Zomertransfers 2019

Alles over (mogelijke) transfers bij STVV

Moderator: stvvilvoorde

Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

Is het aantal kaarten tegenwoordig nu echt het eerste dat men opmerkt bij een transfer van een spits? Niks over doelpunten of assists, wel over gele/rode kaarten?
Overdrijven is een kunst
omeloe
Berichten: 1157
Lid geworden op: 17 okt 2010, 21:47
Supporter van: STVV
Locatie: Stevoort

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door omeloe »

Jacques schreef:Is het aantal kaarten tegenwoordig nu echt het eerste dat men opmerkt bij een transfer van een spits? Niks over doelpunten of assists, wel over gele/rode kaarten?
Als je het artikel van Het Nieuwsblad leest is het toch logisch .

" De Truiense fans mogen zich in de handen wrijven, want met Sousa tussen de lijnen is spektakel gegarandeerd. “Hij zorgt altijd voor animo, of het nu met goals is of met kaarten”, klinkt het bij Anders Møllenberg, clubwatcher van Vejle BK."
Gebruikersavatar
Halenaar
Berichten: 5278
Lid geworden op: 06 okt 2010, 18:22

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Halenaar »

Kan er iemand dat volledig artikel plaatsen trouwens?
Timme
Berichten: 217
Lid geworden op: 24 jan 2012, 12:57

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Timme »

STVV

Kanaries halen met Alan Sousa een Braziliaans woelwater binnen
Dribbelkont met kort lontje
Zodra hij zijn medische keuring heeft doorstaan, mag Alan Sousa zich officieel een Kanarie noemen. De 22-jarige Braziliaan wordt voor een seizoen gehuurd van Vejle Boldklub met een optie tot aankoop. De Truiense fans mogen zich in de handen wrijven, want met Sousa tussen de lijnen is spektakel gegarandeerd. “Hij zorgt altijd voor animo, of het nu met goals is of met kaarten”, klinkt het bij Anders Møllenberg, clubwatcher van Vejle BK.
Pieter VANLOMMEL

De transfer van Sousa komt er geen moment te vroeg voor Sint-Truiden. Met Boli die zijn zinnen heeft gezet op een transfer en Ceballos, Kinoshita, Nazon, De Sart en Kamada er niet meer bij, is de spoeling vooraan wel erg dun. Sousa is nu de eerste van vele aangekondigde offensieve versterkingen.

“Met Sousa haalt STVV kwaliteit in huis”, verzekert Anders Møllenberg. De Deense journalist volgt Vejle Boldklub al jaren op de voet voor Vejle Amts Folkeblad en kan dus een woordje meespreken over de nieuwste Truiense aanwinst. “Twee seizoenen geleden was Sousa één van de sleutelfiguren die er voor zorgden dat de club promoveerde naar de Superliga. En ook vorig jaar speelden de coaches van de tegenpartij altijd mandekking of zelfs dubbele mandekking op hem. Hij is aartsgevaarlijk.”

Dat vertaalt zich ook in de knappe cijfers die de Braziliaan kan voorleggen in Denemarken. Over alle competities heen scoorde Sousa liefst 21 keer en gaf hij 15 assists en dat in 70 wedstrijden. “Sousa is geen typische winger”, aldus Møllenberg. “Hij is niet pijlsnel, maar ook niet traag. Hij kan zelf zijn mannetje uitschakelen en evenzeer een gevaarlijke combinatie opzetten. Hij is ook doelgericht. Hij scoorde hier vaak uit vrije trappen.”

Met Sousa haalt STVV kwaliteit in huis. Ik zie hem op termijn wel in Duitsland of Engeland geraken
ANDERS MØLLENBERG
Clubwatcher VEJLE BK
Zuid-Amerikaanse tackles

Een diepere blik in zijn statistieken toont echter ook dat er nog schaafwerk is aan Sousa. Op disciplinair vlak welteverstaan. Twintig (!) gele en drie rode kaarten in drie seizoenen, het is niet niks voor een aanvaller. “Die kaarten kwamen er vaak na gemekker tegenover de ref”, weet Møllenberg. “Vaak vloog hij er onbesuisd in met een Zuid-Amerikaanse tackle, met twee voeten vooruit dus. Vorig seizoen werd hij uitgesloten na een kopstoot aan het adres van een speler van AGF. Hij werd toen voor drie wedstrijden geschorst op een cruciaal moment in de competitie. Dat heeft Vejle misschien wel het behoud gekost.”

Bij de Denen werd Sousa meestal uitgespeeld op de rechterflank in een 4-3-3. Maar hij kan ook op links of op de tien uit de voeten. “Eigenlijk kan hij in een 4-2-3-1 op elke positie achter de diepe spits zijn plan trekken”, besluit Møllenberg, die de Belgische competitie als een ideale tussenstap beschouwt voor Sousa. “Ik zie hem op termijn wel in Duitsland of Engeland geraken, maar daarvoor moet hij eerst nog stappen zetten. België is daarom het ideale opstapje.”

