Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

stvvilvoorde schreef:........
Bij de transfer van Edmilson van standard naar Al-Duhail heeft stvv +/- 1.9M meerwaarde percentage ontvangen (of zou toch moeten).
Stvv had recht op 40% van de meerwaarde.
Officieel is edmilson voor 6M getransfereerd, 4,8M daarvan is meerwaarde (40% daarvan is 1,9M).
Ik dacht wel dat dit geld, niet bij de Japanners, maar bij Duchatelet (gestipuleerd onder kanscontract aan stayen nv - meerwaarde op transfers) terecht gekomen is.
Doo hei ter hum een koppel bei em weis full option be gekocht :grappig: :grappig: :grappig:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Positivo
Berichten: 1921
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Ik weet uit betrouwbare bron dat de meerwaarde toekwam aan Stvv... (de Japanners dus)
En van dezelfde bron weet ik dat stvv niets gekregen heeft van Standard ....en nogmaals dezelfde bron dat stvv op een bepaald moment een rechtszaak overwoog. Maar wat er uiteindelijk van gekomen is, weet ik niet.

En ik had nooit gedacht dat dat woord kanscontract hier nog ooit zou opduiken !
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Ondertussen staat Buya Turay in the picture in Zweden. Niet omdat hij scoorde deze keer. Maar omdat zijn ploeg een penalty kreeg nadat Buya zich zou laten vallen hebben. Hij kreeg daarop veel kritiek, en racistische berichten. Ik volg hem op instagram, en t'is niet meteen de slimste van den hoop. Hij heeft op instagram een bericht gepost waarin hij iedereen van antwoord dient en zegt dat ze iets anders moeten gaan doen en hem met rust laten. Met als gevolg dat het nu nog wat erger is. Hij is dan begonnen met het delen van een hele hoop, soms racistische(?) berichten die hij ontving, inclusief de afzenders.

In bijgevoegd filmpje de fase vd penalty.
https://www.fotbollskanalen.se/allsvens ... la-kaften/
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Vouch schreef:
Jacques schreef:Nog even over de aangekondigde budgetverhoging:
In 2015 zaten we op 5,5 miljoen - https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150614_01730693
In 2016-2017 zaten we op 7,5 miljoen - http://www.footnews.be/news/14187/pro-l ... plus-riche
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/ ... -in-belgie
Bij de overname werd 15 miljoen vooropgesteld - http://www.voetbalnieuws.be/news/270809 ... -begroting
Als we daar nu nog eens 20% bij zouden doen, zoals Meekers aankondigt, gaan we richting 18 miljoen. Een volledige De Norre extra zo je wil.

Als deze cijfers kloppen, dan is het budget meer dan verdrievoudigd sinds de laatste promotie en meer dan verdubbeld sinds de overname. Misschien niet slecht om dat in het achterhoofd te houden.
Waar brengt ons dat in de budget-ranking? Vermoedelijk op plaats 7. Antwerp zit aan 25 miljoen (http://www.voetbalnieuws.be/news/318453 ... vels-halen). Daarachter komen waarschijnlijk wij, Charleroi en Zulte-Waregem.
Toch een paar bedenkingen:

- Er zit in ons budget niets qua onderhoud van het stadion, enkel de huur. Vroeger was dat 3 euro per verkocht ticket (ik neem aan dat dat wel omhoog gegaan is) maar dat is nog altijd een heel andere kost dan het totale onderhoud van een stadion wat andere clubs in hun budget moeten inschrijven. "Fictief" ligt ons budget dus hoger dan het bedrag dat jij aanhaalt, toch?

