als ge ambitie hebt als club, lijkt het mij duidelijk :
Kamada is transferprioriteit numéro uno.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Ondanks die zwakkere periode na de winterstop nu toch al aan 14 goalen.
Zeker proberen houden, maar ik heb geen idee in hoeverre dat realistisch is.
Misschien als de club voor de rest ambities toont door enkele transfers.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Lijkt me weinig realistisch, Bob Peeters noemt hem niet voor niks de beste spits in België. Bij Anderlecht loopt er geen speler rond van dat kaliber hoor. Ik zie hem ofwel bij een Belgische topclub terecht komen op huurbasis, ofwel een club in een betere competitie. En waarschijnlijk zal Frankfurt in de voorbereiding kijken of ze hem zelf al niet kunnen gebruiken.

Het enige dat Kamada aan STVV bindt is de Japanse connectie, maar ik denk dat hij van een andere carrière droomt dan wekelijks voor quasi lege tribunes te spelen. Binnen een paar jaar zullen we terugkijken op hem en Tomi en ons afvragen "hoe is het mogelijk dat die gasten hier in godsnaam speelden?" , en dan nog voor zo weinig volk. Een beetje zoals Beveren indertijd met Touré en co.
Gebruikersavatar
KNRI
Berichten: 508
Lid geworden op: 26 aug 2011, 18:48

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door KNRI »

Het is wel zo dat STVV tegenwoordig Japanners richting hun nationale ploeg lanceert...
Hier kunnen ze zich blijkbaar toch in de picture spelen!
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

We staan inderdaad een niveau of twee hoger dan Beveren destijds. Touré en co. konden zich in hun eerste jaar alleen maar handhaven in 1ste omdat RWDM en Aalst geen licentie kregen. Ze eindigden hopeloos laatste met 14 punten uit 34 matchen. Dan zijn wij toch van een hele ander niveau met onze 47 punten. De vaststelling i.v.m. Tomi en Kamada blijft evenwel dezelfde. Een opmerkelijk neveneffect van het massaal afhaken en koppig volharden van veel fans is dat we later kunnen zeggen dat er meer volk kwam opdagen voor Dello en Buvens dan voor Tomi en Kamada. Ga dat maar eens uitleggen aan een buitenstaander. :mrgreen:

wat Kamada betreft, vraag ik me trouwens af of we het hier hebben over dezelfde speler over wie men (niet enkel fruitboerke) na Brugge-STVV bv. nog het volgende schreef. ;)
fruitboerke schreef:Hoeveel krediet gaat de japanner Kamada nog krijgen eigenlijk :rood: . Die man is nu al weken aan een stuk een zoutpilaar op het veld en totaal niet bij de zaak. Foei foei als ge dat niet ziet als coach wat ziet ge dan nog wel.Zwier die gast maar eens de bank op en veeg hem maar eens deftig de mantel uit menne brave Marc Brys .Waarom hebben ze die Vloet of Sylla dan gaan bijhalen als een wandelende Kamada nog de voorkeur krijgt op deze spelers.Vandaag verdiend de boot in al was die penalty een lachertje . STVV heeft geen bal tussen de palen gekregen vandaag en kon op geen enkele manier aanspraak maken op puntengewin.De parkeer de bus tactiek van coach Brys heeft niet gewerkt en terecht . Niet voor herhaling vatbaar.
Overdrijven is een gave die veel supporters en evenveel journalisten/analisten bezitten. :)

Ik denk dat het zeer moeilijk voorspellen is wat de zomer zal brengen. Dat het beter moet dan de vorige twee periodes is duidelijk. over de posities waar versterking nodig is, zullen we ook nog wel overeenstemming kunnen bereiken. De financiële slagkracht, zowel in onderhandeling met geïnteresseerde clubs als om zelf spelers te halen, is echter een groot vraagteken.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jacques, ik geloof dat jij vorige zomer ook al wees op de "financiële slagkracht" van de Japanners.