Hbvl
supporter viktor
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 jul 2019, 22:30

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door supporter viktor »

Sousa maar gehuurd?? Wanneer gaan ze eens iemand KOPEN niet huren! Hetzelfde geval bij phuong.
pat@
Berichten: 1066
Lid geworden op: 27 okt 2013, 23:05
Supporter van: stvv

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door pat@ »

supporter viktor schreef:Sousa maar gehuurd?? Wanneer gaan ze eens iemand KOPEN niet huren! Hetzelfde geval bij phuong.
Huren zonder optie is verkeerd. Huren met optie daarentegen is eigenlijk een goede zet. Zie het meer als een seizoen proefdraaien of je wel past in het geheel (zoals op de werkvloer voor een voorname job).
Het geval Buya is een mooi voorbeeld. Gekocht en een contract voor enkele jaren getekend. Als je dan na een paar maanden doorhebt dat je er als trainer niks bij kan aanvangen....
Ik hou eigenlijk mijn hart een beetje vast als ik woelwater en Brys in hetzelfde artikel lees.
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

pat@ schreef:
supporter viktor schreef:Sousa maar gehuurd?? Wanneer gaan ze eens iemand KOPEN niet huren! Hetzelfde geval bij phuong.
Huren zonder optie is verkeerd. Huren met optie daarentegen is eigenlijk een goede zet. Zie het meer als een seizoen proefdraaien of je wel past in het geheel (zoals op de werkvloer voor een voorname job).
Het geval Buya is een mooi voorbeeld. Gekocht en een contract voor enkele jaren getekend. Als je dan na een paar maanden doorhebt dat je er als trainer niks bij kan aanvangen....
Ik hou eigenlijk mijn hart een beetje vast als ik woelwater en Brys in hetzelfde artikel lees.
Amen. Huren met optie is hetzelfde als kopen, maar dan met een verzekering voor als het niet loopt.
A loyal football fan only supports the shirt...
Stan
Berichten: 297
Lid geworden op: 27 feb 2016, 23:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Stan »

Dreke schreef:
pat@ schreef:
supporter viktor schreef:Sousa maar gehuurd?? Wanneer gaan ze eens iemand KOPEN niet huren! Hetzelfde geval bij phuong.
Huren zonder optie is verkeerd. Huren met optie daarentegen is eigenlijk een goede zet. Zie het meer als een seizoen proefdraaien of je wel past in het geheel (zoals op de werkvloer voor een voorname job).
Het geval Buya is een mooi voorbeeld. Gekocht en een contract voor enkele jaren getekend. Als je dan na een paar maanden doorhebt dat je er als trainer niks bij kan aanvangen....
Ik hou eigenlijk mijn hart een beetje vast als ik woelwater en Brys in hetzelfde artikel lees.
Amen. Huren met optie is hetzelfde als kopen, maar dan met een verzekering voor als het niet loopt.
Je moet dan wel op een juridisch correcte manier de optie lichten ... ;)
Jebus4life
Berichten: 1233
Lid geworden op: 12 dec 2014, 22:20

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jebus4life »

Beerschot vraagt toepassing bondsreglement: “Als KVM niet kan degraderen, moet het een jaar inactief blijven”

Beerschot wil intussen dat artikel B.2008.213 uit het bondsreglement wordt toegepast. Daarin staat: ‘De degradatie moet (bij competitievervalsing, red.) in elk geval effectief plaatsvinden. Indien dit niet mogelijk is, moet, in plaats van de degradatie, beslist worden dat deze club gedurende een seizoen inactief moet blijven met haar eerste ploeg(en) ofwel moet deelnemen aan een kampioenschap van reserven op provinciaal vlak.’

“Op dat moment is er voor Beerschot geen verschil: of er volgt degradatie, of inactiviteit van KV Mechelen”, luidt het op de website van de Antwerpse club. “In beide gevallen neemt Beerschot de vrijgekomen plaats van KV Mechelen in 1A in. Zodoende dient KV Mechelen zeer duidelijk volgens artikel B.2008.213, indien competitievervalsing wordt weerhouden en effectieve degradatie niet meer mogelijk is, een jaar inactief te blijven en wordt de plaats die vrijkomt in 1A ingenomen door Beerschot.”
Stel u dees voor... Dat is nog een factor 2 keer erger dan degraderen...
(volkomen terecht overigens dat Beerschot hierachter gaat, ze zijn sportief niet kunnen stijgen, dus mijn inziens hebben ze hier geen recht op, maar het is degoutant dat Mechelen zou wegkomen hiermee...)
STVV-fan
Berichten: 5975
Lid geworden op: 06 jul 2013, 03:15
Supporter van: STVV

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STVV-fan »

Jebus4life schreef:
Beerschot vraagt toepassing bondsreglement: “Als KVM niet kan degraderen, moet het een jaar inactief blijven”

Beerschot wil intussen dat artikel B.2008.213 uit het bondsreglement wordt toegepast. Daarin staat: ‘De degradatie moet (bij competitievervalsing, red.) in elk geval effectief plaatsvinden. Indien dit niet mogelijk is, moet, in plaats van de degradatie, beslist worden dat deze club gedurende een seizoen inactief moet blijven met haar eerste ploeg(en) ofwel moet deelnemen aan een kampioenschap van reserven op provinciaal vlak.’

