Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Verrekeskop
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Verrekeskop »

Jones schreef:Meekers zegt vandaag in HBVL dat het budget met een kwart omhoog gaat volgend seizoen. Belofte maakt schuld...
Wanneer gaat STVV de stap zetten naar een betere omkadering om een grotere club te kunnen worden ?
Ge blijft een stad met amper 40.000 inwoners met deelgemeenten incl.
Ik zie in de verdere toekomst een vertrek van de Japanners die de club overdragen aan Fc Limburg, de nieuwe fusieclub in eerste met nieuw stadion zoals Mikman hier eerder deze week al schreef.
Met zo weinig supporters is de club niet lang meer leefbaar. De "net-niet" ervaringen worden de supporters wat beu. Ja we zijn verwend geweest maar er zit meer in maar het is een kwestie van durven investeren, sterkhouders aan boord houden en bouwen met echte pionnen, geen meelopers.
FC Limburg? Geloof je het zelf?
NOOIT zou ik 1 stap zetten in het stadion van dergelijk gedrocht, en met mij ongeveer de rest van de achterban van STVV. Schrijf het maar op.
Nog liever een doorstart in eerste provinciale dan naar een Frankenstein-club gaan kijken. Laat staan dat het godvergeten Limburg-gevoel zou leven in Sint-Truiden, met 50% van het hinterland in Vlaams-Brabant, en waar de supporters zich vereenzelvigen met Haspengouw.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Volgend seizoen.

We kunnen degradreren.

Een roemloos seizoen in de middenmoot spelen.

PO1 halen.

Alles kan. Maar altijd Vooruit STVV!
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Verrekeskop schreef:
enerkey schreef:
Verrekeskop schreef:
En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Jokes is on you. Is 11de? keer in de geschiedenis van STVV dat we in top-7 eindigen. Gebeurd dus gemiddeld 1 keer om de 9 jaar.
Als het verleden zich herhaalt (en dit heeft zich tot nu toe altijd herhaalt) zitten we binnen afzienbare tijd te knoeien in een liga tussen de amateurploegen.
Voor jou zal er hoe dan ook niks veranderen. Je zal even hard aan het klagen zijn.

Vraag mij dikwijls ook af of de mentaliteit van de klagers zich verder zet in ieder anders aspect van het leven. Ben jij bvb het type persoon dat klagende en gedemotiveerd op zijn werk in een groot bedrijf rondloopt. Waarna hij verontwaardigd is dat hij buiten gezet is en vervangen is door een persoon met de juiste mentaliteit. En uiteraard dan om de zoveel tijd probeert terug binnen te geraken. Want het was daar toch zo slecht nog niet.
In mijn job wordt je afgerekend op resultaten, en moet je er dag na dag staan. Een verloren deal wordt daar niet weggelachen zoals hier, waar faal na faal met de mantel der liefde wordt bedekt.
Daar is geen plaats voor zogenaamde traditie en vergane slogans als Voetbal (soms) Volk (niet meer) en Vuur (weg).

Ter uwer info: profsport gaat om competitie, om dingen winnen en om ambitie. Als je dat niet hebt, ga dan petanquen met de bejaarden in het park.

Toch bedankt voor de interesse.
Ben heel blij dat er zoveel raakvlakken zijn. Dus kort samengevat. Je zet targets voor de komende jaren. Bvb Jaar 1 wil je 70%, Jaar 2 80%, Jaar 3 90%. In jaar 1 loopt het boven verwachting. Je hebt zelfs lange tijduit zicht op de 90 %. Maar desondanks strand je uiteindelijk op 89%.

Wel ja though shit. Zou alleszins niet iedereen afvallen die dit beter weet te plaatsen en hier niet overdreven emotioneel op reageert.
Zij zijn immers degene die zich achter een project scharen. De rest loopt in de marge eigenlijk gewoon in de baan. Zij zijn degene die onbewust hetgene in stand houden we ze verachtten. Het zogenaamde STVV DNA.

