Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Henri is de man
Berichten: 1093
Lid geworden op: 11 dec 2010, 12:43

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Henri is de man »

stvvilvoorde schreef:
geelblauw schreef:je gaat me nu toch niet zeggen dat de sart geen frans spreekt?
Integendeel, spreekt amper nederlands.
Maar dit is zo een vuile truc van de foor.

Antwerp was hem al tijdje aan het opvrijen, maar wilde geen transfersom betalen.
Transfer zoveel mogelijk blokkeren. Waarschijnlijk heeft (de entourage van) De Sart hier volgens de letter gelijk maar hier moet een voorbeeld gesteld worden !
"En nogmaals, ze moeten zich bewijzen op het veld, en als ge goed zijt komen ze u halen ! Dan komen ze u halen ! Maar ge moet eerst presteren tussen die lijnen en dan zullen we wel zien" -GB
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

stvvilvoorde schreef:IVM het dispuut De Sart.

Volgens de Franstalige media moest de optie in het contract van De Sart voor 30 maart gelicht worden door STVV.
Dit is alvast binnen die termijn correct afgehandeld en STVV heeft dit in een aangtekend schrijven laten weten aan De Sart.
Dit schrijven was in het Frans, echter wettelijk gezien moest het in het Nederlands. Dit is wat de entourage van De Sart aanhaalt als niet rechtsgeldig en waardoor de optie vervallen zou zijn.
In Belgie kan niks me nog verbazen als het om recht gaat
Een voetbal club kan overgenomen worden met een gekribbelde tekst op een bierkaartje bij wijze van spreken
en een contract in de moedertaal van de speler zou niet rechtsgeldig zijn , begrijpen wie begrijpen kan
Een vuil en smerig spelletje van Desart en zijn entourage
Stvv moet alles in het werk zetten om te verhinderen dat hij volgend seizoen een wedstrijd kan spelen
Niet bij ons , maar ook niet in Antwerp ook al willen ze alsnog een transfersom betalen
fruitboerke
Berichten: 621
Lid geworden op: 27 dec 2018, 10:53

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door fruitboerke »

stvvilvoorde schreef:IVM het dispuut De Sart.

Volgens de Franstalige media moest de optie in het contract van De Sart voor 30 maart gelicht worden door STVV.
Dit is alvast binnen die termijn correct afgehandeld en STVV heeft dit in een aangtekend schrijven laten weten aan De Sart.
Dit schrijven was in het Frans, echter wettelijk gezien moest het in het Nederlands. Dit is wat de entourage van De Sart aanhaalt als niet rechtsgeldig en waardoor de optie vervallen zou zijn.
Als dat het geval is dan is dit meteen het meest absurde wat ik al ooit gehoord heb. Foeifoei , dit is nog 2 niveau's erger dan achterlijk in het kwadraat.Ik hoop dat De Sart dan ook stante pede van de eerste minuut dat hij bij de maffia in Antwerpen speelt zo geweldig hard van het veld geschopt zal worden dat hij een heel jaar geblesseerd is.Dikke dikke poetwannes dat ge zijt. :bweik: :bweik: :bweik:
Ons doel ? top 5 in Belgie ( Yusuke Maranaka , hbvl 26 januari 2019 )
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

---------------------------------------------------------- Steppe/Schmidt/Herbots/Wenssens ------------------------------------------------------

-------------- Botaka/Janssens ------------------------ Sankhon/Teixeira/Mmaee/Garcia/ ----------------------- De Smet/Acolatse -------

----------------------------------------------------------------- Endo/Asamoah/Van Dessel -----------------------------------------------------------

-------------------------- Troonbeeckx --------------------------- Baltic/Cong Phuong -------------------------------------- De Bruyn ------------

----------------------------------------------------------------- Sousa/Suzuki/Boli/Balongo ----------------------------------------------------------------

Dit is zowat uw kern op dit moment..... ALS de namen die op komst zijn tekenen...

Achteraan:
- 1 polyvalente vleugelverdediger zou welgekomen zijn. Iemand die dus zowel links al rechts kan spelen.
- 1 centrale verdediger, vervanger van Tomiyasu moet er toch ook nog bij. Gezien de fysieke paraatheid van Tex en de onervarenheid van Maaee.