Ik geloof dat de Japanners hebben aangetoond dat er met hun "financiële slagkracht" geen enkel probleem is.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

STVV-fan schreef:Jacques, ik geloof dat jij vorige zomer ook al wees op de "financiële slagkracht" van de Japanners.

Ik geloof dat de Japanners hebben aangetoond dat er met hun "financiële slagkracht" geen enkel probleem is.
Daar heb ik toch niet zo veel van gezien. Deze zomer zal er veel duidelijk worden.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Henri is de man schreef:
STVV-fan schreef:Jacques, ik geloof dat jij vorige zomer ook al wees op de "financiële slagkracht" van de Japanners.

Ik geloof dat de Japanners hebben aangetoond dat er met hun "financiële slagkracht" geen enkel probleem is.
Daar heb ik toch niet zo veel van gezien. Deze zomer zal er veel duidelijk worden.
Daar heb je niet veel van gezien (of dat denk je in ieder geval) omdat de spelers die gehaald zijn enerzijds bleekjes presteerden ("Bwaaaa, die zullen dus zoveel wel niet gekost hebben") en anderzijds omdat er qua transferprijs weinig tot niets verscheen (behalve voor Buya).

Tomi, Buya, Pol, Gliha, Endo,... dat zijn spelers die niet gratis gekomen zijn he!

Ik denk (of dat wil ik wel geloven) dat de totaalsom voor deze spelers ogen zullen opentrekken, omdat dat een bedrag is die men hier echt niet lang meer heeft gezien.


Ook weer typisch om de blik nu snel te verleggen naar de zomer, omdat je het voelt dat een Boli en een Tomi wel eens zouden kunnen vertrekken en een Kamada eerder zal verkiezen om naar een grotere competitie te gaan.

IK moet niet wachten tot de zomer om de reacties te weten hoor ;) :cool:. Ik weet ook dat er dan ook weer reageerders uit hun donker hol zullen kruipen en schieten op alles wat geel blauw is en met STVV te maken heeft
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Bouwen is voor een club als STVV natuurlijk heel moeilijk. Maar het moet toch echt wel de bedoeling zijn om niet opnieuw aan handvol basisspelers te laten gaan. Hoe moeilijk dat ook is.
Als we de basisploeg van een jaar geleden bekijken: daarvan vertrokken 4 basisspelers: Kitsiou, Charisis, Akpom, Kotysch (in latere fase).
Tijdens de winterstop vertrokken er opnieuw 2: Bezus en DeNorre.
Als straks Tomi, Kamada en Boli vertrekken zijn dat er weer 3. (en misschien nog meer)
Dat wil dan zeggen dat je op een jaar tijd 9 of meer basisspelers moet vervangen.
Niet evident...

Ik hoop dat we Tomi aan een topclub kunnen verkopen. En dat ze dan onderhandelen dat wij hem nog een jaar langer op huurbasis kunnen behouden. Ik denk dat dat een goede oplossing zou zijn voor alle partijen. Tomi kan zich dan blijven ontwikkelen tot hij klaar is om effectief te spelen voor die grote club. Dat is voor iedereen beter dan een jaar op de bank te zitten.
En zouden we Kamada echt niet voor pakweg 3a4 miljoen kunnen kopen? Dat recupereer je later wel weer.
Voor Boli is het straks het juiste moment om te vertrekken.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

STVV-fan schreef:Jacques, ik geloof dat jij vorige zomer ook al wees op de "financiële slagkracht" van de Japanners.