- Jij maakt gewag van een stijging van 3 miljoen, dat is dus gewoon het bedrag van de wintertransfers min een goed miljoen om de gaten van dit seizoen te dempen. Of ga ik tekort door de bocht? Nu soit, laat ons nog aannemen dat al het geld van de wintertransfers nodig was om de gaten dicht te rijden en de 3 miljoen een investering zijn vanuit Japan.
Dan nog is die 3 miljoen gerekend zonder de aankomende zomertransfers. Een wilde gok: Boli: 1,5 miljoen, De Sart: 1,2 miljoen, Tomi: 6 miljoen en Endo: 2,5 miljoen (minder gaan ze voor hem niet vragen want dan scheuren ze hun broek). Dan kom je dus op 11,2 miljoen, en ik denk dat ik niet echt doorgeteld heb. 11,2 miljoen + 3 miljoen = 14,2 miljoen.

Andere clubs moeten met dat geld hun stadion afbetalen, stadion onderhouden,... Maar ik zie niet goed in wat hier nog afbetaald moet worden. Dus dan zou het budget dus moeten stijgen met om en bij de 14 miljoen tijdens de zomer (budgetverhoging + transfers). Ja, als je dan volgend seizoen niet minstens meedoet voor de top 6, dan heb je zeer, zeer, zeer slecht gewerkt.

Een mooi kunstje "reken je rijk" en het zal wel wat kort door de bocht zijn, maar er zou toch echt wel genoeg geld moeten zijn voor een stevig investeringsbeleid qua spelers, niet?
Geen enkele club investeert een dergelijk inkomend bedrag in 1 seizoen terug. Dat wordt meestal gespreid over x-aantal jaar. Zo kan je nu bv je budget 4 jaar lang met 3 miljoen extra verhogen. Als er dan qua inkomende transfers eens een mindere periode is, kan je dat opvangen en hoef je je budget niet meteen terug te schroeven.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Vouch schreef:
Andere clubs moeten met dat geld hun stadion afbetalen, stadion onderhouden,... Maar ik zie niet goed in wat hier nog afbetaald moet worden. Dus dan zou het budget dus moeten stijgen met om en bij de 14 miljoen tijdens de zomer (budgetverhoging + transfers). Ja, als je dan volgend seizoen niet minstens meedoet voor de top 6, dan heb je zeer, zeer, zeer slecht gewerkt.

[/i]
We hebben nog altijd een gigantische schuldenput ( 9.099.198 € na het vorig boekjaar ) én maken ieder jaar structureel verlies. Dus dat een deel van de inkomsten uit de wintertransfers gebruikt wordt om schulden af te betalen is logisch.

Het is moeilijk uit te maken wat STVV precies verstaat onder budget. De brutto-marge (= omzet ) was vorig boekjaar 9,17 miljoen Euro, in principe is dat wat men verstaat onder budget, maar er waren ook voor 4,7 miljoen uitgaande transfers, en voor ongeveer hetzelfde bedrag aan inkomende transfers. Terwijl de loonlast meer dan 10 miljoen bedroeg, wat op zich een ongezonde verhouding is met het budget ( ideaal is indien die niet meer dan 60% bedraagt, bij STVV dus meer dan 100% maar de Japanners hebben al gezegd dat die investering in lonen nodig is om verder te groeien ).

Op zich is het wel niet helemaal ongezond dat een bedrijf 1 keer zijn bedrijfsopbrengst als schulden heeft, vaak wordt dat zelfs als 'ideaal' gezien voor een bedrijf dat groeit maar voetbalcubs zijn geen gewone bedrijven natuurlijk. Bijvoorbeeld omdat zij geen overnames kunnen doen en omdat de inkomsten voor een stuk onzeker zijn. Een bedrijf als AB Inbev heeft ter vergelijking zo'n 4 keer zijn bedrijfsopbrengst als schulden ( wat wel veel te veel is ) , maar die hebben wel een veel beter zicht op hun toekomstige inkomsten.

