Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Op de site hier worden bij momenten namen gespuid van potentiele aanwinsten.
Ik denk niet dat er al éne van gekomen is !
We moeten nu toch door hebben dat de Japanners (terecht) hun eigen weg gaan .

Misschien is die Vietnamees wel een commerciele voltreffer. Wie weet wat Dmm berekent er aan over te houden ! Hoe kan iemand hier op het forum daar een oordeel over vellen?

Ten tweede : Misschien maakt Brijs daar wel een topper van.
Iemand die geld durft inzetten van niet ?

En ten derde : g e d u l d !


Ps. Let op, er is ook een domme Franse ligue 2 ploeg geinteresseerd. (Volgens .....)
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Positivo schreef:
Ten tweede : Misschien maakt Brijs daar wel een topper van.
Net zoals van al die andere toppers die alweer weggestuurd zijn,Nazon,Gladon,Koike Vloet,Ghlia, Buya en nog enkele helden.
Van ezels kan je geen koerspaarden maken.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Tomiyasu ( niet geselecteerd onder jdr)
Sankhon ......
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

STVV-fan schreef:
fruitboerke schreef:
STVV-fan schreef:Ik stel mij ook vragen bij de sportieve meerwaarde van Nguyen.

Dit zal een zuivere financiële zet zijn. DMM/Tateishi zullen wel de kosten/baten analyse gemaakt hebben, eeb stuk beter dan sommige forumgangers kunnen.
Blijkt hem toch te kunnen voetballen? Eens zo goed, maar dat zal de initiële verwachting ook niet zijn.

Moeten ze dan de helden van de natie uit elk werelddeel gaan halen? Waarom niet? Wat kost zo'n speler aan STVV? Qua transfersom en looneisen zullen het gene vette zijn hoor... En als die speler al maar zorgt voor gewoon meer naamsbekendheid brengt hij op.

Met enige randvoorwaarde wel dat er dan andere spelers zijn die sportief WEL een meerwaarde bieden, wat bij de tranfer van Nguyen ook een randvoorwaarde is/moet zijn

Als je bepaalde bovenstaande reacties leest, dan besef je meteen dat enige buitenlandse naamsbekendheid gene kwaad kan, omdat onze Japanse bazen (het is echter geen ziekte van tijd), in de ogen van bepaalde mensen toch nooit goed kunnen doen. Commercieel (en ja, in het hedendaagse voetbal is dat wel degelijk van belang) hebben de Japanners minder aan de "eigen supporters" van STVV en moeten ze de grenzen wel letterlijk en figuurlijk verleggen naar de (Aziatische) wereld.

By the way: De Smet is WEL een vervanging van De Norre. En het is weer ZEER typerend dat sommigen weer compleet doorslaan, alsof Nguyen de enige aanvallende versterking en de laatste versterking tout court zal blijven.... :gek: :roll:
Is het nu echt nodig om hier een vietnamees van het zevende knoopsgat in te lijven . Dat ze godverdomme eens normaal doen .Ik denk dat Brys zich ook wel in zijne koffie verslikt zal hebben bij het horen van die late aprilgrap. Komaan he zeg ,ge gaat mij toch niet vertellen dat dit nog normale toeren zijn.En ja , ik veroordeel op voorhand want als die gast echt iets van tel zou kunnen WAS hij al in Europa aktief.Of hebben ze bij STVV dan zo een fantastische scoutingscel ? Ik dacht het niet. :gek:
Jij bent een typevoorbeeld van een mens die compleet doorslaat bij het horen van dat nieuws, wat ik in mijn post aanhaal en wat jij met deze reactie haarfijn bevestigt.
Nogmaals beste kerel, ooit al eens gedacht aan de commerciële implicaties van zo een speler? En ja, ik weet dat hij sportief waarschijnlijk niks bijbrengt en ja ik weet dat jij denkt dat Nguyen gezien wordt als volwaardig gehaalde speler die het totaal aantal te halen spelers op 1 speler minder brengt, maar probeer voor 1 keer eens een beetje "out of the box" te denken.
De speler zal ook wel niet zoveel kosten dat hij het halen van overige spelers in het gedrang brengt.