Er is een duidelijke ambitie gecommuniceerd op een termijn van 3 jaar. Gebruik dan ook je ervaring om alles in zijn perspectief te zien en er volgend jaar als een vent er terug tegen aan te gaan met dezelfde visie die je al er zo kort bij heeft gebracht. En natuurlijk leren van het geen je weerhouden heeft van die 90% kan absoluut nooit kwaad.

Samen één doel. We hebben lang genoeg moeten wachten op het post-RD tijdperk. Dit is ons moment en samen moeten we het nu de komende seizoenen grijpen. Dit voor de toekomst van de club.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Let op, ik lees het hier graag die PO1 ambitie.
Ook dat ons budget met 20 tot 25% gaat stijgen. Hoeveel betekent dat ? 2 milj of 2,5 milj. Extra ? En waar staan we dan ? Nog altijd dik onderaan het peloton ?

Of men met dit budget PO1 kan halen en dan ......Europa in ??
Dat betekent toch nog altijd een ploeg als Standard achter je houden, hoeveel is die hun budget groter ? 3 maal of zoiets ? En ook Antwerp, om een kans te maken hé.

En buiten de top 6 nu, zijn er toch nog wat andere ploegen geïnteresseerd in die plaatsen.... Charleroi, Kortrijk, Zulte ..... en er is altijd nog een verrassing.

Samengevat : ik heb mijn bedenkingen al meerdere keren geuit over het feit dat het de Japanners dik tegen zit op gebied van publiciteit in het thuisland verkopen. 20 of 25% extra budget dit jaar vind ik echt een tegenvaller. Dat is nauwelijks de helft van de transfersom van De Norre.
Mag dit Stvv PO1 ambities hebben ? Zeker, maar dan zullen de Japanners het toch veel beter moeten doen op vlak van transfers en met zoiets als 1/3 van het geld beter moeten doen dan ploegen als Standard. En dan is er ook nog de jeugd. Maar ik denk dat we op dat vlak, niettegenstaande de inspanningen van dit jaar, nog ongeveer 40 jaar achter staan op pakweg Racing Genk.

Deze man zal als een van de eerste zijn abo verlengen, laat daar geen twijfel over zijn. Vooruit Stvv.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 619
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Positivo schreef:Let op, ik lees het hier graag die PO1 ambitie.
Ook dat ons budget met 20 tot 25% gaat stijgen. Hoeveel betekent dat ? 2 milj of 2,5 milj. Extra ? En waar staan we dan ? Nog altijd dik onderaan het peloton ?

Of men met dit budget PO1 kan halen en dan ......Europa in ??
Dat betekent toch nog altijd een ploeg als Standard achter je houden, hoeveel is die hun budget groter ? 3 maal of zoiets ? En ook Antwerp, om een kans te maken hé.

En buiten de top 6 nu, zijn er toch nog wat andere ploegen geïnteresseerd in die plaatsen.... Charleroi, Kortrijk, Zulte ..... en er is altijd nog een verrassing.

Samengevat : ik heb mijn bedenkingen al meerdere keren geuit over het feit dat het de Japanners dik tegen zit op gebied van publiciteit in het thuisland verkopen. 20 of 25% extra budget dit jaar vind ik echt een tegenvaller. Dat is nauwelijks de helft van de transfersom van De Norre.
Mag dit Stvv PO1 ambities hebben ? Zeker, maar dan zullen de Japanners het toch veel beter moeten doen op vlak van transfers en met zoiets als 1/3 van het geld beter moeten doen dan ploegen als Standard. En dan is er ook nog de jeugd. Maar ik denk dat we op dat vlak, niettegenstaande de inspanningen van dit jaar, nog ongeveer 40 jaar achter staan op pakweg Racing Genk.

