Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Mijn indruk is dat de grootste (aanvallende) talenten in 1B bij Union zitten: Tau, Selemani en Niakate, die wel een hele tijd heeft droog gestaan. Heb 1B wel maar met een half oog gevolgd dit jaar, Lommel en Rocha zelfs helemaal niet.
Mijn gedroomde spits is Awoniyi: sterk, kan een verdediging aan de praat houden en doelgericht. Ik vrees echter onhaalbaar.

Brys: voor wie de eerste 35 matchen van dit seizoen niet vergeten is, is het logisch dat zijn naam valt. Hij was samen met Leko en Clement genomineerd voor trainer van het jaar en wij zijn met voorsprong de grootste (positieve) verrassing van het jaar als je kijkt naar de prognoses van de kenners voor het seizoen en de uiteindelijke resultaten. We hebben bij momenten ook zeer mooi voetbal gespeeld, zeker qua opbouw van achteruit. Ongezien in de bijna 30 jaar dat ik STVV volg. Eigenlijk heeft hij dit seizoen zijn vroegere imago van defensieve trainer helemaal van zich afgegooid.
Overdrijven is een kunst
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Oxbow schreef:Ze zouden ver gevorderd zijn , maar dat verhaal kennen we ondertss al
Boli in onderhandeling met de Rouches die ook Belgisch willen gaan in doel. Steppe staat er op de shortlist...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waar of niet waar, in ieder geval merci voor den update!
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

kenniksvanvoetbal schreef:
Tamas schreef:
geelblauw schreef:ik zou vloet houden. is een goede speler. moet alleen nog wat wennen aan het systeem brys en fysiek groeien!
ik vind het toch wel een beetje eigenaardig dat je voor iemand, Vloet in dit geval, al beslist hem te laten vertrekken terwijl hij nog geen enkele kans gehad heeft. De laatste weken was er gelegenheid genoeg met spelers die compleet uit vorm waren én sinds het vertrek van Bezus hadden we niemand die dat kon overnemen (De Sart maar dat is compleet waardeloos). En … nadat je dan die beslissing hebt bekend gemaakt krijgt hij dan toch een kansje zich te bewijzen, raar, heel raar.
Ik zou hem zeker nog wat speelminuten geven en dan beslissen om hem al dan niet toch langer te houden, ook volgens mij heeft hij wel degelijk potentieel en dat was reeds merkbaar in de enige korte invalbeurt van zondag !
pfff man ..man ..man potentieel in Vloet . En dat heb jij gezien in die 10 minuten dat hij op flanellen benen heeft rondgehuppeld.
Degene die al driekwart seizoen op de bank zitten, daar kan je zelfs niks mee aanvangen in eerste ,Vloet haalt de bank niet eens.
Over Vloet kunnen we niet echt oordelen. Hij moet wel goed geweest zijn in Nederland, weliswaar bij een niet zo sterke eersteklasser, want anders wek je geen interesse op uit de Serie A. Als ik die andere Nederlander bij Groningen zie voetballen, dan vraag ik me af waarom hij (Gladon) geen kans kreeg. Had voor STVV ook wel een meerwaarde kunnen brengen.

Logisch dat Brys zou vertrekken. In de winter werden allemaal spelers gehaald die hij niet kon gebruiken, terwijl sterkhouders De Norre en Bezus vertrokken. Vorige zomer waren de transfers ook erg dramatisch, waardoor Brys bijna aangewezen was om enkel de spelers op te stellen die er al waren. De man zal zich beslist vasthouden aan de takken van de bomen en zijn adem inhouden met welke spelers men nu gaat afkomen als vervangers van bv. Boli, Kamada en consoorten.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Klopt niet. Brys heeft onlangs in een interview nog gezegd dat hij geconsulteerd wordt bij de transfers en hij daar voldoende inspraak in heeft.



Als Brugge hem echt wil, dan moet hij gaan. De mogelijkheden en de appreciatie zijn ginder zoveel groter dan hier. De druk ook natuurlijk, maar dat is altijd zo bij een topclub.