Over Brys die zich verslikt: Wie zegt dat Nguyen niet gewoon een speler is die ze als (commerciële) opportuniteit buiten de spelers die Brys sowieso krijgt om gaan halen?
En nee, de Japanners gaan Brys niet verplichten hem op te stellen, dat hebben ze bij de Japanners vorig seizoen ook niet gedaan

@ Haspengouw: de conclusie dat De Smet de vervanger is van De Norre mag niet genomen worden, maar de conclusie dat De Norre niet vervangen is en er dus nog altijd iemand voor de linksachter moet gevonden worden mag wel direct genomen worden? Legt mij dat eens ne keer uit :D
En jij bent het type voorbeeld die al content is als je een hond met een voetbalbroekje op het veld ziet rond lopen . Ga toch fietsen stelen menne man lief . Om te kotsen is het . :bweik:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Martinez1
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2019, 22:52
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Martinez1 »

Daniel Schmidt Highlights https://www.youtube.com/watch?v=s4FvTKIHWlo Not good as Steppe but would be a decent 2nd GK IMO.
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4143
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Elgromi schreef:https://www.youtube.com/watch?v=DFdubQQG-gI
die vrije trap rond minuut 2.50 gaat er wel lekker in, ben benieuwd of hem komt wat Marc Brys er van krijgt gemaakt of dat et weer van komen en gaan is.
Als het puur marketing gezien is en als ze er zo geld kunnen aan verdienen ook goed, zal niet de enige aanvallende inkomer zijn, transfer periode duurt nog even.
Rond minuut 6:20 is dat tegen Tomi? :lol:
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
vdl
Berichten: 2364
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:13

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door vdl »

Positivo schreef:Tomiyasu ( niet geselecteerd onder jdr)
Sankhon ......
Die twee hebben gewoon het talent, maar om te zeggen dat ze beter zijn gemaakt door Brijs vind ik erover.
Alleen de beslissing om De Norre op de links back te zetten heeft een speler beter gemaakt en iets opgebracht, maar dat was niet de keuze van Brijs.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

vdl schreef:
Positivo schreef:Tomiyasu ( niet geselecteerd onder jdr)
Sankhon ......
Die twee hebben gewoon het talent, maar om te zeggen dat ze beter zijn gemaakt door Brijs vind ik erover.
Alleen de beslissing om De Norre op de links back te zetten heeft een speler beter gemaakt en iets opgebracht, maar dat was niet de keuze van Brijs.
Dan weet ik niet goed waarom wij nog ne trainer betalen, die hebt ge dan toch helemaal niet nodig.
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

fruitboerke schreef:
STVV-fan schreef:
fruitboerke schreef:
STVV-fan schreef:Ik stel mij ook vragen bij de sportieve meerwaarde van Nguyen.

Dit zal een zuivere financiële zet zijn. DMM/Tateishi zullen wel de kosten/baten analyse gemaakt hebben, eeb stuk beter dan sommige forumgangers kunnen.
Blijkt hem toch te kunnen voetballen? Eens zo goed, maar dat zal de initiële verwachting ook niet zijn.

Moeten ze dan de helden van de natie uit elk werelddeel gaan halen? Waarom niet? Wat kost zo'n speler aan STVV? Qua transfersom en looneisen zullen het gene vette zijn hoor... En als die speler al maar zorgt voor gewoon meer naamsbekendheid brengt hij op.

Met enige randvoorwaarde wel dat er dan andere spelers zijn die sportief WEL een meerwaarde bieden, wat bij de tranfer van Nguyen ook een randvoorwaarde is/moet zijn

Als je bepaalde bovenstaande reacties leest, dan besef je meteen dat enige buitenlandse naamsbekendheid gene kwaad kan, omdat onze Japanse bazen (het is echter geen ziekte van tijd), in de ogen van bepaalde mensen toch nooit goed kunnen doen. Commercieel (en ja, in het hedendaagse voetbal is dat wel degelijk van belang) hebben de Japanners minder aan de "eigen supporters" van STVV en moeten ze de grenzen wel letterlijk en figuurlijk verleggen naar de (Aziatische) wereld.

