Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Antismurf
Berichten: 253
Lid geworden op: 22 jun 2017, 11:08

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Antismurf »

Ik wacht nog altijd op de grote comeback van Guy Luzon :party:
Jacques schreef:Een stoelendans onder de trainers zal er deze zomer sowieso komen: Anderlecht, Cercle en Moeskroen mogen sowieso al op zoek naar een nieuwe coach, Gent normaal gezien ook. Daar komt mogelijk Genk of Brugge bij. Bölöni zie ik ook nog maar max 1 seizoen bij Antwerp blijven, typisch een trainer met een houdbaarheid van max 2-3 jaar. Misschien kiest hij wel voor de vlucht vooruit en zoekt hij elders zijn heil? Afhankelijk van hoe die clubs de posities invullen, kunnen er plaatsjes vrijkomen bij ons, Charleroi, Zulte (?), Kortrijk etc.

Potentiële pionnetjes in de stoelendans: Clement, Leko (tenzij die zich serieus verbrand zou hebben bij het zwartgeld luik van Propere Handen), Storck (tenzij die naar Hertha trekt), Mazzu (wordt stilaan nu of nooit), Dury (maar heeft zijn ambities al bijgesteld), Brys, Vrancken (als KV degradeert), Custovic (als W-B degradeert), Hjulmand, Vanhaezebrouck, Vanderhaeghe.
Hopen misschien ook wel op een nieuwe kans: Vreven, De Roeck, Verheyen (of zou die al zijn buik vol hebben van het T1 schap na zijn passage bij Oostende?)
Mogelijke witte konijnen: Elsner, Henry
Zal waarschijnlijk nog effen in de luwte willen blijven: Maes

Daar kunt ge al effen mee puzzelen. :)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

stvvilvoorde schreef:Marreh en Ocansey van Eupen vind ik wel interessante spelers;
Marreh heeft al in Gent getekend dacht ik
Franz
Berichten: 1764
Lid geworden op: 04 apr 2015, 15:19

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Franz »

Als de doelstelling is om daadwerkelijk POI te halen volgend seizoen of ten laatste het seizoen erna heb je op dit moment in feite een goede basis:
Steppe, Tex, Tomi, Pol, Asamoah, Kamada en Boli zijn dan vaste waarden. In vele matchen kan je dat aanvullen met Sankhon, Acolatse en/of Botaka. Als reserves zijn De Sart en Endo ook nog OK. Alle andere spelers komen met zekerheid te kort...
In principe zou je van daaruit kunnen bouwen: een dragende middenvelder erbij (type Bezus), twee flankspelers erbij, een tweede spits.
Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen Boli, Kamada, Tomi en Tex er niet meer zijn volgend seizoen... dat betekent dus redelijk van nul terug starten...
STVV Sint-Truidense Voetbal Vitrine
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

STVV-fan schreef:
stvvilvoorde schreef:Marreh en Ocansey van Eupen vind ik wel interessante spelers;
Marreh heeft al in Gent getekend dacht ik
Gent heeft interesse getoond, maar nog niks concreet dacht ik.
Eupen heeft wel al de aankoopoptie van €700.000 bij Watford gelicht.
Zal wel geen goedkope vogel zijn, maar heeft wel veel potentieel als speler.
Charisis blijf ik ook nog een optie vinden voor het middenveld nr volgend seizoen terug.
Heeft bij ons vorig seizoen toch zijn waarde getoond en komt nu bij Kortrijk aan heel weinig speelminuten.
Heeft nog 1 jaar resterend contract bij PAOK.
Laatst gewijzigd door stvvilvoorde op 16 mei 2019, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Franz schreef:Als de doelstelling is om daadwerkelijk POI te halen volgend seizoen of ten laatste het seizoen erna heb je op dit moment in feite een goede basis:
Steppe, Tex, Tomi, Pol, Asamoah, Kamada en Boli zijn dan vaste waarden. In vele matchen kan je dat aanvullen met Sankhon, Acolatse en/of Botaka. Als reserves zijn De Sart en Endo ook nog OK. Alle andere spelers komen met zekerheid te kort...
In principe zou je van daaruit kunnen bouwen: een dragende middenvelder erbij (type Bezus), twee flankspelers erbij, een tweede spits.
Maar naar alle waarschijnlijkheid zullen Boli, Kamada, Tomi en Tex er niet meer zijn volgend seizoen... dat betekent dus redelijk van nul terug starten...
Steppe, Tex, Pol, Asamoah, Sankhon en Acolatse ga je, denk ik, nog hier hebben volgend jaar.

