Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Willy Roelands »

:geel: inderdaad Jackers halen jong Belgisch, Limburger en beloftevol.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Ik denk dat iedereen het er over eens is dat Lucas Pirard vervangen mag worden door een andere doelman. Ik heb geen zicht op de kwaliteiten van onze derde doelman Herbots, anderen zullen hem beter kunnen beoordelen. Hij werd recent opgeroepen voor de Nationale U18 (of was het U19?), dus hij zal wel talent hebben. Natuurlijk is dat geen garantie op een succesvolle profcarrière.

Voor dit seizoen was ik geen grote fan van Kenny Steppe, dit seizoen heft hij mij wel kunnen overtuigen en dan vooral door zijn voetballende kwaliteiten. Ik denk dat er in België geen betere voetballende keepers te vinden zijn.

De Japanse doelman kan ik niet beoordelen, wegens nog nooit zien spelen. Dat hij international is, bewijst dat hij weldegelijk kwaliteiten zou moeten hebben. En dan ben ik geneigd te zeggen dat het eventueel aantrekken van deze man, zeker geen verzwakking van de kern zou betekenen.

Wil men stappen blijven zetten, dan zal het belangrijk zijn om de zwakke schakels te vervangen. Inzien dat Pirard beter vervangen kan worden, is een stap voorwaarts. Wanneer zou blijken dat de vervangers van onze huidige bankzitters, beter zouden zijn dan onze huidige basisspelers dan zou dat een gouden zaak zijn. Voor mij heeft Steppe voldoende krediet opgebouwd om onze nummer 1 te zijn, maar stel dat een ander beter is, tja...
Laatst gewijzigd door Haspengouw op 04 jun 2019, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Haspengouw schreef:


De Japanse doelman kan ik niet beoordelen, wegens nog nooit zien spelen. Dat hij international is, bewijst wel dat hij weldegelijk kwaliteiten zou moeten hebben. .
Hij is er wel tweede in rang,Kawashima is er eerste doelman en dat was al geen topper.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

vdl schreef:
Haspengouw schreef:


De Japanse doelman kan ik niet beoordelen, wegens nog nooit zien spelen. Dat hij international is, bewijst wel dat hij weldegelijk kwaliteiten zou moeten hebben. .
Hij is er wel tweede in rang,Kawashima is er eerste doelman en dat was al geen topper.
Genk is kampioen geworden met de derde doelman van Australië...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Je moet iedereen natuurlijk individueel beoordelen, maar over het algemeen ben ik geen fan van keepers uit de Noord-Amerikaanse, Afrikaanse, Aziatische school. Gemiddeld gezien gewoon niet degelijk genoeg.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

vdl schreef:
Jacques schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
Halenaar schreef:Onderhandelingen met Daniel Schmidt, keeper van Vegalta Sandai. Is tweede keeper van Japan, marktwaarde is afgelopen jaar serieus gestegen op transfermarket. Zou toch een sterke transfer zijn op papier.

https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=2019 ... annex-socc


https://www.transfermarkt.com/daniel-sc ... ler/158799
Ik heb hem een match zien keepen op de Asian Cup.

Zag er mij een wat onbeholpen grabbelaar uit toen.

Maar dat was slechts 1 match.

Halenaar, hoe kom je überhaupt op dit gerucht uit?
Stop daarmee a.u.b. er zijn veel betere Belgische keepers,jonge talenten ook.
Dan mag je ze mij eens opnoemen, want afgelopen seizoen zag ik ze alvast niet.
Als je kijkt naar Belgische doelmannen beland je al snel bij Steppe en Kaminski en dat zijn imo niet eens toppers. De rest komt daar nog een eindje achter.
Jackers:wil weg bij Genk is jong, zeer talentvol en haalbaar.
Dewolf bij Lokeren
Svilar Benfica
Arnoud Bodard, Standard
En in tweede en derde klasse zal ook wel iets rondlopen.
Als je toch perse Jappanner wil halen,haal dan een goeie nr 10 ,is commercieel ook veel aantrekkelijker dan een doelman.
Ik zie Jackers niet vertrekken, eerlijk gezegd. Als Genk slim is, laten ze hem de voorbereiding starten op gelijke hoogte met Vukovic, die ik eerlijk gezegd niet indrukwekkend vind. Moest hij toch vertrekken, is hij hier welkom, MAAR dan zal het ook als eerste doelman zijn en ga je Steppe zomaar aan de kant schuiven voor iemand zonder ervaring? De Wolf was ik vergeten, inderdaad, een goede optie, maar opnieuw: volgens mij te ambitieus (en te goed?) om 2de doelman te zijn. Anders wel ene zeer goede optie. Svilar hetzelfde verhaal: te ambitieus om hier op de bank te komen zitten. Bodard ken ik niet.