Ik geloof dat de Japanners hebben aangetoond dat er met hun "financiële slagkracht" geen enkel probleem is.
Ik betwijfel niet dat er meer financiële slagkracht is dan voorheen, maar het is moeilijk in te schatten hoe groot die juist is. Enkele concrete vragen die daarbij horen:
- hoe groot is het totale transferbudget?
- hoe hoog is men bereid te gaan voor één speler?
- hoe zitten we qua lonen tegenover de concurrentie?
- hoeveel inkomsten van ene uitgaande transfer worden (meteen) geherinvesteerd?
- ...
En daaraan gekoppeld: hoe verhouden we ons daarmee tegenover de rest?
De rest, dat is de directe concurrentie Chalala, Zulte, Gent, maar ook bv. een club als Caen die Peeters hier kwam weghalen of clubs als Ajax, Lille of Mönchengladbach waarvan het niet ondenkbaar is dat zij hier komen aankloppen voor bv. Tomi. Staan wij tegenwoordig sterk genoeg om te weerstaan aan de lokroep van zulke clubs (sportief, maar ook financieel) of toch minstens een betere prijs te bekomen dan de kruimels uit het verleden? Zijn wij in staat om een speler weg te plukken bij een club uit de rechterkolom van de Ligue 1 of Eredivisie of moeten we nog steeds vissen in de 2de klasse?

Allemaal onbeantwoorde vragen. In veel gevallen ook moeilijk te beantwoorden vragen, waarbij "geen probleem" als antwoord weinig zegt. Bovendien, wat is de voorspellende waarde van de transfers van de vorige twee transferperiodes voor de volgende periode, wetende dat de club (hopelijk) nog steeds in een groeifase zit? Dat alles bij elkaar maakt dat ik geen voorspellingen durft te doen voor komende zomer.

Wij kunnen hier wel namen droppen van spelers die we zouden willen of zeggen dat 2 miljoen voor Sylla redelijk is, maar of dat überhaupt realistisch is, kan niemand van ons met redelijke zekerheid zeggen.
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Ik heb het al eerder ter discussie gebracht.
Als de info klopt die we onlangs kregen toen onze voorzitter in Japan was, dat er 6 mensen full time bezig zijn in Japan met het werven van sponsors voor stvv, heb ik toch wel wat vragen met de resultaten ....

Er zijn nauwelijks 3 sponsors dit jaar bijgekomen en je krijgt niet direct de indruk dat daar grote vissen bijzitten. Toch in ieder geval geen sponsors die resulteren in shirt-reclame.... of zie ik dat mis ? Dmm pronkt zelf op de shirts. Niet direct een teken van andere grote sponsors. Er is nog Big ones.

Als men hier 6 mensen zou tewerkstellen voor het werven van sponsors gaat het resultaat dan slechter zijn ? Daar durf ik aan twijfelen.

Ik heb altijd gesteld dat het succes van Dmm valt of staat met het succes van het sponsorsysteem in Japan. Maar of dat vruchten afwerpt, durf ik te betwijfelen. En indien dit zou kloppen (ik hoop van niet) zal het budget voor stvv beperkt blijven.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:
Henri is de man schreef:
STVV-fan schreef:
Tomi, Buya, Pol, Gliha, Endo,... dat zijn spelers die niet gratis gekomen zijn he!
Garcia is transfervrij overgekomen.
Tomiyasu kostte een half miljoen.
Gliha 100.000 euro.
Endo, was dat geen miljoen?
En Buya dat was veel te veel
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jacques schreef:
STVV-fan schreef:Jacques, ik geloof dat jij vorige zomer ook al wees op de "financiële slagkracht" van de Japanners.

