Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

Jacques schreef:De setting is natuurlijk ook net iets anders
Dan moet je ervoor zorgen dat je in de juiste setting zit!
Zowel bij Gent als Charleroi was de voorsprong ruim genoeg om de juiste setting te hebben.
+6 tegen Gent om enkele weken later op -3 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.
+6 tegen Charleroi in PO2 om enkele weken later op -5 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.

Beide rechtstreekse duels heb ik niet al te veel grinta gezien, daar was het nochtans waar de juiste setting op het spel stond!
Ik pak er nog de bekermatch bij.
3x voor de juiste setting, 3x kleine jongens.
Zo kom je altijd in de verkeerde setting, zeker als er dan nog matchen bijkomen die niemand wil spelen omdat het ook de juiste setting niet is.

Je moet ook de waarheid respecteren, en u niet steeds in alle mogelijke excuses onderdompelen.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

B. De Wever schreef:Feit is dat ze in Genk niet wakker liggen van een logo of stadionnaam, maar dat ze wel al eens kampioen spelen, de beker winnen, Europees spelen, zelfs CL.
Prioriteiten ook wel eens genoemd !
Ook enkele kwakkelseizoenen, maar daar hebben wij hier ook geen gebrek aan.

Daar zullen de tribunes terug volzitten, hier zullen ze nog leger worden.
Begin van het seizoen hadden ze nochtans beiden hetzelfde probleem.
Hoi Ben, mij lijkt dat geen kwestie van prioriteiten. Het is niet omdat je voor de prijzen meespeelt (of mee wil spelen) dat je elke 5 jaar heel je identiteit moet weggooien. Het is lang na datum, maar 900 miljoen oude BEF'kes (bedrag bevestigd door de ex-voorzitter van FC Winterslag in de docu ‘KRC Genk: het decennium van de Feniks') gratis en voor niks, helpen natuurlijk wel wat in je groeiproces. Nu, en dat zeg ik er wel duidelijk bij, je moet het geld ook nog goed spenderen!!!

Soit, ik woon kortbij Genk, ik ken ook redelijk wat Smurfen, ze hebben ook jaren gejankt en gedaan hoor! Vorig seizoen waren er regelmatig matchen voor 12.000 man (inclusief gratis tickets), dit jaar in het begin van het seizoen ook. Daarna ging het beter, toen zaten er 16.000. Pas op, niet te vergelijken met hier, daar ben ik mee akkoord, maar nog steeds een pak minder dan 15 jaar geleden. Ze doen het op commercieel vlak gewoon een stuk beter. Vb. Alle provinciale kampioenen krijgen een brief met een felicitatie en een uitnodiging voor 25 personen (zogezegd de kern) om een match te gaan kijken volgend seizoen.
Zo doen ze daar onnoemelijk veel acties om het stadion vol te krijgen. Je wilt echt niet weten hoeveel man daar gratis naar de voetbal gaat. Ik zei het in een post vorige week, Lammens heeft dat ook gedaan in het eerste seizoen terug uit 2e. Elke week 9-10.000 man (tot de boel naar de kloten ging, Ferrera,...), schaarste creëren, mensen lokken,... De cynische commentaren hier waren niet te tellen! Dat terwijl het bij de grote clubs gewoon dagelijkse kost is, anders zit dat daar ook verre van vol hoor!
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

B. De Wever schreef:
Jacques schreef:De setting is natuurlijk ook net iets anders
Dan moet je ervoor zorgen dat je in de juiste setting zit!
Zowel bij Gent als Charleroi was de voorsprong ruim genoeg om de juiste setting te hebben.
+6 tegen Gent om enkele weken later op -3 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.
+6 tegen Charleroi in PO2 om enkele weken later op -5 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.

Beide rechtstreekse duels heb ik niet al te veel grinta gezien, daar was het nochtans waar de juiste setting op het spel stond!
Ik pak er nog de bekermatch bij.
3x voor de juiste setting, 3x kleine jongens.
Zo kom je altijd in de verkeerde setting, zeker als er dan nog matchen bijkomen die niemand wil spelen omdat het ook de juiste setting niet is.

