Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

De Petter blijkbaar toch een zware blessure aan de enkel? Word nu geopereerd en is out voor de rest van het seizoen.

Zou me verbazen moest die hier nog volgend seizoen rondlopen, nu zeker bij zo'n revalidatie. Kan beter hier zijn verhaal in schoonheid afsluiten in plaats van het seizoen teveel te spelen zoals Mennes indertijd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Hij heeft nog contract voor één jaar en kan dus even goed zijn contract hier uitdoen en dan de schoenen aan de haak hangen. Afsluiten in 1A met misschien/hopelijk play-off 1 is ook niet slecht, zelfs al kom je minder aan de bak. Ik denk dat hij in de spelersgroep wel nog steeds gerespecteerd wordt en zijn rol in de kleedkamer vervult. Zijn er veel alternatieven? Welke deftige club gaat een 33-jarige met 3 maanden revalidatie voor de boeg nog een meerjarig contract voorschotelen? Misschien heeft hij ook wel helemaal geen zin meer om op zijn 33ste nog een nieuwe (en in principe zwakkere) club te zoeken. Vanuit menselijk standpunt best begrijpelijk.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

In de zomer heeft Dender een poging ondernomen om DePetter over te nemen. Steven is van daar en daar begon zijn carriere ook.
Hij vond het te vroeg om dat al te doen, en terecht. Want hij was hier nog maar net verkozen tot speler van het jaar.
Maar het zou me niet verwonderen moest dat er nu alsnog van komen. Daar kan hij nog wel enkele jaren plezier beleven op toch wel een degelijk niveau.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Absoluut niks zegt dat hij niet kan herstellen van die blessure en terug het niveau van dit seizoen kan halen. Dit is vooruitlopen op de feiten. Hij heeft een contract tot en met volgend seizoen. Aan andere om te laten zien dat ze beter zijn.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Opvallend zaterdag: het eerbetoon van de spelers aan De Petter na het laatste fluitsignaal. Dat illustreert dat hij in de kleedkamer toch nog steeds een belangrijke figuur is.
Overdrijven is een kunst
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

STVV onderhandelt met De Sart over een contractverlenging.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Het Behang weet dat Tomiyasu, Endo en Kamada niet bij STVV zullen blijven na dit seizoen
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Henri is de man schreef:Het Behang weet dat Tomiyasu, Endo en Kamada niet bij STVV zullen blijven na dit seizoen
Staat er in HBVL dan ook werkelijk iets concreet? Want dat giswerk lees ik al maanden.

Uiteindelijk is er maar 1 officiële communicatie geweest van de club rond Tomiyasu. Dat is al enkele maanden geleden, maar daarin werd duidelijk gesteld dat ze Tomi wilden houden tem de Olympische Spelen. Dat is dus nog 1 seizoen. Als je wil bouwen richting PO1, zal je toch eens een inspanning moeten doen en dergelijke spelers iets langer aan boord moeten houden. Het is ook niet dat hij goedkoper zal worden daardoor, integendeel.

Van Endo vraag ik me af waar die dan wel gaat spelen, want die jongen draait wel mee, maar een meerwaarde heeft die hier niet geleverd. In zijn geval zou ik niet naar een grotere competitie gaan. Maar soit, een eventueel vertrek van Endo is al makkelijker op te vangen.

Kamada is maar gehuurd, dat hij hier niet meer zal rondlopen volgend seizoen, was al wel een tijdje duidelijke.

Wat betreft alle andere Japanners, daar kan je als PO1-kandidaat sowieso weinig mee aanvangen.
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Ik koop het behang al lang niet meer. De laatste keer dat zij een nieuwtje hadden dateert al van de tijd dat Jacky Mathijsen nog trainer was.
Lijkt mij dat er daar ergens een AI computer programma random zaken schrijft die onmogelijk volledig verkeerd kunnen zijn, maar de gazet wel vult.

Maar ik heb de indruk dat sommigen dat graag lezen. Nu deze personen hebben geluk. Per toeval ben ik daar zelf ook goed in.

Daarom zal ik dan ook hier wat leesvoer neerschrijven:

- Indien Sekine goed presteert tijdens POII gaat STVV een poging doen om hem defenitief over te nemen van Ingelstadt.

- Pirard wil indien hij geen uitzicht heeft op een basisplaats volgend seizoen andere horizonnen verkennen.

