Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Yellow Feaver »

Dreke schreef:Ik begrijp helemaal dat er hoog zal moeten geboden worden voor Tomiyasu. Maar ik wil toch waarschuwen voor enig realisme. Hij is verdedigend heel goed. Zeker voor zijn leeftijd. Maar in het tweede deel van het seizoen kreeg hij opvallend meer instructies opbouwend en infiltrerend. Daar zie je dat er nog heel wat werk is. Dat was verre van altijd een succes. In tegendeel...

Ik ken weinig van transferonderhandelingen. Maar een mogelijke lagere prijs kan je compenseren door een aanzienlijk aandeel op de doorverkoopwaarde. Als hij zich nadien verbetert, krijg je toch nog een verloning voor het potentieel. Is het niet zo, heb je gekregen wat hij waard was.
Inderdaad, wij baseren ons op de stemmingsmakerij van de verkoper (STVV dus). Ik denk dat 7 miljoen het max haalbare is.
Positivo
Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Yellow Feaver schreef:
Dreke schreef:Ik begrijp helemaal dat er hoog zal moeten geboden worden voor Tomiyasu. Maar ik wil toch waarschuwen voor enig realisme. Hij is verdedigend heel goed. Zeker voor zijn leeftijd. Maar in het tweede deel van het seizoen kreeg hij opvallend meer instructies opbouwend en infiltrerend. Daar zie je dat er nog heel wat werk is. Dat was verre van altijd een succes. In tegendeel...

Ik ken weinig van transferonderhandelingen. Maar een mogelijke lagere prijs kan je compenseren door een aanzienlijk aandeel op de doorverkoopwaarde. Als hij zich nadien verbetert, krijg je toch nog een verloning voor het potentieel. Is het niet zo, heb je gekregen wat hij waard was.
Inderdaad, wij baseren ons op de stemmingsmakerij van de verkoper (STVV dus). Ik denk dat 7 miljoen het max haalbare is.
Ik ken ook niets van transferonderhandelingen.
Maar of de Japanners nog in het systeem " percentage op de doorverkoop " zullen stappen, betwijfel ik ten zeerste, nà het débâcle met Junior Edmilson en mijnheer Venanzi. Trouwens bij De Norre hebben ze dat pertinent gewijzigd.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Volgens La Gazetta Dello Sport is de vraagprijs van STVV voor Tomi 8.5 miljoen.
Geel-Blauw
Berichten: 820
Lid geworden op: 03 dec 2014, 23:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Geel-Blauw »

Dreke schreef:Ik begrijp helemaal dat er hoog zal moeten geboden worden voor Tomiyasu. Maar ik wil toch waarschuwen voor enig realisme. Hij is verdedigend heel goed. Zeker voor zijn leeftijd. Maar in het tweede deel van het seizoen kreeg hij opvallend meer instructies opbouwend en infiltrerend. Daar zie je dat er nog heel wat werk is. Dat was verre van altijd een succes. In tegendeel...

Ik ken weinig van transferonderhandelingen. Maar een mogelijke lagere prijs kan je compenseren door een aanzienlijk aandeel op de doorverkoopwaarde. Als hij zich nadien verbetert, krijg je toch nog een verloning voor het potentieel. Is het niet zo, heb je gekregen wat hij waard was.
Ik volg uw redenering maar het is toch normaal dat zo een jonge speler in zijn eerste volledige seizoen een wat mindere periode heeft. Ging van vorig seizoen 1 minuut te spelen naar nu bijna alles + Asian cup. En slecht vond ik hem nog steeds niet, gewoon wat minder dan we van hem gewoon waren.

Laten we hem nu eens vergelijken met een ander verdedigend talent in onze competitie: Zinho Vanheusden.
Tomi is vaste waarde bij Japan, heeft ookal een Asian cup achter de rug terwijl Vanheusden kapitein is bij onze nationale U21.
Vanheusden al 2 zware blessures achter de rug, Tomi nog geen enkele.
Vanheusden enorm gehyped in België, zou me niet verwonderen als ze in Japan hetzelfde zouden doen bij Tomi.
Vanheusden speelde Europa League en Tomi maar bij het kleine Sint-Truiden.