Deze man zal als een van de eerste zijn abo verlengen, laat daar geen twijfel over zijn. Vooruit Stvv.
Ik vrees ook dat men bij deze budgetstijging niks zal bereiken ! Zeker als er winstgevende uitgaande transfers zouden zijn .De budget stijging die
men bewierookt is niet eens het verkoop bedrag Van De Norre en Bezus ! en al de bankzitters die zijn verdwenen om de loonlast te verlagen (Lejaer Koytisch) .
Niettegenstaande zak il ook als een van de eerste mijn abo vernieuwen !! (maar met grote bedenkingen).
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Positivo schreef:Let op, ik lees het hier graag die PO1 ambitie.
Ook dat ons budget met 20 tot 25% gaat stijgen. Hoeveel betekent dat ? 2 milj of 2,5 milj. Extra ? En waar staan we dan ? Nog altijd dik onderaan het peloton ?
STVV heeft al meermaals duidelijk gemaakt dat ze niet communiceren over hun werkelijke budget. Inkomende transfers zouden zelfs bekeken worden per opportuniteit, los van het vaste vooropgestelde budget. Als er dus een interessante piste opduikt, dan kan er na overleg met DMM beslist worden om daar extra budget voor te voorzien. De getallen die nu dus eventueel daarover zouden circuleren, zijn op weinig gebaseerd.

Trouwens, vertel mij eens, buiten de G5, wie er bedragen uitgeeft van minstens 1 miljoen voor inkomende transfers? DAn kom je niet bij bijster veel ploegen uit. Antwerp en Charleroi, dan hebben we het zowat gehad. Wij hebben dat vorig seizoen nochtans ook enkele keren gedaan. Ik denk dus niet dat ons werkelijke budget zo heel laag is. Als ik dan weer enkele reacties lees die nogal smalend doen over een budgetverhoging van 2,5 miljoen euro. Ja jongens, 2 jaar geleden was dat nog de helft van ons budget. Nu komt dat er gewoon eensklaps bij. Als die budgetverhoging er effectief komt uit commerciële inkomsten, dan zeg ik chapeau. Onze vorige eigenaars zijn er zelfs nooit in geslaagd 1 investeerder te vinden en het budget met ook maar 1 euro te laten stijgen.

Dat is nog altijd geen topbudget. Daar zal heel goed, en veel beter, mee gewerkt moeten worden om PO1 te halen. Maar er gebeurt wel iets. En liever zo, stap voor stap, met budgetverhogingen waar inkomsten tegenover staan.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Positivo schreef:Let op, ik lees het hier graag die PO1 ambitie.
Ook dat ons budget met 20 tot 25% gaat stijgen. Hoeveel betekent dat ? 2 milj of 2,5 milj. Extra ? En waar staan we dan ? Nog altijd dik onderaan het peloton ?

Of men met dit budget PO1 kan halen en dan ......Europa in ??
Dat betekent toch nog altijd een ploeg als Standard achter je houden, hoeveel is die hun budget groter ? 3 maal of zoiets ? En ook Antwerp, om een kans te maken hé.

En buiten de top 6 nu, zijn er toch nog wat andere ploegen geïnteresseerd in die plaatsen.... Charleroi, Kortrijk, Zulte ..... en er is altijd nog een verrassing.

Samengevat : ik heb mijn bedenkingen al meerdere keren geuit over het feit dat het de Japanners dik tegen zit op gebied van publiciteit in het thuisland verkopen. 20 of 25% extra budget dit jaar vind ik echt een tegenvaller. Dat is nauwelijks de helft van de transfersom van De Norre.
Mag dit Stvv PO1 ambities hebben ? Zeker, maar dan zullen de Japanners het toch veel beter moeten doen op vlak van transfers en met zoiets als 1/3 van het geld beter moeten doen dan ploegen als Standard. En dan is er ook nog de jeugd. Maar ik denk dat we op dat vlak, niettegenstaande de inspanningen van dit jaar, nog ongeveer 40 jaar achter staan op pakweg Racing Genk.

