Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

STimVV
Berichten: 2704
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

STVV-fan schreef:....
Waarom zou Suzuki begod de social media van STVV volgen? Als wij geen interesse in hem hebben.
Waarom zou je de social media volgen van een club waaar je niet dicht bij een contract bent?
Mm.. ik volg op instagram ook wel wat profielen die waarschijnlijk geen interesse in mij hebben. En ik sta ook niet dicht bij een contract met ze, ook al zou ik dat in sommige gevallen niet zo erg vinden. ;) ;) :lol:
Gebruikersavatar
lindoke
Berichten: 4144
Lid geworden op: 09 okt 2010, 21:45
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lindoke »

Waarom duurt het allemaal zo lang? Hmmmmm........Ik denk dat het ook een probleem is dat de Japanners te weinig kennis hebben van onze competitie om spelers als een Gerkens of een Wouters in het vizier te nemen. Ze hebben misschien ergens een scout rondlopen, maar eigenlijk moet je als eerste klasse club een heel team scouting hebben. Mensen van hier met een voetbalachtergrond en die onze competitie door en door kennen. Ik denk dat daar het schoentje bij STVV wringt. En dit is al jaaaaaaaren het geval. Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat er op dat vlak serieuze veranderingen zouden komen toen de Japanners ons overnamen. En tot nu toe merk in daar bitter weinig van.
Professionaliteit: het deskundig, op een kwalitatief goede manier uitoefenen van een beroep door de beroepskracht.
bert1924
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 okt 2010, 14:48

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door bert1924 »

Zeer juiste opmerking vanLindoke.Ik heb dit reeds vroeger aangehaald!!
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Waarom Suzuki instagram raadpleegt ? Om te zien of we een kleine club zijn en hoe fanatiek de supporters. Dan gaat hij bij Besiktas meer zijn ogen uitkijken. Het zou me verwonderen moest hij voor ons kiezen
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Het valt ook wel hard op dat de forumgangers die doorgaans wel redelijk goed geïnformeerd zijn qua nieuws en dergelijke ook stil blijven
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Suzuki mag gerust komen maar dan liefst fit.
In onze eigen JPL loopt er anders nog een andere niet te onderschatten Japanner rond. Het afgelopen seizoen goed voor 10 doelpunten en 2 assists.
Dat ze maar eens gaan aankloppen bij KAS Eupen voor Yuta Toyokawa, 24 jaar en einde contract in 2020. Interessante piste volgens mij.
Mikman
Berichten: 3675
Lid geworden op: 12 okt 2010, 11:51

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Mikman »

Jones schreef:Waarom Suzuki instagram raadpleegt ? Om te zien of we een kleine club zijn en hoe fanatiek de supporters. Dan gaat hij bij Besiktas meer zijn ogen uitkijken. Het zou me verwonderen moest hij voor ons kiezen
Wanneer Roger Cox van HBVL zegt dat STVV in vergevorderde onderhandeling is met Suzuki, dan zal hij dat niet zomaar plaatsen:

"STVV zit momenteel in vergevorderde onderhandelingen met Kashima Antlers over een transfer van Yuma Suzuki.
Suzuki is een 23-jarige spits, hij wordt gezien als de vervanger voor Kamada. Sinds 2014 maakt hij deel uit van de eerste ploeg van Kashima. In die periode speelde hij er in totaal 159 wedstrijden, scoorde hij 48 keer en was hij goed voor 25 assists.

Vorig seizoen geraakte hij in de J1 League aan 11 goals en 10 assists. Sinds december kwam hij wel niet meer in actie wegens een aanslepende hamstringblessure. Suzuki zou een neus hebben voor goals. In 2018 was hij één van de genomineerden voor de eretitel Aziatische speler van het jaar. Op 7 november 2018 werd hij door de Japanse bondscoach geselecteerd voor de Kirin Cup maar door een enkelblessure moest hij forfait geven."


Waarom hij voor ons zou kiezen ipv voor Besiktas? Omdat hij hier meer speelkansen heeft, de kans krijgt om te acclimatiseren aan het Europese voetbal en in een meer vertrouwde Japanse omgeving terecht komt. STVV is voor Japanners een springplank geworden naar de nationale ploeg, dat speelt zeker mee.


