Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

De meeste transfers zullen pas plaats vinden als de tornooien gedaan zijn.
Dit wil zeggen op de officiële transferperiode van 1 juli ongeveer.
KrisP
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 jan 2011, 08:58

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door KrisP »



Terzijde: gisteren bij de Belgische beloften een sterke Mangala gezien op het middenveld. Als Stuttgart wil doorduwen voor Endo, zou het geweldig zijn, moesten we hem in een deal kunnen betrekken (maar misschien wel utopisch). Voor het overige een kwetsbare defensie (met De Norre op de linksachter) en een weifelende doelman gezien. Moeten bijna allemaal nog veel bokes eten.
Mangala betrekken voor Endo? Hebt gij ne zonnesteek?
Mangala is een kleine 6 mil waard. Endo in mijn ogen een klein 6e daarvan...
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

De vraag is of Mangala een 2de seizoen in de 2. Bundesliga ziet zitten. Het antwoord is volgens mij neen en dan ontstaan er misschien wel mogelijkheden, evt. in een ruil met hoge aankoopoptie (cf. Osimhen) als onderdeel v.d. transfer van Endo. Eén seizoen STVV, aankoopoptie van een miljoen of 5 lichten en dan ineens doorverkopen voor 10 miljoen. Dat type constructie. Vragen staat vrij en nee, ik heb geen zonnesteek, anders had ik er zelf al niet bijgeschreven dat het misschien wel utopisch zou zijn. Toch bedankt voor uw bezorgdheid.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2080
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Getroffen door de bliksem dan? :P

Ge kunt altijd proberen natuurlijk, maar ik denk niet dat je een basisspeler van de top van de 2.de Bundesliga gaat kunnen halen.
Bij Stuttgart gaan ze hem nu ook gewoon in de basis droppen als ze logisch nadenken. Hij is beter dan wat zij momenteel hebben.
Dus waarom zouden ze hem dan ineens terug uitlenen?

En Mangala zijnde zou ik ook liever iedere 2 weken voor 50 000 man spelen, dan hier te komen spelen voor 5000 man (eerste klasse of niet). Tenzij er natuurlijk op zijn Marc Coucke's Oostends betaald wordt. (Als dat dan al genoeg gaat zijn)
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Kijk, ik begrijp de bedenkingen, maar met Endo haalden we afgelopen zomer een Japans international die er net het WK op had zitten, in zijn thuisland zeer populair was en ongetwijfeld ook voor een pak meer volk speelde. Op papier was die transfer ook zonnesteken en blikseminslagen waard, maar kijk, nu zijn er zelfs die hem niet eens meer goed genoeg vinden.
Ik bekijk het voor een stuk ook vanuit het standpunt van de speler: wat heeft die aan nog een extra seizoen 2. Bundesliga? Hij heeft al bewezen dat aan te kunnen en hoewel het qua opkomst dan wel top mag zijn, lijkt het mij qua "in de kijker spelen van scouts" een heel pak minder. In combinatie met het ongeduld dat veel jonge spelers kenmerkt, ligt daar onze (enige) kans. De betreurde Junior Malanda en Thorgan Hazard kwamen zich ook ooit een jaar in de kijker spelen aan de Gaverbeek. Het is (te) hoog mikken, maar dat moet, en lukt het niet, so be it. Niet geschoten is altijd mis.
Overdrijven is een kunst
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Pirard zou bij Waasland-Beveren de opvolger worden van Roef.
Geen erg dat Pirard vertrekt, maar ik begrijp niet dat we een Japanse keeper van aan de andere kant van de wereld zouden gaan halen om hier op de bank te komen zitten. Er zijn toch voldoende belgische keepers, zelfs in eigen huis, om 2e keeper te worden?
Als je een Japanse speler gaat halen moet dat toch met de bedoeling zijn dat dit een meerwaarde is? Of is dat al geen vereiste meer? Ook voor het aantal voetbalbelgen is het een voordeel dat je 2 keepers belgisch zijn.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

STimVV schreef:Pirard zou bij Waasland-Beveren de opvolger worden van Roef.
Geen erg dat Pirard vertrekt, maar ik begrijp niet dat we een Japanse keeper van aan de andere kant van de wereld zouden gaan halen om hier op de bank te komen zitten. Er zijn toch voldoende belgische keepers, zelfs in eigen huis, om 2e keeper te worden?
Als je een Japanse speler gaat halen moet dat toch met de bedoeling zijn dat dit een meerwaarde is? Of is dat al geen vereiste meer? Ook voor het aantal voetbalbelgen is het een voordeel dat je 2 keepers belgisch zijn.
Thoelen is in Gent naar de B-kern verwezen, alsook Limbombe...
Beiden mogen komen wat mij betreft...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

lakie schreef:
STimVV schreef:Pirard zou bij Waasland-Beveren de opvolger worden van Roef.
Geen erg dat Pirard vertrekt, maar ik begrijp niet dat we een Japanse keeper van aan de andere kant van de wereld zouden gaan halen om hier op de bank te komen zitten. Er zijn toch voldoende belgische keepers, zelfs in eigen huis, om 2e keeper te worden?
Als je een Japanse speler gaat halen moet dat toch met de bedoeling zijn dat dit een meerwaarde is? Of is dat al geen vereiste meer? Ook voor het aantal voetbalbelgen is het een voordeel dat je 2 keepers belgisch zijn.
Thoelen is in Gent naar de B-kern verwezen, alsook Limbombe...
Beiden mogen komen wat mij betreft...
Thoelen is slechter dan Pirard, dus dat is geen vooruitgang.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