Middenveld:
-> Hier ligt het grootste pijnpunt. In feite maar 2 deftige spelers voor 3 centrale posities.
- Centrale middenvelder: Minstens 1. Idealiter zou 2 zijn.
- Aanvallende middenvelder: Minstens 1.

Aanval:
- Indien Suzuki en Sousa tekenen en Boli blijft is hier niets meer nodig. Indien een van deze namen niet in orde komt moet er hier eentje bij.

Laat ons dus zeggen nog een speler of 5 te gaan...
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
enerkey
Berichten: 2095
Lid geworden op: 12 okt 2010, 19:32

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door enerkey »

Het is nu eenmaal de wet dat het in de taal van de hoofdzetel moeten zijn.
Het grappige is als bvb Anderlecht een optie van een Belgische licht in het Arabisch, dit geen reden zou zijn om niet rechtsgeldig te zijn.
In Brussel-Hoofdstad moet dan dit document in dat geval vervangen worden door een vertaling in de juiste taal. En dit dan met terugwerkende kracht.

Maar in het Nederlandstalig of Franstalig taalgebied zijn ze wel degelijk nietig in dat geval. Dus ze moeten opnieuw opgesteld worden. Maar dit geldt alleen voor de toekomst. Aangezien maart al lang voorbij is, is dit alsof het lichten van de optie nooit heeft plaatsgevonden.

Hij zal veel meer tekengeld vangen als vrije speler. Dan spreken we misschien over 1/2 miljoen euro extra of zo. Dus als je je effe zou inleven in zo een situatie ben ik benieuwd hoeveel mensen hier zoveel geld zou laten liggen gewoon voor de schoon ogen van hun werkgever, terwijl ze in hun volste recht zouden zijn.

En we kunnen ervan uitgaan dat ze met Boli hetzelfde uitgestoken hebben. Dan is dit een grapje van een 4-tal miljoen in totaal.
Jan Bulder
Berichten: 1648
Lid geworden op: 17 okt 2010, 14:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jan Bulder »

enerkey schreef:Het is nu eenmaal de wet dat het in de taal van de hoofdzetel moeten zijn.
Het grappige is als bvb Anderlecht een optie van een Belgische licht in het Arabisch, dit geen reden zou zijn om niet rechtsgeldig te zijn.
In Brussel-Hoofdstad moet dan dit document in dat geval vervangen worden door een vertaling in de juiste taal. En dit dan met terugwerkende kracht.

Maar in het Nederlandstalig of Franstalig taalgebied zijn ze wel degelijk nietig in dat geval. Dus ze moeten opnieuw opgesteld worden. Maar dit geldt alleen voor de toekomst. Aangezien maart al lang voorbij is, is dit alsof het lichten van de optie nooit heeft plaatsgevonden.

Hij zal veel meer tekengeld vangen als vrije speler. Dan spreken we misschien over 1/2 miljoen euro extra of zo. Dus als je je effe zou inleven in zo een situatie ben ik benieuwd hoeveel mensen hier zoveel geld zou laten liggen gewoon voor de schoon ogen van hun werkgever, terwijl ze in hun volste recht zouden zijn.

En we kunnen ervan uitgaan dat ze met Boli hetzelfde uitgestoken hebben. Dan is dit een grapje van een 4-tal miljoen in totaal.
Van een buitenlander zou je het kunnen verwachten. Van de familie De Sart had ik gezien hun status (vooral de papa dan) veel meer klasse verwacht.

Soit, been breken op speeldag 1.
lakie
Berichten: 1166
Lid geworden op: 06 nov 2010, 13:37

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door lakie »

Ik ben ook benieuwd wat Standard gaat doen met De Sart...
Houden ze zich afzijdig of springen ze mee op de kar van STVV?
Ik vermoed dat Standard ook nog wel wat recht heeft op geld?
"Play for the name on the front of the shirt and they'll remember the name on the back" (Tony Adams)
kenniksvanvoetbal
Berichten: 620
Lid geworden op: 21 feb 2016, 13:35

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door kenniksvanvoetbal »

Jan Bulder schreef:
enerkey schreef:Het is nu eenmaal de wet dat het in de taal van de hoofdzetel moeten zijn.
Het grappige is als bvb Anderlecht een optie van een Belgische licht in het Arabisch, dit geen reden zou zijn om niet rechtsgeldig te zijn.
In Brussel-Hoofdstad moet dan dit document in dat geval vervangen worden door een vertaling in de juiste taal. En dit dan met terugwerkende kracht.