Je moet ook de waarheid respecteren, en u niet steeds in alle mogelijke excuses onderdompelen.
Zeer terechte en juiste post. :toppie: En hiermee is meteen ook de realiteit gezegd zoals ze is en zal blijven . Mensen die denken of hopen dat STVV zich op termijn , of dat nu korte of lang duur zal zijn ooit kan evolueren naar een echte top 5 of 6 ploeg zullen steeds bedrogen uitkomen. Hier is geen draagvlak voor een topploeg zo simpel is het . Niet op gebied van aanhang , noch van infrastructuur (een stadion met een max. capaciteit van 10000 plaatsen en zelfs niet Europees gekeurd) , een beperke financiele slagkracht en al zeker niet de nodige sterke sportieve know how . Het enige waar STVV mee kan uitpakken is dat het een mooie traditieclub is en niet meer of niet minder. Dat zal altijd zo blijven .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Verrekeskop »

fruitboerke schreef:
B. De Wever schreef:
Jacques schreef:De setting is natuurlijk ook net iets anders
Dan moet je ervoor zorgen dat je in de juiste setting zit!
Zowel bij Gent als Charleroi was de voorsprong ruim genoeg om de juiste setting te hebben.
+6 tegen Gent om enkele weken later op -3 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.
+6 tegen Charleroi in PO2 om enkele weken later op -5 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.

Beide rechtstreekse duels heb ik niet al te veel grinta gezien, daar was het nochtans waar de juiste setting op het spel stond!
Ik pak er nog de bekermatch bij.
3x voor de juiste setting, 3x kleine jongens.
Zo kom je altijd in de verkeerde setting, zeker als er dan nog matchen bijkomen die niemand wil spelen omdat het ook de juiste setting niet is.

Je moet ook de waarheid respecteren, en u niet steeds in alle mogelijke excuses onderdompelen.
Zeer terechte en juiste post. :toppie: En hiermee is meteen ook de realiteit gezegd zoals ze is en zal blijven . Mensen die denken of hopen dat STVV zich op termijn , of dat nu korte of lang duur zal zijn ooit kan evolueren naar een echte top 5 of 6 ploeg zullen steeds bedrogen uitkomen. Hier is geen draagvlak voor een topploeg zo simpel is het . Niet op gebied van aanhang , noch van infrastructuur (een stadion met een max. capaciteit van 10000 plaatsen en zelfs niet Europees gekeurd) , een beperke financiele slagkracht en al zeker niet de nodige sterke sportieve know how . Het enige waar STVV mee kan uitpakken is dat het een mooie traditieclub is en niet meer of niet minder. Dat zal altijd zo blijven .
Weet jij hoeveel topmerken er verprutst zijn door slecht management? Merken die op de top van hun kunnen absolute marktleiders waren en zijn teruggevallen tot niets of overgenomen? Nokia, Blackberry, Kodak, heel veel dot com-bedrijven.

Zo is het ook met voetbalclubs: op een bepaald moment had STVV het momentum en het publiek om zich te vestigen als een vaste waarde. Jaar na jaar steeds top-7 qua toeschouwers en dat met helemaal niets op het palmares.

Recentste voorbeeld was in 2015 toen ze een goed team hadden en het aanschuiven was voor tickets. De afloop kennen we allemaal. Verprutst door een totaal gebrek aan visie en snel geldgewin. Op dat moment stonden ze in de top-6 qua toeschouwers. Fast forward naar 2019, wederom elke kans verprutst op een prijs. POI gemist op het laatste moment, winst in POII ondanks een riante voorsprong wederom uit handen gegeven.

En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Verrekeskop schreef:En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Ik ben helemaal niet blind voor de terugval op het einde van de reguliere competitie en POII. Maar ik ga vanavond wel op Staaien zijn. Net omdat ik ook niet blind ben voor wat zich daarvoor heeft afgespeeld. Er zijn een pak matchen geweest van een niveau dat ik in die 20 jaar dat ik naar STVV ga niet gezien heb. Ook omdat mijn kameraden belangrijk zijn. En daar draait het nog altijd om. Plezier, onnozele moppen, pintje. Mijne zoon van 7 zal ook weer zoals een zot opgaan in een match die er helemaal niet meer toe doet. Hij zegt 3-1. Of gooit ge liever die generatie ook weg? Want dan stoppen we er inderdaad beter mee.