Deze man zal als een van de eerste zijn abo verlengen, laat daar geen twijfel over zijn. Vooruit Stvv.
Ik ben het niet vaak met je eens maar hier kan ik me ook wel in vinden. Gestaag groeien is ok, maar als de Japanners zoals ze plannen binnen 3 seizoenen een vaste POI klant willen zijn gaan ze ook een budget moeten hebben zoals de huidige POI kandidaten en ik denk dat met de huidige vooropgestelde budgetverhoging het wel wat langer dan 3 seizoenen kan duren. Soit, het zij zo. Dat zullen ze dan zelf ook wel ondervinden.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

Verrekeskop schreef:
enerkey schreef:
Verrekeskop schreef:
En dan staan een handvol idioten hier nog te applaudiseren voor 'e goei seizoen'.
Jokes is on you. Is 11de? keer in de geschiedenis van STVV dat we in top-7 eindigen. Gebeurd dus gemiddeld 1 keer om de 9 jaar.
Als het verleden zich herhaalt (en dit heeft zich tot nu toe altijd herhaalt) zitten we binnen afzienbare tijd te knoeien in een liga tussen de amateurploegen.
Voor jou zal er hoe dan ook niks veranderen. Je zal even hard aan het klagen zijn.

Vraag mij dikwijls ook af of de mentaliteit van de klagers zich verder zet in ieder anders aspect van het leven. Ben jij bvb het type persoon dat klagende en gedemotiveerd op zijn werk in een groot bedrijf rondloopt. Waarna hij verontwaardigd is dat hij buiten gezet is en vervangen is door een persoon met de juiste mentaliteit. En uiteraard dan om de zoveel tijd probeert terug binnen te geraken. Want het was daar toch zo slecht nog niet.
In mijn job wordt je afgerekend op resultaten, en moet je er dag na dag staan. Een verloren deal wordt daar niet weggelachen zoals hier, waar faal na faal met de mantel der liefde wordt bedekt.
Daar is geen plaats voor zogenaamde traditie en vergane slogans als Voetbal (soms) Volk (niet meer) en Vuur (weg).

Ter uwer info: profsport gaat om competitie, om dingen winnen en om ambitie. Als je dat niet hebt, ga dan petanquen met de bejaarden in het park.

Toch bedankt voor de interesse.
Iedereen kan op de korte termijn resultaten halen , met desastreuze gevolgen nadien , daar zijn er genoeg voorbeelden van
Veel prijzen hebben we inderdaad niet gewonnen , nu niet maar vroeger ook niet
Dat de slogan voetbal , volk en vuur niet meer opgaat is vooral aan de supporters te wijten , want zij alleen kunnen de hel doen branden
Ondanks een heel goed seizoen zijn ze daar zelden in geslaagd , en dat heeft alles met een mentaliteitsverandering te maken
Velen zijn elke realiteitszin verloren ,klagen en zagen langs de zij lijn , zelfs niet eens in het stadion is gemakkelijk , een voetbalploeg dient niet om het eigen falen te compenseren
Even dit terzijde Stvv gaat aan zijn 43é seizoen beginnen in de eerste klasse
Daarmee staat het op de 15é plek in de eeuwige ranglijst , dat kan je toch niet faal na faal noemen .
Mensen die dat wel beseffen dan uitmaken voor idioot , kan alleen maar gezegd worden door iemand die niet op de eerste rij stond toen het verstand werd uitgedeeld , daarom zullen we het maar bedekken met de mantel der liefde :lol:
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Zoals ik las op facebook: 10 jaar lang werd kritiek in de kiem gesmoord met de dooddoener "zijt blij da ge Roland hebt of er was van voetbal geen sprake meer" en uitgerekend de mensen die telkenmale die dooddoener bovenhaalden, zijn nu vaak de grootste sceptici van DMM. Ik vind dat spijtig, ook niet echt terecht, want 2 maten en 2 gewichten, maar goed, het is een vrije wereld.

Ter zake:
Ik vraag mij hoeveel Belgische eersteklassers op 2 seizoenen tijd hun budget met 50% verhogen. Dat lijken me er niet zoveel te zijn, maar ik kan me vergissen. Voorbeelden en cijfers welkom!

