Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

Positivo schreef:
Henri is de man schreef:Die betere transfers mogen er toch gaan komen. We hebben sinds de winter 14 miljoen aan uitgaande transfers gedaan. Inkomend nog gene vette. Baltic, Troonbeeckx dat zijn hoogstens pionnen voor binnen enkele jaren. Schmidt dat is als 2e keeper.
Ik geloof in De Smet maar zelfs dat is geen certitude.
Er zouden toch nog minstens 3 kwalitatieve spelers moeten komen die altijd in de ploeg staan ?
Er moet ook mee rekening gehouden worden , dat er putten dienen gevuld te worden.
Welke putten ? Beerputten , waterputten of wat . Dat verhaaltje is ook redelijk afgezaagd zunne . De japanners zijn aan hun tweede jaar bezig en ze hebben de ploeg overgenomen in de staat waarin die zich op dat moment bevond. Als er nu nog putten gevuld moeten worden hebben ze die dan toch zelf gemaakt. Nu nog afkomen met het excuus dat er nog schulden van voor de overname dienen aangezuiverd te worden is gewoonweg dikke zever.Voor hoeveel miljoenen hebben ze al verkocht tijdens hun regeerperiode ?
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Ik heb daarnet eens in detail opgezocht wat die Vietnamees de laatste periode presteerde.
Sinds februari werd hij uitgeleend aan een ploeg uit Zuid-Korea: Incheon United. Die ploeg staat daar na 18 matchen op de laatste plaats.
Cong Phuong was daar actief in een periode van 12 competitiematchen. 5x was hij invaller, 3x begon hij in de basis, 4x kwam hij niet aan minuten.
Hij was dus geen basis-speler bij een ploeg die laatste staat in Zuid-Korea...

Hij wilde, en mocht, z'n uitleenbeurt dan ook stopzetten. De speler wilde gaan testen bij een club in Europa. Clermont Foot, een club uit de Ligue 2 was akkoord om hem als tester af te laten komen.
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Wil op zich niets zeggen, spelers van ploegen die onderin staan kunnen soms op een ander wel openbloeien, omdat ze meer bevrijd kunnen voetballen.

Het enige wat ik hoop is dat deze transfer als een soort opportuineit wordt gezien en behandeld, niet als de vervanging van Kamada of Bezus.
miel
Berichten: 1662
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

fruitboerke schreef:
Positivo schreef:
Henri is de man schreef:Die betere transfers mogen er toch gaan komen. We hebben sinds de winter 14 miljoen aan uitgaande transfers gedaan. Inkomend nog gene vette. Baltic, Troonbeeckx dat zijn hoogstens pionnen voor binnen enkele jaren. Schmidt dat is als 2e keeper.
Ik geloof in De Smet maar zelfs dat is geen certitude.
Er zouden toch nog minstens 3 kwalitatieve spelers moeten komen die altijd in de ploeg staan ?
Er moet ook mee rekening gehouden worden , dat er putten dienen gevuld te worden.
Welke putten ? Beerputten , waterputten of wat . Dat verhaaltje is ook redelijk afgezaagd zunne . De japanners zijn aan hun tweede jaar bezig en ze hebben de ploeg overgenomen in de staat waarin die zich op dat moment bevond. Als er nu nog putten gevuld moeten worden hebben ze die dan toch zelf gemaakt. Nu nog afkomen met het excuus dat er nog schulden van voor de overname dienen aangezuiverd te worden is gewoonweg dikke zever.Voor hoeveel miljoenen hebben ze al verkocht tijdens hun regeerperiode ?
Controle putten
Het toeschouwers aantal vorig seizoen was niet van die aard , dat het veel inpak had op een groter budget .
Nooit gehoord van een exploitatietekort of wat
Als dat zich vorig seizoen heeft voor gedaan, kan men dat eventueel aanzuiveren met een deel van de miljoenen die ze hebben binnen gekregen
Zo afgezaagd is dat verhaaltje dus niet .
We kunnen alleen maar hopen dat ze een groot deel van die transfer sommen willen investeren in het sportieve en de uitbouw van de club
Vandaag is de transferperiode eigenlijk pas geopend en er zijn er al een aantal die zich aan het onder schijten zijn :mrgreen:
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/201 ... v-kortrijk

Nu de wedstrijdkalender er is, weten de Japanners hopelijk dat ze naar 6e vitesse moeten schakelen qua inkomende transfers.
Ze kunnen maar beter zorgen dat hun huiswerk in orde is en dat de nodige versterkingen in aantocht zijn want het zal zaak zijn om klaar te zijn tgn de seizoensstart! én de start niet te missen!