Kamada is twijfelachtig, want daarvoor ga je zonder optie bij frankfurt voor moeten passeren.
Tomi gaat onhoudbaar zijn.
Boli, De Sart en Botaka, tja als je die wil houden ga je ze een contractverlenging (incl fikse loonsverhoging) moeten laten tekenen en dat lijkt me niet de juiste waardeverhouding dus best deze zomer ten gelde maken (nu alle drie spelers tamelijk hot zullen zijn op de transfermarkt).
Endo zie ik eerlijk gezegd ook niet meer blijven, maar was wel een dure vogel. Hij heeft zijn zinnen op de Bundesliga gezet, benieuwd of er daar een club meer dan een miljoen voor hem gaat willen neerdokken.

In principe gaan bovenstaande transfers wel wat geld opleveren. benieuwd hoeveel daarvan gaat geherinvesteerd worden in nieuwe spelers.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

Seizoen gedaan... Tijd om te evalueren wie mag blijven en wie mag beschikken en dan verder bouwen op dit seizoen.
Hopelijk met dezelfde trainer en enkele versterkingen...

Wat mij betreft...

Houden: Steppe, Garcia, Botaka, Teixeira, de Sart, Sanhkon, Sekine, Asamoah, Acolatse, Kinoshita, Ceballos, Endo
Proberen houden: Tomiyasu (verkopen maar nog 1 seizoen uitlenen), Kamada, Boli

Weg: Pirard, Mmaee, Thalysson, De Petter, Gliha, Vloet, De Bruyn, Janssens, Sylla

Nieuw: Doelman, 2 centrale verdedigers, rechtsback, linksback, 2 aanvallende middenvelder, 2 aanvallers.

------------------------------------------------------------------------------ Steppe/X/Herbots ----------------------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------- Tomiyasu/Teixeira/Garcia/Sankhon/X/X -------------------------------------------------------

------------------------- X/Botaka -------------------------------------------------------------------------------------------- X/Ceballos/Sekine/Acolatse ---------

----------------------------------------------------------- Asamoah/Sankhon ----------------- De Sart/Endo -----------------------------------------------------------

----------------------------------------------------------------------------------------- X/X ------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------- Kamada/Boli/X/Kinoshita -------------------------------------------------------------------

= 25 kernspelers
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ik zou Botaka nog wel willen houden, ondanks dat ik mijn kritiek in het verleden zeker niet gespaard heb. Boli en De Sart zijn volgens mij stilaan aan een nieuwe uitdaging toe. Qua marktwaarde is dit misschien ook wel het beste moment. Zeker voor Boli geldt dat zijn marktwaarde nooit hoger geweest is. Die 3 miljoen die Fulham twee jaar geleden wou bieden en toen een zot bedrag leek, is na dit seizoen een redelijke vraagprijs.

Mogen voorts weg wat mij betreft: Ceballos, Pirard, Thallyson, Gliha, Vloet, Janssens
Vraagtekens: Sekine, Acolatse, Sylla, Kinoshita, De Bruyn
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Boli, De Sart en Botaka hebben momenteel alle drie de hoogste marktwaarde uit hun voorlopige carriere behaald volgens Transfermarkt.

Boli (25j): 3 Miljoen

Botaka (bijna 26 jaar): 1.2 Miljoen

De Sart (22j): 2.5 Miljoen

Allemaal nog een contract voor 1 jaar (tot 2020).
Als er eentje is die ik zou behouden is het ook Botaka (denk dat die zijn marktwaarde misschien nog kan stijgen als die blijft stappen zetten op die positie zoals dit seizoen).
Voor De Sart en Boli lijkt het moneytime;
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

Alles valt en staat natuurlijk met wat er staat te gebeuren met de sterkhouders.

Tomi zal volgens mij blijven tot Tokio, zoals aangehaald door het bestuur. Mmaee daarentegen wordt een certitude volgend seizoen. Deed het een aantal keren behoorlijk als invaller en was tegen Charleroi hoogst ongelukkig als basisspeler. Geef die jongen wat vertrouwen en je hebt een prima verdediger erbij. Hetzelfde bij Sankhon, al zou hij zichzelf wat hoger in het terrein zien acteren. Pol Garcia voelt zich goed en zal nog wel willen blijven, over Teixeira en willen blijven heb ik mijn twijfels.