Een "uphill battle" zal het altijd wel zijn voor ons. Maak u wat dat betreft geen illusies. De financiële strijd met Standard en Genk is al lang geleden verloren gegaan. We staan ruwweg een decennium achter. Dat fiets je niet dicht op 1 2 3, het is zelfs maar de vraag of je die kloof ooit structureel dichtgefietst krijgt. Er is nog altijd zoiets als een economische realiteit.
Maar alles in acht genomen hebben we een goed eerste seizoen achter de rug en die 20-25% budgetverhoging, los van het exacte bedrag, lees ik als een teken dat men bereid is om te investeren om die laatste stap naar PO1 te zetten. In het verleden hadden we nu al lang de helft van onze kern verlapt en vervangen door spelers uit bevordering waarmee we tegen de degradatie konden strijden. Het feit dat men nu het budget wil verhogen en die laatste stap wil zetten, is op zich al een positieve stijlbreuk t.o.v. het verleden.
Laatst gewijzigd door Jacques op 20 mei 2019, 15:16, 5 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Wolke Janssens zou volgend seizoen omgeschoold worden tot rechtervleugel-verdediger.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Nog even over de aangekondigde budgetverhoging:
In 2015 zaten we op 5,5 miljoen - https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150614_01730693
In 2016-2017 zaten we op 7,5 miljoen - http://www.footnews.be/news/14187/pro-l ... plus-riche
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... -in-belgie
Bij de overname werd 15 miljoen vooropgesteld - http://www.voetbalnieuws.be/news/270809 ... -begroting
Als we daar nu nog eens 20% bij zouden doen, zoals Meekers aankondigt, gaan we richting 18 miljoen. Een volledige De Norre extra zo je wil.

Als deze cijfers kloppen, dan is het budget meer dan verdrievoudigd sinds de laatste promotie en meer dan verdubbeld sinds de overname. Misschien niet slecht om dat in het achterhoofd te houden.
Waar brengt ons dat in de budget-ranking? Vermoedelijk op plaats 7. Antwerp zit aan 25 miljoen (http://www.voetbalnieuws.be/news/318453 ... vels-halen). Daarachter komen waarschijnlijk wij, Charleroi en Zulte-Waregem.
Overdrijven is een kunst
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

volgend jaar niet meer onder contract: Thalysson, Vloet, Sekine, Kamada, Kinoshita, Sylla,...
al meermaals genoemd als mogelijke vertrekkers: Boli, Tomi, De Sart, Endo, Steppe

Dan blijft er niet echt veel meer over, maar mogelijk wel een hoop geld. Ik zou zeker opletten dat we Sankhon en Garcia niet kwijt spelen in de zomer. 2 erg goede aanwinsten.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

Jacques schreef:Nog even over de aangekondigde budgetverhoging:
In 2015 zaten we op 5,5 miljoen - https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150614_01730693
In 2016-2017 zaten we op 7,5 miljoen - http://www.footnews.be/news/14187/pro-l ... plus-riche
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... -in-belgie
Bij de overname werd 15 miljoen vooropgesteld - http://www.voetbalnieuws.be/news/270809 ... -begroting
Als we daar nu nog eens 20% bij zouden doen, zoals Meekers aankondigt, gaan we richting 18 miljoen. Een volledige De Norre extra zo je wil.

Als deze cijfers kloppen, dan is het budget meer dan verdrievoudigd sinds de laatste promotie en meer dan verdubbeld sinds de overname. Misschien niet slecht om dat in het achterhoofd te houden.
Waar brengt ons dat in de budget-ranking? Vermoedelijk op plaats 7. Antwerp zit aan 25 miljoen (http://www.voetbalnieuws.be/news/318453 ... vels-halen). Daarachter komen waarschijnlijk wij, Charleroi en Zulte-Waregem.
Toch een paar bedenkingen:

- Er zit in ons budget niets qua onderhoud van het stadion, enkel de huur. Vroeger was dat 3 euro per verkocht ticket (ik neem aan dat dat wel omhoog gegaan is) maar dat is nog altijd een heel andere kost dan het totale onderhoud van een stadion wat andere clubs in hun budget moeten inschrijven. "Fictief" ligt ons budget dus hoger dan het bedrag dat jij aanhaalt, toch?

- Jij maakt gewag van een stijging van 3 miljoen, dat is dus gewoon het bedrag van de wintertransfers min een goed miljoen om de gaten van dit seizoen te dempen. Of ga ik tekort door de bocht? Nu soit, laat ons nog aannemen dat al het geld van de wintertransfers nodig was om de gaten dicht te rijden en de 3 miljoen een investering zijn vanuit Japan.
Dan nog is die 3 miljoen gerekend zonder de aankomende zomertransfers. Een wilde gok: Boli: 1,5 miljoen, De Sart: 1,2 miljoen, Tomi: 6 miljoen en Endo: 2,5 miljoen (minder gaan ze voor hem niet vragen want dan scheuren ze hun broek). Dan kom je dus op 11,2 miljoen, en ik denk dat ik niet echt doorgeteld heb. 11,2 miljoen + 3 miljoen = 14,2 miljoen.

Andere clubs moeten met dat geld hun stadion afbetalen, stadion onderhouden,... Maar ik zie niet goed in wat hier nog afbetaald moet worden. Dus dan zou het budget dus moeten stijgen met om en bij de 14 miljoen tijdens de zomer (budgetverhoging + transfers). Ja, als je dan volgend seizoen niet minstens meedoet voor de top 6, dan heb je zeer, zeer, zeer slecht gewerkt.

Een mooi kunstje "reken je rijk" en het zal wel wat kort door de bocht zijn, maar er zou toch echt wel genoeg geld moeten zijn voor een stevig investeringsbeleid qua spelers, niet?
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Er was op 30/6 vorig jaar een verlies van 2,8milj. van het boekjaar.
Daar zou die transfer van Tomiyasu (1,5 milj.) wel voor een groot deel tussen kunnen zitten.
En een overgedragen verlies van meer dan 8 milj.
Ok, dat wordt wel allemaal gedekt door cash middelen (anders zou stvv geen licentie krijgen).
Kijken de Japanners op lange termijn ?(toch te vermoeden)
Ik ben toch ook benieuwd naar de jeugdwerking die nu een jaar loopt.

Er is ook nog het verhaal Junior Edmilson.
Stvv had een belangrijke % op de meerwaarde (40 naar verluid).
Die meerwaarde was er, alleen mijnheer Venanzi van Standard heeft een vuil spelletje gespeeld en beweerde dat er geen meerwaarde was. Het is toch een publiek geheim dat de transfersom rond de 5 milj. was. Ik vraag me af of stvv daarvoor een proces heeft aangespannen ? Iemand daar weet van ? Daarom stonden de Japanners ook zo weigerachtig bij de transfer van De Norre, voor dezelfde formule.

Opbrengsten uit transfers en het verhaal ziet er wel dadelijk anders uit.
Ik neem aan dat de Japanners het lucratieve systeem Tomiyasu, Endo willen herhalen in de toekomst.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Tomiyasu was in aankoop duur nr stvv normen (ook al omdat hij maar van een tweedeklasser kwam), maar geen 1,5 Miljoen, eerder de helft van dat bedrag.

Bij de transfer van Edmilson van standard naar Al-Duhail heeft stvv +/- 1.9M meerwaarde percentage ontvangen (of zou toch moeten).
Stvv had recht op 40% van de meerwaarde.
Officieel is edmilson voor 6M getransfereerd, 4,8M daarvan is meerwaarde (40% daarvan is 1,9M).
Ik dacht wel dat dit geld, niet bij de Japanners, maar bij Duchatelet (gestipuleerd onder kanscontract aan stayen nv - meerwaarde op transfers) terecht gekomen is.
Plaats reactie