Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6716
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

vdl schreef:
STVV-fan schreef:Heeft men altijd de vertrokken spelers "vervangen"? Nee.

Stond onze ploeg er toch jaar na jaar, ondanks de vele (veelal ontetechte) kritieken en prognoses van de criticasters? Ja.

Je moet spelers aankopen op basis van het systeem dat je wil spelen en niet op basis van de spelers die hier vorig seizoen rondliepen.

By the way, het enige wat "al jaren hetzelfde" is, is dat cynische gezeik van bepaalde forumleden hier.
Ik geef mensen gelijk Lindo gelijk als ze zeggen dat ze nog even de transfers afwachten. Al dat andere is onnodige brol en bullshit en wijst op een mentaliteitsprobleem.
En zolang dat mentaliteitsprobleem niet opgelost is (en dat ligt echt wel aan de persoon zelf), zal het niet veranderen.

Voor de Japanners is STVV commercieel interessant als zij STVV in Japan kunnen verkopen.
Da kan enerzijds door Japanse spelers aan te trekken die effectief spelen (check) en de sfeer op en rond de ploeg (dikke nul). Het zijn die cynische mensen die dat deel verpesten en maar niet lijken te snappen dat, om STVV echt hot en groots te maken in Japan (om de grotere Japanse bedrijven naar hier te halen), die sfeer nodig is.
Het is die sfeer die de mensen zelf moeten maken, niet de club, de mensen. Zolang de mentaliteit niet verandert, blijft dit een probleem.

Wanneer dat een doorn in het oog wordt van de Japanners houd ik die cynisten hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor dat voorval.

Dat gezegd zijnde lijken de Japanners het been stijf te houden ivm Tomi. Lijkt me dat, eens Tomi verkocht is, bepaalde dossiers in een stroomversnelling komen.
Menneke zet urre roze bril ens af.
Elke keer worden de beste spelers verkocht en komt er niks in de plaats ,nu weer Tommy daarvoor Bezus en De Norre .
Ze worden vervangen door suggelaars die niks kunnen of niet eens de kans krijgen om iets te laten zien.
Ze worden ook vervangen door een hoop Jappanner die het niveau niet halen,nu waarschijnlijk ook weer met Pirard.
Je hebt een goed seizoen gemaakt omdat het grootste deel van de kern al aanwezig was ,maar nog altijd niks te danken aan de Jappanners hoor.
Je moet de dingen eens realistisch bekijken en niet steeds alles willen goed praten, want als alles zo goed was ,zaten uw tribunes vol.
Je spreekt jezelf tegen. Enerzijds spreek je over Japanners die het niveau niet halen. Anderzijds waren afgelopen seizoen je twee meest waardevolle spelers Tomi en Kamada en mag het niet verbazen als ook Endo een transfer naar Duitsland maakt. De waarheid is genuanceerder.
Overdrijven is een kunst
Yellow Feaver
Berichten: 1801
Lid geworden op: 10 okt 2010, 15:46

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Yellow Feaver »

[/quote]
Menneke zet urre roze bril ens af.
Elke keer worden de beste spelers verkocht en komt er niks in de plaats ,nu weer Tommy daarvoor Bezus en De Norre .
Ze worden vervangen door suggelaars die niks kunnen of niet eens de kans krijgen om iets te laten zien.
Ze worden ook vervangen door een hoop Jappanner die het niveau niet halen,nu waarschijnlijk ook weer met Pirard.
Je hebt een goed seizoen gemaakt omdat het grootste deel van de kern al aanwezig was ,maar nog altijd niks te danken aan de Jappanners hoor.
Je moet de dingen eens realistisch bekijken en niet steeds alles willen goed praten, want als alles zo goed was ,zaten uw tribunes vol.[/quote]