Maar in het Nederlandstalig of Franstalig taalgebied zijn ze wel degelijk nietig in dat geval. Dus ze moeten opnieuw opgesteld worden. Maar dit geldt alleen voor de toekomst. Aangezien maart al lang voorbij is, is dit alsof het lichten van de optie nooit heeft plaatsgevonden.

Hij zal veel meer tekengeld vangen als vrije speler. Dan spreken we misschien over 1/2 miljoen euro extra of zo. Dus als je je effe zou inleven in zo een situatie ben ik benieuwd hoeveel mensen hier zoveel geld zou laten liggen gewoon voor de schoon ogen van hun werkgever, terwijl ze in hun volste recht zouden zijn.

En we kunnen ervan uitgaan dat ze met Boli hetzelfde uitgestoken hebben. Dan is dit een grapje van een 4-tal miljoen in totaal.
Van een buitenlander zou je het kunnen verwachten. Van de familie De Sart had ik gezien hun status (vooral de papa dan) veel meer klasse verwacht.

Soit, been breken op speeldag 1.

zoals Enerkey reeds aanhaalde, ik zou eens willen zien als het op centen aankomt wie het niet doet...... als het zo zou zijn dat men hiermee +- 4milj verspeelt (Bol en Des ) dan ben je zalig met uwe Italiaanse verkoop !! Amateurisme ten top! Elkèèn die meespeelt dient de regels te kennen.
Soit, hopelijk komt het zover niet.
wij willen doorgaan als ambitieclub,maar zijn een gezelligheidsclub zonder volk. :toppie:
Anneke
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 aug 2011, 13:27

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Anneke »

lakie schreef:---------------------------------------------------------- Steppe/Schmidt/Herbots/Wenssens ------------------------------------------------------

-------------- Botaka/Janssens ------------------------ Sankhon/Teixeira/Mmaee/Garcia/ ----------------------- De Smet/Acolatse -------

----------------------------------------------------------------- Endo/Asamoah/Van Dessel -----------------------------------------------------------

-------------------------- Troonbeeckx --------------------------- Baltic/Cong Phuong -------------------------------------- De Bruyn ------------

----------------------------------------------------------------- Sousa/Suzuki/Boli/Balongo ----------------------------------------------------------------

Dit is zowat uw kern op dit moment..... ALS de namen die op komst zijn tekenen...

Achteraan:
- 1 polyvalente vleugelverdediger zou welgekomen zijn. Iemand die dus zowel links al rechts kan spelen.
- 1 centrale verdediger, vervanger van Tomiyasu moet er toch ook nog bij. Gezien de fysieke paraatheid van Tex en de onervarenheid van Maaee.

Middenveld:
-> Hier ligt het grootste pijnpunt. In feite maar 2 deftige spelers voor 3 centrale posities.
- Centrale middenvelder: Minstens 1. Idealiter zou 2 zijn.
- Aanvallende middenvelder: Minstens 1.

Aanval:
- Indien Suzuki en Sousa tekenen en Boli blijft is hier niets meer nodig. Indien een van deze namen niet in orde komt moet er hier eentje bij.

Laat ons dus zeggen nog een speler of 5 te gaan...

Als vervanger voor Tomi lijkt deze speler mij de ideale vervanger:

Ivanildo Fernandes – centrale verdediger – Portugees 23j – 1,94m – linksvoetig - Sporting CP U23

https://www.transfermarkt.be/ivanildo-f ... ler/340524
https://www.youtube.com/watch?v=4dQM2a7Wzkc

Werkendag aan de Tiensesteenweg!
Gebruikersavatar
stvvilvoorde
Berichten: 4179
Lid geworden op: 19 okt 2010, 11:07

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door stvvilvoorde »

enerkey schreef:
En we kunnen ervan uitgaan dat ze met Boli hetzelfde uitgestoken hebben. Dan is dit een grapje van een 4-tal miljoen in totaal.
Inderdaad die opties zijn gelijktijdig, samen met die van Wolke Janssens gelicht.