By the way: De Smet is WEL een vervanging van De Norre. En het is weer ZEER typerend dat sommigen weer compleet doorslaan, alsof Nguyen de enige aanvallende versterking en de laatste versterking tout court zal blijven.... :gek: :roll:
Is het nu echt nodig om hier een vietnamees van het zevende knoopsgat in te lijven . Dat ze godverdomme eens normaal doen .Ik denk dat Brys zich ook wel in zijne koffie verslikt zal hebben bij het horen van die late aprilgrap. Komaan he zeg ,ge gaat mij toch niet vertellen dat dit nog normale toeren zijn.En ja , ik veroordeel op voorhand want als die gast echt iets van tel zou kunnen WAS hij al in Europa aktief.Of hebben ze bij STVV dan zo een fantastische scoutingscel ? Ik dacht het niet. :gek:
Jij bent een typevoorbeeld van een mens die compleet doorslaat bij het horen van dat nieuws, wat ik in mijn post aanhaal en wat jij met deze reactie haarfijn bevestigt.
Nogmaals beste kerel, ooit al eens gedacht aan de commerciële implicaties van zo een speler? En ja, ik weet dat hij sportief waarschijnlijk niks bijbrengt en ja ik weet dat jij denkt dat Nguyen gezien wordt als volwaardig gehaalde speler die het totaal aantal te halen spelers op 1 speler minder brengt, maar probeer voor 1 keer eens een beetje "out of the box" te denken.
De speler zal ook wel niet zoveel kosten dat hij het halen van overige spelers in het gedrang brengt.

Over Brys die zich verslikt: Wie zegt dat Nguyen niet gewoon een speler is die ze als (commerciële) opportuniteit buiten de spelers die Brys sowieso krijgt om gaan halen?
En nee, de Japanners gaan Brys niet verplichten hem op te stellen, dat hebben ze bij de Japanners vorig seizoen ook niet gedaan

@ Haspengouw: de conclusie dat De Smet de vervanger is van De Norre mag niet genomen worden, maar de conclusie dat De Norre niet vervangen is en er dus nog altijd iemand voor de linksachter moet gevonden worden mag wel direct genomen worden? Legt mij dat eens ne keer uit :D
En jij bent het type voorbeeld die al content is als je een hond met een voetbalbroekje op het veld ziet rond lopen . Ga toch fietsen stelen menne man lief . Om te kotsen is het . :bweik:
Nja, het is natuurlijk wel zo dat DMM geld investeert en daar een return voor wil. Als ik vandaag in HBvL zie dat die jongen miljoenen volgers heeft en de transfer "the talk of the town" is in Vietnam, dan begrijp ik DMM wel. Voor STVV kan het misschien wat opbrengen, maar voor DMM is dit serieuze reclame in een nabijgelegen markt voor praktisch geen geld. Anderen kijken niet langer dan hun neus lang is en smeren u wurgcontracten aan, DMM doet het dan toch op een wat positievere manier. Als dit andere, veel betere, transfers niet in de weg staat natuurlijk.
Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

Die betere transfers mogen er toch gaan komen. We hebben sinds de winter 14 miljoen aan uitgaande transfers gedaan. Inkomend nog gene vette. Baltic, Troonbeeckx dat zijn hoogstens pionnen voor binnen enkele jaren. Schmidt dat is als 2e keeper.
Ik geloof in De Smet maar zelfs dat is geen certitude.
Er zouden toch nog minstens 3 kwalitatieve spelers moeten komen die altijd in de ploeg staan ?
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

vdl schreef:
Positivo schreef:Tomiyasu ( niet geselecteerd onder jdr)
Sankhon ......
Die twee hebben gewoon het talent, maar om te zeggen dat ze beter zijn gemaakt door Brijs vind ik erover.
Alleen de beslissing om De Norre op de links back te zetten heeft een speler beter gemaakt en iets opgebracht, maar dat was niet de keuze van Brijs.
Als je de statistieken van iedere speler van afgelopen seizoen gaat bekijken, denk ik dat het voor velen het beste seizoen uit hun carrière was was. Loop het rijtje maar af: Boli, Kamada, De Sart, Botaka, Asamoah etc. Het moet zijn dat de man toch iets goed doet.