27/07/2019 20:00 Sint-Truiden - Moeskroen
02/08/2019 20:30 Club Brugge - Sint-Truiden
11/08/2019 14:30 Sint-Truiden - Standard
18/08/2019 18:00 Antwerp - Sint-Truiden
24/08/2019 20:00 Sint-Truiden - Zulte Waregem
31/08/2019 18:00 Eupen - Sint-Truiden
14/09/2019 20:00 Sint-Truiden - Waasland-Beveren
21/09/2019 20:01 Charleroi - Sint-Truiden
28/09/2019 20:01 Sint-Truiden - KRC Genk

Dat zijn 4 PO1 ploegen in de eerste 9 wedstrijden.
verplaatsing naar Charleroi ook altijd moeilijk..

In dat opzicht kan het misschien de transfers wel in een stroomversnelling brengen.
Ze moeten er eind juli staan + de inkomende transfers moeten basispionnen zijn die onmiddellijk inzetbaar zijn.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Ik lees dat onze 'Messi' 2,3 miljoen volgers heeft op Facebook. Meer dan Simon Mignolet, bijna de helft van bv Thibaut Courtois. Om het snel even te kaderen.

Daar staat inderdaad een grote commerciële waarde tegenover. Hij zal dus waarschijnlijk meer gaan opbrengen, dan hij effectief zal kosten. En als DMM op deze manier een voor hen belangrijke markt kan aanboren, so be it.

Verder stelt Brys geen spelers op die niet voldoen. Is Phuong niet goed genoeg, zit hij gewoon in de tribune. Daar maak ik me dus geen zorgen over.

We zullen hier waarschijnlijk niets aan verliezen, misschien zelfs winnen terwijl hij niet eens aan spelen toekomt. Maar inderdaad, de échte transfers mogen stilaan beginnen komen.
Mikman
Berichten: 3664
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

fruitboerke schreef:
Positivo schreef:
Henri is de man schreef:Die betere transfers mogen er toch gaan komen. We hebben sinds de winter 14 miljoen aan uitgaande transfers gedaan. Inkomend nog gene vette. Baltic, Troonbeeckx dat zijn hoogstens pionnen voor binnen enkele jaren. Schmidt dat is als 2e keeper.
Ik geloof in De Smet maar zelfs dat is geen certitude.
Er zouden toch nog minstens 3 kwalitatieve spelers moeten komen die altijd in de ploeg staan ?
Er moet ook mee rekening gehouden worden , dat er putten dienen gevuld te worden.
Welke putten ? Beerputten , waterputten of wat . Dat verhaaltje is ook redelijk afgezaagd zunne . De japanners zijn aan hun tweede jaar bezig en ze hebben de ploeg overgenomen in de staat waarin die zich op dat moment bevond. Als er nu nog putten gevuld moeten worden hebben ze die dan toch zelf gemaakt. Nu nog afkomen met het excuus dat er nog schulden van voor de overname dienen aangezuiverd te worden is gewoonweg dikke zever.Voor hoeveel miljoenen hebben ze al verkocht tijdens hun regeerperiode ?
De staat waarin de club zich bevond was een schuld van meer dan 9 miljoen Euro. Die verdwijnt niet omdat er een andere eigenaar is he ;)

Dus positivo heeft gelijk. De uitgaande transfers moeten OOK gebruikt worden om schulden af te lossen én het exploitatietekort te dichten. En natuurlijk moet er ook een deel geherinvesteerd worden in het sportieve. Maar dat zal niet het total bedrag zijn dat STVV heeft geïnd aan transfers, verre van.




