Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Correcte vaststelling, inkomend moet het een stuk beter, maar ik bekijk het als een positief gegeven dat men dan ook niet nodeloos vasthoudt aan spelers waar men niet in gelooft (Gladon, Nazon, Voet) zodat men ruimte maakt voor nieuwe (en hopelijk betere) inkomende transfers. Het is niet goed om een verkeerde speler te halen, maar het is pas helemaal fout om er willens nillens aan vast te houden "omdat hij geen kans heeft gehad", "omdat hij zoveel heeft gekost", "omdat hij uit de jeugd komt" of o.w.v weet ik veel wat voor drogreden.

Overigens tel ik Koike niet als flop. Die is expliciet gehaald met het oog op de toekomst, net als Tomiyasu vorig seizoen. Dat is niet correct om die bij de flops te zetten. Bij Buya blijf ik ook voorbehoud aantekenen. Ik zie dat eerder als een geval van "verkeerde man op de verkeerde plaats" dan als iemand die niet kan voetballen. Maar goed, ook daar heeft men niet lang gewacht om een oplossing te vinden.
100% gelijk!

Domme opmerking mss omdat Ito toevallig een Japanner is, maar toch blijf ik me afvragen waarom die hier niet zit. Genk huurt hem 1,5 jaar met aankoopoptie, dat was toch ook iets wat wij perfect konden doen én een directe meerwaarde. Dat mis ik dan toch bij Kinoshita vb.
(Ik weet het 2 verschillende types, en STVV kan niet élke Japanner die iets kan binnenhalen. Maar toch...)
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Vouch schreef:.......Domme opmerking mss omdat Ito toevallig een Japanner is, maar toch blijf ik me afvragen waarom die hier niet zit. Genk huurt hem 1,5 jaar met aankoopoptie, dat was toch ook iets wat wij perfect konden doen én een directe meerwaarde. Dat mis ik dan toch bij Kinoshita vb.
(Ik weet het 2 verschillende types, en STVV kan niet élke Japanner die iets kan binnenhalen. Maar toch...)
Van Ito ben ik toch niet zo wild hoor. Is inderdaad een vinnig baasje maar ook een super pluimgewicht in onze JPL. Ik heb de wedstrijd Genk-Antwerp gezien waarin Ito weliswaar een goeie match speelt en scoort. Maar het viel me op dat hij in duels regelmatig zonder problemen opzij gezet wordt. Ik denk dat je er van dat kaliber nog genoeg vindt in Japan hoor. Ik wil hem in ieder geval niet ruilen met een Kamada of een Tomiyashu. Ik durf zelfs te voorspellen dat hij volgend seizoen regelmatig naast de ploeg zal vallen. Het zou me niet verwonderen dat Genk een krachtigere flankspeler zal aantrekken met het oog op de CL.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

De sart en Maee komen tekort op dit niveau
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door smol »

Als je de basis van de wedstrijd op Chalala moet oordelen is geen enkele van onze spelers geschikt voor dit niveau.
Het team zit gewoon in een dip en dan is het moeilijk om als niet basis speler een versterking voor het team te zijn.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

De balans moet nu wel al gemaakt zijn. Het is wel duidelijk welke spelers je moet proberen te houden en welke weg mogen. Er lopen er hier heel wat rond waarvan nu toch wel duidelijk is dat ze ook volgend seizoen geen meerwaarde zullen zijn.
Mogen weg: Mmaee, Janssens, DeBruyn, De Petter, Thallyson, Sekine, Kinoshita, Vloet, Sylla, Gliha, ( + Tomyasu indien ons dat toe laat de kern gevoelig te versterken)

Als je als club en ploeg een stap vooruit wil zetten moet je al de rest proberen te houden. Met op kop Kamada. Als je daarvoor Tommie moet verkopen mag die ook weg want met Sankhon hebben we al een goede vervanger voor hem.
Blijven: Steppe, Botaka, Sankhon, Teixeira, Garcia, Acolatse, Asamoah, DeSart, Endo, Ceballos, Boli, Kamada.
In de ideale wereld kan je die allemaal houden en vervang je die 10a11 spelers die weg mogen door een 6tal beteren. Kwantiteit vervangen door kwaliteit en aanvullen met talentvolle eigen jeugd. Als je weeral een deel basisspelers gaat moeten vervangen gaan ze het zichzelf heel erg moeilijk maken want de vorige 2 basis-spelers die vertrokken zijn zelfs nog niet vervangen.
smol
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door smol »

