Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4168
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Ik hoop alleen maar dat de nodige spelers/transfers er zijn als de competitie begint. Als we zien dat we maar enkele puntjes tekort gekomen zijn om POI te halen zou het zeer spijtig zijn indien we op het einde van het nieuwe seizoen opnieuw enkele puntjes tekort komen voor POI te halen en dit vermeden zou worden door de kern op tijd klaar te heben.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

In de Italiaanse media wordt gemeld dat Tomiyasu voor 7 miljoen verkocht is aan Bologna.
Het contract zou vrijdag getekend worden

https://www.football-italia.net/139961/ ... p-tomiyasu
https://gianlucadimarzio.com/it/bologna ... ciomercato


Voetbalnieuws.Be meldt dan weer dat HBVL polste bij STVV en dat men daar een akkoord ontkent.
http://www.voetbalnieuws.be/news/424939 ... ro-stijgen
Laatst gewijzigd door Henri is de man op 27 jun 2019, 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Henri is de man schreef:Ik vraag mij ook af in hoeverre Avenatti (eigendom van Bologna) mee in de onderhandelingen werd betrokken.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/06/26/

Avenatti zou tekenen bij Standard. Bologna vroeg 7 miljoen euro en Standard zal ongevereer de helft betalen. Hij zou 1 miljoen euro gaan verdienen in Luik...

In Luik is men een leuke ploeg aan het samenstellen, amai!
Jebus4life
Berichten: 1280
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Als m'n nu gewag maakt van 7 miljoen (en eerder sprak over 9-10) zal er misschien een deel doorverkoop bijzitten nu?
Anders is 7 gewoonweg te weinig
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Mikman schreef:Voorzitter David Meekers was één van de gastsprekers op de 2e editie van "Helden" in de Klappoel in Borgloon. Gevraagd naar de transfers zei hij het volgende:

-Japanse keeper Schmidt wordt volgende week officieel voorgesteld
-Vandaag zat de club nog een keer samen met Rob Schoofs. Qua loon is er geen probleem. Alles hangt af van de definitieve uitspraak in het omkopingsdossier. Wanneer de veroordeling van Mechelen door het BAS bevestigt wordt en Mechelen dus niet promoveert, is er een clausule in zijn contract waardoor een transfer een stuk makkelijker wordt.
-Anderlecht wil niet praten over Gerkens, het verhaal over Stef Peeters is een kwakkel, STVV heeft nooit met hem gesproken.
-Er is wel nog een andere Belg die men wil halen, maar die naam wil men niet lekken.
-Er zijn 5 à 6 inkomende transferdossiers hangende, maar het is moeilijk daar een termijn op te plakken qua afronding. De transferperiode loopt nog tot 31 augustus.
-Het budget wordt komend seizoen verhoogd en volgend seizoen nog eens, daarmee is een verdubbeling ten opzichte van de komst van de Japanners. In die bredere context moet je de inkomende transfers ook zien.
Waarom zegt hij het daar in de micro voor een select publiek vraag ik me af en niet voor de media ? We kunnen beter in de toekomst 2 weken later op oefenkamp gaan, er zijn toch geen nieuwelingen. De nieuwen krijgen nu geen basis mee tenzij ze voluit meetrainen met hun club, al is die intensiteit van trainen daar misschien veel lager.
Wat betreft onze eigen kern : het feit dat Boli en Endo niet meetrainen is volgens mij transferitis. Dat ze daar ook maar op voorbereid zijn om late vertrekkers nog waardig te vervangen.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Jones schreef: Waarom zegt hij het daar in de micro voor een select publiek vraag ik me af en niet voor de media ?
Dat lijkt me niet geheel onlogisch gezien de "creativiteit" van veel media met informatie.

- Dat men wacht met Schoofs vind ik logisch - indien het BAS zijn werk doet en KVM veroordeelt (dat lijkt me de logica zelve maar in dat land kan alles), liggen de voorwaarden voor een vertrek van Schoofs dus contractueel vast. Wil Rob zelf terugkomen ? :gek:

- Ik veronderstel dat Diagne nu helemaal is afgesprongen ?
- Schmidt is moeilijk te beoordelen maar op papier is dat toch niet echt progressie ten opzichte van Pirard vind ik
- Gerkens krijgt een nieuwe kans bij Anderlecht dus als die nog zou komen, zal het enkel een huur zijn en pas eind augustus.
- Uitgaand weinig nieuws over Boli en Endo. Ik vermoed dat dat ook de reden is dat enkele inkomende transfers op zich laten wachten. De vervangers voor Kamada, Bezus en De Norre echter... die moeten hier toch eigenlijk eind volgende week staan ?!
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Mikman
Berichten: 3683
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Jones schreef:
Waarom zegt hij het daar in de micro voor een select publiek vraag ik me af en niet voor de media?
Dat was geen select publiek, gewoon een gratis zomeravond-evenement waarbij er vrije toegang was voor iedereen. Hij was één van de praatgasten naast o.a. Michel Wuyts, Armand Schreurs, Benny Su...
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3066
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

Haspengouw schreef:
Henri is de man schreef:Ik vraag mij ook af in hoeverre Avenatti (eigendom van Bologna) mee in de onderhandelingen werd betrokken.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/06/26/

Avenatti zou tekenen bij Standard. Bologna vroeg 7 miljoen euro en Standard zal ongevereer de helft betalen. Hij zou 1 miljoen euro gaan verdienen in Luik...

In Luik is men een leuke ploeg aan het samenstellen, amai!
Leuke ploeg? Bij die nieuwkomers zitten toch enkele serieuze vraagtekens qua rendement (Limbombé bijvoorbeeld) en ook enkele spelers die volgens mij onvoldoende zijn voor een club als Standard (Vojvoda, Boljevic ...).

Ik zou eerder zeggen dat er daar voorlopig (veel) meer beweegt dan bij ons, maar of ze zich al enorm versterkt hebben durf ik betwijfelen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Haspengouw
Berichten: 270
Lid geworden op: 09 jun 2017, 12:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Haspengouw »

Tompie schreef:
Haspengouw schreef:
Henri is de man schreef:Ik vraag mij ook af in hoeverre Avenatti (eigendom van Bologna) mee in de onderhandelingen werd betrokken.
https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/06/26/

Avenatti zou tekenen bij Standard. Bologna vroeg 7 miljoen euro en Standard zal ongevereer de helft betalen. Hij zou 1 miljoen euro gaan verdienen in Luik...

In Luik is men een leuke ploeg aan het samenstellen, amai!
Leuke ploeg? Bij die nieuwkomers zitten toch enkele serieuze vraagtekens qua rendement (Limbombé bijvoorbeeld) en ook enkele spelers die volgens mij onvoldoende zijn voor een club als Standard (Vojvoda, Boljevic ...).

Ik zou eerder zeggen dat er daar voorlopig (veel) meer beweegt dan bij ons, maar of ze zich al enorm versterkt hebben durf ik betwijfelen.

Ik heb hier een andere mening over... Avennati, Limbombé (was zelfs Rode Duivel), Gavory in mijn ogen toch wel versterkingen + ze trekken Oularé en Vanheusden definitief aan.

Dat je vraagtekens plaatst bij de transfers van Vojvoda en Boljevic kan ik wel begrijpen.

Hopelijk schieten ze op stayen snel wakker!
voetballiefhebber
Berichten: 2694
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Ik zou toch ook snel handelen, want anders laat je je weer de kaas van het brood eten. Iedereen is nog op zoek naar spelers en de ene club is er sneller in dan de andere.
Je hebt nog heel wat versterkingen nodig. Als aanvaller schiet enkel Boli nog over. En die vertrekt ook misschien nog. De andere spitsen zijn allemaal weg. Alleen Wolke Janssens, maar Brys wil hem vooral omvormen tot verdediger, omdat hij aanvallend tekort komt. Op het middenveld wordt er opnieuw gerekend op Ceballos, die nauwelijks aan 3 goede matchen kwam de laatste jaren en heel vaak geblesseerd is.
Jones
Berichten: 3191
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Bedankt voor de info Mikman
Positivo
Berichten: 1938
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

De mindere goden in het voetbal die kun je makkelijk binnenhalen .....
De spelers die de ploegen voor het uitkiezen hebben, vraagt natuurlijk meer tijd.
Dat laat ook sterk vermoeden, dat men een andere weg is ingeslagen op gebied van transfers.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Positivo schreef:De mindere goden in het voetbal die kun je makkelijk binnenhalen .....
De spelers die de ploegen voor het uitkiezen hebben, vraagt natuurlijk meer tijd.
Dat laat ook sterk vermoeden, dat men een andere weg is ingeslagen op gebied van transfers.
Gladon, Buya Turay, Vloet, Gliha, allemaal toppers die in een latere fase vd transferperiode kwamen. Wil dus niks zeggen...
Enkel Kamada was op dat vlak een schot in de roos. Maar tegen dat Daichi in de ploeg stond waren er al 7 matchen gespeeld. Toen was een kwart vd competitie al voorbij...
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Uitgaande is er weinig activiteit (Boli, Endo, De Sart), dus ik heb er begrip voor dat er inkomend dan ook niet veel gebeurd is tot op heden (voor die posities).
Echter Bezus, Kamada, De Norre...die vervangers hadden er al moeten zijn. Die hadden er eigenlijk in de winter al moeten zijn (in geval van Bezus en De Norre), maar dat kan je nog door de vingers zien. Nu...komop zeg, je hebt al van in januari om hiermee bezig te zijn.
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Zolang Tomyashu niet verkocht is zal er weinig bewegen op Stayen denk ik.Die Japanners gaan niet zomaar eventjes geld uit hun brandkast halen om niets in de plaats te leggen.
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Plaats reactie