Als Meekers zegt dat er 15 tot 25% bijkomt, zou het budget dus boven de 10 miljoen gaan, exclusief transfers. Maar daarmee is natuurlijk nog niet gezegd dat dat allemaal extra in het sportieve wordt gestopt. En moet, nogmaals herhalen, zowel de schuldenput als het lopende tekort nog worden afbetaald. Ik zou toch graag hebben dat we op termijn een schuldenvrije club hebben die zelfs een spaarpot opbouwt.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Schulden , kosten en opbrengsten , allemaal zever , gezever. Als die japanners echt willen ben je de rijkste club in Belgie en daar nog buiten want de hoogste japanse suikernonkell van STVV is schatrijk en de bedragen die hier circuleren dat heeft die man los in zijne zak steken bij wijze van spreken.Natuurlijk is die man geen sinterklaas en gaat hij niet zomaar puur zijn geld in STVV steken als er nooit iets terugkomt maar in principe en zolang die mannen hier de plak zwaaien is er geen enkel financieel probleem .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Verrekeskop »

Mikman schreef:
Het is moeilijk uit te maken wat STVV precies verstaat onder budget. De brutto-marge (= omzet ) was vorig boekjaar 9,17 miljoen Euro, in principe is dat wat men verstaat onder budget, maar er waren ook voor 4,7 miljoen uitgaande transfers, en voor ongeveer hetzelfde bedrag aan inkomende transfers.
Bruto marge=omzet?? De lessen economie overgeslagen of wat? Bruto marge is bruto winst zonder aftrek van allerhande kostenposten, niet de totale omzet.
Mikman
Berichten: 3674
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Verrekeskop schreef:
Mikman schreef:
Het is moeilijk uit te maken wat STVV precies verstaat onder budget. De bruto-marge (= omzet ) was vorig boekjaar 9,17 miljoen Euro, in principe is dat wat men verstaat onder budget, maar er waren ook voor 4,7 miljoen uitgaande transfers, en voor ongeveer hetzelfde bedrag aan inkomende transfers.
Bruto marge=omzet?? De lessen economie overgeslagen of wat? Bruto marge is bruto winst zonder aftrek van allerhande kostenposten, niet de totale omzet.
https://www.staatsbladmonitor.be/bedrij ... 0845049251

Jaarrekening 2018: omzet 9.170.615
Bruto-marge 2018: 9.170.615

Ik lees maar af wat er letterlijk staat.

Andere bedrijfsopbrengsten: 4.708.906 ( dat zijn dus hoogstwaarschijnlijk de uitgaande transfers )
Bedrijfsopbrengsten 13.879.520€ ( omzet + uitgaande transfers )

Bedrijfskosten 16.163.909€ waarvan 4.681.251 diensten en diverse goederen ( inkomende transfers ).
omeloe
Berichten: 1164
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door omeloe »

fruitboerke schreef:Schulden , kosten en opbrengsten , allemaal zever , gezever. Als die japanners echt willen ben je de rijkste club in Belgie en daar nog buiten want de hoogste japanse suikernonkell van STVV is schatrijk en de bedragen die hier circuleren dat heeft die man los in zijne zak steken bij wijze van spreken.Natuurlijk is die man geen sinterklaas en gaat hij niet zomaar puur zijn geld in STVV steken als er nooit iets terugkomt maar in principe en zolang die mannen hier de plak zwaaien is er geen enkel financieel probleem .
Wat bedoel je toch ? Het maakt niet uit hoe rijk onze eigenaar is , als de club blijft verlies maken worden de schulden alsmaar groter . Zie maar wat er met Lierse gebeurd is , de Japanners gaan zeker die schulden niet kwijtschelden .
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Verrekeskop schreef:
Mikman schreef:
Het is moeilijk uit te maken wat STVV precies verstaat onder budget. De brutto-marge (= omzet ) was vorig boekjaar 9,17 miljoen Euro, in principe is dat wat men verstaat onder budget, maar er waren ook voor 4,7 miljoen uitgaande transfers, en voor ongeveer hetzelfde bedrag aan inkomende transfers.
Bruto marge=omzet?? De lessen economie overgeslagen of wat? Bruto marge is bruto winst zonder aftrek van allerhande kostenposten, niet de totale omzet.
Ik denk dat jij een heleboel lessen hebt gemist in uw leven :roll:
Positivo
Berichten: 1921
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