De eerste vraag is dus eigenlijk: wil je een 2de of een 1ste doelman halen?
Overdrijven is een kunst
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Dat een aankoopoptie bij huur, belangrijk is wordt nog maar eens bewezen in het geval Oshimen-Charleroi.

Voor 15 ! Miljoen op weg naar Atalanta Bergamo. Optie : 3,5 miljoen . Ik moet het verschil niet uitrekenen zeker. Met Charleroi zal Stvv een stevige concurrent hebben voor Ali Alipour ......(een understatement dat kan tellen)

Ik ben ook eens naar de jaarrekening van Charleroi gaan kijken. Laatst gepubliceerd boekjaar 2 ! Milj. Netto winst. Dat wordt voor dit boekjaar een veelvoud ! Stvv is daar echt een kneusje tegen....en waarschijnlijk de slechtste van de Jupiler league. Er wordt gezegd dat je geen ploeg kunt kopen, maar laat ons realist zijn ... het helpt wel, niet ?

De ambitie van de Japanners is toch echt niet niks ....
Neem de G5, reken daar Antwerp maar bij ....en dan zijn er nog met een hoop geld op de rekening en top 6 ambities ...
Charleroi, Zulte-Waregem, Kortrijk .... en de anderen hopen ook heimelijk er bij te zijn..... Allez 11 ploegen(er is altijd één verrassing) voor 6 plaatsen.

De Japanners zullen echt (véél) beter moeten doen op gebied van transfers !
Of 25% extra budget (en het geld van Tomiyasu) gaat voldoende zijn ?

Vooruit stvv !
nippy
Berichten: 93
Lid geworden op: 28 jun 2016, 12:41

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door nippy »

Jacques schreef:
vdl schreef:
Jacques schreef:
vdl schreef:
STVV-fan schreef:
Ik heb hem een match zien keepen op de Asian Cup.

Zag er mij een wat onbeholpen grabbelaar uit toen.

Maar dat was slechts 1 match.

Halenaar, hoe kom je überhaupt op dit gerucht uit?
Stop daarmee a.u.b. er zijn veel betere Belgische keepers,jonge talenten ook.
Dan mag je ze mij eens opnoemen, want afgelopen seizoen zag ik ze alvast niet.
Als je kijkt naar Belgische doelmannen beland je al snel bij Steppe en Kaminski en dat zijn imo niet eens toppers. De rest komt daar nog een eindje achter.
Jackers:wil weg bij Genk is jong, zeer talentvol en haalbaar.
Dewolf bij Lokeren
Svilar Benfica
Arnoud Bodard, Standard
En in tweede en derde klasse zal ook wel iets rondlopen.
Als je toch perse Jappanner wil halen,haal dan een goeie nr 10 ,is commercieel ook veel aantrekkelijker dan een doelman.
Ik zie Jackers niet vertrekken, eerlijk gezegd. Als Genk slim is, laten ze hem de voorbereiding starten op gelijke hoogte met Vukovic, die ik eerlijk gezegd niet indrukwekkend vind. Moest hij toch vertrekken, is hij hier welkom, MAAR dan zal het ook als eerste doelman zijn en ga je Steppe zomaar aan de kant schuiven voor iemand zonder ervaring? De Wolf was ik vergeten, inderdaad, een goede optie, maar opnieuw: volgens mij te ambitieus (en te goed?) om 2de doelman te zijn. Anders wel ene zeer goede optie. Svilar hetzelfde verhaal: te ambitieus om hier op de bank te komen zitten. Bodard ken ik niet.

De eerste vraag is dus eigenlijk: wil je een 2de of een 1ste doelman halen?


En Louis Bostyn van Zulte????
Een paar keer in actie gezien, ik vond hem zeer degelijk keepen.
vind hem in ieder geval veel beter dan Pirard.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

nippy schreef:
En Louis Bostyn van Zulte????
Een paar keer in actie gezien, ik vond hem zeer degelijk keepen.
vind hem in ieder geval veel beter dan Pirard.
Sorry - dat vind ik toch eerder in de trend van "het gras is groener aan de overkant".
Pirard heeft hier ook zeer degelijke matchen gespeeld
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Positivo schreef:Dat een aankoopoptie bij huur, belangrijk is wordt nog maar eens bewezen in het geval Oshimen-Charleroi.

Voor 15 ! Miljoen op weg naar Atalanta Bergamo. Optie : 3,5 miljoen . Ik moet het verschil niet uitrekenen zeker. Met Charleroi zal Stvv een stevige concurrent hebben voor Ali Alipour ......(een understatement dat kan tellen)

Ik ben ook eens naar de jaarrekening van Charleroi gaan kijken. Laatst gepubliceerd boekjaar 2 ! Milj. Netto winst. Dat wordt voor dit boekjaar een veelvoud ! Stvv is daar echt een kneusje tegen....en waarschijnlijk de slechtste van de Jupiler league. Er wordt gezegd dat je geen ploeg kunt kopen, maar laat ons realist zijn ... het helpt wel, niet ?