Voor de rest kan ik de kritiek wel enigszins volgen, anderzijds wat nuanceren: wanneer onze kern nu al klaar zou geweest zijn, dan hadden ze gewoon te veel betaald. Dus het is normaal dat er nog transfers moeten gebeuren. Maar nu zit je in een situatie dat eigenlijk de vertrekkers van de vorige winterstop nog vervangen moeten worden, plus Kamada, straks ook Tomiyashu, en zijn er nog de gevallen Boli en De Sart. Van die laatste twee vind ik ook dat men het te lang op de lange baan heeft geschoven, men wíst dat ze hun laatste contractjaar in gingen gaan. Ik vind niet dat je ze moet houden, voor beiden is het een goed moment om te vertrekken, maar dan wel voor een correcte prijs. En ik kreeg uit goede bron ook te horen dan we best ook rekening houden met een steeds mindere fysieke paraatheid van Teixeira, de slijtage begint zijn tol te eisen.
Dus die moet je allemaal vervangen én je moet eigenlijk nog een bétere kern samenstellen wil je een stap vooruit richting PO1 zetten. Dat is nog heel veel werk, hoe je het ook draait of keert.

Van de reeds gedane inkomende transfers moeten we niet te veel verwachten: van Troonbeeckx hoor je niet veel, Schmidt is een nieuwe back-up voor Steppe ( wat goed is! ) en zal pas later aansluiten, er is maar één iemand die gelooft dat de Vietnamees ook sportief iets kan betekenen ( toegegeven: qua publiciteit is het een schot in de roos als je ziet hoeveel extra volgers STVV op één week tijd op sociale media heeft, kijk gewoon naar de reacties op het overlijden van Nitcheu ) en De Smet is in het beste geval de vervanger van De Norre. Terwijl Suzuki, als hij komt, een half jaar heeft stil gelegen en zich moet aanpassen aan ons voetbal. Voorts weten we ook dat het fysieke aspect en de teamgeest heel belangrijk zijn bij Brys, en dat er tactisch één en ander ingeslepen moet worden, en laat dat nu net allemaal het nut van zo'n stage zijn.

Pluspuntje: de jeugd krijgt de kans om te bewijzen wat ze waard zijn. Helaas zal Mo Nitcheu dat niet meer kunnen, en dan heb ik het alleen maar over het sportieve, op menselijk vlak is het drama nog duizenden keren erger.
Stan Van Dessel blijkt het goed te doen naast Asamoah op het middenveld. Ook slechts 1.68m maar wel veel voetballend vermogen naar het schijnt.
En ook Balongo liet al wat zien. Dus zij profiteren van de uitblijvende transfers. Maar dat zijn niet de spelers waarmee STVV straks met verhoogde ambitie aan het seizoen kan beginnen.
Jones
Berichten: 3179
Lid geworden op: 19 dec 2015, 20:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jones »

Mikman schreef:
Jones schreef:Waarom Suzuki instagram raadpleegt ? Om te zien of we een kleine club zijn en hoe fanatiek de supporters. Dan gaat hij bij Besiktas meer zijn ogen uitkijken. Het zou me verwonderen moest hij voor ons kiezen
Wanneer Roger Cox van HBVL zegt dat STVV in vergevorderde onderhandeling is met Suzuki, dan zal hij dat niet zomaar plaatsen:

"STVV zit momenteel in vergevorderde onderhandelingen met Kashima Antlers over een transfer van Yuma Suzuki.
Suzuki is een 23-jarige spits, hij wordt gezien als de vervanger voor Kamada. Sinds 2014 maakt hij deel uit van de eerste ploeg van Kashima. In die periode speelde hij er in totaal 159 wedstrijden, scoorde hij 48 keer en was hij goed voor 25 assists.

Vorig seizoen geraakte hij in de J1 League aan 11 goals en 10 assists. Sinds december kwam hij wel niet meer in actie wegens een aanslepende hamstringblessure. Suzuki zou een neus hebben voor goals. In 2018 was hij één van de genomineerden voor de eretitel Aziatische speler van het jaar. Op 7 november 2018 werd hij door de Japanse bondscoach geselecteerd voor de Kirin Cup maar door een enkelblessure moest hij forfait geven."