STimVV schreef:De balans moet nu wel al gemaakt zijn. Het is wel duidelijk welke spelers je moet proberen te houden en welke weg mogen. Er lopen er hier heel wat rond waarvan nu toch wel duidelijk is dat ze ook volgend seizoen geen meerwaarde zullen zijn.
Mogen weg: Mmaee, Janssens, DeBruyn, De Petter, Thallyson, Sekine, Kinoshita, Vloet, Sylla, Gliha, ( + Tomyasu indien ons dat toe laat de kern gevoelig te versterken)

Als je als club en ploeg een stap vooruit wil zetten moet je al de rest proberen te houden. Met op kop Kamada. Als je daarvoor Tommie moet verkopen mag die ook weg want met Sankhon hebben we al een goede vervanger voor hem.
Blijven: Steppe, Botaka, Sankhon, Teixeira, Garcia, Acolatse, Asamoah, DeSart, Endo, Ceballos, Boli, Kamada.
In de ideale wereld kan je die allemaal houden en vervang je die 10a11 spelers die weg mogen door een 6tal beteren. Kwantiteit vervangen door kwaliteit en aanvullen met talentvolle eigen jeugd. Als je weeral een deel basisspelers gaat moeten vervangen gaan ze het zichzelf heel erg moeilijk maken want de vorige 2 basis-spelers die vertrokken zijn zelfs nog niet vervangen.
Ik kan je volgen in de namen die je post die mogen blijven, zijn allen spelers die bewezen hebben het niveau aan te kunnen. Misschien niet elke wedstrijd maar kunnen ons zeker van dienst zijn in 1A. De Petter zou ik voor zijn laatste contractjaar ook nog in de kern houden. Kan met zijn ervaring zeker een rol speler naar de jeugd toe en als het eens wat minder gaat.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Zoals Brys in hbvl liet noteren: we spelen op dit moment met de vervangers van de vervangers. Typische symptomen van vermoeidheid aan het eind van een lang seizoen. De kern moet wat mij betreft dan ook niet krimpen in omvang. Met een kern van 18 volwaardige spelers doe je immers nooit tot aan het eind mee voor PO1, laat staan dat je in PO1 nog een vuist zou kunnen maken tegen de beste ploegen uit de competitie. Om PO1 te halen, gaan er "een paar procenten" bij moeten komen. Spelers die in normale omstandigheden met moeite de bank halen, zullen vervangen moeten worden door ander en beter.
Laatst gewijzigd door Jacques op 07 mei 2019, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Die Gliha met zijn ongebalanceerde benen mag ook alweer weg.
In de winter hebben we dus op een zucht van PO1 2 basisspelers laten gaan en 3 spelers gehaald waarvan eentje gehuurd werd en 2 man nu al doorgestuurd worden na, alles opgeteld, nog geen half uur gespeeld te hebben.

Sorry, maar ik word echt niet gelukkig van ons transferbeleid tot op heden.
Wie heeft die mannen gescout en de eindbeslissing genomen die aan te werven?
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Jack schreef:Die Gliha met zijn ongebalanceerde benen mag ook alweer weg.
In de winter hebben we dus op een zucht van PO1 2 basisspelers laten gaan en 3 spelers gehaald waarvan eentje gehuurd werd en 2 man nu al doorgestuurd worden na, alles opgeteld, nog geen half uur gespeeld te hebben.

Sorry, maar ik word echt niet gelukkig van ons transferbeleid tot op heden.
Wie heeft die mannen gescout en de eindbeslissing genomen die aan te werven?
Bij mij leeft toch ook het gevoel dat dat de reden is geweest dat we op de nipper PO1 hebben gemist. Op een moment dat de concurrentie zich versterkt heeft hebben wij 2 basisspelers laten vertrekken zonder ze te vervangen. Bovendien was met Endo nog een 3e basiskracht out tot einde seizoen. Hadden we onze ploeg bij elkaar gehouden tijdens de winterstop en liefst nog wat versterkt was de kans op PO1 toch aanzienlijk groter geweest. Allezja, dat gevoel heb ik. En met mij nog heel veel andere mensen schat ik. Een gemiste kans...