“Op dat moment is er voor Beerschot geen verschil: of er volgt degradatie, of inactiviteit van KV Mechelen”, luidt het op de website van de Antwerpse club. “In beide gevallen neemt Beerschot de vrijgekomen plaats van KV Mechelen in 1A in. Zodoende dient KV Mechelen zeer duidelijk volgens artikel B.2008.213, indien competitievervalsing wordt weerhouden en effectieve degradatie niet meer mogelijk is, een jaar inactief te blijven en wordt de plaats die vrijkomt in 1A ingenomen door Beerschot.”
Stel u dees voor... Dat is nog een factor 2 keer erger dan degraderen...
(volkomen terecht overigens dat Beerschot hierachter gaat, ze zijn sportief niet kunnen stijgen, dus mijn inziens hebben ze hier geen recht op, maar het is degoutant dat Mechelen zou wegkomen hiermee...)
Nu wordt ook ineens duidelijk waarom ze dat verzoekschrift aan de Rechtbank eerste aanleg Brussel gericht hebben.
Merci om te delen!

Dan heeft Beerschot gelijk dat ze de competitie willen stilleggen.
Mechelen zet zo ne grote nek op om reglementen te volgen, dat ze dat artikel vergeten zijn, of willen doen vergeten
Dreke
Berichten: 3625
Lid geworden op: 10 okt 2010, 20:25

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Dreke »

Dat Germinal Wilrijk erachter gaat, is te begrijpen. Maar sportief hebben ze echt geen verhaal. Een ander was beter.

Maar het is wel goed dat er een partij is die de reglementen aantoont. Aan de bevoegde instanties om ze waar te maken. Maar ik maak mij geen illusies. Ze zijn de chouchous van de media en de bond.
A loyal football fan only supports the shirt...
Boxtobox
Berichten: 69
Lid geworden op: 07 jul 2019, 16:04

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Boxtobox »

Is er nu al meer duidelijkheid over Suzuki ? Gaat hij komen of niet ?
STimVV
Berichten: 2700
Lid geworden op: 23 okt 2010, 13:34

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door STimVV »

Het geval Boli is cruciaal voor onze competitiestart. We hebben hem verdorie nodig tijdens de 1e weken van de competitie.
Het wil toch niet zeggen dat je hem niet meer mag gebruiken, in afwachting van een transfer? Elke speler kan elk moment een transfer versieren...
Hij traint mee, dus ik veronderstel dat zijn contract ok is, dat we hem momenteel dus ook uitbetalen, dat hij verzekerd is, ed.
Dan is het toch maar normaal dat je, zolang wij hem betalen, ook doet wat je werkgever je vraagt? Of is er weer iets dat we niet mogen weten?
Eind augustus kunnen we hem nog altijd zijn transfer gunnen. Tegen dan zullen we wel een spits of 2 hebben die er nu nog niet zijn.
Tegen Moeskroen hebben we Boli nodig.
Gebruikersavatar
Jacques
Berichten: 6717
Lid geworden op: 10 okt 2010, 14:09

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Jacques »

omeloe schreef:
Jacques schreef:Is het aantal kaarten tegenwoordig nu echt het eerste dat men opmerkt bij een transfer van een spits? Niks over doelpunten of assists, wel over gele/rode kaarten?
Als je het artikel van Het Nieuwsblad leest is het toch logisch .

" De Truiense fans mogen zich in de handen wrijven, want met Sousa tussen de lijnen is spektakel gegarandeerd. “Hij zorgt altijd voor animo, of het nu met goals is of met kaarten”, klinkt het bij Anders Møllenberg, clubwatcher van Vejle BK."
Dat de krant zowel de doelpunten als de kaarten vermeldt, is logisch. Dat men hier in eerste instantie de doelpunten achterwege laat en enkem de kaarten vermeldt, is niet logisch. Het omgekeerde was eigenlijk logischer geweest... Het is eerder symptomatisch voor de fetisj voor het negatieve die hier leeft.
Halen ze geen speler, is het niet goed. Halen ze een speler, focussen ze op zijn kaartenlast, niet op het feit dat hij in 1 match op 2 een voet in een doelpunt heeft. Of komt er ene afgeven op een huurconstructie, dat er een optie bijzit al dan niet bewust over het hoofd gezien.
Kappen om te kappen vind ik dat en dat is niet logisch op een supportersforum.
Laatst gewijzigd door Jacques op 13 jul 2019, 15:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Overdrijven is een kunst
Thestvvfan
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 jul 2019, 13:21

Re: Zomertransfers 2019

Bericht door Thestvvfan »

Kagawa onderhoud zijn conditie bij VV Venlo. Zou die geen optie zijn voor ons (al weet ik niet wat zijn loon is).
Plaats reactie