Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Positivo
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

In Hbvl laat onze voorzitter optekenen dat Limburgse spelers met meerwaarde een keuze zijn .
Om de de supporters tegemoet te komen.

Dat lijkt mij echt een uitstekende strategie.
Men luistert duidelijk naar de signalen van de achterban.

Men heeft het dan specifiek over Stef Peeters (eindelijk iemand die een voorzet kan trappen !) ..... maar waarom ook geen mensen als Gerkens, Rob Schoofs terughalen ? Wat vindt het forum van zoiets ?

Ik vraag me af of mensen die afgehaakt hebben door deze strategie zich terug een abo zouden kopen ?
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Vouch schreef:
toyotacorolla schreef:Steeds leegloop na een wat beter seizoen dreigt.
Ge kunt deze post zetten op de fora van 90 % van de clubs die er bestaan. Genk... leegloop, Eintracht Frankfurt... leegloop, Ajax... leegloop.
Die ploegen hebben hun succes nu net te danken aan het feit dat ze hun ploeg bij elkaar konden houden gedurende 2a3 seizoenen. Genk had Trossard, Berge, Malinovsky vorig jaar al kunnen verkopen. Dan hadden ze ook gecasht en waren ze geen kampioen geworden. Dat je na het succes dan sommigen verkoopt is inderdaad onvermijdbaar en logisch.
Het moet hier ook de ambitie zijn om die jongens 2 seizoenen te houden ipv 6 maanden of max 1 seizoen. Hier zijn ze weg VOOR dat succes. Anders zal het moeilijk worden om als club een stap vooruit te zetten, toch?
Laatst gewijzigd door STimVV op 07 jun 2019, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Eerlijk gezegd ben ik geen fan van Peeters.
Alleen zijn ballen op stilliggende fases zijn goed,maar te weinig loopvermogen en duelkracht .
Gaat zelfs vaak het duel niet aan en maakt steeds dezelfde loopbeweging.
Dat ze voor jongens van de streek willen gaan is toe te juichen maar moet kwaliteit zijn.
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Yellow Feaver »

Positivo schreef:I

Men heeft het dan specifiek over Stef Peeters (eindelijk iemand die een voorzet kan trappen !) ..... maar waarom ook geen mensen als Gerkens, Rob Schoofs terughalen ? Wat vindt het forum van zoiets ?

Ik vraag me af of mensen die afgehaakt hebben door deze strategie zich terug een abo zouden kopen ?
Een driehoek op het middenveld met Gerkens, Schoofs, Asamoah...laat maar komen!
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Kwaliteit moet sowieso het eerste criterium zijn. Als er daarnaast spelers zijn die bij fans een gevoelige snaar raken in positieve zin, is dat alleen maar positief. Of mensen daardoor gaan terugkeren naar het stadion, weet ik niet. Ik zou het niet doen, ik vga niet naar Staaien omdat speler X of Y die uit de buurt komt of hier een verleden heeft een STVV-shirt aantrekt. Dan vind ik het perspectief op PO1 persoonlijk veel belangrijker, maar wie ben ik?

Wat Peeters specifiek betreft: we kennen zijn kwaliteiten en gebreken. Op stilstaande fases zeker een meerwaarde die we goed kunnen gebruiken. Voor nieuwjaar werden we nog geprezen om onze kwaliteit en creativiteit op stilstaande fases. Na het vertrek van Bezus viel dat allemaal weg. Ik kan me inbeelden dat Verbist en Charai blij zijn als ze met Peeters aan de slag kunnen op stilstaande fases. In het spel ben ik minder overtuigd van zijn meerwaarde. Hij gaat in principe zeker niet door de mand vallen, daarvoor kennen wij hem en hij ons te goed. Maar of hij daarom ook de man gaat zijn die ons over de drempel van PO1 gaat tillen, is voor mij een vraagteken. Ik denk dat een infiltrerende middenvelder (bv. Gerkens of Schoofs) op dat vlak belangrijker zal zijn (en uiteraard spitsen en flankspelers etc.). Niettemin, als we Peeters voor een zacht prijsje kunnen ophalen in Caen en hij ene terugkeer ook ziet zitten, lijkt me dat een degelijke transfer. De kans dat we na 6 maanden moeten concluderen dat hij amper aan spelen toekomt, is quasi nihil.