Ik geloof dat de Japanners hebben aangetoond dat er met hun "financiële slagkracht" geen enkel probleem is.
Ik betwijfel niet dat er meer financiële slagkracht is dan voorheen, maar het is moeilijk in te schatten hoe groot die juist is. Enkele concrete vragen die daarbij horen:
- hoe groot is het totale transferbudget?
- hoe hoog is men bereid te gaan voor één speler?
- hoe zitten we qua lonen tegenover de concurrentie?
- hoeveel inkomsten van ene uitgaande transfer worden (meteen) geherinvesteerd?
- ...
En daaraan gekoppeld: hoe verhouden we ons daarmee tegenover de rest?
De rest, dat is de directe concurrentie Chalala, Zulte, Gent, maar ook bv. een club als Caen die Peeters hier kwam weghalen of clubs als Ajax, Lille of Mönchengladbach waarvan het niet ondenkbaar is dat zij hier komen aankloppen voor bv. Tomi. Staan wij tegenwoordig sterk genoeg om te weerstaan aan de lokroep van zulke clubs (sportief, maar ook financieel) of toch minstens een betere prijs te bekomen dan de kruimels uit het verleden? Zijn wij in staat om een speler weg te plukken bij een club uit de rechterkolom van de Ligue 1 of Eredivisie of moeten we nog steeds vissen in de 2de klasse?

Allemaal onbeantwoorde vragen. In veel gevallen ook moeilijk te beantwoorden vragen, waarbij "geen probleem" als antwoord weinig zegt. Bovendien, wat is de voorspellende waarde van de transfers van de vorige twee transferperiodes voor de volgende periode, wetende dat de club (hopelijk) nog steeds in een groeifase zit? Dat alles bij elkaar maakt dat ik geen voorspellingen durft te doen voor komende zomer.

Wij kunnen hier wel namen droppen van spelers die we zouden willen of zeggen dat 2 miljoen voor Sylla redelijk is, maar of dat überhaupt realistisch is, kan niemand van ons met redelijke zekerheid zeggen.
Terechte vragen Jaqcues! Stuk voor stuk.
Helaas stuk voor stuk vragen waar men u geen antwoord op zal willen geven, vermits dit interne keuken is die u in een mindere onderhandelingspositie zou kunnen zetten.

Ik zou echter (behalve voor de vraag: "welke lonen betalen wij") u niet gaan vergelijken met andere ploegen.
Wij hebben met een veel kleiner budget nu ook PO I voor het 2de jaar op rij (!) juist misgelopen.

@Vilvoorde: Allright, thanks! ik wist niet dat Pol gratis was :toppie:
@Positivo:
(onvolledige) Lijst met sponsors te vinden op:
https://stvv.jp/sponsor

Iemand zou zich ermee kunnen amuseren met op te zoeken hoe groot die bedrijven zijn.

Al lijken mij Level 5 (de groep achter de bliksemschicht), SBI, Haraplex en Descente geen kleine bedrijven te zijn.

Het beste is natuurlijk om een Japans autoconcern achter u te krijgen, dat zijn immers de dikke vissen (proberen als hoofdsponsor voor de shirts, want ik geloof dat de sponsoring met Golden Palace afloopt), maar je moet ook beseffen dat STVV een kleine nobody is een Japan he.

Na 1 seizoen kan je niet verwachten dat je direct een toerné moet doen rond Japan als voorbereiding op het nieuwe seizoen.
Daarom ook dat PO I een groot doel moet zijn en eventueel zelfs Europees.
Daarom is het UITERST belangrijk om Tomi met alle mogelijke trukken van de foor hier te houden tot eind volgend seizoen.
Dan zijn het immers Olympische Spelen in Tokyo, thuisbasis van DMM, uw eigenaars. Tomi is niet meer weg te denken uit de Japanse selectie.
Als je daar en op dat moment kan uitpakken met: "STVV heeft die kerel groot gemaakt",... .
Mattes
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2017, 12:49

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mattes »

stvvilvoorde schreef:
STVV-fan schreef:
Henri is de man schreef:
STVV-fan schreef:
Tomi, Buya, Pol, Gliha, Endo,... dat zijn spelers die niet gratis gekomen zijn he!
Garcia is transfervrij overgekomen.
Tomiyasu kostte een half miljoen.
Gliha 100.000 euro.
Endo, was dat geen miljoen?
En Buya dat was veel te veel


De Bruyn 50 000
Gliha 100 000
Acolatse 250 000
Sankhon 300 000
Plaats reactie