Als al die betere spelers elk jaar verkocht worden en vervangen worden door suggeleers? Vanwaar komen die betere spelers het jaar later dan? :cool:
vdl
Berichten: 2346
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Yellow Feaver schreef:
Menneke zet urre roze bril ens af.
Elke keer worden de beste spelers verkocht en komt er niks in de plaats ,nu weer Tommy daarvoor Bezus en De Norre .
Ze worden vervangen door suggelaars die niks kunnen of niet eens de kans krijgen om iets te laten zien.
Ze worden ook vervangen door een hoop Jappanner die het niveau niet halen,nu waarschijnlijk ook weer met Pirard.
Je hebt een goed seizoen gemaakt omdat het grootste deel van de kern al aanwezig was ,maar nog altijd niks te danken aan de Jappanners hoor.
Je moet de dingen eens realistisch bekijken en niet steeds alles willen goed praten, want als alles zo goed was ,zaten uw tribunes vol.[/quote]

Als al die betere spelers elk jaar verkocht worden en vervangen worden door suggeleers? Vanwaar komen die betere spelers het jaar later dan? :cool:[/quote]
Die zijn er gewoon niet gekomen na de winterstop.
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Yellow Feaver schreef:
Menneke zet urre roze bril ens af.
Elke keer worden de beste spelers verkocht en komt er niks in de plaats ,nu weer Tommy daarvoor Bezus en De Norre .
Ze worden vervangen door suggelaars die niks kunnen of niet eens de kans krijgen om iets te laten zien.
Ze worden ook vervangen door een hoop Jappanner die het niveau niet halen,nu waarschijnlijk ook weer met Pirard.
Je hebt een goed seizoen gemaakt omdat het grootste deel van de kern al aanwezig was ,maar nog altijd niks te danken aan de Jappanners hoor.
Je moet de dingen eens realistisch bekijken en niet steeds alles willen goed praten, want als alles zo goed was ,zaten uw tribunes vol.[/quote]

Als al die betere spelers elk jaar verkocht worden en vervangen worden door suggeleers? Vanwaar komen die betere spelers het jaar later dan? :cool:[/quote]

Jama how, nu pakt ge ze op een logische inconsistentie :o

En ge ziet de reactie die achteraf gestuurd wordt.

Maarja, hetbIS EN HET BLIJFT HETZELFDE ALS 4 JAAR TERUG, snapt dat nu toch ne keer :lol:
STimVV
Berichten: 2699
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Natuurlijk moeten er vervangers komen voor Kamada, DeNorre, Bezus, Sylla/Buya, etc
Of met andere woorden, minstens: een linksback, een nr10, 2 spitsen, enz
En die spelers zouden er best asap zijn. De competitie start binnen 4 weken. Dat is niet meer zooo ver weg. Maar er is wel nog wat marge.
Momenteel zou onderstaande de basisploeg zijn. Dat is nu ook weer niet ZO dramatisch. Er is wel degelijk een goede basis. Op voorwaarde dat er niks meer vertrekt. De versterkingen zullen bepalen of we naar boven of naar beneden zullen mogen kijken.
En die versterkingen zullen ook wel komen. En hopelijk zijn die van een ander niveau dan Gliha, Vloet, Gladon, Nazon, enz.

Afbeelding
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

De eerste uitgaande transfer is een feit: Antunes (nog 1 jaar contract) vertrekt transfervrij naar Westerlo
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Kanarie1987
Berichten: 255
Lid geworden op: 08 jun 2019, 14:10

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Kanarie1987 »

Vetokele officieel naar Westerlo.
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

De Japanners zijn kampioenen in het stilhouden van nieuws over transfers blijkbaar. Ik denk en hoop dat ze ons gaan verrassen. Hoe langer het duurt hoe beter mijn gevoel is dat men niet Janneke of Mieke zou inhalen. Als je top 6 ambieert is het nu wel het moment : je gaat een goudhaantje wegdoen voor poen. Ik zou wel een teken geven aan de supporters dat niet alleen op dit geld gewacht gaat worden door nu al een nieuwkomer voor te stellen, vooraleer men zou cashen.
Nu 4 à 5 échte versterkingen halen en in de winter bijsturen met écht goed materiaal ipv 5e wielen aan de wagen. Dàn zijn we goed bezig.

Ik vrees wel dat een transfercel en scoutingscel van 2 man (Tateishi en Pinto) wat weinig is voor een club die wil groeien.
Het lijkt dat er niks beslist wordt zonder Tateishi.
Meekers lijkt me er echt voor spek en bonen bij te lopen maar ik kan verkeerd zijn in bovenstaande redeneringen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Meekers is een boekhouder
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Bod van 9miljoen geweigerd voor Tomiyasu!

https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=2019 ... -goal-socc
Gebruikersavatar
zipke373
Berichten: 1417
Lid geworden op: 29 sep 2010, 06:52
Supporter van: K.STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door zipke373 »

Halenaar schreef:Bod van 9miljoen geweigerd voor Tomiyasu!

https://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=2019 ... -goal-socc
De vertaling volgens google translate:


Bologna seems to have offered a new offer to win Japan representative DF Ryo Kenyasu who belongs to Sint-Truiden (STVV). Belgium "Het Belang van Limburg" said.



Aiba Spa Fukuoka joined STVV in January 2018, and this season's Jupira League has left an impressive performance. It is reported that this summer's step-up is the default route, and so far Bologna has shown a concrete move. It is reported that the STVV has asked for 10 million euros (about 1.22 billion yen) despite offering the acquisition offer of 6 million euros (about 730 million yen) the other day.

But, according to a new report from Het Belang van Limburg, Bologna has presented a 50% increase in transfer money, an offer of € 9 million (approximately ¥ 1.1 billion). Although the gap with the required amount has been reduced to 1 million euros (about 120 million yen), STVV seems not to break its stance of asking for 10 million euros.

For STVV, the sale for 9 million euros is a club record that over doubles the transfer amount of 4 million euros that occurred when DF Caspar de Norrle's move to Genk became Belgian champion in January . Still, not accepting the offer may be related to the interest from other clubs in Italy.
Jebus4life
Berichten: 1232
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Dat zal ook wel het max haalbare zijn voor een ploeg zoals de onze (als hij bij Genk of Brugge speelde moest hij minstens 20 miljoen kosten denk ik). Zou hem absoluut liever hier houden voor een extra jaar, maar als we effectief 10 miljoen krijgen kan ik niet zeggen dat we deze keer géén boter bij de vis gekregen hebben.


*Jullie mogen roepen wat jullie willen dat alles hetzelfde is als onder Roland; maar De Norre & Tomi zijn wel voor heel andere bedragen vertrokken dan Junior, Dompé en anderen... Enkel Bezus was naar mijn gevoel onder de prijs (al komt hij niet aan de bak in Gent).
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

Ik denk dat er heel wat interesse is voor tomi. En elke keer gaat zijn prijs weer een beetje meer naar boven. Het is zelfs perfect mogelijk om een spelletje: " wie biedt meer? " te spelen. De uiteindelijke winnaar is hopelijk tomi, stvv en de clubkas.
Wat de rest betreft zullen ze denkelijk eerst " acces bagage " kwijt willen geraken en dan nieuwe spelers halen. Misschien al wel Baltik een contract geven, want dat is een goede.
Renard
Berichten: 209
Lid geworden op: 29 jun 2015, 10:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Renard »

geelblauw schreef:Ik denk dat er heel wat interesse is voor tomi. En elke keer gaat zijn prijs weer een beetje meer naar boven. Het is zelfs perfect mogelijk om een spelletje: " wie biedt meer? " te spelen. De uiteindelijke winnaar is hopelijk tomi, stvv en de clubkas.
Wat de rest betreft zullen ze denkelijk eerst " acces bagage " kwijt willen geraken en dan nieuwe spelers halen. Misschien al wel Baltik een contract geven, want dat is een goede.
Denk dat er snel duidelijkheid gaat komen. Japan is uitgeschakeld op Copa América.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Amai, straf! Toch een opmerkelijk verschil met het verleden, toen werd alles verkocht voor een appel en een ei. Nu speelt men het spel hard en houdt men voet bij stuk, kunnen wij alleen maar tevreden over zijn. Ofwel biedt men meer, ofwel blijft hij hier.

Wat mij wel zorgen baart zijn de inkomende transfers, deze zouden volledig in handen zijn van Pinto. De man die vorig seizoen verantwoordelijk was voor het aantrekken van: Gliha, Thalysson, Nazon, Buya,... De enige met knowhow en connecties was blijkbaar Van den Abbeele en deze loopt hier niet meer rond. Hopelijk maak ik mij zorgen om niets...
Plaats reactie