Waarom hij voor ons zou kiezen ipv voor Besiktas? Omdat hij hier meer speelkansen heeft, de kans krijgt om te acclimatiseren aan het Europese voetbal en in een meer vertrouwde Japanse omgeving terecht komt. STVV is voor Japanners een springplank geworden naar de nationale ploeg, dat speelt zeker mee.


Voor de rest kan ik de kritiek wel enigszins volgen, anderzijds wat nuanceren: wanneer onze kern nu al klaar zou geweest zijn, dan hadden ze gewoon te veel betaald. Dus het is normaal dat er nog transfers moeten gebeuren. Maar nu zit je in een situatie dat eigenlijk de vertrekkers van de vorige winterstop nog vervangen moeten worden, plus Kamada, straks ook Tomiyashu, en zijn er nog de gevallen Boli en De Sart. Van die laatste twee vind ik ook dat men het te lang op de lange baan heeft geschoven, men wíst dat ze hun laatste contractjaar in gingen gaan. Ik vind niet dat je ze moet houden, voor beiden is het een goed moment om te vertrekken, maar dan wel voor een correcte prijs. En ik kreeg uit goede bron ook te horen dan we best ook rekening houden met een steeds mindere fysieke paraatheid van Teixeira, de slijtage begint zijn tol te eisen.
Dus die moet je allemaal vervangen én je moet eigenlijk nog een bétere kern samenstellen wil je een stap vooruit richting PO1 zetten. Dat is nog heel veel werk, hoe je het ook draait of keert.

Van de reeds gedane inkomende transfers moeten we niet te veel verwachten: van Troonbeeckx hoor je niet veel, Schmidt is een nieuwe back-up voor Steppe ( wat goed is! ) en zal pas later aansluiten, er is maar één iemand die gelooft dat de Vietnamees ook sportief iets kan betekenen ( toegegeven: qua publiciteit is het een schot in de roos als je ziet hoeveel extra volgers STVV op één week tijd op sociale media heeft, kijk gewoon naar de reacties op het overlijden van Nitcheu ) en De Smet is in het beste geval de vervanger van De Norre. Terwijl Suzuki, als hij komt, een half jaar heeft stil gelegen en zich moet aanpassen aan ons voetbal. Voorts weten we ook dat het fysieke aspect en de teamgeest heel belangrijk zijn bij Brys, en dat er tactisch één en ander ingeslepen moet worden, en laat dat nu net allemaal het nut van zo'n stage zijn.

Pluspuntje: de jeugd krijgt de kans om te bewijzen wat ze waard zijn. Helaas zal Mo Nitcheu dat niet meer kunnen, en dan heb ik het alleen maar over het sportieve, op menselijk vlak is het drama nog duizenden keren erger.
Stan Van Dessel blijkt het goed te doen naast Asamoah op het middenveld. Ook slechts 1.68m maar wel veel voetballend vermogen naar het schijnt.
En ook Balongo liet al wat zien. Dus zij profiteren van de uitblijvende transfers. Maar dat zijn niet de spelers waarmee STVV straks met verhoogde ambitie aan het seizoen kan beginnen.
Dat is te zien of hij kiest voor het geld of niet. Wie zegt dat hij bij Besiktas geen speelkansen krijgt ? Voor de rest van uw betoog ben ik akkoord. Ik wil samen met velen hier gewoon gerustgesteld worden.STVV en Suzuki's club zijn vergevorderd maar Suzuki met STVV daar spreekt Cox niet van echter.
Gewoon een woord van de voorzitter dat de pijplijn nog vol zit voor STVV zou de gemoederen bij velen hier nog bedaren. De sart voor mij in mindere mate maar vooral een nakend vertrek van Boli zonder alternatief voor ogen is een doorn in het oog, nog erger als ze onder de prijs zouden vertrekken.
STVV-fan
Berichten: 6012
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jones schreef: Gewoon een woord van de voorzitter dat de pijplijn nog vol zit voor STVV zou de gemoederen bij velen hier nog bedaren
Dat denk ik nu juist niet Jones.

De voorzitter heeft dat trouwens al verteld wanneer men hem interviewde(tvl of hbvl, ik weet het niet meer) bij het begin van de trainingen.

Want doet de voorzitter dat nu, dan krijg je op dit forum enkel honende reacties te lezen.
Dus nee, dat is geen oplossing.