Die Barrow is een ander verhaal, zeer moeilijk om dat in te schatten. Invaller bij Atalanta, maar dat is natuurlijk ook niet niks: 3de geëindigd in de Serie A en de ploeg met het meeste aantal gemaakte doelpunten, voor Juve en Napoli. De concurrentie in de spits is daar dan ook niet mis: Zapata (2de in de topschutterstand, Colombiaans international), Ilicic (Sloveens international) en Gomez (voormalig Argentijns international). Dat je tussen die namen toch nog regelmatig aan speelminuten komt, doet het beste verhopen qua talent. Kamada leert ons wel dat het belangrijk is om die aankoopoptie te hebben, zelfs al is het maar om hem over te nemen en direct door te verkopen aan een nog hogere prijs (cf. Osimhen).
Laatst gewijzigd door Jacques op 07 jun 2019, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Geel-Blauw schreef:Stuttgart zou een eerste bod op Endo hebben gedaan.
Die spelen volgend seizoen wel opnieuw in de 2de bundesliga
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Als ik even mag dromen: Endo voor 5 miljoen + Mangala (definitief) naar Stuttgart lijkt me een faire deal. :cool:
Overdrijven is een kunst
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Hugo Cuypers (enkele keren geciteerd in dit topic) gaat naar Olympiakos.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Als ik moet kiezen tussen Peeters en Dessart, weet ik het wel. Maar als we echt willen meedoen voor de prijzen, zal het niveau nog hoger moeten. En ik weet niet of Peeters ons naar dat niveau kan brengen. Langs de andere kant zal hij wel iets opgestoken hebben in Frankrijk, zeker?
A loyal football fan only supports the shirt...
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Dreke schreef:Als ik moet kiezen tussen Peeters en Dessart, weet ik het wel. Maar als we echt willen meedoen voor de prijzen, zal het niveau nog hoger moeten. En ik weet niet of Peeters ons naar dat niveau kan brengen. Langs de andere kant zal hij wel iets opgestoken hebben in Frankrijk, zeker?
ja vooral bankzitten
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Het seizoen dat hij voor ons speelde gaf hij 10 assists en maakte hij 4 doelpunten op 27 matchen, 1 match op 2 was hij dus beslissend. Als hij dat kan herhalen, zou dat een zéér mooie transfer zijn. Ik ben dus voorstander!

Van mij mag het middenveld ook nog versterkt worden met Rob Schoofs, ideaal moment om hem terug te halen (zie problemen KV Mechelen).
Laatst gewijzigd door Haspengouw op 07 jun 2019, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Zoals Jacques hier eerder aanhaalde, was het echt armoe troef op stilstaande situaties sinds het vertrek Bezus.
Peeters heeft die kwaliteiten, maar mist wel wat duelkracht en snelheid.

Verder zou ik ook nog eens horen achter Charisis wiens contract bij Saloniki bijna afgelopen is (indien De Sart zou vertrekken), die hield vorig jaar De Sart terecht op de bank op die positie.
voetballiefhebber
Berichten: 2681
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Veel transfergeruchten de laatste tijd op Stayen. De namen die worden geciteerd, daar heb ik een beter gevoel bij dan die er vorig seizoen werden gehaald. Liever een bankzitter van Atalanta Bergamo, die toch wel zijn speelkansen kreeg dan een speler uit de Engelse derde klasse die geen potten brak behalve bij Haïti.

Stilstaande fasen zijn in het moderne voetbal van kapitaal belang en met een Stef Peeters heb je dan wel een wapen. Ook Schoofs kon al eens een bal op doel trappen. Bij Zulte-Waregem deed Stef het ook meer dan behoorlijk. Bij Caen was er een periode dat hij toch wel de basis haalde.

De tweede doelman van Japan zal ook wel het nodige talent bezitten. Er is ook nog een zekere El Ghanassy vrij op de transfermarkt. Moeilijke jongen en wat kronkels in het hoofd. In Oostende kreeg hij een tweede kans en ik herinner me dat hij het een tijd daar erg goed deed. Een man als Brys zou zo'n speler wel weer op het rechte pad kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3059
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Leuke voetballers mogen.

Maar graag ook wat duelkracht op het middenveld erbij. Tenzij ze Sankhon die rol zien opnemen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie