Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

ik zou vandaag precies toch graag ergens een artikel lezen:

STVV haalt ...X... en sluit vandaag nog aan op oefenstage. :onfire: :onfire: :onfire:
En als het kan dan toch een naam waar we een goed gevoel bij krijgen :D

#ongeduldig #geduldiseenschonedeugd
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Jack schreef:Eigenlijk niet te begrijpen dat er nog geen andere club in de afgelopen jaren deze geniale "easy money" set gedaan heeft. :stupid:
Om daarvan te kunnen profiteren moet je natuurlijk wel toegang en kennis hebben van de Aziatische markt en die heeft geen enkele andere Belgische club, toch niet op het niveau van DMM. Er zijn in het verleden overigens wel meer van dat soort deals geweest, o.a. de eerste Japanner ooit in de Belgische competitie (Suzuki) was meer promotiestunt dan sportieve versterking. Dat Genk -als ik me goed herinner- toen door het Japanse Nitto gesponsord werd, zal daar niet vreemd aan geweest zijn.

Wat de kalender betreft: het begin schrikt af, maar zoals Dreke zei, is het vaak beter om de topploegen vroeg te hebben, als ook hun kern niet niet volledig en/of op elkaar ingespeeld is. Als je zelf als ploeg al verder staat, liggen daar kansen. Het einde is eigenlijk vervelender: Gent, (Mechelen), Standard, Anderlecht. Dat worden matchen op het scherpst van de snee voor deelname aan PO1. Een reeksje tegen Cercle, W-B en Oostende was makkelijker geweest om mee te eindigen. Maar bon, binnen een week kan deze kalender misschien al de vuilbak in.
Laatst gewijzigd door Jacques op 02 jul 2019, 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Koberoosen
Berichten: 47
Lid geworden op: 11 mar 2019, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Koberoosen »

23 juli worden de nieuwe shirtjes voorgesteld , ben daar eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar!

https://www.stvv.com/nl/nieuws/a-kern/s ... -2019-2020
Gebruikersavatar
Jack
Beheerder
Berichten: 3468
Lid geworden op: 28 sep 2010, 11:11
Supporter van: STVV

Re: RE: Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jack »

Jacques schreef:
Jack schreef:Eigenlijk niet te begrijpen dat er nog geen andere club in de afgelopen jaren deze geniale "easy money" set gedaan heeft. :stupid:
Om daarvan te kunnen profiteren moet je natuurlijk wel toegang en kennis hebben van de Aziatische markt en die heeft geen enkele andere Belgische club, toch niet op het niveau van DMM. Er zijn in het verleden overigens wel meer van dat soort deals geweest, o.a. de eerste Japanner ooit in de Belgische competitie (Suzuki) was meer promotiestunt dan sportieve versterking. Dat Genk -als ik me goed herinner- toen door het Japanse Nitto gesponsord werd, zal daar niet vreemd aan geweest zijn.

Wat de kalender betreft: het begin schrikt af, maar zoals Dreke zei, is het vaak beter om de topploegen vroeg te hebben, als ook hun kern niet niet volledig en/of op elkaar ingespeeld is. Als je zelf als ploeg al verder staat, liggen daar kansen. Het einde is eigenlijk vervelender: Gent, (Mechelen), Standard, Anderlecht. Dat worden matchen op het scherpst van de snee voor deelname aan PO1. Een reeksje tegen Cercle, W-B en Oostende was makkelijker geweest om mee te eindigen. Maar bon, binnen een week kan deze kalender misschien al de vuilbak in.
Heb het over alle clubs wereldwijd.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6729
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Ik denk dat de commerciële waarde van een speler vaker een rol speelt dan wij denken, helaas, want het gaat in tegen het romantische/nostalgische beeld van de voetbalsport, maar het is nu éénmaal zo. Het bekendste voorbeeld vind je in Turijn: Cristiano Ronaldo. Zijn overstap was niet enkel een sportief gegeven, maar had invloed op het aantal online volgers van Juventus, de shirtverkoop maar ook op het afsluiten/verlengen van sponsorcontracten en de waarde van de aandelen van de club. Juventus kocht met hem veel meer dan alleen maar een garantie op doelpunten. Misschien was dat zelfs maar van secundair belang, voor de Italiaanse competitie+beker moesten ze die investering in ieder geval niet doen (mogelijk wel voor CL, maar dat moet nog blijken). Zie o.a.
https://www.businessinsider.nl/juventus ... =true&r=US
https://www.straitstimes.com/sport/foot ... t-tide-can

Ronaldo is het meest extreme voorbeeld, maar je kan een gelijkaardige case maken voor bv. Neymar en Mbappé of voor Takayuki Suzuki destijds. Onze Vietnamese Messi zal verre van dat effect hebben en waar Ronaldo sportieve zekerheid is, is dat bij Cuong hoogst twijfelachtig, maar om maar aan te geven dat commerciële afwegingen vaak meespelen op verschillende niveaus. Wij (ik in ieder geval) hebben daar weinig zicht op, zeker op de online economie in Azië/Vietnam, maar bij DMM zullen ze dat wel weten. Ik zou het in ieder geval niet bij voorbaat weglachen. Een jaar geleden klonk het ook "welke Japanner ligt er in godsnaam wakker van STVV?". Ondertussen hebben we meer Japanse dan Belgische sponsors.
Overdrijven is een kunst
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enrique »

Kalender : liever eerst tegen de "topploegen" dan omgekeerd
Budgetten en boekhouding : maken ze geen 3M euro verlies per jaar ? Ook meenemen dan om transferbudget te bepalen

Er zullen wel genoeg spelers arriveren
Kwestie is dat het hele zootje compleet scheef gegroeid is
Uefa heeft alles scheefgetrokken
Transfers tot einde augustus is OK, maar laat dan overal de competities op hetzelfde moment beginnen
Wat zij willen, het hele jaar door voetbal is onmogelijk
Destijds waren er 3 Europese competities en nu zijn het er 2
Er zijn landen bijgekomen
Ploegen uit de grote competities kregen meer zekerheid
Voorrondes uitgevonden
Schaf die zever af en trek de boel recht

Nog ne goeie 8 en 10 en we kunnen voorlopig verder ...
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

De Vietnamees is nu officieel een kanarie, word 1 jaar gehuurd. Dus met andere woorden ga je er amper voor betalen, maar ga je commercieel wel cashen.

Slimme zet dus.
STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

After being linked with French second division club Clermont Foot 63 for a while, Vietnam star Nguyen Cong Phuong now looks likely to be heading to Belgium’s top flight.

The 24-year-old striker has been linked with a move to Belgian Pro League side Sint-Truidense VV who finished seventh in the league last season and are looking to make it to the play-offs in the upcoming season.

And now, the star striker’s parent club Hoang Anh Gia Lai (HAGL) FC have confirmed that a deal is close to completion and also revealed some details regarding the contract the player will be signing.
“Cong Phuong will play for Sint-Truidense under a one-year contract starting in the new season. Currently, we are helping him complete procedures for Belgium. Sint-Truidense even have a video that introduces Cong Phuong’s debut ready,” HAGL director Nguyen Tan Anh told Tien Phong.

This means that Cong Phuong will win a one-year contract at the Belgian top division club instead of a one-month trial that French second division side Clermont Foot were looking for from the Vietnam forward.

“He was a target of many teams who had noticed him. After considering all the proposals, HAGL decided to choose Sint-Truidense as the new destination for Cong Phuong,” said Tan Anh.