Akkoord met Mikman zijn post trouwens, zoals vaak spot on :toppie:
Vouch
Berichten: 1102
Lid geworden op: 30 jun 2015, 23:06

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Vouch »

kenniksvanvoetbal schreef:
Halenaar schreef:
Haspengouw schreef:
omeloe schreef:
Mikman schreef: Een profvoetballer hoort om 10 na 6 ook in zijn bed te liggen. Maar het blijft bijzonder triestig dat zo'n 'jeugdzonde' meteen 5 levens moet kosten.
Iemand (Patrick Vandeputte) had een soortgelijke mening geuit op de website van HLN maar zijn reactie werd snel verwijderd . Blijkbaar mag dit (nog) niet gezegd worden .
Goh ja... Om een ander voorbeeld te geven Texeira zat vannacht ook ik in de Versuz. Ik heb er weinig op tegen als de prestaties top zijn.
En wie weet hebben ze gewoon een dag of twee vrij na de stage. Op stap gaan na uw stage moet dan wel kunnen vind ik, ook al zou ik het zelf niet doen als aankomend talent. Maar het kunnen nu eenmaal niet allemaal Tomy's zijn
wel, ik zal dan van de oude stempel zijn maar als dat zo is getuigt dit van weinig respect !
Of juist niet, vroeger deden ze niet anders, bokke drinken, sigaretten roken en 's anderendaags het veld op. Ik heb in mijn jeugd geregeld met STVV-spelers (ook spelers van andere clubs trouwens) in de buurt, pinten gedronken tot een gat in de nacht en 's anderendaags betaald om ze te kunnen zien spelen.
voetballiefhebber
Berichten: 2692
Lid geworden op: 29 okt 2010, 18:18

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door voetballiefhebber »

Ambities moet je niet uitspreken met woorden, maar vooral met daden. Het begon alweer in de winterstop, met het vertrek van De Norre en Bezus. Ze slaagden er niet in om hun eerste keuze binnen te halen. Gilha was tweedekeus en had dan nog eens één been dat veel zwakker was, zo bleek. Vloet, de zogenaamde vervanger van Bezus kreeg ook maar één helft zijn kans. Moet niet goed genoeg zijn geweest.

Aangezien andere clubs zich al vrij goed versterkten, is het pijnlijk om vast te stellen dat STVV van de 4 nieuwkomers er maar 1 een basisplaats kan claimen (De Smet). De Vietnamees valt af te wachten, maar het voetballand heeft niet zo'n hoog niveau. Voor de rest heb je de 17-jarige Baltic, die ook nog niet klaar zal zijn voor het hoogste niveau.

Mits doortastend handelen van de Japanners zou je meer weer aan klantenbinding kunnen doen. Het is geen schande om je beste spelers te moeten verkopen. Het vertrek van Tomi levert toch een heel mooi bedrag op en dat is wel hun verdienste. Daarin schoot het vorige beleid meer tekort.
Voor de rest heeft men niet geleerd uit de fouten van het verleden. Supporters keerden zich af, na het vertrek destijds van Schoofs en Edmilson o.a. tijdens het seizoen. En toch deed men het afgelopen seizoen hetzelfde met De Norre en Bezus, zonder degelijke vervangers te halen.

Het wordt tijd om nog eens wat mensen erbij te halen die de club kennen, desnoods als scout. Ik denk aan een Guido Brepoels. Hij wou dat graag doen, zei hij eens in een open sollicitatie.
Oxbow
Berichten: 355
Lid geworden op: 03 nov 2010, 14:12

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Oxbow »

Volgens Brys volgen er snel enkele transfers...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

als centrale verdediger mogen ze alderete halen
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

blijkbaar is tomi na de interlands op korte vakantie vertrokken: daarom is de transfer nog niet rond.
Elgromi
Berichten: 419
Lid geworden op: 19 dec 2018, 17:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Elgromi »

geelblauw schreef:blijkbaar is tomi na de interlands op korte vakantie vertrokken: daarom is de transfer nog niet rond.
Stvv die overlaatst samenwerking bij ex club tomi aankondigde was tomi er ook gewoon bij https://www.voetbalbelgie.be/voetbalnie ... 019/07/03/
Plaats reactie