In het geval Janssens zal er wel geen vuiltje aan de lucht zijn.
Maar ik vrees dat bij Boli net dezelfde handelswijze als bij De Sart werd toegepast.
Ik denk dat hij momenteel gewoon afwacht hoe dit geval met De Sart de komende dagen/weken zal aflopen.
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

ik dicht boli iets meer hersenen en fatsoen toe dan de sart. en het geeft ook de trainer, bestuur,... tijd en ruimte om op boli in te praten.
miel
Berichten: 1672
Lid geworden op: 15 feb 2014, 10:34
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door miel »

kenniksvanvoetbal schreef:
Jan Bulder schreef:
enerkey schreef:Het is nu eenmaal de wet dat het in de taal van de hoofdzetel moeten zijn.
Het grappige is als bvb Anderlecht een optie van een Belgische licht in het Arabisch, dit geen reden zou zijn om niet rechtsgeldig te zijn.
In Brussel-Hoofdstad moet dan dit document in dat geval vervangen worden door een vertaling in de juiste taal. En dit dan met terugwerkende kracht.

Maar in het Nederlandstalig of Franstalig taalgebied zijn ze wel degelijk nietig in dat geval. Dus ze moeten opnieuw opgesteld worden. Maar dit geldt alleen voor de toekomst. Aangezien maart al lang voorbij is, is dit alsof het lichten van de optie nooit heeft plaatsgevonden.

Hij zal veel meer tekengeld vangen als vrije speler. Dan spreken we misschien over 1/2 miljoen euro extra of zo. Dus als je je effe zou inleven in zo een situatie ben ik benieuwd hoeveel mensen hier zoveel geld zou laten liggen gewoon voor de schoon ogen van hun werkgever, terwijl ze in hun volste recht zouden zijn.

En we kunnen ervan uitgaan dat ze met Boli hetzelfde uitgestoken hebben. Dan is dit een grapje van een 4-tal miljoen in totaal.
Van een buitenlander zou je het kunnen verwachten. Van de familie De Sart had ik gezien hun status (vooral de papa dan) veel meer klasse verwacht.

Soit, been breken op speeldag 1.

zoals Enerkey reeds aanhaalde, ik zou eens willen zien als het op centen aankomt wie het niet doet...... als het zo zou zijn dat men hiermee +- 4milj verspeelt (Bol en Des ) dan ben je zalig met uwe Italiaanse verkoop !! Amateurisme ten top! Elkèèn die meespeelt dient de regels te kennen.
Soit, hopelijk komt het zover niet.
De enige die je amateurisme ten top moet verwijten zijn diegenen die deze wetten maken
Lasten vermindering voor de meest hebzuchtige categorie en de grootste verdieners :gek:
Het is inderdaad zo , dat iederéén die mee speelt de regels dient te kennen .
Maar als wetgevers van de meest simpele regels een abstract maken , geef je de kans aan personen zonder het minste ethiek om te doen wat nu gebeurd
De aandeelhouders van Kvm belazeren de boel , en de club kan niet worden gestraft omdat de klacht niet tijdig is ingediend , nog voor men het wist dus ???
Dus omkoping kan niet bestraft worden met degradatie , als het maar op het juiste tijdstip gebeurt .
Het Belgische recht , is dat van een bananen republiek een democratie onwaardig
Waarin de Magistratuur al even ziek en onbekwaam is
geelblauw
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 jun 2018, 21:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door geelblauw »

dat stuk gewoon nu effe lsolaten en hopen dat recht zegeviert. er zijn stappen gezet naar de bond,... Hoe onrechtvaardig we alles ook vinden; het is wat het is. Het is goed om de druk hoog te houden op de bond, de sart, antwerp,...
Nu moeten we vooral bezig zijn met de ploeg terug op te bouwen en iedereen te steunen. Wel een beetje moeilijke tijden: overlijden mo, spelers die " raar " doen, nieuwe spelers die er nog niet zijn,... Ik geloof in de goede bedoelingen, al kan de communicatie soms wel wat beter.
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5300
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/201 ... anderlecht

Lees: ik ga nog een paar weken wachten en zien hoe het loopt.
Gebruikersavatar
Tompie
Berichten: 3063
Lid geworden op: 05 okt 2010, 14:40
Supporter van: STVV
Locatie: Sint-Truiden

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Tompie »

De Petter wordt hier vaak vergeten of zien we die nooit meer in een STVV-shirt? Stond toch ook regelmatig in de defensie als ik me niet vergis. Lijkt me toch nog een polyvalente bankzitter.

Achteraan lijkt het me nog wel vrij oké. Middenveld en aanval is een ander paar mouwen.
Football is football and talent is talent. But the mindset of your team makes all the difference.
Plaats reactie