Als Brys vertrekt en Mechelen zoals verwacht degradeert, lijkt Vrancken me de meest logische kandidaat. Indien Mechelen naar 1e Amateur zakt zijn alle spelers daar trouwens automatisch vrij, zo zou blijken uit de docu-soap die momenteel over de club loopt op Telenet.


Rocha ken ik niet goed, de weinige beelden die ik van hem zag gaf hij me geen mobiele indruk. Anderzijds is hij wel topschutter in 1B. Lijkt me een type Regales.

Percy Tau is een geweldige voetballer maar de kans is groot dat hij gewoon terug naar zijn moederclub Brighton kan gaan omdat zijn visum nu mogelijk wel in orde zou zijn, aangezien hij heel wat interlands voor Zuid-Afrika heeft afgewerkt het afgelopen jaar. Indien hij toch terug moet uitgeleend worden, is dat zeker een interessante speler maar ik denk dat er wel meer clubs op hem azen.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Oxbow schreef:Stvv is in onderhandeling met Leonardo Rocha van Lommel, 19 goals. Bron (kine stvv)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Daar laten ,te plat en vooral te traag voor eerste klasse
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Ook geen fan van Rocha.
Ik laat me vertellen dat Noubissi de beste spits uit 1B was. Groot, sterk, snel, goed schot. Hij scoort maar doet zn ploeg ook beter spelen. Dat doet Rocha niet.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Ik heb matchen van BW gevolgd en Noubissi is een balvaster en sneller type dan Boli.

Twee grote minpunten zijn dat Noubissi enerzijds een egoïstische speler is die teveel wil forceren en dat anderzijds het licht wel ne keer bij hem uitgaat.


En op basis van wat beslist men dat Rocha te plat is?
19 doelpunten bij een ploeg uit tweede klasse waar het vierkant draaide dit seizoen, is toch zo slecht niet (zelfde bedenking als bij Boli zijn statistieken van bij Verviers).
En van ne dubbele meter kan men nu niet direct verwachten dat het een spurtbom is met fluwele voeten.
Durf trouwens te wedden dat, als hem tekent in Moeskroen of zoiets, men hier zegt:"Jama, als ge zo al ene nie kunt halen).

In vergelijking heb ik liever een Noubissi dan Rocha, gooi mij daar nog Niakaté en Selemani bovenop en we hebben het neusje van de aanvallende zalm van 2de klasse
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Bij spelers uit lagere reeksen moet je vooral focussen op de snelheid van uitvoering. Een spits die vaak scoort in een lagere reeks is geen garantie op doelpunten als het wat sneller gaat.

Momi en Parzyszek scoorden beiden meer dan 10 keer voor STVV in tweede maar konden geen rol van betekenis spelen in eerste bijvoorbeeld. Terwijl Parzyszek ook nu nog vlot scoort, maar net op een niveau dat hij aan kan.

Ik heb die Rocha nooit zien spelen dus kan daar geen oordeel over vellen. Maar dat zo iemand niet meteen de aanval zal dragen lijkt me wel duidelijk. Het wordt een spannende zomer waarin STVV een stap vooruit zal moeten zetten terwijl er toch ook heel wat vertrekkers zullen zijn.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Twee bemerkingen in de kantlijn over Rocha:
- is er nog maar 21, dus mogelijk zit er nog progressiemarge op
- verslijt jeugd- en belofteploegen sneller dan zijn onderbroek, aan dat tempo is hij hier na een jaar alweer weg. Dat kan goed of slecht nieuws zijn. :)
Overdrijven is een kunst
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Jacques schreef:Twee bemerkingen in de kantlijn over Rocha:
- is er nog maar 21, dus mogelijk zit er nog progressiemarge op
- verslijt jeugd- en belofteploegen sneller dan zijn onderbroek, aan dat tempo is hij hier na een jaar alweer weg. Dat kan goed of slecht nieuws zijn. :)
Volgens een aantal forumgangers is dat sowieso slecht nieuws. Want als een speler het goed doet en verkocht wordt (zelfs aan een meer dan correcte prijs) is het toch weer een leegloop. Of het DNA van de club. Of Steeds Te Vroeg Vieren. Of zijn de Jappen (sic) geen haar beter dan RD. Of weet ik veel wat nog voor gezeik.
A loyal football fan only supports the shirt...
Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Antismurf »

Is Rocha niet vergelijkbaar met Kinoshita? Om wat te kunnen variëren in de aanval, lijkt me dan dat Kinoshita spits op overschot zou kunnen worden en regelmatig buiten de selectie valt (of ook wegmoet)? Wat ik van Rocha al gezien heb (samenvattingen op tv): wel de indruk dat hij over meer techniek beschikt dan Kinoshita.
Oxbow schreef:Stvv is in onderhandeling met Leonardo Rocha van Lommel, 19 goals. Bron (kine stvv)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Brys: "Ik ben hier enorm gelukkig"

"De kans is heel groot dat ik ook volgend seizoen nog coach ben van STVV"

"Ik heb nog een contract voor 2 seizoenen, dat zou ik niet getekend hebben als ik niet in dit project geloof. De goesting om hier te blijven is er altijd geweest. Ik ben enorm gelukkig in Sint-Truiden. Maar ik ben ook ambitieus en we leven in een open markteconomie. Als er zich een opportuniteit voordoet, wil ik die overwegen. Op dat vlak is het voetbal niet anders dan het gewone leven."

Of het de bedoeling is om zo druk op de club te zetten?

"Ik ga niet chanteren. We willen sowieso vooruit met deze club. Aan Tateishi en Pinto heb ik een aantal richtlijnen doorgegeven. We zitten op dezelfde golflengte. Tegelijk moeten we ons bewust zijn van de uitdaging die ons te wachten staat. Deze groep zal flink gewijzigd worden. Veel spelers zijn gegeerd, ik verwacht een komen en gaan."
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Mijn verwachting is dat Clement naar Brugge trekt en Van Haezebrouck terug naar Gent. Ik zie Brys eerder als back-up-plan.

Clement heeft een contract van onbepaalde duur bij Genk, dus kan er makkelijk weg. Bij Brugge zou hij volgens steeds luidere geruchten Verheyen en Hoefkens ( nu jeugdcoach bij Club ) naast zich krijgen. Verheyen heeft een geplande fietsvakantie in Limburg in juni geannuleerd. Omdat hij het nieuwe seizoen dan wil voorbereiden?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Marreh en Ocansey van Eupen vind ik wel interessante spelers;
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Een stoelendans onder de trainers zal er deze zomer sowieso komen: Anderlecht, Cercle en Moeskroen mogen sowieso al op zoek naar een nieuwe coach, Gent normaal gezien ook. Daar komt mogelijk Genk of Brugge bij. Bölöni zie ik ook nog maar max 1 seizoen bij Antwerp blijven, typisch een trainer met een houdbaarheid van max 2-3 jaar. Misschien kiest hij wel voor de vlucht vooruit en zoekt hij elders zijn heil? Afhankelijk van hoe die clubs de posities invullen, kunnen er plaatsjes vrijkomen bij ons, Charleroi, Zulte (?), Kortrijk etc.

Potentiële pionnetjes in de stoelendans: Clement, Leko (tenzij die zich serieus verbrand zou hebben bij het zwartgeld luik van Propere Handen), Storck (tenzij die naar Hertha trekt), Mazzu (wordt stilaan nu of nooit), Dury (maar heeft mogelijk zijn ambities al bijgesteld), Brys, Vrancken (als KV degradeert), Custovic (als W-B degradeert), Hjulmand, Vanhaezebrouck, Vanderhaeghe.
Hopen misschien ook wel op een nieuwe kans: Vreven, De Roeck, Verheyen (of zou die al zijn buik vol hebben van het T1 schap na zijn passage bij Oostende?)
Mogelijke witte konijnen: Elsner, Henry
Zal waarschijnlijk nog effen in de luwte willen blijven: Maes

Daar kunt ge al effen mee puzzelen. :)
Laatst gewijzigd door Jacques op 15 mei 2019, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Plaats reactie