De ambitie van de Japanners is toch echt niet niks ....
Neem de G5, reken daar Antwerp maar bij ....en dan zijn er nog met een hoop geld op de rekening en top 6 ambities ...
Charleroi, Zulte-Waregem, Kortrijk .... en de anderen hopen ook heimelijk er bij te zijn..... Allez 11 ploegen(er is altijd één verrassing) voor 6 plaatsen.

De Japanners zullen echt (véél) beter moeten doen op gebied van transfers !
Of 25% extra budget (en het geld van Tomiyasu) gaat voldoende zijn ?

Vooruit stvv !
Wolfsburg heeft nog een recht op doorverkoop dus van de 12 miljoen winst zal er nog een deel afgaan. Nu goed, Charleroi geldt al enkele jaren als één van de financieel meest gezonde clubs van het land. Dit is het resultaat van een beleid dat sinds 2012/2013 gevoerd wordt, eigenlijk sinds men Abbas Bayat heeft omgeruild voor Mehdi Bayat en Fabian Debecq. Financieel is dit natuurlijk een enorm bedrag, maar alles in acht genomen weinig nieuws onder de zon omdat Charleroi financieel sowieso al sterk stond. De impact van het vertrek van Mazzu (aan boord sinds 2013) zal mogelijk groter zijn. Nu goed, gemakkelijk wordt PO1 niet, wordt het nooit voor een club als de onze, maar liever zo dan het bloedeloze beleid dat niet meer dan een "gezelligheidsclub" in STVV zag.
Overdrijven is een kunst
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Jacques schreef: Ik zie Jackers niet vertrekken, eerlijk gezegd. Als Genk slim is, laten ze hem de voorbereiding starten op gelijke hoogte met Vukovic, die ik eerlijk gezegd niet indrukwekkend vind.
Coucke, vorig seizoen uitgeleend aan Lommel, zou volgend seizoen zijn kans krijgen als 2e doelman. Vandevoordt 3e (al verwacht ik dat die in de loop van volgend seizoen positie van 2e doelman zal afdwingen). In dat verhaal zou er geen plaats meer zijn voor Jackers.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Dan mag hij eventueel naar hier komen, maar dan zal het (wat mij betreft) niet zijn met de belofte om als eerste doelman te starten, dat zou niet correct zijn naar Steppe toe. Wel met de belofte op een eerlijke kans, maar ik denk dat dit onvoldoende zal zijn voor hem. Hij zag er gisteren ook wel niet goed uit bij de 3-0 overwinning van Frankrijk tegen België: in de fout bij 1ste doelpunt, weinig overtuiging bij het 2de, geen reactie bij het 3de (nog evt. te begrijpen). Toch nog wat bokes eten (normaal op die leeftijd) en misschien iets minder de maniertjes van Courtois nabootsen.
https://twitter.com/equipedefrance

Terzijde: Bamba begon bij Frankrijk in de basis.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Ik ben van mening dat uw 2 keepers belgen moeten zijn. Er is toch ook niks mis om een jonge talentvolle keeper, die we blijkbaar in huis hebben, 2e keeper te maken?
Het zal alsmaar moeilijker worden om 4 belgische veldspelers op het matchblad te krijgen die het waard zijn om in de ploeg te staan. Als uw keeper(s) dan nog eens buitenlanders zijn worden dat er 6. Dan ben je straks dus verplicht om 2e klassers zoals DeBruyn en Jansens belangrijker te maken dan ze mogen zijn. Ofwel zal je serieus mogen betalen om er betere te gaan halen.
Terzijde: Castro-Montes naar Gent voor 1,2 miljoen. Gent legt dus meer geld op tafel voor hem dan voor Bezus. Terwijl ook Castro-Montes nog maar 1j contract had. Om maar aan te geven hoe duur belgische spelers zijn in verhouding tot hun kwaliteit.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Wolke Janssens zou worden omgeschoold naar centrale verdediger liet Brys weten na de laatste match. Vandaar dat hij toen al even noodgedwongen die kans kreeg. Zijn contract werd dan ook verlengd. Ze zien in die rol meer in hem, dan als aanvaller blijkbaar.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

voetballiefhebber schreef:Wolke Janssens zou worden omgeschoold naar centrale verdediger liet Brys weten na de laatste match. Vandaar dat hij toen al even noodgedwongen die kans kreeg. Zijn contract werd dan ook verlengd. Ze zien in die rol meer in hem, dan als aanvaller blijkbaar.
Speelde wel toevallig centraal die match, maar hij wordt omgeschoold tot rechtervleugelverdediger.
Plaats reactie