Als dat van mij een idioot maakt, zegt dat dan iets over u of over mij?
A loyal football fan only supports the shirt...
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

Dreke schreef:Er zijn een pak matchen geweest van een niveau dat ik in die 20 jaar dat ik naar STVV ga niet gezien heb.
De periode Kalisa-Boffin-Mbona gemist?
Of is dat al langer dan 20 jaar?
Maar ook toen hetzelfde verhaal, ergens in mei.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Verrekeskop schreef:
fruitboerke schreef:
B. De Wever schreef:
Jacques schreef:De setting is natuurlijk ook net iets anders
Dan moet je ervoor zorgen dat je in de juiste setting zit!
Zowel bij Gent als Charleroi was de voorsprong ruim genoeg om de juiste setting te hebben.
+6 tegen Gent om enkele weken later op -3 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.
+6 tegen Charleroi in PO2 om enkele weken later op -5 te eindigen, inclusief een rechtstreeks duel.

Beide rechtstreekse duels heb ik niet al te veel grinta gezien, daar was het nochtans waar de juiste setting op het spel stond!
Ik pak er nog de bekermatch bij.
3x voor de juiste setting, 3x kleine jongens.
Zo kom je altijd in de verkeerde setting, zeker als er dan nog matchen bijkomen die niemand wil spelen omdat het ook de juiste setting niet is.

Je moet ook de waarheid respecteren, en u niet steeds in alle mogelijke excuses onderdompelen.
Zeer terechte en juiste post. :toppie: En hiermee is meteen ook de realiteit gezegd zoals ze is en zal blijven . Mensen die denken of hopen dat STVV zich op termijn , of dat nu korte of lang duur zal zijn ooit kan evolueren naar een echte top 5 of 6 ploeg zullen steeds bedrogen uitkomen. Hier is geen draagvlak voor een topploeg zo simpel is het . Niet op gebied van aanhang , noch van infrastructuur (een stadion met een max. capaciteit van 10000 plaatsen en zelfs niet Europees gekeurd) , een beperke financiele slagkracht en al zeker niet de nodige sterke sportieve know how . Het enige waar STVV mee kan uitpakken is dat het een mooie traditieclub is en niet meer of niet minder. Dat zal altijd zo blijven .
Weet jij hoeveel topmerken er verprutst zijn door slecht management? Merken die op de top van hun kunnen absolute marktleiders waren en zijn teruggevallen tot niets of overgenomen? Nokia, Blackberry, Kodak, heel veel dot com-bedrijven.

Zo is het ook met voetbalclubs: op een bepaald moment had STVV het momentum en het publiek om zich te vestigen als een vaste waarde. Jaar na jaar steeds top-7 qua toeschouwers en dat met helemaal niets op het palmares.

Recentste voorbeeld was in 2015 toen ze een goed team hadden en het aanschuiven was voor tickets. De afloop kennen we allemaal. Verprutst door een totaal gebrek aan visie en snel geldgewin. Op dat moment stonden ze in de top-6 qua toeschouwers. Fast forward naar 2019, wederom elke kans verprutst op een prijs. POI gemist op het laatste moment, winst in POII ondanks een riante voorsprong wederom uit handen gegeven.

En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Stvv is nooit een top merk geweest , en het zal er waarschijnlijk nooit één zijn
Maar zoals u zegt veel top merken zijn reeds teloor gegaan , anderen zijn nood gedwongen moeten fusioneren
Ondanks alles staat STVV er nog altijd , dat kan van een groot deel van hun achterban niet gezegd worden
Toch zou ik eens graag willen weten welk topmerk jij onder uw hoede hebt , met uw visie en uitstekende kennis van management moet dat haast een wereldleider zijn
Het handvol idioten zijn de enigen die recht van spreken hebben .
Het was inderdaad een goei seizoen , nooit of te nimmer vertoeft in de onderste regionen dat is al een hele grote stap voorwaarts
Er zijn er weinigen die bij aanvang van het seizoen dachten dat deze ploeg tot op het einde kon mee dingen voor een PO1 plaats
Maar nu wel gal spuwen ipv hun eigen ongelijk toe te geven .
enerkey
Berichten: 2094
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Verrekeskop schreef:
En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Jokes is on you. Is 11de? keer in de geschiedenis van STVV dat we in top-7 eindigen. Gebeurd dus gemiddeld 1 keer om de 9 jaar.
Als het verleden zich herhaalt (en dit heeft zich tot nu toe altijd herhaalt) zitten we binnen afzienbare tijd te knoeien in een liga tussen de amateurploegen.
Voor jou zal er hoe dan ook niks veranderen. Je zal even hard aan het klagen zijn.