It has also been revealed that the contract between the two parties will be signed in a function to be held at the Ho Chi Minh City on July 5.

https://www.foxsportsasia.com/football/ ... -revealed/
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

Mikman schreef:
De staat waarin de club zich bevond was een schuld van meer dan 9 miljoen Euro. Die verdwijnt niet omdat er een andere eigenaar is he ;)

Dus positivo heeft gelijk. De uitgaande transfers moeten OOK gebruikt worden om schulden af te lossen én het exploitatietekort te dichten. En natuurlijk moet er ook een deel geherinvesteerd worden in het sportieve. Maar dat zal niet het total bedrag zijn dat STVV heeft geïnd aan transfers, verre van.
Meekers op Truineer.be over besteding van de 9 miljoen.
Bologna hoest voor Takehiro Tomiyasu (20) negen miljoen euro en een percentage op de doorverkoop op. "Maar dat wil niet zeggen dat die som morgen integraal op onze rekening staat', verklapt David Meekers aan Truineer.

De Japanse centrale verdediger Takehiro Tomiyasu (20) ruilt STVV voor het Italiaanse Bologna in de Serie A. Met de overgang is een bedrag gemoeid van 9 miljoen euro en een percentage op de doorverkoop. En dan te zeggen dat STVV pas anderhalf jaar geleden voor amper 800.000 euro overnam van Avispa Fukuoka uit de Japanse tweede klasse. Voorzitter David Meekers bevestigt de transfersom. Wat STVV met de centen zal doen, staat ook nog niet helemaal vast. Meekers: “dit bedrag was niet gebudgetteerd. Dus zal er wel wat intern overleg nodig zijn. Het is ook goed om weten dat die som morgen niet in één keer op onze rekening zal staan. Dat zal gefaseerd over twee jaar gebeuren. Maar hoe dan ook zal een deel opnieuw geïnvesteerd worden in spelers en in de opwaardering van ons onroerend goed.”
Dat helpt sommigen misschien al wat uit hun droom dat we plots 9 miljoen zouden besteden aan inkomende transfers. Positief is wel dat het huidige, en reeds verhoogde, budget los staat van die 9 miljoen. Het kan dus wel zijn dat er door die 9 miljoen extra opportuniteiten, bovenop eerder geplande transfers, mogelijk zijn.
enrique
Berichten: 2871
Lid geworden op: 13 okt 2010, 19:24

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enrique »

Ik weet een zaak
Als ik een overname doe en ik moet nog 9M doorstorten aan andere instanties, dan gaat de overname niet door

Mikman mag hier zijn commentaar op geven ;) :) :)
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

enrique schreef:Ik weet een zaak
Als ik een overname doe en ik moet nog 9M doorstorten aan andere instanties, dan gaat de overname niet door

Mikman mag hier zijn commentaar op geven ;) :) :)
En waarom niet? Stel dat DMM gewoon 1€ betaald heeft, plus de schulden overgenomen? Dan is de overnameprijs de facto 9 miljoen Euro. DMM heeft ook 5 miljoen Euro schulden die STVV aan hun had, omgezet in nieuwe aandelen. Dus de schuldeiser is DMM zelf, geen andere instantie.
DMM als schuldeiser was dat geld kwijt, maar STVV werd daardoor ook wel meer waard wegens minder schulden op de balans. Broekzak-vestzak.
Als STVV straks schuldenvrij is en DMM verkoopt de club voor ( ik geef een fictief voorbeeld) 10 miljoen Euro, dan hebben ze 1 miljoen winst gemaakt.
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

enrique schreef:Ik weet een zaak
Als ik een overname doe en ik moet nog 9M doorstorten aan andere instanties, dan gaat de overname niet door

Mikman mag hier zijn commentaar op geven ;) :) :)
als je dat maar weet ! wie neemt er nu een schuldenput over :roll: Och ja , het zal nu waarschijnlijk daar weer twee jaar over gaan .....
dat de schuldenput moest gedempt worden .En volgend jaar zou de nieuwe tribune Noord staan! nog ne put bij .... :) :)
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Ik weet dat we niet mogen vergelijken, maar ambitie is toch een schone deugd hoor.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/88 ... mpaign=%2F
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

daniel schwaab is transfervrij, kobayashi is transfervrij. met allebei kunnen we wel iets denk ik. maar we hebben vooral dringend enkel spitsen nodig.
AUB
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

enkele spitsen moet het dus zijn.
Plaats reactie