Wat die Viëtnamees betreft: Viëtnam is een van de snelst groeiende economieën ter wereld, dus commercieel is dit zeker interessant. Maar sportief lijkt me dit een op voorhand reeds nutteloze transfer. Zelfs als hij aardig kan voetballen, moet hij fysiek, tactisch en qua snelheid van uitvoering nog ongelofelijk veel stappen zetten op zijn 24e.
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Eigenlijk niet te begrijpen dat er nog geen andere club in de afgelopen jaren deze geniale "easy money" set gedaan heeft. :stupid:
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/01/


Niet om de geruchtenmolen op gang te trekken, maar puur beoordeling qua speler.
Ik zou hem hier graag zien rondlopen. Zou toch een mooie transfer voor ons zijn?
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4139
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

Anneke schreef:https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/01/


Niet om de geruchtenmolen op gang te trekken, maar puur beoordeling qua speler.
Ik zou hem hier graag zien rondlopen. Zou toch een mooie transfer voor ons zijn?
Mag wat mij betreft direct komen,
maar ik meende vernomen te hebben dat wat deze speler betreft er al een transfer naar AEK Athene rond was?
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

De kalender voor volgend seizoen is één van de slechtste die er al ooit geweest is voor STVV . De laatste 2 speeldagen tegen Standard en Anderlecht en de eerste 6 speeldagen is ook gene kattenpis . Dat ze maar zorgen dat de ploeg COMPLEET is om te starten .
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
Herke
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2014, 14:26

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Herke »

Ik hoop dat de trainer de nieuwe spelers een eerlijke kans geeft. Niet zoals vorig jaar waarbij hij telkens voor dezelfde spelers koos ook al waren ze weken slecht bezig. Dat en het te laat vervangen in wedstrijden hebben me vorig seizoen doen twijfelen aan de capaciteiten van de trainer. Ik had geen traan gelaten moest hij alsnog zijn vertrokken. Het resultaat mocht er dan wel zijn, maar wat is daarin zijn verdienste?
Jones
Berichten: 3167
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

stvvilvoorde schreef:
Anneke schreef:https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/01/


Niet om de geruchtenmolen op gang te trekken, maar puur beoordeling qua speler.
Ik zou hem hier graag zien rondlopen. Zou toch een mooie transfer voor ons zijn?
Mag wat mij betreft direct komen,
maar ik meende vernomen te hebben dat wat deze speler betreft er al een transfer naar AEK Athene rond was?
Die is voor mij direct inzetbaar.
B. De Wever
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mei 2019, 14:52

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door B. De Wever »

fruitboerke schreef:De kalender voor volgend seizoen is één van de slechtste die er al ooit geweest is voor STVV . De laatste 2 speeldagen tegen Standard en Anderlecht en de eerste 6 speeldagen is ook gene kattenpis . Dat ze maar zorgen dat de ploeg COMPLEET is om te starten .
Afgelopen seizoen hadden ze een easy opener : resultaat was 4 troosteloze drawns + verlies op Standard = 4 op 15.
Om beter te doen in de eerste 5 matchen volstaat dus 1 winner en 1 drawn, want dan heb je al 1 winstmatch meer.
Met thuismatchen tegen Moeskroen, Standard en Zulte niet onoverkomelijk lijkt mij.
Uit naar Brugge tel ik niet mee wegens gekende redenen en op Antwerp speelden ze vorig seizoen hun beste wedstrijd.
Zo relatief is een kalender dus.

Minstens 8-9 op 15 moet het target zijn.
Dreke
Berichten: 3624
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

fruitboerke schreef:De kalender voor volgend seizoen is één van de slechtste die er al ooit geweest is voor STVV . De laatste 2 speeldagen tegen Standard en Anderlecht en de eerste 6 speeldagen is ook gene kattenpis . Dat ze maar zorgen dat de ploeg COMPLEET is om te starten .
Al jaren aan een stuk staan de topploegen er niet aan het begin van de competitie. Als je moeilijke matchen hebt in het begin en op het einde, heb je een gemakkelijker programma voor de rest van het seizoen.
A loyal football fan only supports the shirt...
Plaats reactie