Vraag mij dikwijls ook af of de mentaliteit van de klagers zich verder zet in ieder anders aspect van het leven. Ben jij bvb het type persoon dat klagende en gedemotiveerd op zijn werk in een groot bedrijf rondloopt. Waarna hij verontwaardigd is dat hij buiten gezet is en vervangen is door een persoon met de juiste mentaliteit. En uiteraard dan om de zoveel tijd probeert terug binnen te geraken. Want het was daar toch zo slecht nog niet.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4142
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Verrekeskop verwoordt het nogal ongezouten. Maar er schuilt wel enige waarheid in zijn betoog. Er zijn tijdstippen in de geschiedenis geweest dat de club had kunnen gebruik maken van het momentum maar het telkens nagelaten heeft dat te doen.

Ik weet dat hier niet graag aan Genk gespiegeld wordt, maar ze hebben wel hun 4e landstitel te pakken sinds hun ontstaan in 1988. Er staan ook al een aantal Bekers van België in hun trofeeënkast en ze hebben al menige keren in de Europese competities gespeeld. Volgens velen is dat nog steeds omdat ze indertijd een zak vol reconversiegeld in de handen gestoken kregen. En ja, dat heeft hen serieus geholpen om hun stadion uit te bouwen. En ja, op sportief vlak was dat niet eerlijk tov andere Limburgse voetbalclubs zoals Lommel en STVV. MAAR er vanuit gaan dat dit nog steeds de oorzaak is van hun sportieve successen is natuurlijk dikke zever.

Ook zeggen dat de industrie in Genk de reden is voor hun sportieve superioriteit tov STVV gaat ook niet op. Er is daar inderdaad nog altijd meer industrie dan bij ons maar sinds Ford er weg is zijn het ook maar enkel kmo's.

Neen, de reden van hun sportieve successen is gewoon een goed doordacht beleid. Een beleid dat wij al die jaren nog niet gekend hebben. Genk zal inderdaad altijd een grotere hinterland hebben, dat heeft te maken met geografie en hun stadion dat meer plaats kan bieden. Maar ik ben er verdorie heel zeker van dat met een beleid zoals er daar aanwezig is en de logische sportieve successen die daaruit voort vloeien wij een potentieel van 15.000 toeschouwers hebben. Dat wil dus zeggen dat Stayen gemakkelijk iedere thuiswedstrijd uitverkocht kan zijn en er zelfs een wachtlijst voor abonnementen zou zijn.

Ik ga niet beweren dat met zulk een beleid zoals in Genk we in 1 of 2 seizoenen sportief zullen staan waar zij nu staan. Maar na een 4 tal seizoenen is die top 6 waar men het altijd over heeft een plaats waar we ieder seizoen kunnen/moeten in vertoeven.

Ik weiger te geloven dat wat in Genk gebeurt hier - weliswaar op iets kleinere schaal - niet mogelijk zou zijn. Sint-Truiden en omstreken heeft voetbalgekke supporters. Altijd gehad en dat zal altijd zo zijn. Bij STVV heeft men nooit geleerd hoe dat potentieel aan te boren terwijl men al jaren 35km naar het Noorden kunnen zien heeft hoe het wel moet.

Als ik al 30 jaar zie dat de gazon van mijn buurman er onberispelijk bij ligt en die van mij er verschrikkelijk uitziet en vol onkruid steekt terwijl ik jaar in jaar uit zie hoe hij verticuteert, bemest en dergelijke, tja........
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 6006
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Ik denk dat er in elke post van elke reageerder wel een kern van waarheid verscholen zit.