- Top prioriteit volgens STVV, voor volgend seizoen, is een meevoetballende, vlot scorende spits.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Endo naar een hoger aangeschreven ploeg :lol: die moet al kretsen om hier te volgen .
Waar halen ze het,zal misschien terug naar Japan gaan waar hij zeker is van een basisplaats,maar echt missen ga ik hem niet .
Tomiyasu zal inderdaad onhoudbaar worden en gaan we een mooie cent aan verdienen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Wat staat er letterlijk:
Vraag is of één van de huidige zes Japanners na dit seizoen nog Kanarie zal zijn. Kamada, Tomiyasu en Endo verhuizen naar alle waarschijnlijkheid naar een grotere competitie. Koike, Kinoshita en Sekine konden zich in Sint-Truiden te weinig in de kijker spelen. "Ik acht de kans klein dat ik bij STVV zal blijven. Mijn performance was niet goed genoeg en ik ben ook maar gehuurd van Inglostadt" was Sekine duidelijk.

Om daar dan van te maken dat Het Belang "weet" dat ze niet bij STVV zullen blijven...
Er staat niks concreet.

Iedere Japanner heeft zijn eigen verhaal. Mogelijk zijn ze alle zes weg, voor hetzelfde geld lopen er hier volgend jaar nog 5 van de 6 rond. Het punt is dat we vandaag niets wijzer zijn wat dat betreft dan vorige week. Het enige dat we meer weten, is dat Sekine mogelijk wel van waarde kan zijn voor deze ploeg. Dus als hij dit kan doortrekken, is de kans groter dat hij hier volgend jaar nog rondloopt. Want na het huidige seizoen denk ik niet dat Ingolstadt hem terug kan gebruiken, of dat hij voldoende transferwaarde heeft gegenereerd om doorverkocht te worden. Dan kan je hem beter laten in een omgeving waar hij open bloeit. ALS hij de lijn nu blijft doortrekken natuurlijk, want de beslissing zal eerder bij STVV liggen dan.
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

In acht de kans bijzonder klein dat Tomi, Kamada en Boli volgend seizoen nog op Staaien rondlopen.
Voor Tomi zou een extra jaar STVV toch een verloren jaar zijn? Die moet naar een goede middenmoter in Duitsland of Italië.
En Frankfurt zal zeker Kamada willen testen om te zien of hij nu klaar is om bij hen veel te spelen, dus die is ook weg/terug. Of die maakt ook nog een mooie transfer.
En dan Boli, normaal gezien zal die ook wel een paar degelijke buitenlandse ploegen hebben kunnen overtuigen, bijvoorbeeld in Engeland of Frankrijk.
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Geel-Blauw »

Endo is Japans international en speelde goed op de Asian cup. Dus ja daar zal zeker interesse voor zijn (waarmee ik niet bedoel dat hij persé deze zomer weg is of voor een topclub gaat spelen).
Nie zievere, speile!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Mikman schreef:Wat staat er letterlijk:
Vraag is of één van de huidige zes Japanners na dit seizoen nog Kanarie zal zijn. Kamada, Tomiyasu en Endo verhuizen naar alle waarschijnlijkheid naar een grotere competitie. Koike, Kinoshita en Sekine konden zich in Sint-Truiden te weinig in de kijker spelen. "Ik acht de kans klein dat ik bij STVV zal blijven. Mijn performance was niet goed genoeg en ik ben ook maar gehuurd van Inglostadt" was Sekine duidelijk.

Om daar dan van te maken dat Het Belang "weet" dat ze niet bij STVV zullen blijven...
Er staat niks concreet.

Iedere Japanner heeft zijn eigen verhaal. Mogelijk zijn ze alle zes weg, voor hetzelfde geld lopen er hier volgend jaar nog 5 van de 6 rond. Het punt is dat we vandaag niets wijzer zijn wat dat betreft dan vorige week. Het enige dat we meer weten, is dat Sekine mogelijk wel van waarde kan zijn voor deze ploeg. Dus als hij dit kan doortrekken, is de kans groter dat hij hier volgend jaar nog rondloopt. Want na het huidige seizoen denk ik niet dat Ingolstadt hem terug kan gebruiken, of dat hij voldoende transferwaarde heeft gegenereerd om doorverkocht te worden. Dan kan je hem beter laten in een omgeving waar hij open bloeit. ALS hij de lijn nu blijft doortrekken natuurlijk, want de beslissing zal eerder bij STVV liggen dan.
Inderdaad Mikkie.

Trouwens, van selectief lezen gesproken: op hetzelfde blad uit HBVL lees ik de volgende 2 dingen.

- Tateishi is in Japan om: 1) met potentiële sponsors te spreken en 2) Japanse spelers te scouten.
- een (hogere) delegatie van de Japanse voetbalbond was aanwezig en sprak met onze internationals
Plaats reactie