Nu lees ik dat Standard bereid is 18 miljoen voor Vanheusden te betalen. Is die dan dubbel zoveel waard als Tomi? Als ik een club in handen had zou ik wel weten wie ik kies, denk daarbij nog eens de Japanse media aandacht die hij met zich mee zou brengen als hij naar de Spaanse, Duitse of Engelse competitie zou trekken.

Ik denk dat 8 miljoen zelfs het minimum moet zijn, zeker in de huidige markt.
Nie zievere, speile!
Smurf
Berichten: 384
Lid geworden op: 30 nov 2012, 13:38
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Smurf »

Nog een laatste keer: Tomi houden tot na de Olympische spelen in Tokyo. Wat hij daar aan promotie waard is, is niet te schatten. De kans dat zijn waarde daalt is klein. Na de OS verkopen. En als hij zijn prestaties bij Japan volgend jaar kan doortrekken, kan je veel meer krijgen dan 8,5 miljoen.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Dreke schreef:Ik begrijp helemaal dat er hoog zal moeten geboden worden voor Tomiyasu. Maar ik wil toch waarschuwen voor enig realisme. Hij is verdedigend heel goed. Zeker voor zijn leeftijd. Maar in het tweede deel van het seizoen kreeg hij opvallend meer instructies opbouwend en infiltrerend. Daar zie je dat er nog heel wat werk is. Dat was verre van altijd een succes. In tegendeel...
Kompany maakte op die leeftijd ook nog wel fouten bij het opdrijven/inspelen. ;)

Alle gekheid op een stokje, een lichte terugval is niet abnormaal op die leeftijd, bovendien zijn eerste volledige seizoen waarin hij ineens alles inclusief interlands speelde. Hij werd echter nooit een achillespees, heeft ons in mijn ogen nooit een wedstrijd gekost wat bij sommige anderen, die op een transfer aansturen, wel al eens gebeurde. Gezien zijn potentieel en maturiteit moet er daarom veel geld op tafel komen. Tomi moet (eindelijk!) eens onze jackpot zijn. Tokio 2020 is een stok achter de deur, maar evenzeer (en misschien nog meer) kan de Copa America ervoor zorgen dat clubs overstag gaan. Qua niveau schat ik dat toch een stuk hoger in dan OS waar voetbal -door de regels- altijd zo'n beetje scheef bekeken is, een beetje het slappe, kleine broertje van het EK/WK (maar commercieel gezien is Tokio natuurlijk wel top voor ons). Met een beetje geluk kan de prijs zelfs nog wat omhoog als er een opbod zou ontstaan. Ik verwacht dan ook weinig beweging in dat dossier zolang Japan in dat tornooi zit.
Overdrijven is een kunst
smol
Berichten: 1382
Lid geworden op: 25 jan 2011, 09:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door smol »

Tomi mag inderdaad niet onder de 10 mio verkocht worden. Dat is hij in het huidige transfersysteem zeker waard.

wat betreft Standard en Vanheusden, in die som van 18 miljoen zou ook Xian Emmers betrokken zijn. Het gaat dus over 2 beloftevolle Belgische voetballers die samen zouden teruggehaald worden.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

De Japanse selectie in de Copa America met onze 3 kanaries. Morioka zie ik er niet tussen staan.
https://www.google.com/search?q=copa+am ... y1;pl;fp;1;;
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

lindoke schreef:De Japanse selectie in de Copa America met onze 3 kanaries. Morioka zie ik er niet tussen staan.
https://www.google.com/search?q=copa+am ... y1;pl;fp;1;;
Dat is niet correct Lindo.

Dit is de Japanse selectie voor de Copa: http://www.jfa.jp/eng/samuraiblue/news/00021323/

Enkel Tomi dus.