Wat onze Vietnamees betreft: commercieel kan dat wel een voltreffer zijn en ergens kan ik daar ook wel begrip voor opbrengen. Het geld moet immers van ergens komen en dat zal niet van de thuisblijvende Truienaar zijn. Het kan zomaar zijn dat die gast zichzelf binnen enkele maanden terugbetaalt. Voor ons is dat heel moeilijk in te schatten wat zo'n transfer waard is op de Aziatische onlinemarkt. Sportief blijft het natuurlijk een levensgroot vraagteken en daar draait het uiteindelijk wel om. Zou me niet verbazen als die hier gewoon een jaar onder contract ligt in de B-kern en dan weer vertrekt. Ik kan me moeilijk inbeelden dat men in hem onze nieuwe spelmaker ziet. Daarvoor zijn zijn adelbrieven, met name in de J2 league en K1 league, te mager.
Overdrijven is een kunst
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Jacques schreef:[
Wat onze Vietnamees betreft: commercieel kan dat wel een voltreffer zijn en ergens kan ik daar ook wel begrip voor opbrengen. Het geld moet immers van ergens komen en dat zal niet van de thuisblijvende Truienaar zijn. Het kan zomaar zijn dat die gast zichzelf binnen enkele maanden terugbetaalt. Voor ons is dat heel moeilijk in te schatten wat zo'n transfer waard is op de Aziatische onlinemarkt.
Heel moeilijk in te schatten eigenlijk. Ik heb het eens vluchtig bestudeerd om dit proberen te begrijpen.

Als iemand zegt: Japanners zijn interessant. Dan zeg ik haja want aan land van 125 miljoen inwoners met een inkomen vergelijkbaar dan hier.

Als iemand zegt: een Vietnamees is commercieel interessant. Dan zeg ik hanee want dat land heeft idd wel 100 miljoen inwoners, maar een arbeider verdient gemiddeld 75 euro de maand en een bediende 200 euro. Hoeveel geld kunnen die dan besteden?

Na wat verder te redeneren:
Maar het bruto nationaal inkomen is dan weer 15% hoger dan dat van België en bedraagt 1/10 van dat van Japan. Das ja komt er dus misschien op neer dat er een hele hoop supperrijken en of bedrijven zijn die het "brood en spelen principe" toepassen.
Die kunnen dan wel potentiel grote somen geld investeren om hun PR te linken aan een sterspeler van de NT. Bvb toen Vietnam (met NGUYEN CONG PHUONG) de finale van het Aziatisch kampioenschap onder 23 jaar speelde, kreeg iedereen massaal vrij om de wedstrijd te kunnen bijwonen op groot scherm. Het hele land lag dus plat vanwege die finale. Een hele hoop onderbetaalde tevreden werknemers dus.
Positivo
Berichten: 1926
Lid geworden op: 12 jul 2017, 17:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Positivo »

Henri is de man schreef:Die betere transfers mogen er toch gaan komen. We hebben sinds de winter 14 miljoen aan uitgaande transfers gedaan. Inkomend nog gene vette. Baltic, Troonbeeckx dat zijn hoogstens pionnen voor binnen enkele jaren. Schmidt dat is als 2e keeper.
Ik geloof in De Smet maar zelfs dat is geen certitude.
Er zouden toch nog minstens 3 kwalitatieve spelers moeten komen die altijd in de ploeg staan ?
Er moet ook mee rekening gehouden worden , dat er putten dienen gevuld te worden.
Koberoosen
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Koberoosen »

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190701_04487867
Van vandaag officieel gemaakt !
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

vdl schreef:
Positivo schreef:
Ten tweede : Misschien maakt Brijs daar wel een topper van.
Net zoals van al die andere toppers die alweer weggestuurd zijn,Nazon,Gladon,Koike Vloet,Ghlia, Buya en nog enkele helden.
Van ezels kan je geen koerspaarden maken.
Maar van koerspaarden wel ezels :D
Brijs hield zich aan zijn systeem , en deed steeds beroep op dezelfde spelers
Daar is niets mis mee , en een puik seizoen bevestigd zijn gelijk .
Zonder Brijs zijn vakmanschap in twijfel te trekken , maar veel kansen hebben deze spelers niet gekregen om iets te tonen
Wat deze helden betreft kunnen jij noch ik en de grote meerderheid van de stvv supporters een objectief oordeel vormen
Plaats reactie