G*nk heeft indertijd deftig wat geld gekregen om op te bouwen (zonder dat ooit te moeten terugbetalen), maar aan de andere kant moet je daadwerkelijk ook iets DOEN met dat geld.

Ik ga akkoord dat de beleidsmensen bij Racing hun team beter gemanaget hebben de voorbije jaren (met de hevige inzet op gratis kaarten om volk naar het stadion te krijgen en die te laten blijven plakken. Die brieven naar de provinciale kampioenen zorgt ook voor feeling naar die mensen toe), maar nu wil ik er ook niet de meester managers van maken.

Tussen deze en de vorige landstitel was het soms ook huilen met de pet op daar qua investeringen in spelers (en het budget is ginds x aantal keer groter).

Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Qua spelersmateriaal is het altijd afwachten, het is geen exacte wetenschap en het is niet altijd gezegd dat geld smijten, kwaliteit met zich meebrengt.

Wat WEL het verschil is zijn 2 dingen:

Infrastructureel gezien zit het in G*nk beter. Zij hebben een stadion gericht op een PO I ploeg.

Marketinggewijs zit het daar beter in elkaar dan het quasi onbestaande apparaat hier bij ons (voor de BELGISCHE kant welteverstaan).
Stanny heeft chance gehad dat hij hier al even vertoefde of hij werd door de Japanners buitengestampt.

Ik zou op dat vlak marketing en communicatiemanagement studenten hun stage bij STVV laten doen en ideeën laten uitwerken, want slechter dan nu zal het toch niet worden
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Verrekeskop »

enerkey schreef:
Verrekeskop schreef:
En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Jokes is on you. Is 11de? keer in de geschiedenis van STVV dat we in top-7 eindigen. Gebeurd dus gemiddeld 1 keer om de 9 jaar.
Als het verleden zich herhaalt (en dit heeft zich tot nu toe altijd herhaalt) zitten we binnen afzienbare tijd te knoeien in een liga tussen de amateurploegen.
Voor jou zal er hoe dan ook niks veranderen. Je zal even hard aan het klagen zijn.

Vraag mij dikwijls ook af of de mentaliteit van de klagers zich verder zet in ieder anders aspect van het leven. Ben jij bvb het type persoon dat klagende en gedemotiveerd op zijn werk in een groot bedrijf rondloopt. Waarna hij verontwaardigd is dat hij buiten gezet is en vervangen is door een persoon met de juiste mentaliteit. En uiteraard dan om de zoveel tijd probeert terug binnen te geraken. Want het was daar toch zo slecht nog niet.
In mijn job wordt je afgerekend op resultaten, en moet je er dag na dag staan. Een verloren deal wordt daar niet weggelachen zoals hier, waar faal na faal met de mantel der liefde wordt bedekt.
Daar is geen plaats voor zogenaamde traditie en vergane slogans als Voetbal (soms) Volk (niet meer) en Vuur (weg).

Ter uwer info: profsport gaat om competitie, om dingen winnen en om ambitie. Als je dat niet hebt, ga dan petanquen met de bejaarden in het park.

Toch bedankt voor de interesse.
Jones
Berichten: 3177
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Meekers zegt vandaag in HBVL dat het budget met een kwart omhoog gaat volgend seizoen. Belofte maakt schuld...
Wanneer gaat STVV de stap zetten naar een betere omkadering om een grotere club te kunnen worden ?
Ge blijft een stad met amper 40.000 inwoners met deelgemeenten incl.
Ik zie in de verdere toekomst een vertrek van de Japanners die de club overdragen aan Fc Limburg, de nieuwe fusieclub in eerste met nieuw stadion zoals Mikman hier eerder deze week al schreef.
Met zo weinig supporters is de club niet lang meer leefbaar. De "net-niet" ervaringen worden de supporters wat beu. Ja we zijn verwend geweest maar er zit meer in maar het is een kwestie van durven investeren, sterkhouders aan boord houden en bouwen met echte pionnen, geen meelopers.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4173
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Hebben we nu ineens een slecht seizoen gespeeld?