Wel heel veel jonge talenten. Het was immers de bedoeling om zich voor te bereiden op de OS.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4113
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

STVV-fan schreef:
lindoke schreef:De Japanse selectie in de Copa America met onze 3 kanaries. Morioka zie ik er niet tussen staan.
https://www.google.com/search?q=copa+am ... y1;pl;fp;1;;
Dat is niet correct Lindo.

Dit is de Japanse selectie voor de Copa: http://www.jfa.jp/eng/samuraiblue/news/00021323/

Enkel Tomi dus.

Wel heel veel jonge talenten. Het was immers de bedoeling om zich voor te bereiden op de OS.
Dus Kamada er niet bij? En Ito van Genk ook niet? Toch straf.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Modou Diagne leek lange tijd op weg om zijn handtekening op Stayen te zetten. De Senegalese centrale verdediger legde zelfs medische tests af in Sint-Truiden, maar hij is uit beeld verdwenen. Met Tarik Baltic, het Bosnische talent van Troyes, lopen de onderhandelingen wel nog.
Doelman Lucas Pirard, die afgelopen seizoen enkel in play-off 2 aan de bak kwam, is ver gevorderd met een andere Belgische eersteklasser. Zijn vervanger wordt naar alle waarschijnlijkheid de 27-jarige Amerikaanse Japanner Daniel Schmidt.
Bron: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190616_044 ... van-pirard

Maar zeer weinig volk op de eerste training.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Wat scheelt er nu met die Diagne ?
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Raar verhaal toch, die Diagne. Maar Sankhon arriveerde vorig seizoen ook pas na heel wat gedoe. Zou het zoiets zijn of definitief van de baan?

Terzijde: gisteren bij de Belgische beloften een sterke Mangala gezien op het middenveld. Als Stuttgart wil doorduwen voor Endo, zou het geweldig zijn, moesten we hem in een deal kunnen betrekken (maar misschien wel utopisch). Voor het overige een kwetsbare defensie (met De Norre op de linksachter) en een weifelende doelman gezien. Moeten bijna allemaal nog veel bokes eten.

Voor de nachtraven onder ons: Japan speelt vannacht (01u Belgische tijd) zijn eerste wedstrijd op de Copa America tegen Chili. Japan speelt met een zeer jonge/experimentele selectie als voorbereiding op Tokio 2020. Vandaar geen Endo, Ito, Kamada etc.
Overdrijven is een kunst
panter
Berichten: 570
Lid geworden op: 05 dec 2010, 18:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door panter »

Jacques schreef:Raar verhaal toch, die Diagne. Maar Sankhon arriveerde vorig seizoen ook pas na heel wat gedoe. Zou het zoiets zijn of definitief van de baan?

Terzijde: gisteren bij de Belgische beloften een sterke Mangala gezien op het middenveld. Als Stuttgart wil doorduwen voor Endo, zou het geweldig zijn, moesten we hem in een deal kunnen betrekken (maar misschien wel utopisch). Voor het overige een kwetsbare defensie (met De Norre op de linksachter) en een weifelende doelman gezien. Moeten bijna allemaal nog veel bokes eten.

Voor de nachtraven onder ons: Japan speelt vannacht (01u Belgische tijd) zijn eerste wedstrijd op de Copa America tegen Chili. Japan speelt met een zeer jonge/experimentele selectie als voorbereiding op Tokio 2020. Vandaar geen Endo, Ito, Kamada etc.
Een transfer als deze dan weet je dat er boter bij de vis moet komen zoniet :x
Ik heb ook naar de beloften gekeken waar het na 25 min 3-0 moet zijn en boeken dicht! Dan konden ze achteraan in een zetel spelen!
Willy Roelands
Berichten: 171
Lid geworden op: 27 mei 2016, 19:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Willy Roelands »

:geel: Diagne

Dit is toch altijd wederkerig bij STVV.
Plaats reactie