STimVV schreef:Pirard zou bij Waasland-Beveren de opvolger worden van Roef.
Geen erg dat Pirard vertrekt, maar ik begrijp niet dat we een Japanse keeper van aan de andere kant van de wereld zouden gaan halen om hier op de bank te komen zitten. Er zijn toch voldoende belgische keepers, zelfs in eigen huis, om 2e keeper te worden?
Als je een Japanse speler gaat halen moet dat toch met de bedoeling zijn dat dit een meerwaarde is? Of is dat al geen vereiste meer? Ook voor het aantal voetbalbelgen is het een voordeel dat je 2 keepers belgisch zijn.
Wie zegt dat Steppe blijft?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Jan Bulder schreef:
lakie schreef:
STimVV schreef:Pirard zou bij Waasland-Beveren de opvolger worden van Roef.
Geen erg dat Pirard vertrekt, maar ik begrijp niet dat we een Japanse keeper van aan de andere kant van de wereld zouden gaan halen om hier op de bank te komen zitten. Er zijn toch voldoende belgische keepers, zelfs in eigen huis, om 2e keeper te worden?
Als je een Japanse speler gaat halen moet dat toch met de bedoeling zijn dat dit een meerwaarde is? Of is dat al geen vereiste meer? Ook voor het aantal voetbalbelgen is het een voordeel dat je 2 keepers belgisch zijn.
Thoelen is in Gent naar de B-kern verwezen, alsook Limbombe...
Beiden mogen komen wat mij betreft...
Thoelen is slechter dan Pirard, dus dat is geen vooruitgang.
Ik vond de Thoelen die in de bekermatch in doel stond niet slechter dan de Pirard die bij ons in PO2 in de goal stond.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Jelle Van Damme zijn contract wordt niet verlengd en zal Antwerp moeten verlaten. Als ik de reacties van de Antwerp fans lees, zijn zij hier niet tevreden mee. Hij werd gezien als één van de sterkhouders... Kan voor ons ook nog wel een jaartje (of misschien wel twee) van waarde zijn.

Ik dacht zelfs dat hij hier ergens in de buurt woont?
Koberoosen
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Koberoosen »

Jelle van Damme zou zeker en vast welkom zijn , hij heeft ervaring en is nog een goede voetballer met kwaliteiten, van mij is hij altijd welkom !


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

STVV-fan zal zijn licht eens laten schijnen:

Over Diagne: hiervoor is er 1 van 2 onderstaande redenen.
1) hij is niet door op zijn medische testen
2) hij is wel door op zijn medische testen, maar stelde bij ondertekening van contract extra eisen en de Japanners laten niet met hun rood witte, keizerlijke ballen spelen.

Over de keeperskwestie:
Vanaf dat ik las dat Pirard in België bleef zei ik:" Waasland".
Betreffende de vervanger:
Over Thoelen: serieus mannen? Echt? De tranfer van Thoelen zou dan 3 jaar te laat gekomen zijn. Hier heb ik weer zo een: "Hij is Belg en limburger, we nemen hem" gevoel bij.
Over Schmidt: hoewel ik een boon heb voor Japanse spelers uit hun thuisland, plaats ik mijn bedenkingen bij deze transfer specifiek.
De matchen die ik Schmidt heb zien keepen, tja. Daarbij is Vegalta totaal geen hoogvlieger geweest in de J-league.
Over het algemeen: er zijn betere Japanse keepers uit Japan.
Ervaring op internationaal niveau: Shuichi Gonda
Aankomend talent: Kosuke Nakamura
Zuiver qua lengte: Go Hatano

De eerste twee zijn tevens ook internationals.

De slinkse opmerking over Steppe: tja, zo kan je tot het einde van de transferperiode een vraagteken plaatsen bij alles en iedereen he.

Over Van Damme: als hij hetzelfde fysieke spel speelt bij ons dan als bij Antwerp weet ik wie op het einde van het jaar de meeste rode kaarten gaat krijgen
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Haspengouw schreef:Jelle Van Damme zijn contract wordt niet verlengd en zal Antwerp moeten verlaten. Als ik de reacties van de Antwerp fans lees, zijn zij hier niet tevreden mee. Hij werd gezien als één van de sterkhouders...
Daar moet je echt vanuit gaan ja :lol: als je hier de helden op facebook moet geloven was Kotysch ook een topspeler.

JVD heeft zijn tijd gehad, en is bovendien niet meer goed genoeg voor een directe concurrent van ons. Ik zou het niet doen, mede omdat we met Garcia, Texeira en voorlopig Tomy zeer goed zitten op die positie.
metser
Berichten: 355
Lid geworden op: 26 sep 2016, 17:21

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door metser »

Aub mannen , een beetje ernstig blijven hè ! Als je Pirard gaat vervangen door Thoelen zit je in de negatieve spiraal. Dan ga je van zwak naar slecht en dat is toch niet de bedoeling van een transfer. Wat de rest betreft, nog veel te vroeg om victory te kraaien denk ik. De periode begint officieel pas op 1 juli, dus verwacht niet te snel iets.
Plaats reactie