Centraal op het middenveld moeten er zeker nog een echte 6 en een 8 bijkomen. Asamoah en De Sart komen daar schromelijk te kort, al kan Alexis nog op zijn paspoort teren. Op de flanken moet er natuurlijk ook wat bijkomen. Op dat gebied denk ik aan Vlietinck (heeft die nog toekomst bij Club?) of Storm.

In de aanval is het natuurlijk wachten wat de transfers gaan geven. Gaat er een mooi bedrag vrijkomen om Boli te vervangen als die vertrekt? Allemaal giswerk tot eind augustus.

Als de verdediging (en keeper) zo goed als intact blijft heb je al een fameuze ruggengraat om de transfermarkt op te gaan. Uitkijken naar echte Belgen zou ik zeggen.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Voor mijn part mogen ze iedereen in de vitrine zetten . Mits de juiste prijs natuurlijk.Ik heb niet echt een gevoel dat er per se om het even welke speler absoluut moet blijven . Iemand als Garcia en Steppe zou ik proberen te houden maar al de rest is verkoopbaar en vervangbaar ........inclusief den trainer.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Dan hebben de thuisblijvers ook weer ineens een excuus, nl. dat we een veredelde etalage zijn. :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

Jacques schreef:Dan hebben de thuisblijvers ook weer ineens een excuus, nl. dat we een veredelde etalage zijn. :mrgreen:
Zo is het toch ook!
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

B. De Wever schreef:
Jacques schreef:Dan hebben de thuisblijvers ook weer ineens een excuus, nl. dat we een veredelde etalage zijn. :mrgreen:
Zo is het toch ook!
:grappig: :grappig: :grappig: :grappig:

@ fruitboerke: er zijn er wel meer die mogen blijven hoor.

Niet te veel tranfereren. Want achteraf is het idd toch gezaag dat het "weeral uitverkoop" was en dat het "godverdomme hetzelfde is al 4 jaar geleden".

Boli zal 1 van de eersten zijn die vetrekt.

Er wordt zoveel gedaan over Tomi, maar aan niks blijkt dat hij (zo gemakkelijk) zal vertrekken.
Men heeft buitenlandse ploegen afgewimpeld, Anderslecht rap terug naar Neerpede gestuurd en Tomi blijft zijne kop ervoor leggen elke match.
De kans bestaat(en die kans acht ik vrij groot) dat hij nog blijft tot de OS, maar daarna is hij sowieso weg.
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

PO2 is ook voor de marktwaarde van de spelers een drama. Wanneer we in PO1 hadden gezeten zou er voor Boli, Tomi, Botaka, (Kamada) veel meer geld geboden worden.
Wanneer er de laatste weken scouts in de tribune zaten voor Tomi zullen die niet onder de indruk geweest zijn. Niet van het algemene niveau, en dus ook niet van Tomi zijn niveau. Want je gaat geen pakweg 8 miljoen euro uitgeven aan een speler die er in PO2 niet bovenuit steekt.
Ook hier kan Tomi dus nog progressie maken. Binnen een jaar, na de Olympische spelen, zou hij dus normaal gezien een pak meer waard moeten zijn. De club heeft nog altijd het recht om het been stijf te houden en "nee" te zeggen. "Nee, nog 1jaar...en dan werken we mee aan een transfer." Bij grotere clubs is dat de normaalste zaak vd wereld...en wij willen toch groeien richting dat niveau?

In het verleden lieten we elke speler na 1 goed seizoen al vertrekken. Gerkens, Peeters, Bezus, DeNorre, Djené, Angban, Dompé, etc. Wanneer je er iets aan begon te hebben waren ze alweer weg. Het moet de ambitie zijn om je meerwaardes hier 2 seizoenen te kunnen houden ipv 1 jaar. Dan kan je al eens iets opbouwen en heb je de tijd om vervangers klaar te stomen.
Johan
Berichten: 405
Lid geworden op: 10 jan 2011, 13:54

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Johan »

ik herinner me aanvang seizoen en de intrede van de Japanners. Gedaan met huren , wij kopen enkel spelers. Hunne hele nest is gehuurd. Slappe investeerders als je het mij vraagt. Een paar jaar aanmodderen en dan weer over te nemen.
Plaats reactie