omeloe schreef:
fruitboerke schreef:Schulden , kosten en opbrengsten , allemaal zever , gezever. Als die japanners echt willen ben je de rijkste club in Belgie en daar nog buiten want de hoogste japanse suikernonkell van STVV is schatrijk en de bedragen die hier circuleren dat heeft die man los in zijne zak steken bij wijze van spreken.Natuurlijk is die man geen sinterklaas en gaat hij niet zomaar puur zijn geld in STVV steken als er nooit iets terugkomt maar in principe en zolang die mannen hier de plak zwaaien is er geen enkel financieel probleem .
Wat bedoel je toch ? Het maakt niet uit hoe rijk onze eigenaar is , als de club blijft verlies maken worden de schulden alsmaar groter . Zie maar wat er met Lierse gebeurd is , de Japanners gaan zeker die schulden niet kwijtschelden .
En waarom zouden de Japanners die schulden niet kwijtschelden ?
Dat verwacht hier toch zowat het grootste deel van het forum !
Of ben jij vergeten dat men dat van RD verwachtte ! En waarom dan niet van de Japanners ?
Want dat was toch het verhaal van .....” hij heeft de schulden zelf gemaakt “.... wel wat is het verschil ?!

Zou Brusselmans Racing Genk supporter geworden zijn ? Die lijkt van de aardbodem verdwenen !
Verrekeskop
Berichten: 435
Lid geworden op: 05 apr 2015, 13:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Verrekeskop »

Halenaar schreef:
Verrekeskop schreef:
Mikman schreef:
Het is moeilijk uit te maken wat STVV precies verstaat onder budget. De brutto-marge (= omzet ) was vorig boekjaar 9,17 miljoen Euro, in principe is dat wat men verstaat onder budget, maar er waren ook voor 4,7 miljoen uitgaande transfers, en voor ongeveer hetzelfde bedrag aan inkomende transfers.
Bruto marge=omzet?? De lessen economie overgeslagen of wat? Bruto marge is bruto winst zonder aftrek van allerhande kostenposten, niet de totale omzet.
Ik denk dat jij een heleboel lessen hebt gemist in uw leven :roll:
Hier se, speciaal voor meneer tweetie de expert twee definities.

Onder brutomarge wordt de verhouding tussen de brutowinst en de omzet verstaan.
De brutomarge is de brutowinst uitgedrukt in een percentage van de jaaromzet

De marge is de verhouding tussen winst en omzet. Bij de netto-marge is dit de verhouding tussen de nettowinst en omzet, bij de brutomarge tussen de brutowinst en omzet.

Ale je dat niet begrijpt, don't bother, dan kan je zelfs nog geen frituur runnen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Maar blijkbaar wel een website van het Staatsblad. ;) :mrgreen:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Vojvoda die nog bij ons gespeeld heeft gaat waarschijnlijk naar Standard. En eerlijk gezegd verwondert mij dat niet. Ik heb hem indertijd een aantal keren zien spelen en je kon zien dat het een ruwe diamant was. Spijtig want dat is volgens mij een talent dat we ons hebben laten ontglippen.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

lindoke schreef:Vojvoda die nog bij ons gespeeld heeft gaat waarschijnlijk naar Standard. En eerlijk gezegd verwondert mij dat niet. Ik heb hem indertijd een aantal keren zien spelen en je kon zien dat het een ruwe diamant was. Spijtig want dat is volgens mij een talent dat we ons hebben laten ontglippen.
Ik kan me vergissen, maar Standard heeft al wel wat blunders gedaan qua transfers, ik zou "een transfer naar Standard" dus zeker niet nemen als een garantie op succes. Als eerste heeft Standard de fout natuurlijk gemaakt, Vojvoda kwam van daar...
Plaats reactie