Betreft ons transferbeleid: als we onze "versterkingen" van afgelopen zomer en winter oplijsten is dat inderdaad bedroevend.
Nazon: al weg
Buya: al weg
Gladon: al weg
Koike: al weg
Thalyson: moet weg
Vloet: moet weg
Gliha: moet weg
Sylla: geen meerwaarde en straks weg
DeBruyn: niet goed genoeg
Mmaee: niet goed genoeg
Sekine: twijfelgeval
Garcia: geslaagd
Sankhon: geslaagd
Kamada: geslaagd
Endo: geslaagd

15 transfers, waarvan 4 goede.
Als je er zo veel gaat halen kunnen ze natuurlijk niet allemaal slagen want je speelt maar met 11, maar de balans is toch te negatief.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Enzo vind ik toch ook niet geslaagd. Is een meeloper, maar een speler met zijn prijskaartje moet hier een meerwaarde zijn. En dat is hij alles behalve.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Ik ga akkoord met Endo.
Die is niet gebuisd, maar dankzij dat hoge prijskaartje en het feit dat we hem een half seizoen niet konden gebruiken, ook niet echt geslaagd.

Sekine zou ik niet als gebuisd omschrijven (heeft weinig tot geen kansen gekregen, maar komt er nu de laatste matchen wel goed door) en De Bruyn begint mij de laatste tijd meer en meer te bekoren.
Lijkt nog wel wat progressie in zich te hebben, zal niet zwaar doorwegen op de loonlast.
Ik zie er eigenlijk meer potentieel in dan Desart (en een mogelijke vervanger voor diens positie in de kern).
Desart zie ik nog weinig progressie maken en lijkt me op het toppunt van zijn markwaarde te zitten.
Ik zou dan ook niet diens contract openbreken, maar hem eerder proberen te verkopen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Hmm, De Bruyn lijkt me vooral een klassieke aanvallende flank, maar misschien valt er wel een 8 van te maken, want ik vrees dat hij als echt anavallend te weinig pure techniek en snelheid van uitvoering heeft. Hij is er wel "al" 24, niet oud, wel 2 jaar ouder dan De Sart, maar heeft itt. Alexis wel ene omweg via Lommel moeten maken en dus misschien wat vertraging gehad in zijn ontwikkeling. Ik heb ook het gevoel dat daar nog wat meer uit te halen valt, is iemand die ik daarom prijs-kwaliteit aan boord zou houden.
Bij Endo mocht het wat meer geweest zijn, maar op zijn positie is uitblinken geen must of vanzelfsprekendheid, slim spelen is daar belangrijker. Daar was het vaak Asamoah die het spel op gang bracht en die speelt een zeer sterk seizoen (al is het vet nu wel van de soep), beter dan de meesten van ons vooraf verwacht hadden denk ik. Ik zou hem zeker houden.
Sekine is een beetje de Acolatse van vorig seizoen en de Ceballos van het seizoen daarvoor. Grote delen van het seizoen gemist door blessure, maar in PO2 de neus aan het venster steken. Ik weet niet goed wat ik daarvan moet denken: langer houden of terugsturen. Ceballos vind ik maar niks en op de grote doorbraak van Acolatse zitten we ook nog altijd te wachten. Uitblinken in PO2 is dus allesbehalve een garantie op succes.
Laatst gewijzigd door Jacques op 08 mei 2019, 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door KrisP »

Totaal geen fan van Endo. Op zich helemaal geen 'slechte' speler, maar aangezien ge die 1.5 miljoen hebt betaald, niet van het niveau dat hij zou moeten zijn.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Om te beginnen moet men een volledig nieuw middenveld halen . De Sart en Endo moeten ze verkopen aan de hoogst biedende zotten. Asamoah mag nog blijven als back up maar is zeker ook geen prioriteit.Eindelijk eens terug 2 deftige flankverdedigers halen en dito back ups en dan nog een deftige diepe spits en een nieuwe 2 de doelman want Pirard mag wat mij betreft het ook afbollen liever vandaag nog dan morgen .De paar miljoenen die er dan nog over zijn in de portemonee van onze schatrijke Japanse vrienden mogen ze uitgeven aan aanvallende flankspelers van enig niveau. En pak die Botaka aub zijne band af . :beer:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Pirard voldoet echt niet. Zelfs niet als 2de keeper.
Ik zou toch eens horen bij Davino Verhulst.
Plaats reactie