We hebben nog nooit zoveel punten gehaald in een competitie met 16.
Wat ik wel toegeef is dat de kern te smal was, er tijdens de winterstop weer van dezelfde fouten gemaakt zijn als paar jaar terug, en dat op een drietal goede transfers na, die balans vooral negatief is over heel het seizoen gezien.

Dat Po2 niet zou lukken had ik zien aankomen. Die veredelde wandelcompetitie kon me geen reet meer schelen. Voor mijn part hadden ze beter algemene forfait gegeven voor PO2.

Maar de kritiek die hier op Brys, de resultaten en ons seizoen komt is onterecht.
Het voetbal was bij momenten het beste dat ik ooit op staaien gezien heb, de kern werd voor de competitie door 'kenners' als de slechtstse van eerste klasse gezien,...
Kan alleen maar chapeau zeggen tegen Brys wat hij met die jongens bereikt heeft.
Mikman
Berichten: 3671
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Het huidige bestuur heeft een duidelijke, heel concrete ambitie uitgesproken waarop je hun kan afrekenen ( PO1 binnen drie seizoenen ). Dat is wat ander dan het wollige "kampioen van de rechterkolom" of een "engagementsverbintenis". Bovendien werd de tussentijdse doelstelling ( 40 punten dit seizoen ) ruimschoots gehaald. 47 op 40, dat is 117,5% van de doelstelling. Wanneer iemand zijn tussentijdse betaling correct aflost ga je toch ook niet klagen? Dat zou net vertrouwen moeten wekken.
Het budget voor volgend seizoen wordt ook met een kwart opgetrokken, ondanks de beschamende toeschouwersaantallen. Spelers mogen alleen vertrekken indien er genoeg betaald wordt, een gezond principe. Men moét niet meer verkopen om te overleven, en er zijn genoeg spelers die transferwaarde hebben. Ter vergelijking: de ploeg die de bekerfinale speelde in 2003 had 5 dertigers ( Belic, Voets, Caers, Boffin en Verjans ). De enige die transferwaarde had, Kalisa, brak het seizoen erna zijn been en kwam nooit meer terug op topniveau. Dat, en een gebrek aan een modern stadion en financiële middelen, maakte dat de club dat succes nooit kon bestendigen en uitbouwen. Die handicap is er nu niet meer.


Was de ploeg dit jaar nooit op de afspraak op belangrijke momenten? De 'match van het jaar' in de reguliere competitie tegen Charleroi werd toch vlotjes met 3-1 gewonnen, en het had eigenlijk veel meer moeten zijn. Bij iedere ploeg vind je wel matchen waar de supporters vinden dat de club het liet liggen. Ik denk dat net één van de sterktes van dit STVV was dat ze zo vaak op de afspraak waren, dat was ook de reden waarom de ploeg door de buitenwereld zo werd gewaardeerd.

Dus we mogen best wel wat meer trots zijn op deze ploeg, en op deze club. Een Standard-supporter vertelde me deze week hoe hij ooit met STVV mee op verplaatsing ging naar Anderlecht en bij het terugrijden naar Sint-Truiden ( STVV had gewonnen ) de mensen overal langs de weg buiten kwamen en vlaggen buiten hingen om de supportersbussen te begroeten. Dat zijn herinneringen die we hier intussen vergeten zijn, maar dat is wel waar deze club voor stond.
Ofwel gaan we weer achter deze club staan en dragen we dat ook uit naar de buitenwereld, ofwel blijven we een kneusje en is deze club na de Japanners niet meer levensvatbaar. Dat is de keuze waar we voor staan. Voor mij is de keuze simpel...
Dreke
Berichten: 3641
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

B. De Wever schreef: De periode Kalisa-Boffin-Mbona gemist?
Of is dat al langer dan 20 jaar?
Maar ook toen hetzelfde verhaal, ergens in mei.
Nee, hoor. Bij volle bewustzijn meegemaakt. Maar ik vond ons niveau dit jaar bij momenten nog beter dan toen. Completer. Het uitvoetballen (bij momenten) heb ik echt zelden of nooit gezien in onze competitie.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie